Gå til innhold

Snakker du engelsk flytende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, snakker plettfri engelsk om det er amerikansk. Britisk er så kleint at jeg må overdrive skikkelig for å ikke cringe skikkelig hardt😅

Men ja, snakker svært bra engelsk. Mine amerikanske venner sier ofte at de glemmer jeg er norsk til tider😆

Anonymkode: af4d1...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, snakker plettfri engelsk om det er amerikansk. Britisk er så kleint at jeg må overdrive skikkelig for å ikke cringe skikkelig hardt😅

Men ja, snakker svært bra engelsk. Mine amerikanske venner sier ofte at de glemmer jeg er norsk til tider😆

Anonymkode: af4d1...a19

Jeg skulle gjerne vært bedre til å snakke engelsk, men det er mange som er kjempeflinke, spesielt de som er yngre.  Det jeg er litt mer betenkt og bekymret over, er at vårt norske språk blir mer og mer utvannet og erstattet av engelsk. Du skriver cringe, selv om det finnes måter å si det samme på norsk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg snakker med sterk norsk aksent. Det står mange engelskspråklige bøker i bokhyllene mine, har lest engelsk i flere tiår, og ordforrådet er derfor ok.... men å uttale dem? Nei, det høres alltid bedre ut inni hodet mitt. Det som kommer UT er noe annet 😛 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. er ganske åpenbart at jeg ikke har Engelsk som morsmål når jeg snakker pga aksent, men bor og jobber i England og bruker Engelsk som arbeidsspråk uten problemer. 

Anonymkode: 85bb0...f0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har klart mindre vokabular enn på norsk, og uttaler nok enkelte ord feil, men snakker likevel bedre enn en hel del som har engelsk som morsmål. Det bør vel kunne kvalifisere til å si at jeg snakker det flytende.

Anonymkode: 7152f...44e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Not fluent but pretty good. My grammar isn't perfect, partially because of a dx I'm born with but mostly me sleeping in English grammar class. But the imperfections do have a benefit, I never get labeled as a Karen when I get into fb discussions. 

(Blir kanskje slettet, ikke lov å skrive andre språk en norsk her?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Men skulle ønske jeg klarte det. 

Forstår godt og leser godt. Men klarer ikke å formulere en eneste god setning muntlig. 

Anonymkode: 6a82b...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har bodd sju år i Storbritannia uten norske venner, og alle tror at engelsk er morsmålet mitt. Snakker vel norsk et par ganger i året. Jeg skriver en del norsk da.

Anonymkode: 85cff...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Helt flytende er det nok ikke, men bra nok. Praktiserer for lite for tiden, men jeg gjør meg nok fremdeles godt forstått både skriftlig og muntlig. Hang godt med både i undervisning og pensumbøker skrevet på engelsk. Husker min engelsklærer fra England veldig gjerne ville at jeg skulle bli engelsklærer. 😅

Men jeg tipper de aller fleste nordmenn vil ha noe preg av norsk aksent dersom man prater med en som har engelsk som morsmål. 

Anonymkode: e1fbd...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde aldri visst jeg var norsk…..

Anonymkode: 398ff...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg kan lese bøker og faglitteratur, men har ikke bruk for å snakke engelsk så ofte, så muntlig er jeg litt rusten. Er flytende i tysk og snakker for tiden også bedre spansk enn engelsk. 

Anonymkode: 3e0c1...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg skriver det flytende, men man kan høre at det ikke er morsmålet mitt når jeg snakker, og av og tim må jeg lete litt etter et ord. Men jeg har et stort og avansert ordforråd og kan mange flere ord enn mange som har engelsk som morsmål 😝

Jeg foretrekker engelsk foran norsk når jeg leser, så det er kun når jeg snakker selv det ikke er flytende.

Jeg studerte 3 år i et engelsktalende land og har tatt en Bachelor der, hadde ingen problemer med det.

Kjenner egentlig ingen nordmenn som snakker flytende engelsk etter min mening.

Anonymkode: 2b933...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 21.01):

Anser du deg selv som flytende i engelsk?

Anonymkode: ed1f2...620

Ikke flytende. Men er ganske stø - bortsett fra når jeg faktisk skal prate engelsk med noen andre. Da stokker det seg liksom, jo dårligere den andre snakker, jo verre blir jeg 😅😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Jeg bodde i England som barn og har noe engelsk familie. Bruker engelsk like ofte og like lett som jeg bruker norsk.

Anonymkode: e40f4...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...