Gå til innhold

Ikke mer COSRX aloe solkrem?


MyMichelle

Anbefalte innlegg

Jeg liker COSRX Aloe Soothing solkrem. Men jeg så akkurat nå at den ikke er på COSRX sin nettside mer. Noen som vet om de har sluttet å produsere den? Jeg skal kjøpe flere på salg nå, for den jeg har går ikke ut på dato før 2025. Uåpnet i kjøleskap bør det gå bra.

Endret av MyMichelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Centella skrev (4 minutter siden):

Den er da fremdeles på nettsiden deres? Riktig nok utsolgt akkurat nå, men det står da ikke at den er sluttsolgt? Man kan jo melde seg på for å få varsel om når den er tilgjengelig igjen, også?

https://www.cosrx.com/collections/sun-care/products/aloe-soothing-sun-cream-spf50-pa

 

 

Takk! Jeg søkte bare etter den, og da vistes bare den med E-vitamin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs, denne solkremen er ikke bekreftet å være spf 50. I tillegg er UVA-beskyttelsen lavere enn for de fleste solkremer. 

Anonymkode: 2f19a...dd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vær obs, denne solkremen er ikke bekreftet å være spf 50. I tillegg er UVA-beskyttelsen lavere enn for de fleste solkremer. 

Anonymkode: 2f19a...dd8

Er det noe sted man kan sjekke sånt? Jeg hadde samme opplevelse med en solkrem fra Purito. De lovet at den skulle ha SPF 50 men så viste det seg at den lå mellom 15-20.

Anonymkode: b6955...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noe sted man kan sjekke sånt? Jeg hadde samme opplevelse med en solkrem fra Purito. De lovet at den skulle ha SPF 50 men så viste det seg at den lå mellom 15-20.

Anonymkode: b6955...73d

Så lenge solkremen ikke har blitt testet i en individuell lab i Europa så kan man ikke vite om den faktisk er spf 50. Som jeg forstår det har Cosrx valgt å unngå slik testing. Med tanke på det som viste seg å være tilfelle med Purito så ville jeg ikke stolt på Cosrx når den ikke har blitt testet. 

Anonymkode: 2f19a...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vær obs, denne solkremen er ikke bekreftet å være spf 50. I tillegg er UVA-beskyttelsen lavere enn for de fleste solkremer. 

Anonymkode: 2f19a...dd8

Når den selges på apotek i Norge, må det vel bety at de godkjenner de 3 labresultatene som ligger på hjemmesiden. Et er fra Polen. Jeg har svært solfølsom hud og ville garantert ha merket det om den var dårlig.

Og hvorfor mener du den har dårlig UVA-beskyttelse? Vanlige solkremmerker oppgir ikke engang PA. 

I prinsippet velger jo Norge da bort alle solkremer som EU ikke tester.

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noe sted man kan sjekke sånt? Jeg hadde samme opplevelse med en solkrem fra Purito. De lovet at den skulle ha SPF 50 men så viste det seg at den lå mellom 15-20.

Anonymkode: b6955...73d

Hvordan finner dere ut av sånt? 

Anonymkode: 7e62f...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (2 timer siden):

Når den selges på apotek i Norge, må det vel bety at de godkjenner de 3 labresultatene som ligger på hjemmesiden. Et er fra Polen. Jeg har svært solfølsom hud og ville garantert ha merket det om den var dårlig.

Og hvorfor mener du den har dårlig UVA-beskyttelse? Vanlige solkremmerker oppgir ikke engang PA. 

I prinsippet velger jo Norge da bort alle solkremer som EU ikke tester.

Nei. Cosrx sin solkrem selges vel kun på nettapotek. Har jo kommet frem av ulike tester at f.eks. solkrem fra merket Cosmica, som er en kjede apotekene fører, inneholder hormonforstyrrende stoffer. Så man kan ikke nødvendigvis stole på noe bare fordi det selges på apotek (dessverre). 

Ang. UVA: Sa ikke den har dårlig UVA-beskyttelse, kun at den har lavere UVA-beskyttelse enn de fleste solkremer. Cosrx har PA+++, mens de fleste andre koreanske solkremer har PA++++. Men man vil nok uansett få høyere UVA-beskyttelse ved å bruke en vestlig solkrem med høy UVA-beskyttelse (ring rundt UVA på pakken).

Anonymkode: 2f19a...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan finner dere ut av sånt? 

Anonymkode: 7e62f...bd7

De som solgte meg solkremen opplyste om det noen uker senere. Hvordan de fant ut av det husker jeg ikke. Kjøpte hos skinsecret.

Anonymkode: b6955...73d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...