AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Del Skrevet 1. april 2023 Dette er et spørsmål fra mann da alle dere kvinner sikkert vet dette intuitivt. Smører en på fuktighetskrem før, eller etter solfaktor? Jeg har begynt å bli litt opptatt av å ta vare på huden min, og ønsker å gjøre dette riktig. Takk for svar. Anonymkode: ce2d8...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 1. april 2023 #2 Del Skrevet 1. april 2023 Solkrem til sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Del Skrevet 1. april 2023 MyMichelle skrev (Akkurat nå): Solkrem til sist. Takk, den kom raskt! 😊 Anonymkode: ce2d8...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Del Skrevet 1. april 2023 Husk å vente med å påføre solkrem etter fuktighetskrem, ikke ta på solkrem rett etter fuktighetskrem. Vent minst 10-15 min (ingen fasitsvar her, men fuktighetskremen må ha trukket inn i huden ordentlig). Eventuelt kan du bare bruke solkrem, mange solkremer gir i seg selv nok fukt Anonymkode: f9ad5...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma21 Skrevet 1. april 2023 #5 Del Skrevet 1. april 2023 50 da kjem ingenting igjøne des mindre talet bli desto meir solbrendt bli du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. april 2023 #6 Del Skrevet 1. april 2023 Først fuktighetskrem, men du må gi den tid før du påfører solkrem. Jeg ville ventet til huden ikke lenger kjennes fet etter fuktighetskremen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Del Skrevet 1. april 2023 Men har du behov for fuktighetskrem etterpå? Skal man ikke ha en teskje solkrem (minst) i ansiktet? Anonymkode: 001d7...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men har du behov for fuktighetskrem etterpå? Skal man ikke ha en teskje solkrem (minst) i ansiktet? Anonymkode: 001d7...7ab Jo det stemmer, minst en teskje. To teskjeer inkludert halsen. For meg som har fet hudtype blir jeg et oljefat av både fuktighetskrem og solkrem, men de med tørrere hudtyper kan trenge begge deler. Nå er det mange solkremer med ingredienser som skal matte huden og disse er ofte uttørrende for huden og da vil man trenge fukt under. Folk får prøve seg frem etter hva som funker best for de Anonymkode: 64e0c...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er et spørsmål fra mann da alle dere kvinner sikkert vet dette intuitivt. Smører en på fuktighetskrem før, eller etter solfaktor? Jeg har begynt å bli litt opptatt av å ta vare på huden min, og ønsker å gjøre dette riktig. Takk for svar. Anonymkode: ce2d8...e71 Man skal ha på solfaktor på ren hud, og ha fuktighetskrem over. Fått beskjed om dette på apoteket ☺️ Anonymkode: 678ca...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. april 2023 #10 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man skal ha på solfaktor på ren hud, og ha fuktighetskrem over. Fått beskjed om dette på apoteket ☺️ Anonymkode: 678ca...892 Så rart jeg fikk motsatt beskjed av en dermatolog (altså hudlege). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man skal ha på solfaktor på ren hud, og ha fuktighetskrem over. Fått beskjed om dette på apoteket ☺️ Anonymkode: 678ca...892 Feil. Du har fått helt feil informasjon. Solkrem er alltid siste steg. Spør hvilken som helst hudlege og alle vil fortelle deg at solkrem skal være siste steg, etter fuktighetskrem. Apotekansatte har ikke nødvendigvis noe særlig kompetanse på hudpleie. Anonymkode: f9ad5...887 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 1. april 2023 #12 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man skal ha på solfaktor på ren hud, og ha fuktighetskrem over. Fått beskjed om dette på apoteket ☺️ Anonymkode: 678ca...892 Det stemmer ikke. Først alt av hudpleie/kremer hva enn. Så spf. ——— Jeg bruker serumer/kremer og diverse - venter ikke med påføringen av spf. Jeg er veldig fornøyd med Garnier Super UV50. De har en tyntflytende som funker til fet hud eller om man får nok fukt fra annet. Så har de en som heter «moisturizing», den er klassisk tykk men trekker fint inn den og. Men originalen er som man ikke har tatt noe på. Jeg legger to striper langs to fingre og fordeler på ansikt/hals til daglig. Men om jeg skulle på badeferie/sole meg eller være endel ute i sola hadde jeg tatt mer+ påført ekstra ila dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå