AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Del Skrevet 1. april 2023 Min lege nekter å skrive ut dette fordi retirides og corde vas ikke er godkjent, han skrev ut airol til meg før men etter denne ble tatt av markedet og de eneste tilsvarende merkene apoteket har er nevnte over sier han nei. Anonymkode: 77661...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Del Skrevet 1. april 2023 Har fått cordes vas av nettlege uten problemer, koster bittelitt mer enn fastlege men det er greit, billigere enn å kjøpe dyre retinol produkter som ikke er like potente. Anonymkode: 06a98...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Del Skrevet 1. april 2023 Vet noen hvorfor cordes vas ikke er godkjent hos fastlege egentlig? Jeg får den av privat hudlege uten problem, men det er dumt det ikke fins lavere styrke enn 0,05% for jeg flasser ekstremt av den Anonymkode: a09fd...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Del Skrevet 2. april 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Har fått cordes vas av nettlege uten problemer, koster bittelitt mer enn fastlege men det er greit, billigere enn å kjøpe dyre retinol produkter som ikke er like potente. Anonymkode: 06a98...592 Dumt at noen leger godkjenner dette og ikke andre, virker jo som at det er trygt. Var det en enkel prosess å få det av nettlege uten at han har sett deg? Anonymkode: 77661...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Del Skrevet 2. april 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Vet noen hvorfor cordes vas ikke er godkjent hos fastlege egentlig? Jeg får den av privat hudlege uten problem, men det er dumt det ikke fins lavere styrke enn 0,05% for jeg flasser ekstremt av den Anonymkode: a09fd...44d Aner ikke. Synd de sluttet å produsere Airol, den fungerte veldig bra Anonymkode: 77661...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Del Skrevet 2. april 2023 Du kan få resept hos maja.no Anonymkode: 7e8a8...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laperla Skrevet 3. april 2023 #7 Del Skrevet 3. april 2023 Opplever mindre flassing av Cordes. Liker denne bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Del Skrevet 3. april 2023 12 hours ago, laperla said: Opplever mindre flassing av Cordes. Liker denne bedre. Ah, har lyst på den altså! Legen nekter, ville kun gi meg Airol Anonymkode: 77661...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laperla Skrevet 3. april 2023 #9 Del Skrevet 3. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ah, har lyst på den altså! Legen nekter, ville kun gi meg Airol Anonymkode: 77661...c80 Skjønner ikke hvorfor vedkommende nekter, det er Cordes VAS som tok over og er tilsvarende vare for Airol, og har samme styrke. Den inneholder glycerin som også gir fukt, i motsetning til Airolen som gjorde min hud knusktørr og rød. Ville forsøkt igjen hos FL, ellers må du nok gå veien gjennom maja.no som andre nevner her eller hudlege. Fikk min hos FL, og det var ikke noe problem å fornye når Cordes tok over, men jeg måtte komme med navn på nytt preparat. Endret 3. april 2023 av laperla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 3. april 2023 #10 Del Skrevet 3. april 2023 Jeg har fått Retrides av nettlege. Er fornøyd med den. Har dog aldri prøvd Airol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Del Skrevet 3. april 2023 Takk for svar alle, blir vel at jeg prøver Maja eller nettlege for huden begynner å ta seg dårlig ut nå som jeg ikke har brukt retinol på lenge. Nevnte Corde Vas for han og sa det er det samme som Airol men han sier bestemt at den ikke er godkjent og at jeg ikke får den. Hørtes jo flott ut at det er tilsatt glycerin. Retrides var jeg forsåvidt ikke veldig fornøyd med da jeg fikk litt på tube av venninne for ble så puffy i ansiktet av den sikkert fordi jeg ble tørr, men mye heller den enn ingenting så tar det jeg får 😅 Anonymkode: 77661...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Del Skrevet 3. april 2023 Ser at Corde vas ser ut til å kreve godkjenningsfritak. Kanskje derfor fastlegen din ikke vil skrive den ut. Krever flere vurderinger og mer arbeid/ansvar fra rekvirentens side. Anonymkode: 87ffa...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #13 Del Skrevet 4. april 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Ser at Corde vas ser ut til å kreve godkjenningsfritak. Kanskje derfor fastlegen din ikke vil skrive den ut. Krever flere vurderinger og mer arbeid/ansvar fra rekvirentens side. Anonymkode: 87ffa...54a Ja, han sa jeg skal få den hvis/når den blir godkjent 😕 Anonymkode: 77661...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #14 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 18.40): Ja, han sa jeg skal få den hvis/når den blir godkjent 😕 Anonymkode: 77661...c80 Hva menes med at den ikke er godkjent? Jeg får den uten resept hos anerkjent hudlege. Koster litt men tror ikke man ville fått den på blå resept uansett Anonymkode: a09fd...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Del Skrevet 6. april 2023 Airol var jo heller ikke godkjent da. Anonymkode: 2a0a6...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #16 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva menes med at den ikke er godkjent? Jeg får den uten resept hos anerkjent hudlege. Koster litt men tror ikke man ville fått den på blå resept uansett Anonymkode: a09fd...44d Uten resept? Anonymkode: cc91a...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #17 Del Skrevet 6. april 2023 Går retirides og cardes vas på blå resept når man får det fra privat nettlege? Anonymkode: 2a0a6...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 18.40): Ja, han sa jeg skal få den hvis/når den blir godkjent 😕 Anonymkode: 77661...c80 Jeg fikk denne hos Maja.no 🤷♀️ Men man betaler jo 299 for resepten, og så Cordes Vas i tillegg som vel koster 250-300 kr. Anonymkode: 5fed8...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddy25 Skrevet 6. april 2023 #19 Del Skrevet 6. april 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk denne hos Maja.no 🤷♀️ Men man betaler jo 299 for resepten, og så Cordes Vas i tillegg som vel koster 250-300 kr. Anonymkode: 5fed8...386 Måtte du ha videokonsultasjon hos Maja.no? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #20 Del Skrevet 6. april 2023 Maddy25 skrev (5 timer siden): Måtte du ha videokonsultasjon hos Maja.no? Jeg sendte inn bilder av problemområder til maja.no. Og jeg har ikke store problemer, noen få kosmetiske pigmenteringer. Fikk Cordes Vas på resept. Anonymkode: a1af4...99e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå