AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #21 Del Skrevet 6. april 2023 Skriver leger seriøst ut resept på skjønnhetsprodukter? Anonymkode: c4946...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #22 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skriver leger seriøst ut resept på skjønnhetsprodukter? Anonymkode: c4946...ec7 Ja. Anonymkode: cc91a...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #23 Del Skrevet 11. april 2023 Og hva bruker dere dette til? Anonymkode: fec6d...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #24 Del Skrevet 11. april 2023 Hva bruker dere det mot? Kviser? Anonymkode: e45f6...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 12. april 2023 #25 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 11.27): Hva bruker dere det mot? Kviser? Anonymkode: e45f6...84e Det er jo det man skal bruke det til på det norske markedet ja. Jeg prøver nå tretinoin i form av Cordes vas. Har ikke akne, men ønsker å se om det kan forbedre huden. Det var litt på et innfall fordi jeg ikke opplever særlig effekt, men bare irritasjon av andre syrer som aha/bha. Vil helst ha 0,025%, men i Norge tillates ikke det (fordi det ikke er for akne). Cordes Vas er 0,05 og nokså irriterende. Så jeg sandwhicher i forsøk på å minimere irritasjon. Jeg tar det privat via Maja, ikke via fastlege siden jeg ikke har moderat eller alvorlig akne. Mange bruker det for å redusere/bremse fine linjer/solskader osv. Fordi det også har effekt på det. Men altså…..man kan få bivirkninger, så en enkel vei til fantastisk hud er det ikke. Brukt det i ca 2 mnd, usikker på om jeg fortsetter. Foreløpig merker jeg mest stedvis småflassing, men jeg har jo ikke akne som skal gjennom en kjip purgingfase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 12. april 2023 #26 Del Skrevet 12. april 2023 (endret) Maddy25 skrev (På 6.4.2023 den 12.38): Måtte du ha videokonsultasjon hos Maja.no? Jeg sendte også bilder, og har ingen synlig akne. Mest noen irriterende og persisterende komedoner her og der - men ingenting fastlegen hadde giddet skrive ut for. Jeg er jo voksen, og beskrev behovet «fornuftig nok». Hadde kanskje ikke fått om jeg var 18 år og ville forebygge rynker 😅 Fikk nå tilbud om oppfølging, og da resept med 3 mulige uthentinger for 199 kr. Tror jeg benytter meg av det. Oppdatering: fornyet resepten nå, og måtte igjen fylle ut skjema og ta 3 bilder. Det står «solskader og rynker», så vi voksne trenger åpenbart ikke ha akne for å få resept 😅 Endret 12. april 2023 av AprilLudgate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 12. april 2023 #27 Del Skrevet 12. april 2023 1 hour ago, AprilLudgate said: Jeg sendte også bilder, og har ingen synlig akne. Mest noen irriterende og persisterende komedoner her og der - men ingenting fastlegen hadde giddet skrive ut for. Jeg er jo voksen, og beskrev behovet «fornuftig nok». Hadde kanskje ikke fått om jeg var 18 år og ville forebygge rynker 😅 Fikk nå tilbud om oppfølging, og da resept med 3 mulige uthentinger for 199 kr. Tror jeg benytter meg av det. Oppdatering: fornyet resepten nå, og måtte igjen fylle ut skjema og ta 3 bilder. Det står «solskader og rynker», så vi voksne trenger åpenbart ikke ha akne for å få resept 😅 Jeg bestilte hos digilege.no og trengte bare beskrive problemet. På resepten sto det "forebyygging av solskader". Så det trenger åpenbart ikke å være så alvorlig😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 12. april 2023 #28 Del Skrevet 12. april 2023 Maddy25 skrev (14 minutter siden): Jeg bestilte hos digilege.no og trengte bare beskrive problemet. På resepten sto det "forebyygging av solskader". Så det trenger åpenbart ikke å være så alvorlig😂 Såpass ja 😅 Forebygging av solskader 😆 Vel. En spf hadde vel funket bedre til det :P 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #29 Del Skrevet 12. april 2023 Maddy25 skrev (3 timer siden): Jeg bestilte hos digilege.no og trengte bare beskrive problemet. På resepten sto det "forebyygging av solskader". Så det trenger åpenbart ikke å være så alvorlig😂 Hvilken av kremen fikk du? Anonymkode: 2a0a6...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 12. april 2023 #30 Del Skrevet 12. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvilken av kremen fikk du? Anonymkode: 2a0a6...2c4 Jeg fikk Retrides🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #31 Del Skrevet 12. april 2023 Maddy25 skrev (13 minutter siden): Jeg fikk Retrides🙂 Er det på blå resept slik at det kommer på frikort etterhvert? Anonymkode: 2a0a6...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #32 Del Skrevet 12. april 2023 Maddy25 skrev (49 minutter siden): Jeg fikk Retrides🙂 Hvor mange % er den på og inneholder den noen alkoholer? Anonymkode: a09fd...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 13. april 2023 #33 Del Skrevet 13. april 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Er det på blå resept slik at det kommer på frikort etterhvert? Anonymkode: 2a0a6...2c4 Nei, vanlig resept, ikkke blå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 13. april 2023 #34 Del Skrevet 13. april 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvor mange % er den på og inneholder den noen alkoholer? Anonymkode: a09fd...44d Tretinoin, Decyl Oleate, Isopropyl Myristate, Glycerol Stearate, Acetylated Lanolin Alcohol, Ceteareth-30, Cetyl Alcohol, Proline, Peg 400, Urea, Hydrolyzed Collagen, Methylparaben, Propylparaben, Lactic Acid, Sodium Citrate, Sodium Hydroxide, Vitamin E, Fragrance Retrides 0,05% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 13. april 2023 #35 Del Skrevet 13. april 2023 Hva tenker dere om at det er best å stoppe med tretinoin i sommerhalvåret, heller bruke Buffet+copper peptider i stede? Det anbefales av mange i industrien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå