Gå til innhold

1 april spøk, er det jeg som er urimlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aprilspøker er for veldig enkle mennesker.

Anonymkode: 53392...001

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som jeg skrev: teit å spørre ts. Men at graviditet skal være så forbanna seriøst orker jeg ikke. Jeg mener alt kan tulles med, og man sier jo tulla etter en liten stund. Man må ikke være så alvorlig hele tiden. Smil og le litt😄 

Anonymkode: 9751d...83d

Smile, have a Coke and shut the fuck up i debatter om graviditet da.

Om du opplever langtidsprøving, å miste i svangerskap osv så kan du jo le av deg selv? 🤷‍♀️ Du høres jo helt åndsfraværende ut.

Og nei, du kan ikke tulle med alt som angår andres sorg direkte. 

Den venninna hadde jeg kanskje faset litt ut. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ei venninne sende meg melding i dag om jeg hadde bilde av gravid testen min fra jeg var gravid i desember (prøvd i snart 2 år og graviditeten endte exu). Hun skulle "tulle" med samboeren sin. 

Jeg svarte kun nei.. 

så spurte hun om jeg var sur, noe jeg svarte "nei, men jeg synes dette var skikkelig unødvendig av deg"

ikke fått noe mer svar…  er det jeg som er hårsår her? Synes rett å slett ikke noe om at hun vil bruke mitt bilde av test som en spøk😞 ble skikkelig lei meg av hele greia😕 det gjør vondt nok å se det bilde på tlf..

Anonymkode: 8ba3d...8d2

skjønner deg godt. spesielt mtp st hun rippa opp i noe som var svært vondt for deg. Og graviditet og dånn syns jeg og er en uting å spøke med

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ei venninne sende meg melding i dag om jeg hadde bilde av gravid testen min fra jeg var gravid i desember (prøvd i snart 2 år og graviditeten endte exu). Hun skulle "tulle" med samboeren sin. 

Jeg svarte kun nei.. 

så spurte hun om jeg var sur, noe jeg svarte "nei, men jeg synes dette var skikkelig unødvendig av deg"

ikke fått noe mer svar…  er det jeg som er hårsår her? Synes rett å slett ikke noe om at hun vil bruke mitt bilde av test som en spøk😞 ble skikkelig lei meg av hele greia😕 det gjør vondt nok å se det bilde på tlf..

Jeg har vært i samme situasjon som deg og skjønner veldig godt hvor vondt det gjør å se bilde av disse testene. Jeg har også tatt vare på de to testene som jeg har. De ligger i en boks gjemt et sted i skapet. Det er liksom det eneste håndfaste jeg har igjen fra de to graviditetene som aldri ble noe barn og det er alltid følelsesladd å se dem.

Dersom venninnen din ikke har barn tror jeg ikke hun skjønner hvor vondt dette er. Men jeg synes likevel hun er ganske dum som ikke kunne funnet et bilde på nettet. Hvis hun vet hvor lei deg du har vært for exe burde hun hatt vett til å komme på en bedre ide.

Så nei, du er ikke hårsår synes jeg. Du har all rett til å føle som du gjør.

Anonymkode: 09cf0...898

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Som jeg skrev: teit å spørre ts. Men at graviditet skal være så forbanna seriøst orker jeg ikke. Jeg mener alt kan tulles med, og man sier jo tulla etter en liten stund. Man må ikke være så alvorlig hele tiden. Smil og le litt😄 

Du høres empatisk ut.

Har du opplevd spontanabort selv?

Anonymkode: 09cf0...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (6 timer siden):

Smile, have a Coke and shut the fuck up i debatter om graviditet da.

Om du opplever langtidsprøving, å miste i svangerskap osv så kan du jo le av deg selv? 🤷‍♀️ Du høres jo helt åndsfraværende ut.

Og nei, du kan ikke tulle med alt som angår andres sorg direkte. 

Den venninna hadde jeg kanskje faset litt ut. 

Har mistet et barn i dødfødsel jeg pluss gjennomgått noen spontanaborter og provoserte aborter, men jeg mener fremdeles at man kan tulle med ALT :) hvis ikke kan man bare kutte ut ytringsfriheten med en gang og sensurere alt. Ikke alle er like lettkrenka som folk på kg heldigvis! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du overreagerer voldsomt. 

Anonymkode: 191ea...c5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 21.10):

Jeg svarte kun nei.. 

Hadde hun visst hvor vondt dette er for deg, hadde hun nok ikke spurt. Hun var ikke ubehøvlet med vilje. 

Så hvorfor ilegge henne krenkende oppførsel? 

Anonymkode: 46bba...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har mistet et barn i dødfødsel jeg pluss gjennomgått noen spontanaborter og provoserte aborter, men jeg mener fremdeles at man kan tulle med ALT :) hvis ikke kan man bare kutte ut ytringsfriheten med en gang og sensurere alt. Ikke alle er like lettkrenka som folk på kg heldigvis! 

Du kan fortsatt ikke ta deg rettigheten til å oppføre deg krenkende mot andre nei. 

Det kan du ikke. 

Hva du vil lage humor av ovenfor deg selv bestemmer du helt fritt :) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Det er vel ikke veldig vanskelig å finne bilder av sånne tester på nett? Lite omtenksomt av henne.

Synes heller ikke noe om å spøke med såpass personlige ting som graviditet. Aprilspøker er vel for mer lettsinnede saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Du kan fortsatt ikke ta deg rettigheten til å oppføre deg krenkende mot andre nei. 

Det kan du ikke. 

Hva du vil lage humor av ovenfor deg selv bestemmer du helt fritt :) 

Hva er egentlig så utrolig krenkende med å tulle litt om at du er gravid i et par minutter? Helt utrolig hva folk på kg skal reagere så ekstremt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert buzzkill, men jeg syns ikke man skal kødde med sykdom, graviditet eller død 1 april. Kan heller bruke fantasien å tulle med noe man kan le godt av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er egentlig så utrolig krenkende med å tulle litt om at du er gravid i et par minutter? Helt utrolig hva folk på kg skal reagere så ekstremt på. 

Mja, jeg tror problemet i HI var at vedkommende ba om å låne et bilde av en positiv graviditetstest fra henne. 

Som ikke vedvarte som positiv. 

Stikk kniven inn og vri den rundt liksom. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde hun visst hvor vondt dette er for deg, hadde hun nok ikke spurt. Hun var ikke ubehøvlet med vilje. 

Så hvorfor ilegge henne krenkende oppførsel? 

Anonymkode: 46bba...24c

såpass burde hun da skjønt når ts og mannen har orøvd i 2 år, endelig overlykkelige over positiv test, for så å miste barnet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar❤️ 

Hun som spurte har tre barn selv, så hun burde tenkt seg om når hun spurte. 

jeg legger dette bak meg, men kommer til å kutte ut denne "venninna"

har tenkt på å sende hun en meld med forklaring på hvordan det føltes å få denne meld, men tror ikke det er verdt forsøket og at hun ikke forstår "problemet"😞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (16 timer siden):

Mja, jeg tror problemet i HI var at vedkommende ba om å låne et bilde av en positiv graviditetstest fra henne. 

Som ikke vedvarte som positiv. 

Stikk kniven inn og vri den rundt liksom. 

Og det et jeg helt enig i! Det var ekstremt tonedøvt. Hun kunne finne et bilde på nettet eller noe og ikke blande inn ts. Det var utrolig dårlig og korttenkt gjort. Men selve spøken ser jeg ingen problem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og det et jeg helt enig i! Det var ekstremt tonedøvt. Hun kunne finne et bilde på nettet eller noe og ikke blande inn ts. Det var utrolig dårlig og korttenkt gjort. Men selve spøken ser jeg ingen problem med.

syns ikke det er en ting å rope ulv ulv om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 21.10):

Jeg svarte kun nei.. 

Dårlig gjort av henne. 

Anonymkode: 361d2...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...