Missbumblebee Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1281 Del Skrevet 6. juli 2006 Heisann alle sammen!! Kos med så mye besøk altså! Min kjære kommer ikke hjem tidlig i dag heller, han ble bedt om å ta på seg noen ekstra oppgaver i dag, og han ringte meg for å spørre om det var greit. Søt er han!!! Jeg syns det er kjempefint at han stiller op, han er jo tross alt på prøvetid på jobben der, og det er litt ekstra viktig å vise at han virkelig vil jobbe og stå på for firmaet, og dessuten, så skader det overhodet ikke med litt ekstra overtidsbetaling heller! Vi har mer enn nok av utgifter som skal dekkes fremover så. Det er så varmt her nå at jeg ikke orker noenting. Føler at energinivået er litt labert i dag, sovna på sofaen ista selv om jeg egentlig var uthvilt når jeg våknet i dag.. Vel, jeg trengte det sikkert. SKal lage meg litt middag, og så skal jeg dra til terapauten min etterpå. Det blir godt, håper hun kan få litt orden på bekkenet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iroim Skrevet 6. juli 2006 #1282 Del Skrevet 6. juli 2006 Det er så deilig å bare kunne sove når kroppen vil det! Søte mannen din som ringte hjem for å spørre om det var i orden at han jobbet overtid da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 6. juli 2006 #1283 Del Skrevet 6. juli 2006 Så deilig å få badet! Det har faktisk ikke jeg gjort i år, tror jeg! Tenke, tenke. Nei, faktisk ikke! Jeg blir nok nødt til å hoppe i et fjellvann i helga, tenker jeg! Hjemme hos oss er vi nok like rotete, eller kanskje jeg til og med er mer rotete enn Ørnen, så jeg kan nok ikke klage på mannfolket på det området. Men jeg kan plutselig komme på at "dette går ikke lenger", og da blir jeg stresset og sur av rotet og vil rydde og ordne med en gang. Stakkars Ørnen blir litt forvirret av det, han er jo vant til min vanlige avslappede holdning til saker og ting på feil sted. Uansett, vår løsning har vært vaskehjelp hver 14. dag, og så har vi "måttet" rydde før hun kommer. Da holder vi kaoset nogenlunde under kontroll. Håper vi får til en sånn ordning i det nye huset også! Jeg reiser på ferie i morgen og blir borte i drøyt 3 uker. Ønsker deg en super-duper sommer i mellomtiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #1284 Del Skrevet 6. juli 2006 Heia Fjellrypa (på tide med et sommerbad ja!!) og Iorim Nå har jeg vært hos terapytten min, og det er som alltid veldig trivelig! Fikk øreakupunktur og fotsoneterapi for bekkenplagene, så nå håper jeg det hjelper litt! Den nålen jeg fikk i øret i dag er den værste ever! Og jeg har tatt MYE akupunktur før altså, både i øret og resten av kroppen... Men da er det jo hvertfall et sikkert tegn på at det er helt rett å behandle det da om ikke annet. Fikk endel andre tips også, og har med huskeliste som jeg skal ta vare på. Hun fikk barn for ett år siden, så hun er ganske oppdatert på alt som trengs og som kan gjøre godt. Vi har allerede avtalt at jeg skal få komme på modningsakupunktur 2 uker før termin, for jeg har virkelig litt angst for å gå langt over tida... Er ikke redd for selve fødselen egentlig, men jeg er redd for å måtte gå over tida og bli så sliten at fødselen og tida etterpå blir ødelagt av det. Har snakket så vidt med legen om det også, og mtp helsa mi så er det best at jeg er i god form så lenge som mulig. Etter at jeg var ferdig med behandlingen dro jeg til mamma, plukket jordbær (NAM!) og sukkererter i grønnsakshagen hennes. Den har bare blitt så enormt stor etterhvert alt gror og blomstrer overalt! Men godt jeg kan dra dit å høste litt, for grønnsakshagen min er heller liten ennå, og drivhuset mitt er fremdeles ikke satt opp... Men neste år, da skal jeg få litt mer i orden her!! Tok en liten tur bort til naboen der også, de har ei jente på tre år, og ei på tre mnd, og de er jo så søte begge to! Mamma leste bok for største jenta mens jeg lånte lilletulla litt. Tenk så rart at om bare noen korte små mnd så skal JEG ha en sånn liten baby!! Det tar tid å venne seg til tanken altså.... Min kjære ligger og ser på tv og jeg skulle bare inn hit en liten tur og sjekke forholdene... Får gå og være litt sosial igjen tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 6. juli 2006 #1285 Del Skrevet 6. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 7. juli 2006 #1286 Del Skrevet 7. juli 2006 Ja tenk at vi blir mammaer om kun noen mnd Uvirkelig å tenke på syns jeg... Og jer er absolutt ikke klar, da det ikke er gått opp for meg ennå. Men det kommer vel etterhvert. Helge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. juli 2006 #1287 Del Skrevet 7. juli 2006 Ja det er helt sprøtt at vi etterhvert får våre egne små ... Litt skummelt å tenke på alt ansvaret som følger med, men jeg klarer ikke grue meg til noe (utenom fødsel), bare gleeeeder meg til å se prinsessa mi!! Håper akupunkturen hjelper, god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #1288 Del Skrevet 7. juli 2006 Heia IdaC, MissS og Epica! Jeg får det virkelig ikke helt til å stemme at jeg skal bli mamma snart altså... Og jeg merker at jeg er blitt mere "redd" for andres babyer enn jeg var før! Altså, jeg har alltid likt småbarn og babyer veldig godt og ikke vært redd for å holde dem og slikt.. Men nå føler jeg meg bare klumsete. Det blir nok noe annet når min lille kommer til verden, men jeg syns det er litt rart at ikke jeg er mere babysyk etter andres babyer nå... Vel, i dag er det fredag igjen (fy søren som dagene flyr!!) og jeg har vel ikke de helt store planene tror jeg. Imorgen skal jeg i bursdag til ei venninne, og søndag skal jeg passe sønnen til ei annen venninne mens hun tar med seg mannen sin på overraskelsestur til oslo på konsert. Tror jeg skal ta det litt piano i dag så jeg orker resten av helgen uten å bli helt ødelagt. Skal treffe ei venninne i formiddag, kanskje vi drar og bader litt. Jeg må rense jordbærene og så skal jeg lage smoothies og fryse ned! Min kjære hadde akkurat samme tanken i går, så han har kjøpt masse digg frukt. Nå skal jeg gå å pusse tannebissene til storevoff, for hun har den værste ånden jeg har luktet på lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #1289 Del Skrevet 7. juli 2006 Et bittelite hjertesukk.... Skulle møte ei venninne, og hun foreslår frokost ute i byen. Jeg sier at jeg må passe litt på lommeboka, og helst ikke vil gjøre noe som koster noe.. Skal jeg inn til byen er det bompenger og DYR parkering, og i tillegg frokost. Føler meg så kjip, men har man dårlig råd, så har man dårlig råd... Hun skal alltid gjøre alt billigst mulig for seg selv, selv om hun har godt med penger og foreldre som stiller opp for henne for ingenting enda hun er voksen... Sjekka kontoen min nå, og der var det minus, så jeg har sagt at det er hyggelig om hun kommer innom, men at jeg ikke kan dra til byen. Så får vi se hva som skjer... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. juli 2006 #1290 Del Skrevet 7. juli 2006 Et bittelite hjertesukk.... Skulle møte ei venninne, og hun foreslår frokost ute i byen. Jeg sier at jeg må passe litt på lommeboka, og helst ikke vil gjøre noe som koster noe.. Skal jeg inn til byen er det bompenger og DYR parkering, og i tillegg frokost. Føler meg så kjip, men har man dårlig råd, så har man dårlig råd... Hun skal alltid gjøre alt billigst mulig for seg selv, selv om hun har godt med penger og foreldre som stiller opp for henne for ingenting enda hun er voksen... Sjekka kontoen min nå, og der var det minus, så jeg har sagt at det er hyggelig om hun kommer innom, men at jeg ikke kan dra til byen. Så får vi se hva som skjer... *sukk* ← Huff, noen ganger er det vondt med venninner som ikke tenker på at andre ikke har råd til alt! Jeg er heldigvis en av de i min vennegjeng som har godt med penger, men jeg har jo vært student og telt på krona jeg også! Pleier alltid å tenke på at når jeg foreslår noe med venninner som ikke har så god økonomi, så foreslår jeg flere ting, noe som koster noe, og noe som ikke koster noe. Så får de velge etter hva de har lyst og råd til. Ofte er det jo like koselig uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 7. juli 2006 #1291 Del Skrevet 7. juli 2006 Har man ikke råd så har man ikke. Det er ikke noe å gjøre med det. Vi slet selv med økonominen med bryllupet, huskjøpet og alt. Så det er helt riktig av deg å gjøre sånn. synd at venninna di ikke helt forstår det da. Men det er bra du tenker på det at du ikke har råd, for da er du bevisst på det, og det kommer til å ordne sei skal du se. Nok av di som handler og handler selv om di ikke har penger. Ellers ønsker jeg deg en strålende helg. stor stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #1292 Del Skrevet 7. juli 2006 Nå har venninna mi vært innom her istede, mye koseligere det! Hun skulle forbi her uansett så da ordnet det seg. Jeg er forsåvidt vant med å ikke ha allverden med cash å rutte med, så akkurat det plager meg ikke så mye, men det føles likevel litt kjipt å være "festbrems" fordi lommeboka ikke tillater allverden. Jeg kjøpte hus da jeg var 23, og det er mye mere verdt for meg enn å bruke penger på unødvendige ting. Så jeg er fornøyd egentlig jeg, har som 26åring halvveis nedbetalt hus ( ) og kommer til å klare meg mye lettere fremover enn de fleste andre vennene mine som etablerer seg med stort studielån og alt på en gang når de er rundt 30. Og nå som sambo har blitt sambo helt på ordentlig siden huset hans også er solgt, så hjelper jo det betraktelig på! Nei, jeg skal IKKE klage! Min kjære er tidlig ferdig på jobb i dag, deilig etter to kjempelange dager! Kanskje vi får prøve oss på en tur eller noe etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. juli 2006 #1293 Del Skrevet 7. juli 2006 Synes det virker som om du har en sunn økonomi jeg Missbumblebee. Det viktigste er å bruke de pengene man har på det man synes er viktigst. Og jeg tror nok som du sier at venninner som kommer til å få store studielån, kommer til å angre på at det ble brukt opp på kafé. Det ligger mange lånte kroner i tomme ølglass, som i etterkant gjerne skulle ha vært i hus... Man trenger jo ikke være festbrems selv om kontoen er litt slunken. Jeg synes det er vel så koselig å invitere folk hjem som å gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. juli 2006 #1294 Del Skrevet 7. juli 2006 Kose dere på tur hvis det blir, og ellers ha en suuuper helg! Ja det blir nok heeelt annerledes med din EGEN baby! Man føler seg mer trygg på hva man kan gjøre rundt sitt eget barn. Kose deg i bursdag! Og håpe ånden fra hunden blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. juli 2006 #1295 Del Skrevet 7. juli 2006 Hører mange si at etter å ha sett hva barnet tålte gjennom fødselen, så vet de plutselig at små knøtt tåler ganske mye. Så du blir nok mye tryggere med ditt eget knøtt. Har hatt mye venner som har lært meg at man knapt kan gjøre noe galt, så jeg er ganske trygg med å løfte på andres små knøtt. (Men nå blir nok mitt lille det første jeg kommer til å løfte på av virkelige små på en stund da, om ikke venninna føder en stund før meg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. juli 2006 #1296 Del Skrevet 7. juli 2006 Et bittelite hjertesukk.... Skulle møte ei venninne, og hun foreslår frokost ute i byen. Jeg sier at jeg må passe litt på lommeboka, og helst ikke vil gjøre noe som koster noe.. Skal jeg inn til byen er det bompenger og DYR parkering, og i tillegg frokost. Føler meg så kjip, men har man dårlig råd, så har man dårlig råd... Hun skal alltid gjøre alt billigst mulig for seg selv, selv om hun har godt med penger og foreldre som stiller opp for henne for ingenting enda hun er voksen... Sjekka kontoen min nå, og der var det minus, så jeg har sagt at det er hyggelig om hun kommer innom, men at jeg ikke kan dra til byen. Så får vi se hva som skjer... *sukk* ← Det der var det ikke lett aa lese! Eller er det bare meg? Uansett, jeg skjoenner deg godt. Det er lov aa nedprioritere frokost paa cafe (og lunsj og middag ute for den saks skyld), det viktigste er jo aa treffes! Oensker deg en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. juli 2006 #1297 Del Skrevet 7. juli 2006 Hellu!! Æsj,det er så kjedelig at man alltid må treffes ute..Syns mange ganger det er mest koselig å være hjemme hos folk,uansett om jeg har penger eller ikke.Det er sikkert fordi jeg ikke er spesielt glad i å sitte rett opp og ned på en stol....... Bra det ordna seg værtfall.Er så utrolig kjipt å være blakk..... Men som du sier så får du det bedre på sikt ja! Hus er aldri en dum investering! Må du kose deg og ha en riktig så god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #1298 Del Skrevet 7. juli 2006 Så søte dere er jenter. Blir så godt humør etter å ha lest lit her jeg!! Hehe, Holly, det var nok ikke helt meningen at det skulle være lett å lese heller, liker ikke å klage, men måtte bare få det ut! Sensommerbruden (du har til og med lengre nick enn meg du!); det som er så rart er at jeg aldri før har vært klumsete med babyer og småbarn, det har lissom kommet nå etter at magen min har kommet.. Merkelige greier det der! Regner med at min baby blir lettere å håndtere når den tid kommer! Epica: Hunden ble bedre, men hun er dødelig fornærmet på meg da... Storevoff liker IKKE å pusse tennene! Mens lillevoff syns det hele så fryktelig gøy ut helt til jeg tok henne også... Men nå lukter det litt bedre når de peser i varmen! Eeyore; du har helt rett, tror det er mange som fester og roter bort studielån, det kan ihvertfall virke sånn på endel studenter jeg kjenner! Skulle gjerne studert litt selv egentlig, men det får bli siden når babyen er litt større! til alle jentene som er innom meg og gjør dagen min så fin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #1299 Del Skrevet 7. juli 2006 Der var jo Skyttemor også jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #1300 Del Skrevet 7. juli 2006 NÆH!!! Nå så jeg nettopp hele magen bevege seg når liten der inne sparket!!!! Jeg har fått "alien-mage"!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå