AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Del Skrevet 31. mars 2023 Hei. Jeg er 18 år gammel jente som og fikk lappen for et par dager siden. Fikk i dag lov til å kjøre bilen til søstera mi. Da jeg var ute og kjørte, skulle jeg rygge inn. Da jeg rygget inn, traff jeg en stolpe, og da falt en liten bit av lyset ned. (Jeg legger bilde under her). Det jeg lurer på er: hvor farlig er det å kjøre når en liten bit er knust? Kan jeg fikse det uten at hun legger merke til det? Eller må jeg fortelle hva som skjedde? Jeg føler meg som verdens verste sjåfør, og har lite lyst til å kjøre igjen etter det som skjedde. Er så utrolig kjipt at dette skjer to dager etter jeg har fått lappen. Trenger gjerne tips og råd om hva jeg kan gjøre. Hilsen fortvilet jente:( Anonymkode: aee8f...51e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Del Skrevet 31. mars 2023 Si hva som har skjedd og beklag. Si du skal ordne reparasjon og gjør det. Anonymkode: 3f723...058 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si hva som har skjedd og beklag. Si du skal ordne reparasjon og gjør det. Anonymkode: 3f723...058 Vet du hva den delen av lyset kalles/brukes til? Anonymkode: aee8f...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 31. mars 2023 #4 Del Skrevet 31. mars 2023 Først; Gratulerer med lappen Dette kan skje den beste Send en melding med bilde og en beklagelse og tilby kompensasjon. Sikker på at hun tar det greit, om du forteller det asap 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet du hva den delen av lyset kalles/brukes til? Anonymkode: aee8f...51e Det er bare en refleks, min er også fucka. Anonymkode: 95c42...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #6 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bare en refleks, min er også fucka. Anonymkode: 95c42...f68 Og JA du kan kjøre med denne slik. Anonymkode: 95c42...f68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #7 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bare en refleks, min er også fucka. Anonymkode: 95c42...f68 Okei. Går det fint å kjøre med den sånn i en liten stund, eller burde den fikses så fort som mulig?😊 Anonymkode: aee8f...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og JA du kan kjøre med denne slik. Anonymkode: 95c42...f68 Okei tusen takk for svar! Anonymkode: aee8f...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei. Går det fint å kjøre med den sånn i en liten stund, eller burde den fikses så fort som mulig?😊 Anonymkode: aee8f...51e Jeg har kjørt med min sprukket i sikkert 5 år etter å ha rygga på en stein, bare gadd ikke bruke penger på å fikse det. Du kan snakke med søsteren din, dette er ikke farlig det er slikt som skjer. Men om du virkelig ikke vil, kan du svinge innom et verksted og høre hva de tar for å bytte det. Slike som er tilknyttet bilvraken er ofte mye billigere enn merkeverksted. Anonymkode: 95c42...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #10 Del Skrevet 31. mars 2023 Dette går så fint så! 😊 Gratulerer med lappen! Uhell kam skje absolutt alle og den lille biten der er ikke verdens undergang ❤️ Forklar søsteren din hva dom skjedde og tilby deg å betale for reparasjon. Jeg klarte å lande pappas bil på taket langt ute på et jorde da jeg var 18. Bilen måtte skrotes. Jeg ble jammen tilgitt for det og 😉 Anonymkode: 28b46...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Del Skrevet 31. mars 2023 Gratulerer med lappen, sånn som dessverre kan skje. Rygget selv i en snødunge i dag. Tett snøvær, og veldig flatt lys. Måtte svelge stoltheten og gå inn på jobb å be om hjelp til å komme meg løs. De fikk seg en god latter, jeg en skramme i stoltheten og bilen ble slept løs. Anonymkode: ec425...f6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #12 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har kjørt med min sprukket i sikkert 5 år etter å ha rygga på en stein, bare gadd ikke bruke penger på å fikse det. Du kan snakke med søsteren din, dette er ikke farlig det er slikt som skjer. Men om du virkelig ikke vil, kan du svinge innom et verksted og høre hva de tar for å bytte det. Slike som er tilknyttet bilvraken er ofte mye billigere enn merkeverksted. Anonymkode: 95c42...f68 Okei, for jeg leste at man kan få bot dersom man kun kjører med én refleks bakpå bilen, men vil tippe det ikke gjelder i vår situasjon ettersom at den kun er sprukket?😊 Anonymkode: aee8f...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #13 Del Skrevet 31. mars 2023 Beklag deg, men du må også betale for at hun får den skiftet. Å ødelegge bil kan skje den beste, men å ikke betale for skaden er ikke ok. Og du får neppe låne bilen igjen hvis du ikke gjør opp for deg Anonymkode: 3d797...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #14 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette går så fint så! 😊 Gratulerer med lappen! Uhell kam skje absolutt alle og den lille biten der er ikke verdens undergang ❤️ Forklar søsteren din hva dom skjedde og tilby deg å betale for reparasjon. Jeg klarte å lande pappas bil på taket langt ute på et jorde da jeg var 18. Bilen måtte skrotes. Jeg ble jammen tilgitt for det og 😉 Anonymkode: 28b46...48c Tusen takk for fine ord❤️ eneste som uroer meg litt er at jeg tror at hun kanskje ikke kommer til å la meg låne bilen etter dette, men er som sagt en liten bit som har falt av bare. Var mer stressa da det skjedde der og da, ettersom jeg nylig har fått lappen og allerede «krasjet» Så bra at du ble tilgitt☺️ Anonymkode: aee8f...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 31. mars 2023 #15 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg krasja firmabilen i løpet av første timen etter jeg tok lappen. Shit happens. Den skaden der er ubetydelig for bruken av bilen. Beklag deg og betal for ny refleks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #16 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklag deg, men du må også betale for at hun får den skiftet. Å ødelegge bil kan skje den beste, men å ikke betale for skaden er ikke ok. Og du får neppe låne bilen igjen hvis du ikke gjør opp for deg Anonymkode: 3d797...e50 Jeg skal selvfølgelig betale for reparasjon, jeg lurte bare på hva som er prosessen bak for å fiksa dette😊 jeg skal fortelle henne hva som skjedde når hun kommer hjem om et par dager☺️ Anonymkode: aee8f...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #17 Del Skrevet 31. mars 2023 Etter å ha sett litt mer på det, så fant jeg ut at den refleksen allerede var litt sprukket fra før av, jeg løsnet denne delen etter jeg rygga inn i den stolpe der (avbildet under). Jeg skal fortelle henne hva som har skjedd når hun kommer hjem om et par dager. Men i mellomtiden lurer jeg på hva som må til for å få den fikset? Er det noe vi kan montere hjemme selv, eller er vi nødt til å gå til verkstedet for å få fikset det? Vet dere også om hvor mye dette kommer til å koste ca?😊 Anonymkode: aee8f...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #18 Del Skrevet 31. mars 2023 Da jeg jobbet i hjemmetjenesten greide jeg å rygge på en mur og det ble en stor bulk og en ripe 🙈 Da hadde jeg også ganske nylig tatt lappen. Jeg tror også alle mine søsken har skadet en bil når de skulle parkere minimum 1 gang hver, så det er nok absolutt ikke unormalt. Det er selvsagt kjipt at slikt skjer, men så er det også viktig at man husker på at en bil er bare en materiell sak som kan fikses og så lenge ingen mennesker blir skadet er det egentlig ikke en så big deal at bilen får seg en skramme. Anonymkode: 69421...b25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #19 Del Skrevet 31. mars 2023 Fortell hva som skjedde, og si at du selvfølgelig skal betale for å få det fikset. Og du, det der er ingenting mot det jeg klarte med den (forholdsvis) nye bilen til min far 3 måneder etter at jeg hadde fått lappen. Det gikk faktisk over 30 år før jeg fikk låne bil av mine foreldre igjen. Og tror du ikke jeg klarte å krasje med bobilen deres da… Det var ikke min skyld, alt gikk på den andre førerens forsikring, men når man er over 50 år og har kjørt nesten skadefritt i over 30 år er det ganske flaut å ringe hjem og fortelle hva som har skjedd… Anonymkode: b9a8f...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #20 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg skrapet opp bilen til foreldrene mine like etter jeg fikk lappen. Skjer med veldig mange koster sikkert ikke så mye å sette på ny, 1000kr kanskje Anonymkode: d3121...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg