Cata Skrevet 7. september 2006 #621 Del Skrevet 7. september 2006 Helluuu der, Bettie. Har vært på tur så jeg er en smule trøtt, men kommer sikkert sterkere tilbake i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. september 2006 Forfatter #622 Del Skrevet 8. september 2006 Fredag 8.september Takk, Midnattsol Stålviljen er bare utapå, Litle Lady. Kan være flink til å la fornuften råde. Takk for onsdagshilsen også. Jeg har også lyst på sjokolade, Hope, men her har kiloene tatt overhånd, så nå måtte jeg til pers enten jeg ville eller ikke. Jo - det går an å leve med angst, Mora di. Har i grunnen ikke noe valg. Men det er godt at den for tiden er håndterbar i hvert fall. Hei på deg, seroxata Helga er god å ha, Cata Jeg kan ikke akkurat si jeg lever et spennende liv nå om dagen, men det er greit nok det. Det er å tusle seg på jobb om morgenen. Og der har jeg slltid nok å gjøre. Tusle seg hjem på ettermiddagen. Rydde litt, Strikke litt. Se på TV - og så natta. Det er helt ok å ha det slik - i hvert fall akkurat nå. Onsdag var jeg hos en av legene mine (en lege for hver vondt, tror jeg) Og han var fornøyd med at jeg har det bra om dagen. Men det kom ikke på tale å redusere medisinene enda. Først skal jeg være stabil og ha det bra med meg selv en studn. Jeg ser jo logikken i det, men jeg ser fortsatt fram til at jeg kan klare meg uten medisiner. Og i går var jeg jeg hos "vondt i armen - legen". Vi ble enige om at en operasjon var lurt, så nå står jeg på ny venteliste til operasjon. Har en nerve i klem, og derfor dovner hånda vekk. Men det er visst en enkel operasjon. Skal nå bli godt å få gjort noe med det. I går var jeg og trente også. Det har hjulpet, merket jeg, for jeg ble ikke på langt nær så varm og sliten som jeg har blitt før. Det betyr at jeg kan gå opp en intensitet, det. Får sjekke treningstidene for det. Jeg håper det ligger timer rett etter jobb så jeg slipper dra hjem mellom hjem og trening. I kveld sprekker hele slankeopplegget mitt. Vi er invitert til middag, og vertinnen truet med 5 retter og masse kalorier. Jeg får forsøke å forsyne meg med små mengder. Men jeg kan jo ikke sitte og pirke i maten heller. Ellers har jeg vært veldig flink og har gått forbi både sjokoladehyller og hyller med potetgull (som jeg er mer glad i enn sjokolade) uten å ta med meg noe på veien. Her går det unna i frukt og grønt. Kommer til å bli kjempesunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. september 2006 #623 Del Skrevet 8. september 2006 Det er LOV til å ta fri fra slankeopplegget en kveld når man er invitert bort når man er så flink som du er. Og dessuten blir det kanskje ikke så ille om du er flink til å kjenne etter når du er mett, faren er stort sett ikke å spise god mat, men at man er så flink til å spise alt for mye. Husk uansett at det er bortkastet å spise om du har dårlig samvittighet for det Ha en god middag i kveld, og en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. september 2006 #624 Del Skrevet 8. september 2006 Det er LOV til å ta fri fra slankeopplegget en kveld når man er invitert bort når man er så flink som du er. ← Nemlig. Det er det geniale med den måten å slanke seg på. Om man har en og annen sprekk så får man alltids styrt seg inn på kursen igjen. Jeg hadde sprekk nå når jeg var på tur. (Mye pølsebodmat med gutta ). Så jeg regner ikke de dagene, men begynner på ny frisk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. september 2006 Forfatter #625 Del Skrevet 10. september 2006 Søndag 10.september Det var neimen ikke lett å ikke spise seg for mett, Fakse. Hvordan står det til med deg? Ja, jeg sa det til meg selv - at det var lov med en liten utskeielse, Cata. Fredagskvelden var veldig hyggelig. Og vi fikk mat så det holdt. Det startet med skinke og melon, fortsatte med laks og steinbitt, for uthult, bakt paprika med kjøtt og ostesaus ble servert. Deretter ble det en liten pause før vi fikk gåseleverpostei på toast fulgt av lammelår med grønnsaker og rødvisnsaus. Det hele ble avsluttet med creme brulé (veit ikke hvordan det staves, men jeg klarte fit å spise det) Heldigvis var rettene små, ellers hadde jeg ikke klart å reise meg fra bordet etterpå. Og selvfølgelig tok jeg vin til maten, så den dagen går i slankeglemmedagboka. Det var vennene til frøkna som inviterte oss, for de ga henne middagen i brusdag. I tillegg fikk hun en del småpresanger, men hun måtte løse en god del oppgaver før hun fikk lov til å lete etter gavene. I går tok jeg huset et lite tak, men det var så fint vær at det ble hurtigvarianten av husarbeid. Nå har jeg gått og vært misfornøyd med håret en stund, så jeg kjørte inn til byen og fikk klippet meg. Jeg ble litt annerledes denne gangen, for jeg fikk luggen skråskjært motsatt vei av hva jeg pleier. Jeg kan ikke ha hår som skal ligge på plass hele tiden, så jeg har alltid en litt rufsete, kort variant - men med ny lugg. Kjøpet meg farge med det samme. Etterpå fant jeg ut at jeg hadde sikkert godt av litt trim, så jeg tok sykkelen fatt og syklet en runde. Den tok 45 minutter, og løypa er temmelig kuppert, så jeg var god og varm da jeg kom hjem. Det var så fint vær og varmt at da jeg hadde dusjet satt jeg meg ut i sola. I dag hadde jeg en lat morgen, med kaffe og aviser før jeg gikk ut og tuslet litt i hagen. Det var på tide med litt luking. Etterpå tok jeg en ny sykkeltur, sammen runde, men jeg presset meg litt mer, så jeg brukte bare en drøy halvtime i dag. Jeg satt med ut etterpå og forberedte meg til et oppdrag jeg har i morgen. Da jeg gikk inn, fant jeg ut at det var hårfargetid, og jeg har pleiet meg selv litt. Fjernet hår, nappet bryn, filt negler osv. Litt egenpleie er ikke dumt. Så nå har jeg TV'n på. Det er fotballkamp, må vite. Halvdelen og poden er på kampen, men jeg får den jo med meg likevel, uten å være på stadion. Skaptilhenger, er jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. september 2006 #626 Del Skrevet 10. september 2006 Da jeg gikk inn, fant jeg ut at det var hårfargetid, og jeg har pleiet meg selv litt. Fjernet hår, nappet bryn, filt negler osv. Litt egenpleie er ikke dumt. ← Slankeglemmedagbok er av og til god idé. Og det er det jammen med egenpleie også. Her skal det rakes legger i dusjen i kveld. Det begynner å danne seg vinterpels...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. september 2006 Forfatter #627 Del Skrevet 10. september 2006 tror det er grotid for hår også, nå, med varme dager og nesten sommertakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2006 #628 Del Skrevet 10. september 2006 Det var litt av et måltid Bettie. Ofte synes jeg de små rettene er de aller beste, for de er ikke så mektige, og samtidig fulle av spennende smaker. Og du er virkelig flink til å trimme. Beundringsverdig er det. Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. september 2006 Forfatter #629 Del Skrevet 12. september 2006 tirsdag 12. september takk for hilsen, kira Jeg lurer på hvem som spiser opp dagene mine? Jeg mener - jeg har akkurat begynt på september og så er vi nesten halvveis til oktober. Nå skal jeg ikke klage egentlig, for det er et sunnhetstegn at dagene går. Og så fin som september har vært til nå, med sol og mange varme grader, er livet absolutt levelig. I går hadde jeg en oppstykket arbeidsdag. Først på jobben og niskrive på et dokument, så av gårde for å være ekspert og ekspertere i forhold til en annen virksomhet. Jeg hadde satt av i underkant av to timer til oppdraget, og det klarte jeg å holde. Så tilake på jobb og rett i et møte, før jeg dro hjem og trakk pusten litt før jeg var tilbake på jobb og på kveldsmøter. Det ble heldigvis ikke så seint. Halvdelen har tatt mine hint om sportsutstyr til frua. Så i går kom han hjem med staver og skritt-teller til meg. Han investerer litt i at jeg skal komme i form, han også, da. Jeg sjekket litt på nettet for å finne ut hvordan men får mest effekt ut av tur med staver og testgikk over stuegulvet. Litt av et syn. I dag forsov jeg meg. Ikke mye, men akkrat så mye at jeg fikk det kjempetravelt for å nå det jeg skulle. Og drar i full fart ut av døra bare for å oppdage at jeg hadde glemt å slå av billysene i går kveld da jeg kom hjem, og at set var null strøm på batteriet. Så jeg måtte hale Halvdelen ut for å hjelpe meg med startkabler. Jeg skulle på et seminar i dag, så jeg hadde ikke lyst til å komme for seint. Halvdelen ordnet srøm, og det gikk ganske radig av gårde til seminaret. Var glad det ikke var kontroll på noen av strekningene. Men på slutten havnet jeg bak en bli som lå 10-15 km/t under fartsgrensa. Det er irriterende. Jeg rakk fram akkurat i tide. Seminaret var for så vidt greit. Noe er alltid bedre og mer aktuelt enn andre ting, men til sammen greit. Og jeg klarte å la dessertbordet være i fred under lunsjen, enda det var både karamellpudding og andre gode, søte saker. Tok meg et eple og klappet meg selv på skulderen. Da jeg kom hjem, skiftet jeg til ut-på-tur-klær, halte fram staver og skritt-teller og vandret av gårde. Det er annerledes å gå med staver, ble mye varmere enn jeg har vært når jeg har gått uten dem, og fikk nok opp takta også. Jeg brukte en time på en av rundene mine, og hoppet i dusjen etterpå. Tror jeg kommer til å bli fast stavgjenger. Jeg greide å få gnagsår på toa også, for sokken la seg i en skrukk, og jeg tenkte at det ikke var så farlig så jeg stoppet ikke for å rette på den. Dumt. Men jeg tror jeg skal investere i et par bedre sko også. Skummelt dette her. Kanskje jeg blir hekta på trim?????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. september 2006 #630 Del Skrevet 12. september 2006 Kult. Det vandr-o-meteret gjør det litt artigere å gå, ikke sant? Og jeg lurer også på hvem som har stjålet halve september? Sist jeg sjekka kalenderen så var det visst august :klø: . Det er noe rart her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 12. september 2006 #631 Del Skrevet 12. september 2006 hjeelp! du er jo kjempeflink jo!!!! har og tenkt å få meg skritteller, vet du hvor jeg kan få tak i det? staver høres jo ut som en fin ting og, har sett flere som bruker de... jeg blir helt matt jeg jeg klarer såvidt holde meg unna sjokolade to dager, men du har jo DEN ståpåvilja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. september 2006 #632 Del Skrevet 13. september 2006 Hei Bettie! Jeg har det bra, men er litt kg-lei for tida så du får unnskylde at jeg ikke er så mye innom. Har forresten også drevet å lekt med skritteller i det siste, og det er virkelig motiverende. Hadde den på et par dager (hele dagen) for å sjekke hvordan jeg ligger an, og det var ikke så værst. Bra at du sjekker ut skikkelig hvordan stavene skal brukes forresten. Ser veldig mange som bare går og vifter med stavene uten å ta skikkelig i, og da kunne de jo like godt ha kjøpt hånnleddsvekter . Så fristende ut den menyen fra frøkna sin fødselsdag, kanskje jeg stjeler litt inspirasjon, for jeg skal planlegge fødselsdagsmiddag til min far snart. Ellers er det godt å se at det går fint med både trening og livet ellers hos deg, jeg tror det å bli hekta på trening er noe av det beste man kan gjøre for seg selv, det gir både fysisk og psykisk velvære. Ha det fint så lenge, jeg stikker innom før du aner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2006 #633 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg tror jeg må skaffe meg skritteller selv. Det eneste er at jeg vet jeg går faretruende lite, så da vil jeg bli sur og sint. Eller så kan det være motiverende. Vi får se. Jeg trenger trim, det er sikkert. Sånn forsove-seg-og-oppdage-ikke-planlagte-ting er skrekkelig irriterende. Tipper stressraten gikk opp da, ja. Men godt du kom fram i tide og alt sammen. De seminarene jeg har vært på i min tid har stort sett vært kjedelige, men så er ikke jeg på ute på vift i arbeidsmarkedet heller. Begrenser seg litt med seminar i forhold til skole hvor spennende ting er egentlig. Hehe. Håper du sover godt i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. september 2006 #634 Del Skrevet 15. september 2006 Innom og hei'er . Har vært dataløs i et par dager så jeg føler store KG abstinenser... God helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2006 #635 Del Skrevet 16. september 2006 Håper du har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. september 2006 Forfatter #636 Del Skrevet 17. september 2006 Søndag 17. september Vandr-o-metern er til både glede og fortivilelse, Cata. Jeg synes jeg går mye, og er fornøyd når skrittene telles, men det er neimen ikke lett å komme opp i anbefalt mengde skritt i løpet av en dag. For å si det sånn - det mangler mange skritt - hver dag. Å være uten nett er rett og slett kjedelig. Tror jeg er litt avhengign, jeg..... Staver er en fin tin, seroxata. Blir mye mer effekt av gåinga med dem enn uten. Det er godt å se deg når du har lyst til å stikke innom, Fakse. Forstår at men kan gå litt lei. Jeg er jo stort sett bare i dagboka mi - og noen andres - for det er så mange diskusjoner jeg ikke har lyst til å kaste meg ut i. Jeg er litt sånn, jeg - sjekker hvordan ting skal brukes før jeg kaster meg ut i ting. Er typen som leser buksanvisninger også. Ble aldri så lite stress da jeg forsov meg, ja, Hope. Og for å si det sånn - jeg er på en del semninarer, men det er få jeg virkelig føler at har vært gode. Pleier ha med meg litt jobb som jeg holder på med mens jeg venter på at seminaret skal ta slutt, så jeg ikke kaster bort tiden totalt. Jo da, Sommerbertha.Jeg har det bra. Ei ny uke er over. Jeg er tilbake i fredag - mandagsmodus. Dagene i mellom bare forsvinner. På trimfronten har det vært slakt denne uka. Var ute og gikk med staver onsdag - og dett var dett. Hadde planer om en tur på torsdag også, men da lurte Halvdelen meg med over til Sverige. Jeg var rimelig lettlurt, da. Fredag måtte jeg innom svigermor. Hun har falt og har brukket bekkenet. De hadde tenkt å sende henne hjem, men heldigvis tok de til vettet og ga henne en plass på sykehjemmet. Hun han ikke sitte, ikke gå på do alene, ikke gå. Og hun har vondt. Hun orker ikke så mye, så 20 miutter er lenge nok å være på besøk. Da sovener hun nesten på slutten. Hun er jo rimelig godt dopa for at det ikke skal være for smertefullt. I går hadde jeg den store rengjøringsdagen. Og midt under støvsuginga ringte reservedatter og lurte på om de kunne få komme på besøk. Så da jeg var ferdig med vaskebøtta, sto hun og sønnen på trappa. Jeg ble med dem over til Sverige, før vi besøkte svigermor. I dag har vi hatt storinnsykk. Hadde invitert foreldrene mine, gudmoren til barna mine + barn med samboere og barn til middag i dag. Vi ble 12 til bords. Det var temmelig livat her en stund da alle skulle oppdatere hverandre på hva som har skjedd siden sist. Vi feiret bursdagen til frøkna, så hun fikk pakkesanger og var fornøyd med det. Halvdelen sto for middagen, og jeg for kakene. Alle har reist nå - foreldrene mine og reservedatter med sønn hjem - og resten på fotballkamp. Så oppvaskmaskinen surrer og vasker nå. Må nok kjøre noen maskiner før det er tomt for oppvask. Halvdelen bruker en masse utstyr når han lager mat, nemlig. Jeg føler meg råflink når det gjelder å telle kalorier fram for å spise dem. Det var kake på jobben fredag, og jeg hoppet over den. I dag har jeg tatt et stykke eplekake, men det er også helgeutskeielsen min. Isen til eplekaka hoppet jeg over. Og jeg har ikke kjøpt en enesete sjokolade på tre uker. Det er rekord. I morgen er det møtedag. Hele dagen. Men jeg skal på trening i morgen ettermiddag for det er ikke meldt så fint vær. Gå tur med staver kan jeg gjøre i fint vær. Det er greit å ha litt å variere med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. september 2006 #637 Del Skrevet 17. september 2006 Variasjon er greit, ja. Så blir man (forhåpentligvis) ikke lei. Flink du er, og ikke kjøpt sjokolade på tre uker? Skulle ønske jeg var så flink. Men jeg har begynt å kjøpe Bocca, for mørk sjokolade er tross alt "bedre" sånn sett enn lys, og jeg merker jeg ikke trenger så mye mørk sjokolade før søtsuget og sjokkissuget er over. God søndagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 18. september 2006 #638 Del Skrevet 18. september 2006 Heia.. håpe du har kost dg i helga då..? Synd med mora de.. er ikkje kjet når de brekker lårhalsen.. altfor mange som ikkje komme seg særlig etter det.. Håper d går seg til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. september 2006 #639 Del Skrevet 18. september 2006 Det høres ut som dere har mange koselige familiemiddager, Bettie. Og du er standhaftig når det gjelder kostholdet. Jeg sprekker litt på sjokoladen, men prøver å dele den med flere når jeg sprekker, da blir det ikke så farlig, synes jeg. Håper svigermor får godt stell, det er sannelig ikke greit å bli gammel. Da trenger man pårørende som kan stå på for en! Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. september 2006 Forfatter #640 Del Skrevet 18. september 2006 Mandag 18. september Jeg vet at hvis jeg kjøper en sjokolade, så er det så lett å kjøpe nr. 2 og tre også. Derfor lar jeg være, Midnattsol. Svigermor er ikke noe særlig bedre, Litle Lady. Men sånt tar jo tid. Jo - vi har ofte familien på besøk til middag. Jeg synes det er topp av våre utflyttede barn med svigerbarn kommer hjem til os så ofte som de gjør, kira. I dag var det møtedag - hele dagen. Men - til en forandring - det var mye spennende og nytt i dag. Faktisk fikk jeg ideer til den hersens masteroppgaven som jeg skal bli ferdig med. Skal jobbe litt med en problemstilling. Jeg har en, men den er for vid, så jeg må finne en måte å snevre den inn på. Herved bestemmer jeg meg for at den skal være ferdig i morgen. Etter møtet dro jeg til svigermor. Hun var litt mer våken i dag, men hun hadde slått seg på sengekantene slik at hun hadde fått to sår på den ene armen. Hun tåler jo ingenting, og har blødninger under huden på armene og bena. Hun kan fortsatt ikke sitte, og langt fra stå eller gå, men hun ville ikke ha noe å se i, og heller ikke radio. Så hun ligger vel og sover mesteparten av dagen. Hun har fortsatt veldig vondt og klarer ikke snu seg selv i senga. Jeg får ringe legen i morgen å høre hva som er planene videre. Da jeg kom hjem, skiftet jeg til treningstøy og dro til skogs med stavene. Det ble en times rask gange i dag. Jeg snudde løypa slik at jeg fikk lengre strekninger med oppoverbakke. Det var godt å hoppe i dusjen da jeg kom hjem. Og - jeg er fornøyd med utviklingen av vekta. Jeg er over halveis til delmål 1, og jeg minker også på livvidden. Jeg må ha belte på alle buksene mine - hurra. I morgen skal jeg kjøre lillefrøkna til riding. Poden har ikke bil - eller - han har bil, men ikke sertifikat enda, og den vanlige skyssen er ikke tilgjengelig, så da stiller jeg opp som sjåfør - selvsagt. Jeg har jo tid. Må en liten tur innom svigermor også. Frøkna kommer ogs å tur i morgen. De pusser opp badet, så hun skal låne dusjen vår. Og så håper hun på at Halvdelen spanderer middag - og det gjør han sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå