AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Del Skrevet 30. mars 2023 Anser du deg selv som flytende i engelsk? Anonymkode: ed1f2...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 30. mars 2023 #2 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
axillea Skrevet 30. mars 2023 #3 Del Skrevet 30. mars 2023 Anser meg selv som flytende i engelsk ja, men nå har jeg bodd i England. Kan fortsatt slite litt hvis jeg må oversette noe til engelsk på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 30. mars 2023 #4 Del Skrevet 30. mars 2023 Nei. Snakker knapt norsk flytende engang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Del Skrevet 30. mars 2023 Nei. Jeg skriver tilnærmet feilfritt engelsk (eller i alle fall gjorde jeg det tidligere) og har et svært godt ordforråd, men jeg snakker med tydelig norsk aksent. Anonymkode: 673c4...247 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja, jeg syns det. Men spørs om.amdre er enig... Anonymkode: b286c...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. mars 2023 #7 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja, muntlig og skriftlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #8 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja, pretty much. Har snakket engelsk daglig i over 20 år. Anonymkode: 6c6be...4eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #9 Del Skrevet 30. mars 2023 Tja, er svaret akkurat nå. Om jeg skulle snakke engelsk eller amerikansk akkurat her og nå... nja, ikke helt, fordi jeg bruker språket altfor sjeldent muntlig. Men gi meg 2-5-7 dager med å snakke med engelskspråklige, da er jeg tilbake til flytende amerikansk eller engelsk, alt etter hvem jeg snakker med og hvor jeg er og hva jeg snakker om. Har et stort ordforråd og bodde i USA såpass tidlig at jeg lærte språket raskt og ble flytende i det, og kan også skille mellom amerikansk og britisk skriftspråk. Men språk er levende og må holdes levende for å være flytende. Så akkurat her og nå, nei, jeg hører selv at jeg ikke automatisk slår over i flytende engelsk. Iflg. en amerikansk venn av meg bruker det å ta to dager når vi er sammen før jeg er flytende i språket igjen. Anonymkode: 97121...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #10 Del Skrevet 30. mars 2023 Nei.. kan holde en samtale på engelsk liksom, men med et enkelt språk. Ofte jeg ikke finner ordene for ting på engelsk når jeg skal prate og må liksom si det på en annen måte. Anonymkode: 901b4...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #11 Del Skrevet 30. mars 2023 Nei. Jeg forstår engelsk omtrent like godt som norsk, har et stor vokabular og skriver ganske greit engelsk. Men når jeg skal snakke engelsk, får jeg helt prestasjonsangst og både glemmer ord og stokker om på ord. Spesielt om jeg skal snakke med noen som har engelsk som førstespråk eller selv snakker engelsk flytende. Anonymkode: 4783c...7de 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #12 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja, det er morsmålet mitt. - hvorfor spør du TS? Anonymkode: 56103...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #13 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja både muntlig og skriftlig. Det var et tidspunkt når jeg var yngre hvor bøker osv kom ut på engelsk først og jeg ikke klarte vente på oversettelse for å lese dem. Dette ballet på seg og nå 15 år senere så MÅ alt av film, lydbok osv være på engelsk for det norske språket er så begrenset i forhold😅 Anonymkode: bfd6f...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 30. mars 2023 #14 Del Skrevet 30. mars 2023 Nei, absolutt ikke. Har kunnet snakke det flytende etter utvekslingsopphold, men ikke nå lenger som jeg i liten grad bruker det. Er mye bedre på å skrive engelsk enn å snakke det. Og leser like gjerne bøker på engelsk som på norsk, men flytende muntlig..absolutt ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #15 Del Skrevet 30. mars 2023 Nei det vil jeg ikke si. Jeg forstår bedre enn jeg kan snakke. Leser avansert engelsk uten større problemer, men må slå opp ord i blant, noe jeg også må på norsk. Men når jeg skal snakke så har jeg ikke vokabularet inne. Må ofte omformulere meg fordi jeg ikke har ord i hodet til å uttrykket det jeg vil, så ender det alltid med at det blir ganske enkel engelsk uten særlig variasjon. Anonymkode: e7da0...efd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #16 Del Skrevet 30. mars 2023 Frykter at det egentlig er slik 😬 Anonymkode: fff72...8b6 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #17 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja men jeg legger ikke til sånn engelsk eller amerikansk aksent, snakker på norskemåten Anonymkode: 1befe...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #18 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei. Jeg skriver tilnærmet feilfritt engelsk (eller i alle fall gjorde jeg det tidligere) og har et svært godt ordforråd, men jeg snakker med tydelig norsk aksent. Anonymkode: 673c4...247 Men aksent har vel ikke noe med flytende språk å gjøre? Det er vel fullt mulig å snakke et språk flytende med aksent? Flytende betyr såvidt jeg vet at man har et stort vokabular og snakker uanstrengt og lett, med korrekt setningsoppbygning og valg av ord/uttrykk. Anonymkode: 4783c...7de 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 30. mars 2023 #19 Del Skrevet 30. mars 2023 Ha ha, de fleste nordmenn tror de snakker engelsk flytende. Står i nesten alle CV’er. Nei, dessverre, enten vet vi ikke hva flytende betyr, eller så har vi for høye tanker om egne ferdigheter. Beklager, nesten alle nordmenn snakker engelsk, men flytende? Langt i fra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #20 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Frykter at det egentlig er slik 😬 Anonymkode: fff72...8b6 Godt å se det er fler enn meg 😅 Anonymkode: 55796...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå