AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Del Skrevet 1. april 2023 Opplevde dere noe overnaturlig? Anonymkode: 11394...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 2. april 2023 #2 Del Skrevet 2. april 2023 Hold deg langt unna slikt. 5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blui89 Skrevet 2. april 2023 #3 Del Skrevet 2. april 2023 Det er selvfølgelig bare tull. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 2. april 2023 #4 Del Skrevet 2. april 2023 blui89 skrev (Akkurat nå): Det er selvfølgelig bare tull. Det er livsfarlig 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Del Skrevet 2. april 2023 blui89 skrev (3 minutter siden): Det er selvfølgelig bare tull. Nei, det er ikke det. Anonymkode: 90d74...d0c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Del Skrevet 2. april 2023 Hold deg langt unna slikt! Det er livsfarlig. En nær venn drev med dette for mange år siden.. uten å gå inn på for mye detaljer, gikk denne personen inn i en psykose og ble aldri seg selv igjen. Anonymkode: 3c79e...c34 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kronblad Skrevet 2. april 2023 #7 Del Skrevet 2. april 2023 (endret) Holdt på med det i ungdommen. Det var en del rare ting som skjedde, som vi på den tiden ønsket skulle være overnaturlig, og dermed forklarte det med at det MÅTTE være overnaturlige. Da ble det selvsagt også mer spennende. I dag derimot er det enklere å innrømme at alt kunne forklares, og at det helt klart bare var vi som tullet med hverandre for spenningens skyld. Jeg er dog enig i at det ikke er noe man skal tulle med. Ikke fordi jeg tror at man kommer i kontakt med en spirituell verden, men fordi det kan trigge psykiske reaksjoner hos sårbare mennesker. Ta gjerne en titt på en episode laget av Derren Brown som ligger ute på youtube. Den heter Seance og viser godt hvordan vi mennesker gjerne kan hause opp ting og spille på hverandres ønske om frykt og spenning. Endret 2. april 2023 av kronblad Tilleggsinfo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 2. april 2023 #8 Del Skrevet 2. april 2023 Hold deg unna. Du skal vite konkret hva du driver med for bruke brettet på en trygg måte. Du må vite hvordan du åpner og stenger døren til åndeverden med et sånt brett. Vet du det ikke vel da er det sjanser for at uønskede ånder blir igjen hos deg, og ikke alle er nødvendigvis snille. Det er også en sjans for onde ånder kan utgi seg for å være noen du kjenner, for å bare komme i kontakt med din energi. En annen ting som kan skje er at du blir så redd av det du gjør at du glemmer å lukke portalen. Med mindre man har god erfaring med å bruke slikt brett så hold deg unna. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 2. april 2023 #9 Del Skrevet 2. april 2023 Slikt er bare hokus pokus fantasispill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 2. april 2023 #10 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hold deg langt unna slikt! Det er livsfarlig. En nær venn drev med dette for mange år siden.. uten å gå inn på for mye detaljer, gikk denne personen inn i en psykose og ble aldri seg selv igjen. Anonymkode: 3c79e...c34 Slike historier hørte vi for tretti år siden også. Om folk som ble "gærne" etter å ha vært i befatning med ouija-brett. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Del Skrevet 2. april 2023 Godt mulig, men dette er sant, dette skjedde for 15 år siden, hen er 30 år nå. Og bor nå på institusjon. Anonymkode: 3c79e...c34 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Del Skrevet 2. april 2023 Jeg har ikke prøvd, men det er mer mellom himmel og jord enn andre steder… Jeg har opplevd rare ting, og tror ikke naturlig på ånder eller spøkelser. Men det har skjedd helt uforklarlige ting flere ganger i mitt liv. Anonymkode: 5769e...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #13 Del Skrevet 2. april 2023 Men har noen noen historier om hva som skjedde når de brukte det? Anonymkode: 11394...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 2. april 2023 #14 Del Skrevet 2. april 2023 Ja, vi var en liten gjeng som prøvde og det var dritskummelt. Egentlig tror jeg ikke noe på sånt, men likevel vet jeg hva som skjedde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Del Skrevet 2. april 2023 Ikke bruk det. Jeg har lyst, men tør ikke. Anonymkode: 020bb...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Del Skrevet 2. april 2023 Det kan jo være underholdende, på samme måte som Ludo og Yatzy. Overtro kan jo bringe mye moro! Husker ungdomsårene hvor vi holdt på mye med dette. Frykten var ekte, men det var heldigvis det eneste som var ekte Anonymkode: 648b9...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #17 Del Skrevet 2. april 2023 Min bestemor fikk en grusom opplevelse når de brukte et slikt brett en gang. De gjorde det aldri siden. Vet om en som døde etter å ha gjort det. Men han døde ikke først. Først var det moren, søstera, og deretter han. Ikke lenge etter hverandre. Anonymkode: 020bb...edf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #18 Del Skrevet 2. april 2023 Ja jeg har drevet med det, jeg og noen venner laget en hjemmelaget oujisa brett. Av papp og brukte et viskyglass. Tente en stearinlys i gulvet. Lystett sluknet og alle fraktet ut mens jeg og en venn forsettet og spillet. Det var ingenting som skjedde 🤷♀️ Etter noen dager fikk jeg mareritt, begynt å høre ting. Ting og møbler flyttet seg.. da jeg og mine søstre var på rommet ble navne mitt ropt opp høyt og aggressivt. Søkende mine hørte det også. Gikk opp i 2 etasje for å se hvem det var og det var ingen da alle var reistvekk. Fint at de også hørte det xD Så ble hjemsøkt i 5år kanskje lengere. Men de to siste årene har jeg ikke sett eller hørt noe. Sååå nei.. anbefales ingen å drive med sånt. Våres var hjemmelaget! Ekte er vel farligere. Anonymkode: 5f1ce...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #19 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja jeg har drevet med det, jeg og noen venner laget en hjemmelaget oujisa brett. Av papp og brukte et viskyglass. Tente en stearinlys i gulvet. Lystett sluknet og alle fraktet ut mens jeg og en venn forsettet og spillet. Det var ingenting som skjedde 🤷♀️ Etter noen dager fikk jeg mareritt, begynt å høre ting. Ting og møbler flyttet seg.. da jeg og mine søstre var på rommet ble navne mitt ropt opp høyt og aggressivt. Søkende mine hørte det også. Gikk opp i 2 etasje for å se hvem det var og det var ingen da alle var reistvekk. Fint at de også hørte det xD Så ble hjemsøkt i 5år kanskje lengere. Men de to siste årene har jeg ikke sett eller hørt noe. Sååå nei.. anbefales ingen å drive med sånt. Våres var hjemmelaget! Ekte er vel farligere. Anonymkode: 5f1ce...fe1 Hørtes veldig skummelt ut 😞 bra at du ikke har opplevd på en stund nå da. Kan tenke meg ekte sikkert er enda værre ja. Anonymkode: 11394...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #20 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Godt mulig, men dette er sant, dette skjedde for 15 år siden, hen er 30 år nå. Og bor nå på institusjon. Anonymkode: 3c79e...c34 Men han var kanskje på god vei inn i psykosen allerede før han prøvde ouija. Litt som man lenge var overbevist om at mange får psykoser av hasj. Så viste det mange med tendenser til psykoser tur til hasj pga selvmedisinering. Psykosen er altså ofte ikke rusutløst, den var der før hasjen. Ofte surrer folk med hva som kommer først, høna eller egget. Anonymkode: 8c7a3...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå