shatika Skrevet 27. juli 2006 #541 Del Skrevet 27. juli 2006 Høres ut som om du har hatt en super tur til Nederland Håper du nyter de siste feriedagene dine nå Bettie, for det gjør jeg og på mandag er det tilbake på jobb... Skulle ikke være lov at ferieuker gikk sååååå fort... Håper du får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 29. juli 2006 #542 Del Skrevet 29. juli 2006 Håper du ikke smelter i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 29. juli 2006 #543 Del Skrevet 29. juli 2006 juho er her igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. juli 2006 #544 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei vennen! Måtte på side 2 for å finne deg. Det kan vi ikke ha noe av. Håper du har det bra. Beklager at jeg ikke er så flink til å besøke dagboka de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. august 2006 Forfatter #545 Del Skrevet 3. august 2006 Torsdag 3. august Takk skal dere ha som har vært innom og lagt igjen en hilsen til meg. Jeg sitter nå her igjen og hoster og er tett i brystet. Har holdt på med det en stund nå, og da det ikke ville gi seg av seg selv, måtte jeg til slutt kreke meg av gårde til legen. A-typisk lungebetennelse, sa han. Så nå knasker jeg antibiotika i tillegg til mine vanlige medisiner. Jeg hadde en mistanke om det, for jeg syntes jeg kjente igjen hosten, og at jeg var så slapp og sliten. Ferien er jo over, og jeg har begynt å jobbe igjen, men jeg har ikke sykemeldt meg. Jeg kan sitte på jobben med PC og papirer og få gjort noe, i steden for å sitte hjemme og tenke på alt jeg burde ha gjort. Det tar likevel på. for når jeg har kommet fra jobben, har jeg stort sett sovnet på sofaen, og jeg har ikke hatt ork til å sitte foran PC-n hjemme før i dag. Så jeg tror medisinene virker. I natt sov jeg faktisk hele natta gjennom, og bare det var jo deilig. Så nå skal jeg ta meg en runde her for å se hva som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. august 2006 #546 Del Skrevet 3. august 2006 Hei Bettie! Leit å se at du er syk, men det er bra du har fått medisiner som virker, og at du er på bedringens vei. Kjenner igjen trangen til å gjøre noe på jobb selv om man er syk, men om det er så lurt vet jeg egentlig ikke. kroppen trenger jo hvile for å bli bra. Håper du blir raskt bra, og at du utnytter den nært forestående helga til å slappe litt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. august 2006 #547 Del Skrevet 3. august 2006 *blifrisksnartklem* Uff da, lungebetennelse høres ikke noe greit ut, men det er da bra at antibiotikaen ser ut til å virke. Får håpe den får jaget alle basselusker fort avsted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2006 #548 Del Skrevet 4. august 2006 Usj. Lungebetennelse er ikke greit. Hatt det jeg også, og var skikkelig dårlig. Så godt du kom deg til legen og fikk medosin! Jobbing og lungebetennelse er vel ikke helt supert å kombinere, men du vet jo selv hva som funker for deg. Men hadde du vært mora mi, hadde jeg beordret deg til sengs med suppe og cognac og hele pakka. Nemlig. Håper du føler deg bedre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 4. august 2006 #549 Del Skrevet 4. august 2006 huffda.... god bedring!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 5. august 2006 #550 Del Skrevet 5. august 2006 Så leit at du har blitt syk Bettie. Husk at du skal ta det med ro og slappe av nå da, så blir du fortere frisk veit du. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #551 Del Skrevet 5. august 2006 Blitt syk du da? God bedring. Nå tar du vare på deg selv så du blir frisk. Ingen overdrivelser av egen helse... bare slappe av helt til kroppen hra det bra igjen. Sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 6. august 2006 #552 Del Skrevet 6. august 2006 Huff, det er aldri noe særlig å være syk. Spesielt ikke når det er varmt og fint ute. Håper formen har bedret seg. God bedrings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #553 Del Skrevet 6. august 2006 Stakkars deg som er syk. Og så i denne varmen. Ta vare på deg selv, så du blir fort bra igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. august 2006 Forfatter #554 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Søndag 6. august Hei Fakse. Det er rolig på jobben nå, så derfor jobber jeg litt. Men det går sakte, ja. Men - hvor har det blitt av deg? Medisinene jobber på høytrykk, Cata. Jeg er mye bedre, selv om jeg ikke er helt bra enda. Hmm, Hope - den medisinen din hørtes god ut. Kanskje jeg burde forsøke den. Takk for hilsen, seroxata Har slappet av i hele helgen, shatika, har ike hatt ork til så mye mer. Ja-da, mor mysan. Jeg slapper og slapper av, og håper det hjelper. Formen er bedre, bustetroll. Det er ikke morsomt å være halvsyk når sola skinner og badevannet lokker. Det ergrere meg at jeg ikke kan hoppe i havet nå, for det er varmt både på land og i sjøen. Men - det er ikke så lurt å bli så avkjølt som man blir når man bader i sjøen - så lenge jeg ikke er helt frisk. Men jeg er mye bedre. Jeg hoster bare halvparten så mye nå, og har faktisk sovet hele natta et par netter på rad. Bare det gjør jo at jeg føler meg bedre. På jobben er det veldig stille om dagen. Det er fortsatt ferie for de fleste, og lite mas på telefonen. Så jeg har tuslet meg gjennom dagene, og har fått unna en del skriveoppgaver. Så blir det mindre stress når alle kommer tilbake fra ferie. Fredag tok vi med poden, kjæresten og lillefrøkna ut på middag på brygga. Det var jo så fint vær. Jeg bestilte fisk, og var heldig med maten, mens karfolka, som bestilte kjøtt, fikk noe tørre greier. De lurte på om de måtte innom en hamburger på veien hjem. Lørdag tok jeg det også med ro. Fikk ryddet litt og vasket litt klær. Resten av dagen befant jeg meg i halvskygge med ei bok. Halvdelen hadde med seg reker hjem, og det var nam. I dag ble jeg med Halvdelen over til Sverige. Jeg skulle ha litt småtteri - müsliblanding bl.a. Vi var innom Plantasjen også, for å bytte ut noen blomster som var helt ferdigblomstret. Halvdelen plantet og pyntet. Jeg trakk meg ut i halvskyggen med ei bok. Så jeg lever et trolig "spennende" liv om dagen. Tusler meg på jobb, roter i papirer og skriver litt, tusler meg hjem og setter meg ut med ei bok. Men jeg har ikke krefter til noe mer, så da så. Tror talettene også tar på, for jeg er skikkelig daff. Endret 6. august 2006 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. august 2006 #555 Del Skrevet 6. august 2006 "Spennende liv i heimen" høres ikke så dumt ut det. Skal sørge for å komme hjem i såpass god tid før ferien er over at jeg får et par "spennende" dager selv også. Tror ellers du har rett i at kalde avrivninger i sjøen ikke er det smarteste når man har lungebetennelse, så det er bra du sørger for å ha ditt på det tørre. (Og det går vel an å plaske i sjøen utover i september også hvis været holder seg fint når betennelsesbaktussene har pakket sammen og forlatt deg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 8. august 2006 #556 Del Skrevet 8. august 2006 Hei Bettie! En liten stund siden jeg har vært innom deg nå. Har liksom hatt nok med mitt. Så synd å høre om lungebetennelsen din da, også midt på sommeren da! Kjedelig å ikke kunne bade når det endelig har blitt så deilig i vannet! Hørtes hyggelig ut på bryggen, bortsett fra tørt kjøtt da! Savner brygga i Fredrikstad om sommeren jeg. Også fikk jo ffk ett poeng i går. Helt greit. Syns de burde klart tre. Ha en fin dag, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2006 #557 Del Skrevet 11. august 2006 Bare innom for å ønske deg en god helg, Bettie. Håper du er bra igjen, og at det har gått bra på jobb denne uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2006 #558 Del Skrevet 12. august 2006 Lørdag, og været ser tålelig bra ut. Antar du har omtrent samme været som her. Ta det med ro idag, ingen krevende utskeielser, bare batterilading! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2006 #559 Del Skrevet 13. august 2006 Hei! Jeg har så uffattelig dårlig samvittighet for at jeg ikke stikker innom deg så ofte. Jeg lover stadig vekk at jeg skal skjerpe meg, men det har ikke skjedd enda. Jeg håper du har hatt en fin sommer og du går i mot en fin høst. Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. august 2006 Forfatter #560 Del Skrevet 13. august 2006 Søndag 13.august Oj - det har gått ei uke siden jeg skrev sist. Det er ikke vanlig til meg å være. Kos at dere tar en tur innom meg, Cata, baby-E, kira, mysan og Sommerberta. Skal vi se - hvordan har denne uka vært, da. Mandag og tirsdag var jeg på jobb noen timer og fikk unna litt mer rutinearbeid. Hjemme gjorde jeg ingenting. Var litt slapp, men det er vel kanskje ikke så rart. Onsdag var jeg i bedre form, så medisinen virker i hvert fall. Og så ville Halvdelen en tur til Ikea på ettermiddagen. Vi er på jakt etter et skap eller en benk eller noe i den retningen til kjøkkenet. Vi valgte feil dag å dra dit på, for et var tydeligvis den dagen alle nye hybelboere, studenter og elever skulle ha skrivebord og senger og alt mulig annet. Det var masse folk der. Vi fant en benk som kunne gå an, men den var ikke akkurat det vi hadde sett for oss, så vi droppet den. Da vi kom til kjøkkenutstyrsavdelingen fikk jeg litt mer føling med panikk enn jeg likte, men jeg klarte å dempe panikken til en håndterbar greie. Ikea er ikke stedet for folk med panikkangt, for det er jo umulig å komme raskt ut. Alle snarveier er jo stengt, så man må gå og gå alle snirkler og svinger før man kommer ut. Vi klarte altså kunststykket å gå ut av butikken uten å hendle en eneste ting, men det var meinskyld/fortjeneste. Jeg maktet ikke så i den lange kassekøen, og Halvdelen gadd ikke. Så vogne med servitetter og lys og litt annet småtteri ble stående igjen etter oss. Vi tok en liten tur til foreldrene mine etterpå. Litt kaffe og litt prat før vi dre hjem igjen. Torsdag var jeg i god form, så jeg tok fatt på litt sjauearbeid på jobben. Vi skal flytte et lager, så jeg begynte på det. Fikk fyllt flere alle hyllene på det nye lageret. Det var ikke den alt for store jobben, for lageret er lite, men jeg ble skikkelig varm. Det ble jo en del bøy og tøy. Fredag lå hele datasystemet nede, så da fortsatte jeg å fylle på i de andre lagerenhetene vi har. Papir er jammen tungt når det skal flyttes på. Siden jeg ikke fikk gjort noe kontormessig ble det en kort arbeidsdag fredag. Hjemme bestemte jeg meg for å nyte sola ute, og fikk noen timer før det begynte å dryppe. I går hadde jeg bestemt meg for å ta et skikkelig rydderufs i huset. Det var særlig kontoret mitt, tørkerommet og soverommet som trengte en grundig sjau. Jeg fikk montert ei hylle til på kontoret mitt og dermed fikk jeg plass til de bøkene som har stått i poser på gulvet. Så tok jeg en skikkelig ryddesjau i klærne til Halvdelen og meg. Halvdelens klær har en tendens til å havne på mellomlagring på rommet jeg bruker til å tørke tøy, og de går ikke derfra og inn i skaper og skuffer av seg selv. Men nå er alle klær, både Halvdelens og mine, pent og ryddig inne i skapene. Jeg var ganske så fornøyd med meg selv da jeg var ferdig med å rydde. I dag har jeg ryddet i uteboden og i kjelleren, og jeg har satt alt papir som skal til papirinnsamlingen ut i uteboden. Så nå er det helt ryddig hjemme. Jeg fikk også luket litt i blomsterbedet før det begynte å regne. Ryggen min satt ikke pris på sjauinga, men den har jeg ikke tenkt å høre på. Så nå har jeg planer ta bad og toilett i morgen, kjøkkenet tirsdag og dermed er hele huset både ryddig og rent i alle kriker og kroker. Jeg har jo tatt det litt enkelt nå som det har vært sommer, sol og varmt. I morgen kommer de fleste tilbake på jobb, så da blir det full fart på jobben. Men jeg er godt ajour, så det skal gå greit. Jeg tror lungebetennelsen har sluppet taket, for jeg er lettere i pusten. Jeg skulle bare ønske jeg ble ferdig med å hoste. Nå vet jeg at hosten kan sitte i en stund, men det er kjedelig likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå