Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Du har jo vært kjempe-effektiv.... :klappe:

Nei, Ikea er ikke sted å være på med angst. Det vet jeg alt om. Og sommeren er slitsom der for de fleste. Vet ikke hvordan det er veldig sent på kvelden. Kanskje du skal prøve det? Eller veldig tidlig? Og så må det være på en tirsdag fant jeg ut.

Hoste kan sitte lenge ja, og det er slitsomt. Men det er bra du begynner å bli bedre. Slitsomt å bli syk på denne tiden av året.

God bedring!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt at du er i bedre form nå. Og det er så godt når man får ryddet opp i rotet sitt. Jeg har også en del klær som må legges på plass, men nå er vi jo færre hjemme, regner med at jeg vil merke forskjell. Og så er det lurt å oppdra de som er igjen hjemme, tror jeg. Men et ryddig hus gir et ryddigere hode for mitt vedkommende.

Ha en fin uke med jobb og studieplanlegging, Bettie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau - rydding :frustrert: .

Tenker med grøss og gru på utpakking når jeg er hjemme fra ferie igjen. Akter å komme hjem såpass tidlig at jeg får i allfall fredagen i heimen i tillegg til helga. (Det er en del som må vaskes og legges på plass, ja, til tross for at jeg har benyttet min mors vaskemaskin flittig nå før jeg dro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

himmel og hav så effektiv du er!! :O skulle gjerne hatt litt av den gnisten jeg!

Huff, så fælt det må være med panikkangst på ikea!! :( har bare vært der ei gang, men husker det er DIGERT, og klaustrofobisk enkelte plasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 16.august

Takk for bedringhilsen, mora di.

Det er litt godt å ha tatt en skikkelig ryddesjau, kira.

Blir stadig mindre hoste, baby-E, så det går avgjort riktig vei.

Utpakking etter ferie er aldri spesielt morsomt, synes jeg, Cata.

Er litt stolt av meg selv etter ryddesjauen, seroxata.

Mandag var en dag med store frustrasjoner. Hele datasystemet lå fortsatt nede, og ikke en maskin virket. I løpet av dagen fant de hvor feilen lå, men de fant ikke ut hvordan den skulle rettes. Det ble en tilnærmet bortkastet arbeidsdag. Det er jo en grense for hvor mye man kan rydde på kontoret sitt, og hvor mange man kan høre ferienytt fra. tankene jeg sendte til IT-folka var ikke akkurat rosa i kantene.

Men en fordel var det jo. Jeg hadde såpass mye irritasjon i meg da jeg kom hjem at jeg fant ut at badet ogwc skulle skrubbes og vaskes skikkelig. Så badekar og vask skinte da jeg var ferdig, og ikke så mye som en liten hybelkanin overlevde.

I løpet av gårsdagen fikk de datasystemet opp igjen, og det var bra. for jeg hadde en del jeg skulle hatt tak i av dokumenter, og en del jeg skulle skrive. Jeg kom i mål med det jeg måtte gjøre i hvert fall. Rakk til og med et møte med tillitsvalgt om hvilke prinsipper vi skulle legge til grunn for å imøtekomme ansattes ønsker om etter- og videreutdanning. Det er greit å ha noen prinsipper, synes jeg, for da behandles alle likt, og det blir ikke "førstemann til mølla" som vinner.

Hjemme var det kjøkkenets tur til storrydding og vasking. Det ble fint da jeg var ferdig.

I går kveld hadde Halvdelen gjort en avtale med en støvsugerselger om å komme hjem til oss for å demonstrere en maskin. Selgeren var dyktig og holdt på i timer, og endte opp med et salg hos oss. Så vi kjøpte støvsuger og luftrensere i går kveld. Og så jeg som er så skepisk til ting som selges på døra ......

I dag har det vært virkelig full fart på jobben. Alle er tilbake fra ferie, og i dag var det den store start-opp-dagen. Det er kjempehektisk, med 1000000 spørsmål. Jeg rakk i hvert fall å gå gjennom lista over ansattes bursdager slik at jeg har fått merket ut hvem som fyller år når - og særlig hvem som fyller rundt. Synes det er greit å huske på å gratulere ansatte med dagen.

Hjemme har jeg tatt siste finpuss på huset - litt støvsugin og gulvvask - og sanking av mus. Kattene er storjegere nå, og de bringer fangsten hjem - og inn. Så jeg plkket opp 5 døde mus da jeg kom hjem. Jeg må faktisk gå på musejakt selv, for pusene liker ikke at jeg tar vekk "leken", så de har begynt å hjemme dem - under stoler og bord, bak sofa etc.

Så nå er huset rent og ryddig, med klær på plass, og jeg kan slappe av i kveld. I morgen har Halvdelen invitert en gjeng til grillmiddag. Håper det blir fint vær så vi kan være ute.

Ellers er helsa beraktlig bedre. Jeg hoster nesten ikke lenger, og er mindre slapp også. Så neste uke kan jeg nok begynne å trimme igjen. Både gleder og gruer meg til å komme i gang igjen.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du har vært med å holda boka mi i live litt når eg var vekkreist.. :sjarmor:

Ellers så håpe eg at du har komt dg litt... lungebetennelse er ikkje t å spøka med.. håpe d snart er over.. :klem: Å så må du ikje at dg heilt ut med rydding og husavask, effektive superdamo.. ;)

klems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 15.august

Så badekar og vask skinte da jeg var ferdig, og ikke så mye som en liten hybelkanin overlevde.

*åpner døra og sier* "Hopp til Bettie, for der er det goooooooood plass - i motsetning til her " :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig vært slapp til å legge igjen spor i dagboka di i det siste. Ferien får ta skylda. Men jeg har vært inne og lest, altså, så jeg henger med.

Ønsker deg en god helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 19.august

Jeg er et typisk skippertaksmenneske, så jeg er effektiv en tid, og så går det lenge til neste gang, Litle lady.

Heisan Cata. har full forståelse for at du har hatt ferie. Kos å se spor etter deg likevel.

Takk for hilsen, Midnattsol.

Hvor har denne uka blitt av????? Det var plutselig helg,jo. Men sånn er det vel når man har det travelt - at tiden bare flyr.

På jobben har tempoet bare økt ut over uka. Det er helt tydelig at ferien er over, og nå skal alle ha alt - på en gang. Telefonene har kimt, e-post har strømmet på og folk har stått i døra - på en gang. Jeg vet jo at august er sånn, og at ting roer seg litt - forhåpentligvis - om ei drøy uke.

Torsdag hadde vi knall flaks med været. Halvdelen hadde jo invitert en gjeng hit på grill. Vi var en 12-14 stykker, og det var absolutt vellykket. Siden været var så fint, dekket vi på ute. Og vi grillet både kjøtt og fisk. Vi fant fram kubbespillet og andre utendørsspill, så folk kunne røre på seg hvis de hadde lyst. Ut på kvelden merket vi at det ikke er høysommer lenger, for det ble rått og jakkene måtte på.

Halvdelen er motstander av papp og plast, så det ble jo en del å rydde etter gjenstene. Vi tok det grøvste torsdagskvelden, og så tok jeg resten i går.

I går var jeg også en tur hos samoeren til poden. Hun lurte på om jeg hadde mulighet til å ta en tru, for hun hadde behov for noen å snakke med. Jeg synes jo det er hyggelig at hun har så stor tiltro til meg at hun valgte meg som samtalepartner. Vi pratet vel en tre timers tid før jeg dro hjem.

Men det var ikke mye futt i meg i går kveld. Jeg hadde vondt i nesten alle ledd, og jeg var småkvalm og kjempetrøtt. Så jeg tuslet i seng ved ni-tiden og sov i drøyt 12 timer i natt. Jeg var sikkert trøtt fordi tempoet på jobben har vært så høyt denne uka. Det er lenge siden jeg jobbet fullt med full trøkk, og det er sikkert det jeg kjente i går.

I dag er jeg fortsatt trøtt - men det tror jeg kommer av været. for det er grått og skydekket er lavt. Regnet har det også gjort. Men jeg har ikke så vondt i dag, og det er jo bra. Det eneste fornuftige jeg har gjort i dag er å stikke på bensinstasjonen og fylle tanken, og så har jeg vasket klær. Kan ikke si at jeg overanstrenger meg i dag, nei.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er trøtt på fredagen. Du holder jo et ganske så høyt tempo uka igjennom. Er du i gang med studier igjen i tillegg?

Koselig å bruke disse fine sensommerkveldene ute. Det gjelder å nyte siste rest av sommeren, men det er betydelig kjøligere om kvelden. Jeg synes det er godt når jeg skal sove.

Ha en fin, rolig og avslappende helg, Bettie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner studiene til uka, kira. Skal ha klar en problemstilling med litt attåt innen 31.august, så det er bare å hoppe i det.

Glemte å skrive at svigerdatter og poden var på ultralyd i går. alt ser normat ut, og det er mulig det er en gutt. Terminen er i slutten av januar. Tussete bestemor - jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 21. august

Er jo på en måte blitt bestemor alt, i og med samboeren til poden har et barn fra før. Blir bestemor til podens barn i slutten av januar, Litle Lady.

Takk for hilsen, seroxata.

I går var jeg innstilt på en lang, lat morgen, men den gang ei. halvdelen hadde virketrang, så det var bare å få på seg klær og komme seg ut. En gård averterte nemlig med selvplukk av mais. Og mais er godt. Så vi for av gårde og plukket 22 kg mais - ferdig renset. Det ble litt til oss, litt til poden og litt til frøkna. Vi hadde en smakebit som forrett på ettermiddagen.

Siden jeg lot meg lokke til å kjøpe ny støvsuger av en dørselger, fant vi ut at poden og samboeren kunne få vår - nesten nye - støvsuger. Den de hadde var temmelig gåen - nesten som min gamle. Der måtte jeg gå foran og plukke opp rusk og tvinge det ned i slangen. De ble kjempeglade for maskinen, de.

På ettermiddagen satt jeg meg ut med ei bok. Det var litt skyet, men sola tittet fram innimellom, og temperaturen var meget behagelig. Jeg sendte Halvdelen ned til kinoen for å kjøpe billeter til et barneteaterstykke fredag. Det skal være en skikkelig spøkelseshisorie, så barnebarn og jeg skal ut i natta og oppleve stemningen. Det blir sikkert spennende/skremmende.

På kvelden, mens vi så på TV, så jeg en liten skygge som beveget seg på kjøkkenet. Det var en liten mus. Lillepusen hadde tydeligvis tatt med en levende mus inn, og da den gjemte seg slik at hun ikke fikk tak i den, mistet hun interessen, og musa for inn på kjøkkenet. Bak komfyren, stakk den, og jeg halte komfyren fram. Da smatt den bak hylla med kokebøker - og den ble halt fram. Kattene brydde seg katta om hva jeg holdt på med. Og jeg var ikke helt klar på hva jeg skulle gjøre med musa, men jeg hadde planer om å få satt en boks over den og få den ut. Vel - musa stakk forbi både katter (mette musejegere) og meg (med boksen hevet), og ut i gangen. Da lukket jeg døra til gangen og satt opp ytterdøra i håp om at musa forsto at den kunne gå ut. Det gjorde den ikke, for da jeg sto opp i dag, lå en stk. død mus i gangen. Det er ikke greit å være mus i et hus med to katter.

I dag har det regnet store deler av dagen. Og det har tordnet. Og jeg har vært på møte hele dagen. Noe var jo nyttig, men langt fra alt. Men slik er det jo. Andre fant sikker nytte av ting som ble sagt fordi om ikke jeg så det. Hodepine fikk jeg også, men den har gitt seg ut over kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vel - musa stakk forbi både katter (mette musejegere) og meg (med boksen hevet), og ut i gangen. Da lukket jeg døra til gangen og satt opp ytterdøra i håp om at musa forsto at den kunne gå ut. Det gjorde den ikke, for da jeg sto opp i dag, lå en stk. død mus i gangen. Det er ikke greit å være mus i et hus med to katter.

:ler: Mus i hus kan være noen luringer når det gjelder. Og de er tøffe som fy. En holdt på å ta livet av mine foreldre for mange år siden. Musa smatt inn en sprekk i veggen inne på vaskerommet og min far (som røyker) la seg på kne foran sprekken i panelet og begynte å ni-røyke og blåse røyk inn i musehullet. Far ble grønnere og grønnere i fjeset, og mor ble rødere og rødere. Hun holdt jo på å le seg i hjel stakkar. Det gjorde nok musa også ;) , dvs. det er godt mulig den faktisk gjorde det, for de verken så eller hørte noe til den etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg katt, men ikke levende mus inn i huset. Men det er jo naturlig for kattene å bringe byttet hjem.

Ha en fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 22.august

Mus er avgjort noen luringer, Cata. Og de får meg til å føle meg lite lur.

Det er ganske naturlig at katter tar med byttet hjem, men jeg er ikke begeistret for den delen av katteholdet, kira.

I går bestemte jeg meg for å ta skjeen i en annen hånd. Nå har mine alt for mange kilo lagt seg for godt til rette, så nå har jeg bestemt meg for å gå til angrep på dem. Har meldt meg inn i vektklubben, og teller og regner på det jeg kan spise. Det er i grunnen ganske mye. Så når jeg begynner på trimmen torsdag og har det fast to dager i uka, kanskje tre, så vil det vel hjelpe. Skade kan det i hvert fall ikke gjøre. Får bare holde meg unna de øvelsene som belaster armen for mye. Og ved å annonsere det her, så blir det en smule mer forpliktende. Det blir vanskelig med frokosten, da, for jeg har overhodet ikke lyst på mat om morgenen. Får tenke ut noe lurt.

På jobben var det mye å gjøre i dag. Jeg tror jeg får ta meg en langdag i uka en stund framover, for det er såpass mye å gjøre at jeg blir stresset av det jeg ikke får gjort. Da er det like greit å ta en dag i uka hvor jeg får sitte i fred og ro og jobbe uforstyrret.

Og så har jeg byttet strømleverandør og bundet prisen et år. Det blir dyrt nok, men med de utsiktene som er framover, våger jeg ikke vente lenger. Prisene går jo bare en vei - opp. Jeg er glad vi har mye ved.

Været har vært veldig variabelt -sol og regn om hverandre. Positivt: Jeg slipper å vanne. Negativt: Får ikke klippet gresset (men det er jo litt positivt også, da, for det er ikke en jobb jeg ser fram mot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...