Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Så flink du er som holder stand mot fristelsene. Det er deilig når man belønnes av at tallet på vekta blir stadig lavere.

Håper svigermora di blir bedre sakte men sikkert, det er vondt å se når noen plages av en kropp som svikter på alle kanter.

Håper du har en fin uke, og at du får unna problemstillingen til masteroppgaven uten for mye trøbbel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bettie :)

Jeg har kjøpt meg skritt-teller jeg også. Har ikke stilt den inn enda,da :sjenert: Gleder meg til å komme ned til G.C hvor jeg går masse. Tenker at jeg kan ha en liten konkurranse mot meg selv.

Har lagt på meg en god del mens jeg har vært i Norge, kusinen min jobber med mat daglig og er utrolig god på det. Litt andre typer mat enn det jeg pleier å spise + at jeg har hatt helt kikk på søtt i sommer så det har gått helt galt :grine:

Fortsatt mye møter på jobben? Det er vel kanskje en sånn jobb du har?

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 20. september

Jo - jeg er fornøyd med at vekta går den veien jeg vil, Fakse.

Jeg har en sånn jobb at jeg har mye møter, flowerpower. Men noen ganger blir det for mye, synes jeg.

I går var jeg en tur hos svigermor igjen. Hadde tatt med litt sjokolade til henne, for hun er så glad i mørk kokesjokolade. Hun hadde vondt i går, for hun hadde sittet litt oppe. Hun kjente smertene i magen, men antagelig stråler smertene slik at hun ikke vet hvor de egentlig sitter. Rørete var hun også i går. Hun skulle ikke ha oksygenslangen på seg, og hun ville ha sengehestene nede. Og hun surret med at hun skulle opp. Jeg måtte til slutt ringe på en av pleierne for å fo roet henne ned.

Frøkna kom hjem til middag og dusj, så det ble ingen tur på meg i går. Men jeg så på værmeldingen at det ville bli fint tørkevær i dag, så jeg vasket noen maskiner som jeg hang ut i blåsten i dag før jeg dro på jobb.

På jobben har det vært hektisk i dag. Det var en masse småting som måtte avgjøres, og det tar tid.

Da jeg kom hejm var det fullt hus her. Frøkna, poden, samboer til poden og lillefrøkna var her. Frøkna, poden, Halvdelen og lillefrøkna skulle på fotballkamp, så middagen var også klar da jeg kom hjem. Jeg fikk tilbudet om å være med, men takket nei, for nå regner det ute. Dessuten skal vi til Hafjell i morgen. Halvdelen og jeg, så jeg må pakke litt. Resten av familien kommer opp fredag, men Halvdelen og jeg ville ha en dag for oss selv først. Vi har leid oss ei hytte, og ser fram til en rolig langhelg. Jeg har litt å avspasere, for jeg er ikke flink til å ta ut det jeg jobber for mye. Værmeldingen var ikke hakkende gal for helgen, men jeg tar med meg ei god bok - i alle tilfelle. Og så tar jeg med meg stavene. Regner med at jeg kan gå meg noen turer mens vi er på fjellet.

Har bestemt meg for å ikke være superflink når det gjelder slankinga denne helgen. Jeg skal styre unna sjokolade og potetgull, og sørge for at jeg har litt frukt å velge i, men jeg skal kose meg med maten. Får heller ta det igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag 24. september

Hadde en flott tur, kira.

Og koste meg. Litle Lady.

Skulle bare mangle om jeg ikke husker på deg, bustetroll.

Da er jeg tilbake fra fjellet.

Halvdelen og jeg pakket bilen torsdag formiddag og dro av gårde. Vi stoppet innom svigermor for å se hvordan det sto til med henne. Hun var ganske pjusk, og hadde fått lungebetennelse også. Vi regnet med at hun ville få det i og med hun ikke hadde klart å sitte oppreist, og dermed ikke få luftet lungene skikkelig. VI avtalte med sykehjemmet at de skulle ringe oss hvis hun ble dårligere.

Turen opp til Hafjell gikk fint. Det var ikke så mye trafikk.

Hytta ligger i lia like ved alpinanlegget, så vil bodde ikke så høyt til fjells. Det er første gang vi leide den hytta, så litt skuffet over beliggenheten ble vi. Men hytta var grei den. Stue og kjøkken i et nede + bad+ og tre soverom oppe + bad. Passet akkurat når vi skulle være tre familier der. Det var så fint vær ute at da vi hadde pakket ut og kommet i orden, at vi satt oss ut på verandaen. Og der ble vi til sola gikk ned bak åsen.

Fredag kom med litt dis, men innen vi hadde fått i oss morgenkaffen, kom sola fram og det ble rene sommertemperaturer. Halvdelen ville gjerne en tur ned til Lillehammer, mens jeg hadde lyst til å utforske terrenget, så jeg tok stavene fatt og gikk. Og jeg gikk oppover og oppover. Jeg forserte tre strømgjerder og passerte en flokk kyr på respektfull avstand. Har ikke bare gode erfaringer med kyr. Det var såpass bratt at jeg fikk krampe i leggene og måtte tøye ut under veis. Men jeg fikk en fantastisk utsikt etterhvert som jeg klatert meg delvis i - og delevis på siden av slalombakken. Etter en time oppoverklatring snudde jeg, og hadde ikke regnet med å buke mer enn en halv time ned. Jeg brukte tre kvarter, og de kjente jeg på forsiden av lårene.

Etter en dusj tok jeg med meg boka mi og satt meg i solveggen med bare bein og T-skjorte. Det var bare deilig.

Ungene med familier kom ut på ettermiddagen, og da ble det liv og røre i stua. Frøkna hadde tatt med playstation med Buzz, og det gikk i kunnskapsspørsmål hele kvelden. Ungdommen spilte, og jeg strikket. Ble ferdig med genseren og ei lue til lillefrøkna i løpet av helgen. Skal bare dampe det litt, så skal hun få settet. Ble ganske fint om jeg skal si det selv. Har strikket en hestegenser jeg fant i et ukeblad.

Lørdag var helt grå, så da kjørte vi ned til Lillehammer hele haugen, og så tuslet vi i gågate, var en tur innom kafe og tok livet med ro. På ettermiddagen spilte vi kort og yatzi - og Buzz. Vi "gamle" la oss først, mens ungdommen holdt på - jeg vet ikke hvor lenge, men det spilte mindre rolle.

I dag var det pakke og gjøre rent dag. Og jeg satt hele folket i arbeid, så det var raskt gjort. Og turen hjem gikk greit uten kø eller stor trafikk. Lillefrøkna var småsyk - kvalm og kastet opp, så vi var litt spente på hjemturen. Det gikk bra. Vi kom helt til gårdsplassen hjemme før hun måtte kaste opp igjen.

I morgen skal jeg få oerert handa mi. De ringte meg fra legen fredag og lurte på om jeg kunne ta en avbestilt time mandag. Jeg sa ja, jeg. Det skal bli godt å få rette på det, for det er ikke ok å ha fingre som sovner hele tiden. Legen skal lage litt større plass til en nerve. Det er visstnok et enkelt inngrep.

I morgen er det veiedag igjen. Jeg må jo si at jeg har skeiet ut i helga, så jeg har nok ikke gått ned noe nå. Jeg håper bare jge ikke har gått mye opp. Men uansett - helgen var slankefri sone. Jeg starter på ny frisk igjen morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon :overrasket: . Skrekk & gru...

Bra det er et fredelig inngrep, og det blir sikkert mye bedre etterpå, men jeg liker ikke å bli skåret i og regner med det samme gjelder for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie! Håper det gikk greit med operasjonen. Håper du fikk narkose så du fikk sove? Da jeg opererte en brukket finger 3 ganger, fikk jeg full narkose de siste gangene. Den første gangen (+ en gang jeg opererte albuen) var jeg våken, greit nok, men da det var gått 45 minutter ble smerten grufull. De stengte av blodtilførselen i armen for å slippe blod mens de jobbet. Det går greit inntil 45 min, da er det gyselig vondt! :frustrert:

Nydelig på fjellet nå,da. Skulle kanskje tatt meg en tur??? Men, jeg drar jo snart nedover, så det får vel klare seg....

Klemz, fra flower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag 26.september

Takk for hilsner dere som har vært innom.

Jeg sitter her med handa i været, men fant ut at jeg kan jo betjene et tastatur med venstrehånd også. Fort går det ikke, men - pytt.

Operasjonen gikk veldig greit. Jeg fikk god informasjon av lege, og småpratet med personalet mens de holdt på. Men - bedøveøsessprøyter er vonde.

Senen som ble splittet var veldig tykk, sa legen. Den minnet om ørebrusk, så han måte jobbe hardt med saksa.

Hånda har ikke vært god etterpå. Det vil si - så lenge jeg holder den i været og ikke kommer borti noe, går det greit. Det er bare det at det er fort gjort å glemme seg. Og helt enkelt er det ikke å kle på seg heller. Men det går framover. Og det skal bli godt å slippe fingre som sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredag 29.september

Jeg sitter nå her med hånda i været. Det går bedre med den, og jeg merer at operasjnen har hjulpet. Jeg har ikke den "dovne" følelsen i fingerne legner. Og jeg merker at såret også gror. Det er ikke fullt så vondt å komme borti noe med handa, og jeg kan bruke den litt. Ikke til tunge ting, men det gå greit å bla over avisa.

I går var jeg på skrivekurs på universitetet. Og jeg har fått skerevet ferdig en prosjektbeskrivelse til veiledning. Må pusse litt på den, men regner med å sende den inn i løpet av neste uke.

I dag har jeg vært ute og gått en stund. Ikke så lenge, men ned til butikken og hjem igjen. Det er jo nydelig vær i dag. Men det er ikke godt å gå med armen hengen ned, så jeg tror jeg får henge den litt opp til neste tur.

Har lest en del, da og sølver mye. Skal prøve å ta en liten dagbokrunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender som er lappet sammen er ikke noe særlig. Det er først når de blir utilgjengelige man fullt ut skjønner hvor avhengig man er av alle sine "deler". Det er f.eks. noe herk å vaske seg under armene når den ene handa er innsurra :ler: (jepp, har prøvd).

Men det blir nok bra etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 30.september

Det er noe herk å ha en innsurret labb, Cata. Skal surre den inn litt til - i plast og prøve meg på dusjen i dag.Det er ikke det samme å fikle med en vaskeklut.

I dag er det grått og vått ute, så da blir det ingen tur på meg. Har ryddet litt i heimen, men må ta det litt forsiktig, kjenner jeg. Fikk jo for så vidt beskjed om at jeg ikke skulle holde på med husarbeid, da.Men Halvdelen er ikke av de mest huslige - når det ikke gjeler matlaging, da, så etter ei uke trengs det er rydding.Tar litt og litt, så går det sikkert.

Men jeg kjeeeeeeeeeeeder meg.Jeg har tatt fram strikkepinnene igjen.Det er ikke enkelt å strikke,men det går - om enn sakte. Og jeg har lest ut alle de bøkene jeg har hatt på lur + at jeg har lest ut de ukebladene jeg kjøpte her om dagen.

Det er ikke så enkelt å skrive her heller. Får med meg en finger på høyrehånda, og venstrehånda trykker støtt og stadig feil når den skal ut over mer enn vanlige taster.

Klage, klage. Neste uke blir sikkert bedre, Da kan jeg gå meg noen turer hvis ikke været er for ille. Og jeg kan ta meg en tur på biblioteket. Jeg regner med at jeg klarer å kjøre med en og en halv hånd.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage, klage. Neste uke blir sikkert bedre, Da kan jeg gå meg noen turer hvis ikke været er for ille. Og jeg kan ta meg en tur på biblioteket. Jeg regner med at jeg klarer å kjøre med en og en halv hånd.

:ler: Unnskyld, jeg bare kjenner meg igjen. Joda, du klarer fint å kjøre med en og en halv labb så lenge det ikke er veldig langt eller veldig komplisert trafikkbilde. Jeg kjørte med bare en.... (men bare på odde tider av døgnet der det nesten ikke var annen trafikk, altså). Skummelt, men det gikk. (Hva gjør man når man er aleneboer og det er lange avstander og lite kollektivtrafikk ? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag 1.oktober

Jeg sto nok langt bak i køen da tålmodighet ble delt ut, Cata. Det vil si, jeg finnes ikke tålmodig når det er noe som "feiler" meg. Ellers kan jeg godt være tålmodig. Og i morgen skal jeg på biblioteket - nemlig.

I natt drømte jeg en masse vås. Jeg var en tur nordpå, og jeg tok buss fra tusenfryd til Kristiansund. Jeg endte i en junge hvor jeg fant noen epletrær, så jeg klatret i trærene og plukket epler. Ikke rart jeg var sliten da jeg våknet.

Halvdelen hjalp meg med å bytte på såret i dag. Det var godt å slippe den store bandasjen. Hevelsen har gått ned, og jeg har fått større bevegelighet i hånda, selv om det fortsatt en bevegelser den ikke liker.

Halvdelen hentet poden, svigerdatter og barnebarn. Poden skulle hjelpe Halvdelen litt, for jeg kan ikke ta i de store takene nå. Litt seinere kom også frøkna, og etter en pizzamiddag dro de av gårde, hele bunten. Det er jo hjemmekamp i dag, må vite. Jeg ser kampen på TV, jeg, mens jeg strikker i vilden sky. er snart ferdig med det siste ermet til genser nr. 2 til lillefrøkna. Hun fikk hestegenseren i dag, for jeg hadde fått dampet den og festet dusken i lua. Hun var kjempefornøyd med genseren, og da er det moro å strikke. Den genseren jeg strikker nå har et ganske vanskelig stjernemønster og jeg strikker den i grått og offwhite med sorte kanter. Jeg synes den blir fin, jeg, men jeg angrer alltid når jeg setter i gang med så vanskelige mønstre, for å bli fornøyd med meg selv når jeg er ferdig.

Jeg har ikke fått trimmet noe denne uka, og det kjenner jeg. Jeg håper det lir noen dager med oppholdsvær så jeg kan gå meg noen turer til uka. Det ligner ikke meg, men jeg savner faktisk å gå en skikkelig tur. Må bare passe på at jeg ikke blir våt på hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at været til uken blir bra, Bettie, så du får luftet deg litt. Hvor lenge må du holde hånden i ro?

Det er litt deilig å måtte gjøre ingenting en liten stund, da blir man tvunget til å slappe av.

Ha en fin uke, og god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den hånda. Håper den blir bedre etterhvert!

Hjemmekamp, ja. Jeg så faktisk på i sta. Det var jo litt spennende, da! Jeg er rar. Av og til er fotball veldig spennende, og da blir jeg helt med. Mens andre ganger gidder jeg ikke engasjere meg i det hele tatt. Jeg heiet forresten på hjemmelaget ditt, da. (Men hjertet mitt tilhører LSK. ;) )

Strikke har jeg ikke gjort på år og dag. Det må jeg begynne med. Nå har jeg faktisk ingen besteforeldre igjen. Og dermed ingen som strikker heller. Savner en offwhite eller svart strikkegenser. Det er jo så deilig, og det blir ikke helt det samme som å kjøpe. Får kanskje gå igjennom gammel lærdom og prøve meg på en genser. Du er snill som strikker til lillefrøkna. Hun er nok storfornøyd! :)

Ha en god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...