Gå til innhold

Eksplosiv økning av svarte prikker på et avgrenset sted i ansiktet. Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er utdannet hudpleier og vært mange år i bransjen.

For det første så skrev jeg at disse(altså hennes) er veldig typiske solskader for flere år siden. Ikke at alle hudormer har noe med solskader å gjøre. Som en erfaren hudpleier leser man huden man har foran seg, ikke alle sin hud generelt.

Jeg var bare ute etter å hjelpe ts her, men hun var mer negativ til å høre på en som meg som faktisk har peiling, enn noen andre som bare pøser ut med produkter som funker for dem. Be my guest!

Anonymkode: fe8f8...c3a

Du behøver ikke å bli så aggressiv. Hvis du er hudpleier vet du at BHA/Salicylic Acid er det som anbefales mot hudormer. 

Anonymkode: ace5f...99b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 4.10):

Da er det rart at min hvite vampyrhud har fått så mange sorte prikker og hudormer med årene..

Jeg tror dette handler utelukkende om gener. Moren min hadde det samme.

Jeg renser huden faglig og spiser sunt. Fin hud ellers.

At det er i et så lite avgrenser området du beskriver er jo litt spesielt. Særlig siden det ikke er typisk sted som nese/området rundt og hake. T-sonen. Jeg ville tatt det med legen, evt bedt om henvisning til hudlege. Der er det sikkert noen gode råd å hente.

Anonymkode: b7b55...72c

Det er ikke spesielt at man får hudormer på kinn med alderen. Det står i linken jeg postet at eldre får hudormer på kinn, og at disse er knyttet til gamle solskader. Nå er ikke Ts i eldrekategorien, men nærmere den enn unge med hudormer i T-sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...