AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Del Skrevet 31. mars 2023 Er skikkelig nedfor nå pga min fjerde abort. Tre spontanaborter og nå en MA. Føler for å gi opp samtidig som jeg ikke klarer å se for meg et liv uten barn. Trenger noen solskinnshistorier som jeg kan trøste meg med. Hvor mange SA/MA hadde du før det ble baby av det? Og var det noe som ble gjort annerledes, medisiner etc., den gangen det gikk? Har fått progesteronstøtte de to siste graviditetene. MA’en var etter første IVF forsøk. Anonymkode: f02d5...e55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Del Skrevet 31. mars 2023 Føler med deg❤️ Jeg hadde 5 spontanaborter før det (endelig) ble oppdaget en deformasjon i livmora. Den ble operert, og vi fikk vår etterlengtede skatt på første IVF-forsøk etterpå! Ikke gi opp, for de aller fleste går det bra til slutt🙏🏼 Anonymkode: 3f57a...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er skikkelig nedfor nå pga min fjerde abort. Tre spontanaborter og nå en MA. Føler for å gi opp samtidig som jeg ikke klarer å se for meg et liv uten barn. Trenger noen solskinnshistorier som jeg kan trøste meg med. Hvor mange SA/MA hadde du før det ble baby av det? Og var det noe som ble gjort annerledes, medisiner etc., den gangen det gikk? Har fått progesteronstøtte de to siste graviditetene. MA’en var etter første IVF forsøk. Anonymkode: f02d5...e55 Hei kjære deg! Dette kjenner jeg meg så godt igjen i, selv om min historie er 10-14 år tilbake i tid. Min første MA i desember 2008, oppdaget i uke 12 antatt stanset utvikling i uke 7. Fryktelig vondt, men tenkte det gikk på neste forsøk. Ny MA i mars 2009, og september 2009. Utredning for Habituell abort på Ullevål, ingenting funnet og gravid på nytt, 4. svangerskap rundt nyttår 09/10. Fikk progestronstøtte og albyl-e første 12 ukene og hyppige UL fra uke 7. Ultralyd i uke 12 viste at alt så bra gjort og Ullevål slapp meg ut som «vanlig» gravid og ba meg slutte på albyl-e. Privat ultralyd i uke 15, og hjertet sluttet å slå… Var knust og motløs, begynte å tenke alternativt, men ville ikke gi opp. Bryllup og nytt håp sommer 2010, positiv test i september. Ny runde med progestron til uke 11 og denne gangen nektet jeg å slutte på albyl- e før i uke 32. Og i mai 2011, 3 uker før termin fikk vi endelig en fin og frisk baby i svangerskap nr 5. Og bare 18 måneder senere kom lillesøster på samme «oppskrift». 💜💜 Så selv om prøvene ikke viste noe feil, er jeg ganske sikker på at det er blodfortynnende som gjorde utslaget for å sikre god gjennomstrømning og forhindre blodpropp mellom mor og barn. Dette er helt uten risiko for de som ikke er blødere og med slutt i god tid før termin. Masse lykke til, sender deg en varm klem! Hilsen overveldet, travel og lykkelig 2-barns mamma. Anonymkode: 8ef4a...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er skikkelig nedfor nå pga min fjerde abort. Tre spontanaborter og nå en MA. Føler for å gi opp samtidig som jeg ikke klarer å se for meg et liv uten barn. Trenger noen solskinnshistorier som jeg kan trøste meg med. Hvor mange SA/MA hadde du før det ble baby av det? Og var det noe som ble gjort annerledes, medisiner etc., den gangen det gikk? Har fått progesteronstøtte de to siste graviditetene. MA’en var etter første IVF forsøk. Anonymkode: f02d5...e55 5 stk på rad. En så sent Om uke 13. fikk progesteron og østrogen siste gangen er nå i uke 17 Anonymkode: 42ae2...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 16. april 2023 #5 Del Skrevet 16. april 2023 Hvordan går det med deg TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Del Skrevet 17. april 2023 Har hatt 6 spontanaborter. Har to barn. Ble utredet å ble gravid ved hjelp av progesteron, letrozol og ovitrelle. Anonymkode: 4ff3f...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Del Skrevet 17. april 2023 mammams skrev (18 timer siden): Hvordan går det med deg TS? Takk som spør! Går vel «greit», aborten er ferdig nå, har nå negative tester. Skal på riksen neste uke på kontroll og vil også stå på mitt om videre utredning 💓 Anonymkode: f02d5...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 21. mai 2023 #8 Del Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 11.02): Takk som spør! Går vel «greit», aborten er ferdig nå, har nå negative tester. Skal på riksen neste uke på kontroll og vil også stå på mitt om videre utredning 💓 Anonymkode: f02d5...e55 På en måte godt å legge en runde bak seg, og se videre selv om en blir usikker på hva som venter. Hør med Riksen/ fastlegen/ gynekolegen om crinone (hormonstøtte) og albyl-e (blodfortynnende) og deres erfaringer rundt dette. Om det hjelper eller ikke er det ingen fare rundt å prøve disse medikamentene i neste graviditet. Fortsatt lykke til! 💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #9 Del Skrevet 21. mai 2023 mammams skrev (3 timer siden): På en måte godt å legge en runde bak seg, og se videre selv om en blir usikker på hva som venter. Hør med Riksen/ fastlegen/ gynekolegen om crinone (hormonstøtte) og albyl-e (blodfortynnende) og deres erfaringer rundt dette. Om det hjelper eller ikke er det ingen fare rundt å prøve disse medikamentene i neste graviditet. Fortsatt lykke til! 💜 Bruker progesteron, albyl-e får jeg ikke. De vil ikke gjøre noen tiltak, hverken riksen eller fastlegen. Har bestilt time på privat klinikk for utredning ❤️ Anonymkode: f02d5...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 21. mai 2023 #10 Del Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bruker progesteron, albyl-e får jeg ikke. De vil ikke gjøre noen tiltak, hverken riksen eller fastlegen. Har bestilt time på privat klinikk for utredning ❤️ Anonymkode: f02d5...e55 Hmm, merkelig! Nå er det 13 år siden jeg var der du er nå, men slik jeg husker det var det ikke problematisk å få resept på det. Håper du får god hjelp hos den private klinikken. 💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Del Skrevet 22. mai 2023 mammams skrev (10 timer siden): Hmm, merkelig! Nå er det 13 år siden jeg var der du er nå, men slik jeg husker det var det ikke problematisk å få resept på det. Håper du får god hjelp hos den private klinikken. 💜 Ja, blir ganske frustrert, da det virker som om «alle andre» får det.. Anonymkode: f02d5...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå