Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Du har vært bestemor og jeg har vært tante. Koselig det, da! Har spilt junior fantasi i dag. Det var i grunn ganske morsomt og forviklende til tider. Men jeg tror da lille niese koste deg. Og lille nevø var veeeeldig opptatt av bestemors nye bil, nemlig. (at en gutt som ikke er to enda kan se forskjell på biler og se at noe er nytt og ikke syns jeg er ganske imponerende i grunn. Han er en gutte-gutt.)

Men nok om meg, jeg har det med å skravle. Pinsen din hørtes ut som en vanlig pinse med litt diverse og litt kos. Fridager blir liksom aldri helt fri, for når man er voksen er det hage og det ene med det andre som må ordnes. Syns du er flink, jeg!

Ha en god natt, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du fikk en rolig og avslappende helg med både familiekos og rolig hjemmetid. Det var deg vel unnt etter den uka du hadde hatt! Håper denne uka blir roligere, og at du nyter bestemorlivet. Det må man ta når det kommer, kan ikke sette sånn på vent til man føler seg gammel nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ny dagbok herved åpnet. Greit å nullstille seg av og til :)

Håper denne uka blir litt roligere for deg. Og det høres hyggelig ut å være bestemor. Selv er jeg fortsatt bare tante, og håper at jeg ikke blir bestemor på en god stund :ler: Men det er deilig med barn som bare er til kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 8.juni

Det er koselig både å være tante og "bestemor", Hope. Barn har en egen evne til å få en til å glemme seg selv litt.

Godt å se deg også Trulselinemor

Antagelig blir man ikke gammel nok til å bli bestemor, Fakse. Og det kom litt brått i og med poden fikk seg en hel familie da han ble samboer. Men kos er det, da.

Denne uka er roligere, kira. Heldigvis.

I går hadde jeg en forholdsvis rolig dag på jobben, så jeg fikk lest en del dokumenter som hadde hopet seg opp på pulten min. De har en tendens til det. Men slutten ble mer hektisk, for da oppsto en situasjon som krevde rask håndtering. Fikk laget et strakstiltak, men det krever en god del mer jobbing før jeg kan si at saken er løst. Og jeg er avhengig av andre for å få det til.

Jeg forsøkte å sette meg litt ute da jeg kom hjem, men det var ikke akkurat temperatur til å sitte tidlig stille, så jeg ble ikke lenge ute. Jeg hadde et møte på kvelden, men fikk avviklet det på en time, så da var det ikke så ille.

I dag kom jeg ikke lenger med saken fra i går, for noen dager er det umulig å få tak i folk. De er jo i møter hele tiden. Men jeg har en del skrivearbeid på vent, så jeg fikk gjort unna en del av det.

Egentlig skulle jeg ha sluttet ved to-tiden i dag, for jeg skal fortsatt ikke jobbe for fullt, men fikk ikke gått før nesten halv fem. Det er ikke lurt, for med uka som var, kjenner jeg at jeg bør ta det litt mer med ro. Lett er det ikke, men lurt.

Så derfor har jeg ikke gjort et fornuftig skvatt etter at jeg kom hjem. Så det, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg ha sluttet ved to-tiden i dag, for jeg skal fortsatt ikke jobbe for fullt, men fikk ikke gått før nesten halv fem.

:fy_fy: Stell pent med deg selv nå.

Så derfor har jeg ikke gjort et fornuftig skvatt etter at jeg kom hjem. Så det, så.

:ler: Sånn skal det låte...

Og så kan du trøste deg med at nå er det snart helg, -og du tar ikke arbeid med hjem i helga nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ups - Catas strenge pekefinger er ikke å spøke med. Notat til meg selv: Skal ikke ta med jobb hjem i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.. :ironi:

Hiver meg med på den at du ikke må ta jobben med hjem i helgen..... du ser ik ut til å slappe for mye av ellers... selv om du ik skal jobbe fullt..? Uansett... helga er til å SLAPPE AV kjære dg! :klem: Håper du får gjort d og kost dg litt i helga då.. :) Fint hver hos dg og eller? Her er d kjempe flott.... "gleder" meg voldsomt til å gå på ettermiddag snart her altså.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 10. juni

Takk for hilsen, kira. God ferie.

Har vært flink, litle lady . Jeg har ikke tatt med meg noe jobb hjem selv om jeg godt kunne ha gjort det.

I går hadde jeg en grei dag på jobben. Fikk unna litt rutinearbeid, og avholdt et møte. Klarte å holde stram regi på møtet, så det var unnagjort på en time. Og alle var fornøyd med det. Det er ellers et møte som har hatt en tendens til å dra ut i tid.

Og jeg var flink og gikk tidlig fra jobben. Litt over to pakket jeg sammen.

En i personalet hadde invitert alle som hadde lyst og anledning til hytta si til en sommerfest. Hver og en tok med litt mat, så det var et flott koldtbord. Jeg hadde satt meg opp på kake til kaffen, så da jeg kom hjem snudde jeg meg rundt og fikk bakt en rabarbrapai som mitt bidrag. Jeg rakk også en stund ute i hagen før jeg dro av gårde. Jeg kjører ofte til slike tilstelninger, for jeg synes det er så greit å vite at jeg kan dra når jeg føler for det.

Hytta lå nydelig til ved fjorden, og det var jo nydelig vær i går. Så vi satt ute med en velkomsdrikk og vi satt ute og spiste. Under spisinge hoppet en hare fram og ga seg god tid til å pusse pelsen like utenfor der vi satt. Den harepusen var på grensen til å være tam, for den enset ikke oss i det heletatt.

Nå er ikke slike samlinger med folk det jeg takler best, men jeg var nå tilstede fra start og en firetimerstid. Da var jeg såpass sliten at jeg bare takket vertinnen for laget og trakk meg stille og uten oppstuss unna og hjem.

I dag sov jeg lenge. Halvdelen dro tidlig på jobb og vekket med med en telefon. Det var bare så vidt jeg forsto at telefonen ringte på ordentlig, for den passet så godt inn i drømmen min.

Brukte formiddagen til å rydde litt og vaske klær, for skodda skjulte sola. Da jeg var klar til å gå ut, hadde tåkeskyene forsvunnet så jeg fikk meg noen timer ute i sola. Var litt flink og tok med meg en fagbok ut. Den er veldig interesant, og gir meg mye å tenke på mens jeg leser. Jeg liker slike bøker. Og jeg ser at jeg får bruk for innholdet til høsten.

Desverre kom tåka rullende inn igjen ut på ettermiddagen, så da tuslet jeg meg inn og leste videre.

Nå har Halvdelen laget middag til oss, og den er fortært, og han har landet foran TV'n. Det er jo fotball-VM.

I morgen skal vi en tur til Harryland og proviantere litt, og så skal jeg en liten tur innom plantasjen. Må ha noen flere stauder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Bettie.

Så fint at solen ikke holdt seg bak skodda i hele dag da, så du fikk nyte den litt også. Jeg har sittet mange timer på balkongen i dag og lest.

Jeg tenker som så at når været først er fint, så må jeg nyte det. Man vet jo aldri hvor mange sånne dager man får i dette landet. Vi er jo ikke akkurat bortskjemte på sol og gode sommerdager.

Ha en fortsatt fin helg - håper det blir godvær i morgen også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer i en sånn setting er slett ikke verst det, Bettie. Og jeg er helt enig med deg, det er godt å ha med bil så man er uavhengig av transport. Det pleier jeg å sørge for på avdelingsturer. Og er det lengre turer så nekter jeg å ta med gutta.... Vil ikke ha fyllesyke (eller fulle) menn i bilen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 12.juni

Jeg tenker akkurat som deg, mysan. Når sola er ute, er det der man skal være - ute.

Jeg er ganske fornøyd med at jeg holdt i 4 timer, Cata. Og jeg pleier jo aldri være alt for lenge. Det har verken jeg eller mine ansatte godt av.

Hadde en strålende søndag, Hope.

I går var det nesten sol da vi våknet, bare et tynt tåkeslør, så vi for til Harryland, Halvdelen og jeg. Det var på tide å fylle fryseren igjen. Og så hadde jeg sett på et par topper tidligere, og de hadde jeg lyst på.

Vi handla mat førtst, og så tittet jeg på topper.De jeg hadde sett på tidligere, var ikke der mer, men jeg fant en annen topp jeg likte, og kjøpte den. Den var sort. Etter å ha tittet litt til, gikk jeg tilbake og kjøpte en til - en hvit, og var fornøyd med det.

Vi hadde også bestemt oss for å handle stauder, så vi var innom Plantasjen. Jeg gikk nesten amokk og lommeboka skrek av smerte da jeg så hvor mye vi hadde handlet for. Trøster meg med at stauder kommer jo igjen så det er en engangsinvestering (håper jeg).

Halvdelen delte opp kjøtt i passende middagsstørrelse til oss to, mens jeg begynte å plante. Tok først for meg staudebeddet som er mot syd-øst. Der puttet jeg kattemynte og solhatt, asters og to typer lavendel rundt rosene, og litt annet småtteri. I forkant av bedet plantet jeg røde, lave georginer. Så fikk jeg luket der også, og til slutt la jeg på litt ekstra jord.

Vi hadde også kjøpt noen krydderplanter, og jeg utvidet krydderbedet mot syd. Så nå kan vi gå ut og høste friske urter. Halvdelen ville ha litt jordvær også, så jeg laget et minijordbærland i sydveggen ved urtene. På den andre siden plantet jeg ut tomatplantene og paprikaen. Det tok sin tid å få alt på plass og i jorda.

Ja - og så kjøpte vi uteslane med trommel på veggen, så jeg hjalp Halvdelen med å sette den sammen og henge den opp. Så nå slipper jeg å bære vannkanner når jeg skal vanne. Inntil videre må jeg ta vannet gjennom badevinduet, men nå som det er sommer, gjør ikke det noe.

Ble litt solbrent på ryggen, men en god smøring med fuktighetskrem gjorde susen.

I dag hadde vi langdag på jobben, men før jeg begynte på jobben var vi i banken for svigermor. Vi søker om lån for henne, for hun har rotet såpass med økonomien at hun ikke har penger nok til å betale regningene sine. Hun sitter jo i en leilighet uten gjeld, så om hun tar en avdragsfritt lån, vil hun få en bedre hverdag.

På jobben har jeg stor sett sittet foran PC-n. Skal ha unna en god del vedtak nå, og kom ca. halvveis. Tar resten i morgen - håper jeg.

I morgen skal jeg foresten til tannlegen. Fatter ikke at det har gått et halvt år siden jeg var der sist. Gjett hvem som gruer seg. Men det går sikkert bedre enn jeg frykter.

I ettermiddag har jeg vært ute og sett på at Halvdelen har kjørt rundt og klippet gresset. Jeg flytter unna hagemøblene for ham, men sånn sittegressklipper er ikke noe for meg. Det var helt nydelig ute, mange varme grader og sol. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Lykke til hos tannlegen, bettie - siden det ikke er så lenge siden du var der, har du sikkert ingen hull, og da holder det jo med dette ene besøket. Ikke sant?

Jeg krysser fingre og tær for null hull!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

hei hei!

De blomsterbeddene dine høres nydelig ut! Jeg savner det å ha egne blomsterbedd som jeg kan plante i og stelle med!

Hvordan gikk det hos tannlegen?

Håper du koser deg i varmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag 14. juni

Det var null hull, mysan, men jeg slipper ikke unna tannlegens herjinger likevel.

Jeg synes det er koselig å holde på med blomster, baby-E.

I går startet jeg tidlig til meg å være. Var ute av huset ved halv åtte-tiden om morgenen, for jeg skulle i et møte i nabobyen, og jeg var ikke helt sikker på veien. Det er dumt å komme for seint til et møte, synes jeg.

Møtet gikk greit nok, og jeg dro på jobb, bare for å snu i døra og dra hjem. Ei viss tante hadde bestemt seg for å komme på uventet besøk, så jeg måtte hjem og skifte. Snakk om tull!

Jobbdagen gikk i hundre. Skulle nesten tro at det ikke var et liv etter sommerferien for det er så mye som må være klart før vi tar ferie. Så jeg fikk ikke tid til å grue meg til tannlegen før jeg plutselig oppdaget at jeg hadde litt dårlig tid. Det er ikke alltid lett å finne parkeringsplass i nærheten av tannlegen.

Men gjett om jeg fikk tid til å grue meg på veien ned. Så jeg var litt geleklump da jeg gikk inn på tannlegekontoret. Og jeg bstemte meg raskt for at tannlegen ikke fikk gjøre noe annet enn å titte og pirke denne gangen.

Jeg klarte å overtale meg selv til å sette meg i stolen og gape opp. Og tannlegen var enig med meg i at det holdt med en sjekk nå. Han fant de to tingene jeg visste om - for jeg har bitt av et skall av en jeksel og en fortann. Mer galt var det ikke. Og selv om vi hadde avtalt at vi ikke skulle gjøre noe denne gangen, fant han ut at han ville fjerne litt tannstein, og jeg kunne ikke akkurat si nei til det, selv om jeg egentlig ville det.

Så nå har jeg time igjen i slutten av måneden. Det blir nok litt lettere å gå neste gang.

Frøkna kom hjem til middag i går. Hun hadde bestilt spekemat. Og så fikk hun fortalt litt om turen hun hadde til Litauen i helgen.

I dag har det vært mye planlegging, pluss at jeg har lest gjennom en stor bunke søkere vi har til en stilling. Det er jo flott at vi har mange å velge i, da. Vi skal bestemme oss for hvem vi vil intervjue i morgen.

Siden været i dag også har vist seg fra sommersiden, har jeg vært ute i hagen og lest. Jeg har et nesten ferdig manus som muligens kan bli ei bok. Jeg må lese gjennom det jeg har skrevet noen ganger til før jeg bestemmer meg om jeg skal sende det inn til et forlag eller ikke. Det er veldig personlig, så det er en av grunnene til at jeg nøler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så bra at det ikke var noen hull. Hva skal han gjøre med skalet som har gått av da? Legger han på litt plast, eller?

Du lå forresten på side 2 nå, og sånn kan vi ikke ha det, så jeg haler deg opp igjen.

ha en fin kveld, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side 2 nå igjen??? :overrasket:

Dette går ikke an. Sånn kan vi ikke ha det. Haler opp boka di litt jeg og sånn at du finner den igjen. Håper ellers du har en fortreffelig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...