Gå til innhold

Han vil ikke ta hunden tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en hannhund på avl avtale hos meg. Han var 10 mnd når han kom til meg. Pga sykdom hos meg som innbefatter sykehus så ba jeg eier om å ta han tilbake. Han er nå 21 mnd. Svaret jeg fikk var : ikke mitt problem, men ditt” 

hva pokker gjør man da?

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så usympatisk! Hva står det i kontrakten? Om det ikke står spesifikt at hunden ikke skal overlates til noen andre så hadde jeg bare gitt den bort til noen andre og når hun ville ha den tilbake svart "ikke mitt problem men ditt" 

Anonymkode: d3548...798

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter bør virkelig være behjelpelig med omplassering. Iallefall hvis han ønsker å bruke hunden i avl. 

Rart han ikke bryr seg, seriøse oppdrettere tar hunden tilbake til et nytt hjem dukker opp evt beholder hunden selv. 

Har dere skrevet kontrakt? 

Endret av LadyGrey
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så usympatisk! Hva står det i kontrakten? Om det ikke står spesifikt at hunden ikke skal overlates til noen andre så hadde jeg bare gitt den bort til noen andre og når hun ville ha den tilbake svart "ikke mitt problem men ditt" 

Anonymkode: d3548...798

Det står kun at han skal ha 4 kull og at hunden skal dit ifb med parring

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadyGrey skrev (19 minutter siden):

Oppdretter bør virkelig være behjelpelig med omplassering. Iallefall hvis han ønsker å bruke hunden i avl. 

Rart han ikke bryr seg, seriøse oppdrettere tar hunden tilbake til et nytt hjem dukker opp evt beholder hunden selv. 

Har dere skrevet kontrakt? 

Han kjøpte denne kun for å brukes i avl. Han er den minst seriøse sånn sett. Jeg kan ikke han han pga sykehusopphold men han vil ikke bry seg en gang

Anonymkode: 2f6ef...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadyGrey skrev (21 minutter siden):

Oppdretter bør virkelig være behjelpelig med omplassering. Iallefall hvis han ønsker å bruke hunden i avl. 

Rart han ikke bryr seg, seriøse oppdrettere tar hunden tilbake til et nytt hjem dukker opp evt beholder hunden selv. 

Har dere skrevet kontrakt? 

Og ja vi har kontrakt 

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere møtes på halvveien, at han passer hunden den tiden du er på sykehuset? 

Hvilken rase er det snakk om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadyGrey skrev (5 minutter siden):

Kan dere møtes på halvveien, at han passer hunden den tiden du er på sykehuset? 

Hvilken rase er det snakk om? 

Det er dessverre langvarig og ukjent  utfall. Og jeg må ha dyrefritt hjem pga infeksjonsfare når jeg kommer ut. Det er  en Golden

Anonymkode: 2f6ef...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er dessverre langvarig og ukjent  utfall. Og jeg må ha dyrefritt hjem pga infeksjonsfare når jeg kommer ut. Det er  en Golden

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Huff, så fælt for deg ts. Er det noen som kan ta hunden for deg? Hva står i kontrakten? Det vil på ett eller annet vis ordne seg uansett, så jeg håper denne bekymringen ikke tar mye energi fra deg nå som du har så mye annet.
 

Masse lykke til, ønsker deg god bedring.

Anonymkode: 0f6d6...7f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har den på fôravtale er han pliktig å ta den tilbake. Årsaken er at han står som eier og dermed står ikke du fritt til å selge eller omplassere hunden videre. 

Regner med du er medlem av NKK? Gå via advokaten der (liten sum) så får du råd om det juridiske rundt avtalen. Alternativt kan du gå via konfliktrådet, men det kan ta tid å få til. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (18 minutter siden):

Hvis du har den på fôravtale er han pliktig å ta den tilbake. Årsaken er at han står som eier og dermed står ikke du fritt til å selge eller omplassere hunden videre. 

Regner med du er medlem av NKK? Gå via advokaten der (liten sum) så får du råd om det juridiske rundt avtalen. Alternativt kan du gå via konfliktrådet, men det kan ta tid å få til. 

Det er slik at det trodde jeg også. Men han har fått beskjed om at jeg kommer til finne et annet hjem hvis han sier nei.  Nei jeg er ikke medlem i NKK. 

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er slik at det trodde jeg også. Men han har fått beskjed om at jeg kommer til finne et annet hjem hvis han sier nei.  Nei jeg er ikke medlem i NKK. 

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Tror dette er det beste for hunden, og enkleste for seg. Få det skriftlig at han ikke vil ta den tilbake, i tilfelle der blir noe krøll senere. 

Golden er jo populært så det er sikkert ikke så vanskelig å finne et godt hjem for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hund på fór, og i kontrakten fra NKK står det at vi er nødt til å ta hunden tilbake dersom de ikke ønsker å ha hunden lenger så lenge vi står som eier. Står det noe sånt i deres avtale?

Anonymkode: c7e29...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis oppdretter står som eier, få noen til å levere den som funnet hund. Falken eller politi. Oppdretter vil bli kontaktet, regner med hunden er chippet. Da få «eier» beskjed om å hente hunden sin… 

Anonymkode: 5c1b6...778

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er slik at det trodde jeg også. Men han har fått beskjed om at jeg kommer til finne et annet hjem hvis han sier nei.  Nei jeg er ikke medlem i NKK. 

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Står hunden registrert i oppdretters navn, får du levere den på døren hans da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden står i oppdretters navn, så står du ikke fritt til å selge den til noen andre, da du ikke får overført eierskapet til ny eier.

Oppdretter må selvfølgelig ta hunden tilbake, eller så må han overføre eierskapet over på deg, så du får omplassert den til noen andre. 

Anonymkode: 6f8b0...5b9

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at du har sagt at du finner nytt hjem til han om han fortsetter si nei. 
Så om han sier nei, så spør om å få tilsendt eierskiftepapirer og stamtavlen, siden hunden skal legges ut for salg da du ikke har mulighet til å ha den lengre og ikke vil sette den ut på gata. 

Anonymkode: 455cf...bd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (3 timer siden):

Står hunden registrert i oppdretters navn, får du levere den på døren hans da.

Han er ikke oppdretteren men kjøperen. Hunden er faktisk chippet på meg da vi skulle reise utenlands så han tok det like gjerne da i stedet for etter avtalte kull

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig vett ( sorry uttrykket ) inn hos han, så hunden blir levert til han etter 2 i dag

Anonymkode: 2f6ef...ba7

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har en hannhund på avl avtale hos meg. Han var 10 mnd når han kom til meg. Pga sykdom hos meg som innbefatter sykehus så ba jeg eier om å ta han tilbake. Han er nå 21 mnd. Svaret jeg fikk var : ikke mitt problem, men ditt” 

hva pokker gjør man da?

Anonymkode: 2f6ef...ba7

 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Han er ikke oppdretteren men kjøperen. Hunden er faktisk chippet på meg da vi skulle reise utenlands så han tok det like gjerne da i stedet for etter avtalte kull

Anonymkode: 2f6ef...ba7

Det kan virkelig misoppfattes i HI. Så du er egentlig en useriøs oppdretter? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...