Bettie Skrevet 24. august 2006 Forfatter #581 Del Skrevet 24. august 2006 torsdag 24.august I like måte, Sommerberta. Nå føler jeg meg flink,nå. Jeg sitter her nydusjet etter en heller svett treningstime. Så jeg har altså startet å trene. Nå gjelder det bare å holde motivasjonen oppe. Jeg synes nemlig ikke det er noe moro å trene, men jeg vet at kroppen har godt av det, så derfor er jeg i gang. Jeg får se om det blir to eller tre dager i uka jeg putter treningstøy i bilen og drar av gårde. Jeg vet at tre ganger hadde vært lurt - men.... Vel jeg får se. På jobben i dag har det vært en ny hektisk dag. Jeg holder på med en del beregninger, og ble nesten ferdig i dag, da jeg oppdaget en feil. Jeg måtte ikke starte helt på nytt, men jeg måtte justere en god del, og se over utregningene på nytt. Jeg regner med at feilen oppsto da jeg måtte avbryte arbeidet pgs at brannalarmen gikk. Og det gjorde den to ganger. Den tåler visst ikke service, for i går var det service på brannmelderne og i dag ble den altså utløst. Da mistet jeg konsentrasjonen og feilen oppsto. Jeg hadde håpet å være ferdig med beregningene i dag, men jeg har ikke frist før tirsdag. Det hadde bare vært så godt å slippe å ha det hengende over meg i helga. Jeg år se hvor langt jeg kommer i morgen. Jeg har lite tid i morgen, for jeg har en del møter. I går var det en vanlig arbeidsdag med mange avbrytelser - så noen ganger lurer jeg på hva jeg egentlig får produsert på jobben. Vel - avbrytelser er en del av jobben det også, men det er ikke alltid jeg kan holde opp noe og si:"Se hva jeg har gjort i dag" Hjemme gjorde jeg ikke så mye. Det ble en sløv tv-kveld. Jeg er sliten når jeg kommer fra jobben, så jeg kjenner godt overgangen fra å jobbe 80% til å jobbe 100. Men - jeg har en langhelg i vente. I slutten av september skal vi ta med oss barn, svigerbarn og barnebarn og dra til fjells. Jeg gleder meg til det. Og i morgen, seint på kvelden, skal barnebarn og jeg på spøelsesteater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 24. august 2006 #582 Del Skrevet 24. august 2006 Nå er det sannelig lenge siden jeg har vært innom deg Bettie, får helt dårlig samvittighet jeg Så flink du er som har begynt å trene Er ikke så mange ukene siden jeg begynte å trene igjen heller og syns det er kjempe gøy Håper are motivasjonen holder seg Håper du får en koselig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. august 2006 #583 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg sitter her nydusjet etter en heller svett treningstime. Så jeg har altså startet å trene. Nå gjelder det bare å holde motivasjonen oppe. Jeg synes nemlig ikke det er noe moro å trene, men jeg vet at kroppen har godt av det, så derfor er jeg i gang. ← Jeg begynte i går, -og synes heller ikke det er gøy. Men kanskje vi ser forskjell på cm og vektkurver om noen uker. Har i allfall klart å holde meg innafor kalorirammene mine så langt . Og i dag har jeg kjøpt skritteller. Hadde bestemt meg for at en sånn dum dings skulle jeg slett ikke kjøpe meg, nei, men så hadde ei dame på jobb kjøpt og kl. halv 10 om morran hadde hun gått 1500 skritt og da ble jeg så nysgjerrig..... Men jeg er enig med deg, -trening er ikke så gøy, så derfor må jeg lure og lokke meg selv som best jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2006 #584 Del Skrevet 24. august 2006 Hei vennen! Vi får støtte hverandre så godt vi kan, så skal du se at det går bra med oss begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2006 #585 Del Skrevet 24. august 2006 Til deg, fordi du er den du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2006 #586 Del Skrevet 25. august 2006 Tror det er en vanlig opplevelse den du har av å ikke ha gjort noe på jobben en hel dag. Det er ikke alltid lett å vise til konkrete resultater selv om dagen har vært travel. Det får man bare ta med i beregningen, noe nyttig har du sikkert gjort. Så flink du er til å trimme. Jeg har ogå lovet meg selv å starte nå, foreløpig skylder jeg på regnet for at jeg ikke har kommet ordentlig i gang. Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 26. august 2006 #587 Del Skrevet 26. august 2006 Innom for å ønske deg ei koselig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. august 2006 #588 Del Skrevet 26. august 2006 I går var det en vanlig arbeidsdag med mange avbrytelser - så noen ganger lurer jeg på hva jeg egentlig får produsert på jobben. Vel - avbrytelser er en del av jobben det også, men det er ikke alltid jeg kan holde opp noe og si:"Se hva jeg har gjort i dag". ← Det er en vanlig greie. Ofte har jeg følelsen av at jeg blir betalt for ingenting - men til gjengjeld kommer jo de periodene da jeg løper beina av meg også. Så jeg tror vi fint kan leve med de tilsynelatende uproduktive dagene. Når du blir avbrutt så er det vel som oftest fordi noen spør om noe, og når du svarer så har du gjort en jobb da også, vet du. Det synes bare ikke på papiret. Var det skummelt på spøkelsesteater, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. august 2006 Forfatter #589 Del Skrevet 26. august 2006 Lørdag 26.august Hei Sommerbertha Ja- det er vel slik at ikke all jobb synes, kira. God helg til deg også shakita. Tror nok de fleste har det slik på jobben i perioder, Cata. Men det er godt å se at det er slik. Gårsdagen ble en lang dag. Oj - der gikk strømmen. Det tordner ute, så det er nok årsaken. Første del av dagen på jobben var som den pleier. Jeg fikk ikke gjort ferdig alle beregningene, men jeg kom et godt stykke videre, så jeg er nok klar mandag. Men fra lunsj og ut dagen hadde jeg en helt annerledes dag. En hel avdeling hos oss skulle på seminar, og resen av oss skulle overta deres arbeidsoppgaver. Der kom strømmen tilbake igjen. Vanligvis forsøker jeg å slutte litt tidligere fredager, i og med jeg jobber lenger torsdager, men - det kunne jeg glemme i går. Og det å gjøre en annens jobb, det var lærerikt, men det var ganske klart at vi manglet rutine. Jeg fikk tid til å slappe av litt før jeg skulle hente lillefrøkna til spøkelsesteater. Vi var der en time før stykket startet, for frøkna skulle få bli sminket slik at hun hørte hjemme i en spøkelsesverden. Alle tilskuere måtte vente nede på sletta nedenfor fortet før forestillingen startet. Og mens vi ventet ble vi underholdt av noen ildsjonglerende ungdommer, spøkelser og skjeletter. Veien opp til fortet var markert med fakler, og siden forestillingen ikke begynte før kvart på ti, var det ganske mørkt da vi ble hentet og fikk komme inn på selve fortet. Vi fant oss noen plasser på en knaus, og med sitterunderlag hadde vi det ganske så bra. Men stein er hardt å sitte på når man blir sittende stille lenge. Lillefrøkna satt seg først litt bak meg, men hun kom kjapt ned da stykket begynte. Det var akkurat passe skummelt. Ungene skvatt noen ganger, ogvi voksne kunne humre til litt doble betydninger i det som ble sagt. Kvart over elve var stykket ferdig, og da hadde vi sett en masse spøkelser som for rundt på festningsmurene, vi fikk servert en enkel, men passe spennende historie, og det var mye humor. Lillefrøkna likte det godt, selv om hun skvatt grundig da et hodeløst spøkelse kom farende ned mellom publikum. Vi var jo kjempeheldig med været, for det var oppholdsvær og ganske varmet, selv om det var godt at jeg hadde med en genser. I dag har jeg vært flink husmor. Så nå er huset reint, og to vaskemaskiner er vasket. Burde nesten hatt en skritteller i går og i dag, for det le mye tråkking på jobben i går, og det går jo med noen skritt når huset skal vaskes og ordnes. Ellers er jeg flink og holder meg sånn ca til mine tilmålte kalloriene. Jeg ser på vekta at det hjelper, og det er jo en motivasjonsfaktor. Og mandag er det trening igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 26. august 2006 #590 Del Skrevet 26. august 2006 Spøkelsesteater høres gøy ut, særlig for barna. Håper du har en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 27. august 2006 #591 Del Skrevet 27. august 2006 Heya.. Til og meg jeg som vanligvis kan spise d meste uten å tenke på å legge på meg til vanlig har faktisk lagt på meg mer enn jeg liker i sommer... uvant men jeg er vel bare nødt til å innse at latmannslivet er over og at jeg ik lenger kan spise hva jeg vil og så mye jeg vil.... Skal herved oppsøke nermeste treningsenter (siden jeg er heller dårlig til å sette igang av meg selv..) og begynne å tenke er på ka eg skal kjøpa inn å sånn.. Håpe llers at du har kosa dg og fått slappa av litt og i helga.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. august 2006 #592 Del Skrevet 27. august 2006 Ellers er jeg flink og holder meg sånn ca til mine tilmålte kalloriene. Jeg ser på vekta at det hjelper, og det er jo en motivasjonsfaktor. Og mandag er det trening igjen. ← Men Bettie, da vi skal jo bare veie oss en gang i uka . Og joda, jeg har hatt et lite jump oppå i løpet av uka jeg og. Synes ikke du også at det er forholdsvis greit å holde oversikt over de hersens kcal'ene på det viset der? Heia oss!!! Og jeg skal også trene på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. august 2006 Forfatter #593 Del Skrevet 28. august 2006 Mandag 28.august Hei Bellatrix. Helgen har vært fin. Har slappet av også, Litle Lady. Måtte tjuvtitte litt, Cata. Hei Smygel - kos å se deg igjen. Hund + meg - det gikk ikke, så dyrebeskyttelsen har funnet et nytt hjem til henne. I går kom poden, svigerdatter og lillefrøkna hit. Halvdelen, poden og lillefrøkna skulle på fotballkamp på kvelden, så de kom hjem til oss på middag. Jeg hadde lovet svigerdatter at hun skulle få se bilder av poden - fra da han var liten. Det var litt kos å ta fram albumene og mimre litt - for egen del. Da Halvdelen hentet dem, ringte en av kusinene hans og sa at hun pluss mann var på tur - om vi var hjemme. Så da ble det fullt hus her. Det var jo så nydelig vær at vi satt ute hele dagen, men unntak av da vi spiste middag. Jeg er nemlig ikke så glad i mat og veps. Så det ble en meget hyggelig familiedag. I dag har jeg hatt en god arbeidsdag også. Jeg har bestemt meg for å forsøke å skjerme meg litt mandager. Ikke legge møter etc der - så langt jeg kan bestemme selv. Så jeg hadde flere gode arbeidsøkter i dag - og jeg fikk unna masse. Utregningene ble jeg ferdig med også - en dag før fristen. Og så var jeg på vekta idag. Jammen hadde jeg gått ned hele 4 kg. Det var mer enn forventet, så det gir motivasjon for å fortsette. Jeg tok med meg treningstøy da jeg dro på jobb, og gjennomførte en treningsøkt rett etter jobben. Gjett om jeg føler meg flink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. august 2006 #594 Del Skrevet 28. august 2006 Nei nå gjør du meg jammen både deppa og misunnelig. Så flink du er. Her viste vekta 800g mindre enn i forrige uke. Men jeg er godt fornøyd altså, så lenge det går rett vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. august 2006 #595 Del Skrevet 28. august 2006 Imponerende innsats, Bettie. 4 kilo er ganske mye! Skjønner godt at du blir inspirert. Og det er sikkert lurt å ha en skjermet dag i uken. Jeg har i perioder jobbet hjemme en dag i uken av samme grunn. Deilig å kunne jobbe uten avbrytelser, og klare å bli ferdig med det man har satt seg fore. Ha en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 30. august 2006 #596 Del Skrevet 30. august 2006 Heihei Bettie! Jeg er hjemvendt fra ferie, og må selvfølgelig innom deg en tur for å hilse på. Ser at du spurte en gang for mange innlegg siden hvor jeg hadde blitt av, og regner med at du refererer til dagboka mi? Den avgikk med døden for en tid siden som resultat av en skikkelig KG-overdose. Kanskje starter jeg en ny, men det får tiden vise. Ser at du har gått i gang med trening og magert kosthold etter ferien, så da er vi flere som prøver å holde oss til sunne vaner. Jeg sykler til og fra jobb (til sammen 35 minutter, ca 3 ganger i uka), men teller ikke kallorier. Håper på at det likevel skal hjelpe litt dersom gotter og brus samt de feiteste rettene er fraværende. Artig å se at du har så fin fremmgang, det er oppmuntrende å holde på da gitt! Håper det har roet seg litt på jobb hos deg nå, og at du ellers har en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2006 #597 Del Skrevet 30. august 2006 Så utrolig flink du er. Du bør virkelig være stolt over deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. august 2006 #598 Del Skrevet 30. august 2006 Denne uka får du være flink for oss begge, Bettie. Selv med de beste forsetter så skjedde det ting da en leverandør ba oss med ut på middag i dag. Det ble dessert også . (Men -eh- kunne da ikke bare gnaske salat når de hadde lammefilet med rødvinssaus? ) Håper du har en fin kveld. Jeg skal bli flink trimmer i morgen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 1. september 2006 #599 Del Skrevet 1. september 2006 Så flink du er då! 4 kg er jammen bra då! Har begynt med litt trim sjøl.... for på langtur igår.. har vondt i muskler eg ikkje visste eg hadde.. Men eg får tusla på jobb... du må ha ei kjemp flott helg då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. september 2006 Forfatter #600 Del Skrevet 1. september 2006 Fredag 1.september Er fornøyd med vekttapet, Cata, men det er alltid slik når jeg starter - og så blir det mye mindre tap pr. uke videre. Klart du ikke kunne knaske salatblader med en slik middag. Jeg hadde også sluppet litt opp ved en slik anledning. Skal i bursdag søndag - så jeg får se. Det har vært deilig å ha en skjermet dag i uka, kira. Jeg fikk gjort masse. Så flink du er Fakse. Nå bor jeg litt for langt unna jobben til å sykle, så jeg må bevege meg ellers. Synd at dagboka di ikke er her. Savner den. Jo - er litt stolt, Sommerberta. Ulempen med å starte trening er akkurat det du peker på - at man plutselig kjenner muskler man ikke visste man hadde, Litle Lady. Hui - som denne uka har gått. Jeg tar ut så mye på jobb at når jeg kommer hjem, blir det fort til at jeg bare vegeterer foran tv'n. Onsdag kom frøkna og samboeren til middag. De skulle være med Halvdelen og poden på Enerly-kampen. Det er ikke ofte jeg lager middag, men onsdag måtte jeg til pers. Frøkna erter meg med at jeg bare lager pizza eller pasta når det er min tur til å lage middag, noe jeg ikke gjorde denne gangen. Jeg lagde en gryte med svin og grønnsaker og ris til, og det var ikke mye igjen, så jeg regner med at de likte det. Torsdag dro jeg rett fra jobb til min medstudent. Vi har bestemt oss for å ta oss selv i nakken og bli ferdig, så vi ble enige om hvilken retning oppgaven vår skal få. Skal forsøke å få til en problemstilling neste uke. Jeg fikk ikke trent torsdag, så i dag har jeg gått meg en times tur i skogen etter at jeg kom fra jobben. Det er jo nydelig vær, og varmt, så jeg gikk meg ganske svett. Det var ganske deilig, faktisk. Jeg tittet etter blåbær og tyttebær, men det er nok noen som har vært ute før meg. Skal prøve en annen retning neste gang jeg går tur. Jeg har begynt å strikke på kveldene nå. Lillefrøkna skal få en genser, tenkte jeg, for det er litt tidlig å starte med å strikke babytøy til barnebarnet. Det er lettere å holde tankene og fingrene unna matfristelser når jeg har noe i hendene, og et mønster å telle. Strikker en grå og hvit genser - rosemønster - med svarte vrangborder. Tror den blir pen. Varm blir den i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå