Gå til innhold

Han vil ikke ta hunden tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS er du oppdretter som har hatt hunden hos deg i ti mnd og nå vil at den som har forvertavtale skal hente hunden igjen hvor denne sier nei takk og som du nå har fått "vett i skallen" på? I så fall er det vel hos deg dette "vettet" burde vær hamret inn mtp at man ikke beholder en hun så lenge for å avle på den? Hva søren? Seriøse oppdrettere driver ikke slik. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carrot skrev (1 time siden):

TS er du oppdretter som har hatt hunden hos deg i ti mnd og nå vil at den som har forvertavtale skal hente hunden igjen hvor denne sier nei takk og som du nå har fått "vett i skallen" på? I så fall er det vel hos deg dette "vettet" burde vær hamret inn mtp at man ikke beholder en hun så lenge for å avle på den? Hva søren? Seriøse oppdrettere driver ikke slik. 

??? Til din info, jeg er forverten her , ikke oppdretteren. Jeg er ikke den som kjøpte hunden for avl. Jeg var den som tok den da den var 10 mnd gammel. Han som jeg fikk den av hadde hatt han til han var nesten 10 mnd

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (1 time siden):

 

Det kan virkelig misoppfattes i HI. Så du er egentlig en useriøs oppdretter? 

Jeg beklager virkelig at det kan misforståelse. Ikke meningen. Jeg fikk han på foravtale og eier skal ha 4 kull. Jeg hadde ikke planer om å bruke han selv i oppdrett men han som vi fikk han fra hadde han i 10 mnd før han kom til oss.

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg prøve å forklare . Han jeg fikk fra kjøpe hunden mtp avl. Men han valgte å plassere han hos oss da han var 10 mnd. Mao jeg er altså forvert og ikke oppdretter. 

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er ikke oppdretteren men kjøperen. Hunden er faktisk chippet på meg da vi skulle reise utenlands så han tok det like gjerne da i stedet for etter avtalte kull

Anonymkode: 2f6ef...ba7

 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg beklager virkelig at det kan misforståelse. Ikke meningen. Jeg fikk han på foravtale og eier skal ha 4 kull. Jeg hadde ikke planer om å bruke han selv i oppdrett men han som vi fikk han fra hadde han i 10 mnd før han kom til oss.

Anonymkode: 2f6ef...ba7

 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

La meg prøve å forklare . Han jeg fikk fra kjøpe hunden mtp avl. Men han valgte å plassere han hos oss da han var 10 mnd. Mao jeg er altså forvert og ikke oppdretter. 

Anonymkode: 2f6ef...ba7

???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (26 minutter siden):

 

 

???

Oppdretter som eier foreldredyrene kaller vi A. Forvert C og kjøper B.

B får valpen fra A. Etter en tid bestemmer B seg for å sette hund ut på for. Altså C kommer inn i bildet. 
pga en del Reising så blir hunden chippet i C sitt navn pga da slipper man dette med reise utenlands og annen hundefører.

C blir syk og fører hund tilbake til -B. Forstår dere det nå?

Anonymkode: 2f6ef...ba7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Oppdretter som eier foreldredyrene kaller vi A. Forvert C og kjøper B.

B får valpen fra A. Etter en tid bestemmer B seg for å sette hund ut på for. Altså C kommer inn i bildet. 
pga en del Reising så blir hunden chippet i C sitt navn pga da slipper man dette med reise utenlands og annen hundefører.

C blir syk og fører hund tilbake til -B. Forstår dere det nå?

Anonymkode: 2f6ef...ba7

A har ikke noe med dette å gjøre, da de eier foreldredyrene til denne hunden. Da er det jo B som er oppdretter og eier,  som igjen setter ut hund på fôrvert C. Tolker jeg det da.

 

 

 

Endret av Troyamin
staveleifer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Stemmer det.

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Det er jo uansett bare én ting som betyr noe. Og det er hvem som står som eier av hunden i kontrakten. 

Håper uansett du har lært og ikke går inn som fôrvert igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (54 minutter siden):

Det er jo uansett bare én ting som betyr noe. Og det er hvem som står som eier av hunden i kontrakten. 

Håper uansett du har lært og ikke går inn som fôrvert igjen. 

Sant det. Jeg kommer aldri noen sinne til å være forvert. Har lært mitt kan man si og jeg aner jo ikke hva som skjer med helsa mi

Anonymkode: 2f6ef...ba7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du eier på chip ? 

Om ikke 'oppdretter' tar tak når du ber om hjelp får du rett og slett selge hunden 😊 

Syndtristleit når vedkommende ikke gjør jobben sin ,å støtte forverten .

Er det snakk om en liten rase ?

Anonymkode: 03fd3...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 6.32):

Det er slik at det trodde jeg også. Men han har fått beskjed om at jeg kommer til finne et annet hjem hvis han sier nei.  Nei jeg er ikke medlem i NKK. 

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Det er vel ikke Drøbak hundehotell, dette her? De er jo rikskjente for å drive useriøs masseavl. Ikke rart du fikk et sånt svar da.

Det er vel bare å dra dit med hunden og etterlate den der.

Anonymkode: ed3fb...1a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn på chip har ikke så mye å si.

Det er vanskelig å bytte, ved f eks dødsfall. 

Så hvem som står på chipen trenger ikke være eier. Det er også lett å reise uten at navnet ditt står på chippen.

Anonymkode: ae40c...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden var jammen ikke lett å forstå seg på.

Som fôrvert er du ikke juridisk eier av hunden, det er det oppdretter som er. Ergo kan du ikke selge/gi bort hunden. Den må tilbake til oppdretter (eier).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du eier på chip ? 

Om ikke 'oppdretter' tar tak når du ber om hjelp får du rett og slett selge hunden 😊 

Syndtristleit når vedkommende ikke gjør jobben sin ,å støtte forverten .

Er det snakk om en liten rase ?

Anonymkode: 03fd3...2d6

Nei dette var en golden.

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du eier på chip ? 

Om ikke 'oppdretter' tar tak når du ber om hjelp får du rett og slett selge hunden 😊 

Syndtristleit når vedkommende ikke gjør jobben sin ,å støtte forverten .

Er det snakk om en liten rase ?

Anonymkode: 03fd3...2d6

Ja jeg står som eier på chip

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nutz skrev (1 time siden):

Denne tråden var jammen ikke lett å forstå seg på.

Som fôrvert er du ikke juridisk eier av hunden, det er det oppdretter som er. Ergo kan du ikke selge/gi bort hunden. Den må tilbake til oppdretter (eier).

Jeg skal fortelle deg at jeg tok kontakt med de som hadde foreldre dyra for å be om råd i forhold til han jeg fikk i fra. Og de fortalte at han hadde sagt at han ikke brydde seg om kontrakten, altså kjøpekontrakten. Så han har egentlig hatt hunden da uten kjøpekontrakt. Og jo faktisk så kan jeg selge denne hunden da chip står på meg.

 

men leste du at jeg hadde fått til en ordning? For jeg leverte hunden tilbake til han i går

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ikke Drøbak hundehotell, dette her? De er jo rikskjente for å drive useriøs masseavl. Ikke rart du fikk et sånt svar da.

Det er vel bare å dra dit med hunden og etterlate den der.

Anonymkode: ed3fb...1a0

 Nope det er ikke de

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbake meldinger, synsinger og meninger. Setter pris på alle sammen. Det er slik at hunden ikke lengre er her hos oss. Jeg ligger på sykehuset akkurat nå og saken er avsluttet fra min side

Anonymkode: 2f6ef...ba7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...