Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 (endret) . Endret 10. april 2023 av tøttaa
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 tøttaa skrev (1 minutt siden): Vi har to hus på tomten vår, vårt hovedhus og et lite hus/anneks som står rett inntil (ca 3-4 meter unna) husveggen vår. I annekset er det kjøkken, bad, stue og hems. 14 åringen ønsker å ha rommet sitt der og da sove der alene. Vi har alarm og overvåkning, samt seriekoblet brannalarm. Er det forsvarlig? Eller er jeg bare hønemor som tenker at det er litt skummelt? Du kan gjøre en avtale med ham om at dere kan bytte rom når han fyller seksten? Du er ikke hønemor. Stol på deg selv når du tenker han er for ung. Anonymkode: 4ccab...fab 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Helt ok om han/hun ønsker det selv. Men du mister litt kontroll på om 14-åring er ute om nettene da. Anonymkode: 053f9...a86 1
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt ok om han/hun ønsker det selv. Men du mister litt kontroll på om 14-åring er ute om nettene da. Anonymkode: 053f9...a86 Jeg er heldig og har foreløpig en ungdom som ikke kommer til å dra noe sted om nettene, han er alt for hjemmekjær og redd 🫣 men uansett så har vi alarm på dørene så vi hadde fått varsel på telefon om noen skrudde av den for å gå ut.
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan gjøre en avtale med ham om at dere kan bytte rom når han fyller seksten? Du er ikke hønemor. Stol på deg selv når du tenker han er for ung. Anonymkode: 4ccab...fab Det går såklart ann. Har også tenkt at det går ann at han er der på dagtid men kan sove inne hos oss. Vanskelig å vite noen ganger om man for overbeskyttende eller ikke..
CrazyCatLady2500 Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Da jeg var 14 så var jeg budeie alene langt unna folk. En 14-åring takler dette helt fint. 8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Jeg flytta på hybel da jeg var 15 Anonymkode: 44599...723 2 1
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg flytta på hybel da jeg var 15 Anonymkode: 44599...723 Ungdommen ønsker selv å kanskje flytte på hybel som 16 åring, så tenker også at dette kan være en fin start og en måte å øve seg på.
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (7 minutter siden): Da jeg var 14 så var jeg budeie alene langt unna folk. En 14-åring takler dette helt fint. Kult! Veit ikke helt om det kan sammenlignes med verken dagens ungdom eller akkurat denne situasjonen men 🫣
Ulla Ullsokk Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Jeg er hønemor selv, men det der er for drøyt selv for meg😘 Du er for overbeskyttende, tenker jeg. Før i tiden dro de på sjøen i den alderen og nå kan de ikke sove i et hus i samme hage som foreldrene?? Så lenge han ikke er en luring som sniker seg ut og er kriminell om natta, så ser jeg ikke problemet. 7
CrazyCatLady2500 Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 tøttaa skrev (19 minutter siden): Kult! Veit ikke helt om det kan sammenlignes med verken dagens ungdom eller akkurat denne situasjonen men 🫣 Jo, litt 😃 for du forventer sikkert at 14-åringen tar «husstell» i annekset også, at bad osv vaskes av han/hun? Og holder det rent og ryddig ellers ☺️ 1
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (11 minutter siden): Jo, litt 😃 for du forventer sikkert at 14-åringen tar «husstell» i annekset også, at bad osv vaskes av han/hun? Og holder det rent og ryddig ellers ☺️ Ja det gjør jeg jo 😊 og tenker forøvrig at det kan være en fin måte å øve seg på å bo alene. Det eneste jeg bekymrer meg for er typ innbrudd og brann. Nå skal vi være rimelig sikret mot det, men man vet jo aldri.
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 Ulla Ullsokk skrev (30 minutter siden): Jeg er hønemor selv, men det der er for drøyt selv for meg😘 Du er for overbeskyttende, tenker jeg. Før i tiden dro de på sjøen i den alderen og nå kan de ikke sove i et hus i samme hage som foreldrene?? Så lenge han ikke er en luring som sniker seg ut og er kriminell om natta, så ser jeg ikke problemet. Ikke enig i at det er for drøyt, i min verden verden er det helt normalt å bekymre seg for både smått og stort når det kommer til ungene sine. Unødvendig, ja kanskje. Og ja ting var annerledes før i tiden, men det var på både godt og vondt. Dagens ungdom lever mye mer beskyttet. Men de er også mer tatt vare på, både fysisk og psykisk.
Tradegy Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 Det kommer til å gå kjempebra Hadde nok listet meg innpå de første nettene, for en søvn- sjekk. Så handler det om modenhet. Jeg har én som hadde taklet det finfint kanskje rundt 12, og ei som synes det hadde vært altfor skummelt og sikkert hadde endt med turnstevne i senga og scrolling.. 🙂 4
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #15 Skrevet 1. april 2023 Tradegy skrev (3 minutter siden): Det kommer til å gå kjempebra Hadde nok listet meg innpå de første nettene, for en søvn- sjekk. Så handler det om modenhet. Jeg har én som hadde taklet det finfint kanskje rundt 12, og ei som synes det hadde vært altfor skummelt og sikkert hadde endt med turnstevne i senga og scrolling.. 🙂 Ja det blir nok til det 😄 Ja sånn er det hos oss også. Har et barn på 11 som aldri hadde turt det. Men 14 åringen er veldig moden og har alltid vært det.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #16 Skrevet 1. april 2023 Syns det er greit men hadde gjort det klart for han at det er et privilegium og kan tas fra han, hvis han ikke gjør ditt og datt. Anonymkode: 0425c...d23 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #17 Skrevet 1. april 2023 tøttaa skrev (51 minutter siden): Det går såklart ann. Har også tenkt at det går ann at han er der på dagtid men kan sove inne hos oss. Vanskelig å vite noen ganger om man for overbeskyttende eller ikke.. Tenker det er fint å starte der på sommeren Og når du sier han vil på hybel, går han i 8. eller 9. nå? Jeg ville sagt ja nå mellom 9.-10. trinn for å øve og få en gradvis overgang. Hvis han går i 8. klasse hadde jeg sagt ja i ferier (og eventuelt helger), men ukedager måtte han vært inne. Anonymkode: 28e76...ebc 1
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #18 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns det er greit men hadde gjort det klart for han at det er et privilegium og kan tas fra han, hvis han ikke gjør ditt og datt. Anonymkode: 0425c...d23 Ja det har vi også snakket om, og der er jeg veldig streng så det skal nok gå bra. Hvis han ikke sover nok/legger seg som han skal feks.
Gjest tøttaa Skrevet 1. april 2023 #19 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker det er fint å starte der på sommeren Og når du sier han vil på hybel, går han i 8. eller 9. nå? Jeg ville sagt ja nå mellom 9.-10. trinn for å øve og få en gradvis overgang. Hvis han går i 8. klasse hadde jeg sagt ja i ferier (og eventuelt helger), men ukedager måtte han vært inne. Anonymkode: 28e76...ebc Han går i 8 nå, har bursdag tidlig på året. Men hvorfor ikke i ukedager?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #20 Skrevet 1. april 2023 CrazyCatLady2500 skrev (30 minutter siden): Jo, litt 😃 for du forventer sikkert at 14-åringen tar «husstell» i annekset også, at bad osv vaskes av han/hun? Og holder det rent og ryddig ellers ☺️ Selvfølgelig kan en 14 åring vaske bad og rydde! Anonymkode: 39273...c10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå