AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Del Skrevet 31. mars 2023 Hans praksis ser ikke ut til å være den vi har forventet av en katolsk pave. Et eksempel: 13. oktober 2016 snakket antipave Frans til en gruppe bestående av lutheranere og mennesker som hevder å være katolske. I sin tale uttalte han et forbløffende kjetteri. Han fordømte proselytisme, nemlig å konvertere mennesker til katolsk tro. Men Jesus sa det motsatte Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.» Matt 28, 18-20 Anonymkode: 224c3...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Del Skrevet 31. mars 2023 Har du kjelde på at han skal ha sagt dette? Anonymkode: 6abff...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Del Skrevet 3. april 2023 Hva menes det med "antipave"? Anonymkode: 2aaf6...52f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 14.51): Hans praksis ser ikke ut til å være den vi har forventet av en katolsk pave. Et eksempel: 13. oktober 2016 snakket antipave Frans til en gruppe bestående av lutheranere og mennesker som hevder å være katolske. I sin tale uttalte han et forbløffende kjetteri. Han fordømte proselytisme, nemlig å konvertere mennesker til katolsk tro. Men Jesus sa det motsatte Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.» Matt 28, 18-20 Anonymkode: 224c3...fe1 Ingen vet hva Jesus har sagt. Om han i det hele tatt levde og ikke er en fantasifigur. Hva en gjeng med menn PÅSTÅR at han har sagt er en helt annen ting, og ikke noe du skal ta som en sannhet. Anonymkode: fc496...f45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 14.51): Hans praksis ser ikke ut til å være den vi har forventet av en katolsk pave. Et eksempel: 13. oktober 2016 snakket antipave Frans til en gruppe bestående av lutheranere og mennesker som hevder å være katolske. I sin tale uttalte han et forbløffende kjetteri. Han fordømte proselytisme, nemlig å konvertere mennesker til katolsk tro. Men Jesus sa det motsatte Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.» Matt 28, 18-20 Anonymkode: 224c3...fe1 Katolsime er ikke kristendommen. Dem tror ikke jesus var gud. Dem tilber jomfru maria...... Anonymkode: 91e56...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Katolsime er ikke kristendommen. Dem tror ikke jesus var gud. Dem tilber jomfru maria...... Anonymkode: 91e56...ff8 Hva? Anonymkode: 6abff...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Katolsime er ikke kristendommen. Dem tror ikke jesus var gud. Dem tilber jomfru maria...... Anonymkode: 91e56...ff8 Du har seriøst misforstått konseptet. Katolske er den opprinnelig kristendommen egentlig. De tilber helgner ja men de er tror virkelig at Jesus var/er en gud. Anonymkode: cd885...73c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 4. april 2023 #8 Del Skrevet 4. april 2023 Enhver person som er imot evangelisering går imot noe av det mest sentrale i kristendommen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #9 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 14.51): Hans praksis ser ikke ut til å være den vi har forventet av en katolsk pave. Et eksempel: 13. oktober 2016 snakket antipave Frans til en gruppe bestående av lutheranere og mennesker som hevder å være katolske. I sin tale uttalte han et forbløffende kjetteri. Han fordømte proselytisme, nemlig å konvertere mennesker til katolsk tro. Men Jesus sa det motsatte Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende.» Matt 28, 18-20 Anonymkode: 224c3...fe1 Det finnes igjennom historien paver som var så mye verre en pavene vi har hatt i nyere histore . Gifte utro morderiske korrupt mulig en kvinnelig, mulig bare en myte , og mange flere. Anonymkode: cd885...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Del Skrevet 4. april 2023 Topsi skrev (6 minutter siden): Enhver person som er imot evangelisering går imot noe av det mest sentrale i kristendommen Så lenger TS ikke kan vise til en kilde for dette utsagnet så tror jeg vi får la Paven få the benefit of the doubt her, altså Anonymkode: 6abff...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abendstern Skrevet 5. april 2023 #11 Del Skrevet 5. april 2023 Skrytepave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 17.06): Du har seriøst misforstått konseptet. Katolske er den opprinnelig kristendommen egentlig. De tilber helgner ja men de er tror virkelig at Jesus var/er en gud. Anonymkode: cd885...73c Hvis dem trodde jesus var gud hadde dem ikke bedt til jomfru maria. For å få tigitt synder sier prestene til dem at dem trenger bare å si maria maria maria mangen ganger. Jeg har et familiemedlem som er katolikk dem tilber jomfru maria ikke jesus. Anonymkode: 91e56...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #13 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 17.06): Du har seriøst misforstått konseptet. Katolske er den opprinnelig kristendommen egentlig. De tilber helgner ja men de er tror virkelig at Jesus var/er en gud. Anonymkode: cd885...73c Katolismse kom lenge etter ortodokse kristendommen som er den opprinnelige kristendommen Anonymkode: 91e56...ff8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #14 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Katolismse kom lenge etter ortodokse kristendommen som er den opprinnelige kristendommen Anonymkode: 91e56...ff8 Nei, katolismen ble til i det første århundret, mens den ortodokse kirken ikke ble til før i 1054. Anonymkode: 6638c...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #15 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvis dem trodde jesus var gud hadde dem ikke bedt til jomfru maria. For å få tigitt synder sier prestene til dem at dem trenger bare å si maria maria maria mangen ganger. Jeg har et familiemedlem som er katolikk dem tilber jomfru maria ikke jesus. Anonymkode: 91e56...ff8 Bare tull det du skriver her, katolikkene tror på Jesus som Guds sønn og vår frelser. De tilber også jomfru Maria og helgene, men det grunnleggende i kristendommen er troen på Gud og Jesus som vår frelser, og det tror også katolikkene på. Anonymkode: 6638c...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #16 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 16.09): Ingen vet hva Jesus har sagt. Om han i det hele tatt levde og ikke er en fantasifigur. Hva en gjeng med menn PÅSTÅR at han har sagt er en helt annen ting, og ikke noe du skal ta som en sannhet. Anonymkode: fc496...f45 Jesus levde, det er godt bevist av historikere og vitenskapen. Anonymkode: 6638c...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #17 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare tull det du skriver her, katolikkene tror på Jesus som Guds sønn og vår frelser. De tilber også jomfru Maria og helgene, men det grunnleggende i kristendommen er troen på Gud og Jesus som vår frelser, og det tror også katolikkene på. Anonymkode: 6638c...5db Vel da burde dem ikke tilbe jomfru maria hvis dem tror på gud fordk det står mangen ganger i bibelen at man ikke skal tilbe noen andre enn gud. Det er den 2 kommanden så sånn sett tror dem ikke på jesus nei. Hykleri er det. Anonymkode: 91e56...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #18 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vel da burde dem ikke tilbe jomfru maria hvis dem tror på gud fordk det står mangen ganger i bibelen at man ikke skal tilbe noen andre enn gud. Det er den 2 kommanden så sånn sett tror dem ikke på jesus nei. Hykleri er det. Anonymkode: 91e56...ff8 De tror på Gud og Jesus. Maria tilber de ikke som en Gud, men for hva ho gjorde. Anonymkode: 6638c...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #19 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vel da burde dem ikke tilbe jomfru maria hvis dem tror på gud fordk det står mangen ganger i bibelen at man ikke skal tilbe noen andre enn gud. Det er den 2 kommanden så sånn sett tror dem ikke på jesus nei. Hykleri er det. Anonymkode: 91e56...ff8 Kanskje en ide p lese seg opp om status for helgener i katolisismen før du hyler for mye? Makan til kunnskapsløshet. Anonymkode: 4c323...1ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #20 Del Skrevet 7. april 2023 On 4/3/2023 at 4:01 PM, AnonymBruker said: Hva menes det med "antipave"? Anonymkode: 2aaf6...52f https://snl.no/motpave Anonymkode: 87ccf...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå