Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Så leit at dere måtte omplassere Vofsa, men etter det du har skrevet, så tror jeg nok det blir bra for henne, og ikke minst for deg. Har skjønt det sånn at det har vært alt for mye jobb med henne innimellom, og det er jo ikke det du trenger når du har så mye ansvar på andre områder. Det er godt å kunne slappe av innimellom, og da må man fjerne noen av årsakene til stress og slit.

Lykke til med uka som kommer, godt at det i det minste er bare for en kort periode! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Hei Bettie, innom for å ønske deg en fin uke :klem: Du har et tempo som tar pusten fra meg, skjønner godt at du har høye skuldre. Men det hjelper å se frem til ferien, vil jeg tro.

Kjenner igjen følelsen etter å ha omplassert Vofsa. Vi har også gjort det en gang, og det var rart, men samtidig godt. Noen ganger må man ta sånne avgjørelser desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Trist med Vofsamen det var kankje det beste. Bikkjer tar mye tid. Jeg låner jeg. Var jo hundebarnevakt her en helg, og det var herlig!

Håper tirsdagen din er fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, bare innom for å ønske dg ei god uka... :)

Trist med vofsa då.. men d er nok ofte til d beste... måtte gjøra noe lignande like før eg flytta heimafra (en del år tilbake.. ;) ) Familien hadde ikke tid til henne og vofsen måtte væra mye åleina å sånn.. at ho aldrig fikk gått nok tur å sånn... Å så flytta våfsen våras til ei enslig dame som var uføretrygda og hadde MASSE tid og tilgang på gård.. så våres vofs fikk d kjempe fint! og d får sikkert vofsa de og tenker.. :klem:

Planer om å passe mere barnebarn framover då? Har passa små tantebarn i d sista... er så herlige sånne småtassar.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 31. mai

Jeg tror jeg gjorde rett når jeg fikk omplassert Vofsa, Fakse. Det stresset meg at jeg ikke fikk gjort nok med henne.

Tempoet er høyere enn det bør være om dagen, kira, så jeg skal forsøke å bremse litt.

Vofsa fikk ikke så mye av min tid som hun burde, Hope, så jeg tror hun får det bedre nå.

Jeg tror Vofsa får det fint, Litle Lady. Hun har kommet til en familie hvor mor er hjemme, og de har hatt en så stor hund tidligere.

Jeg har overlevd både mandagen og i dag. Stor klapp på skulderen til meg selv. Mandag hadde jeg et lite teoriforedrag for en del ledere. Jeg hadde jo forberedt meg godt, så stoffet hadde jeg under huden. Men det var det å stå foran en forsamling og virke trygg og sikket, mens magen var en geleklump og jeg egentlig hadde lyst til å stikke av. Men jeg gjennomførte det, og jeg hverken dummet meg ut eller fikk til de grader panikk at jeg mistet tråden. Med andre ord - det var bare jeg som visste at jeg ikke hadde det bra mens jeg sto der, og det kan jeg leve med.

Var på jobben etterpå, og der er det full rulle om dagen. Masse fravære på grunn av dårlig mage og andre "morsomheter", så det er vanskelig å ta de korte dagene jeg vet jeg bør ta.

Tirsdag tok jeg det derfor litt mer med ro på morgenen, for jeg hadde en del møter på jobben som gjorde at jeg måtte holde på ut over ettermiddagen. Dro rett fra jobben for å ta MR av handa mi. Det var ganske ubehagelig for jeg måtte ligge på magen med den ene armen strukket ut i supermannstil mens jeg seg inn i trommelen. Skuleren likte ikke det. Så nå får jeg vente ei uke før jeg kontakter legen for å høre om de finner noe.

I dag var jeg tidlig på jobben. Jeg måtte avlyse et møte, og forberede en samling. I dag har jeg holdt et foredrag for rundt 50 mennesker, i rundt to timer, med powerpoint og hefte med hovedpunktene. Jeg hadde glemt å kopiere opp heftet i går, så jeg måtte få unna slike ting før jeg skulle holde foredraget.

Magen ga meg beskjed om at dette likte jeg ikke, så jeg var litt usikker på om jeg ville klare å stå der, eller om jeg måtte løpe på do under foredraget. Jeg var kvalm og hadde vondt i hodet. Men - også denne gangen var det bare jeg som visste at jeg ikke hadde det bra der jeg sto. Tror jeg snart budre få en oscar for mitt skuespillertallent. Etter to timer var jeg temmelig pumpa, men jeg fikk gode tilbakemeldinger, og det gjør godt.

Senere på dagen hadde jeg et litt ubehagelig møte, men vi ble enige om et kompromiss, og jeg slapp dermed unna en klagebehandling. Jeg hadde også en annen avklaring i dag, et møte med deler av personalet. Dette er folk som graver seg ned i problemer og som ser problemer i alt - for åvære på den sikre siden. Men jeg klarte å få dem til å se at det faktisk finnes noen løsninger også, så vi ble enige om at jeg skulle være sammen med dem noen ganger for å veilede på løsningstilnærminger.

Det ble en veldig lang dag i dag, så jeg har fortsatt vondt i hodet. Et tegn på at jeg har gått lenger enn jeg egentlig har krefter til. Og jeg må ta med meg morgendagen, for jeg har lovet en gruppe at jeg skal være med dem som observatør, og være med på oppsummeringen etter observasjonene. Men fredag tar jeg meg fri. Og så er det jo pinse så da får jeg en god, lang helg.

Jeg håper nesten at vi ikke får besøk i helgen. Har en tante som har bursdag i helgen, og hun er godt over 90 år, og en kusine, som bor et godt stykke unna, har lurt på om hun og mannen skulle komme på besøk for å hilse på oss - og være med på feiringen av tante. Men det er usikkert om de kunne komme fra. Selv om det er hyggelig med besøk, så kunne jeg tenke meg å ha helgen fri.

Ellers er det litt rart å ikke ha Vofsa her. Ingen tassing over gulvet eller dunk i gulvet av en logrende hale. Men jeg vet at jeg har gjort det riktige for henne, så da får jeg bare savne henne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Ingen Vofsa.... Men du har helt sikkert gjort det rette for både henne og deg. Hunder skal man jo ha litt overskudd til og du trenger jammen litt overskudd til deg også i blant.

Høres tøft ut med to times foredrag, gitt.

Jeg skal være foredragsholder selv om et par uker. Opprinnelig var det bare en "liten skvett" jeg skulle si noe om (vi er to som skal holde et foredrag sammen), men nå viser det seg at min kollega kanskje må reise på kundebesøk og da må jeg ta hennes del også.... Arrrrgh!! Jaja, så lenge ingen stiller detaljspørsmål, så skal det nok gå, men hun skal snakke om et par ting som jeg ikke har vært involvert i. Hm, tror jeg må få en liten briefing dersom jeg må steppe inn.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at du måtte gi fra deg Vofsa, men du gjorde sikkert det eneste riktige. En hund er krevende, og når man føler at man ikke strekker til, og rekker det hunden har behov for, så får man jo bare dårlig samvittighet, og da blir det enda værre.

Vi er på leting etter en hund til vi da. Helst en Berner Sennen. S kan trenge noe å konsentrere seg om. Det eneste problemet er at vi ikke har penger til det, så vi håper å finne en som skal på fòr. Vi er jo hjemme, og har tid til det.....

Gratulere så masse med vel utført jobb. Kjempeflott at det gikk så bra, og at du fikk gode tilbakemeldinger. Det betyr mye. Stolt av deg.... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke hyggelig ut med de opplevelsene du hadde i begynnelsen av uka. Det er ekkelt å presentere når man føler seg utrygg på situasjonen. En trøst, om enn litt mager, er kanskje at som tilhører er det bedre å høre på en godt forberedt foreleser som kanskje er litt nervøs, enn en foreleser som har så mye is i magen at forberedelsene blir gjort så-som-så.

Håper du får en rolig pinsehelg og får slappa litt av, for det virker det som du trenger! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zenta

Så trist med omplasseringen av Vofsa. Men det er som du sier, det tar veldig mye tid med hunder. Håper vofsa får det bra dit hun har kommet.

Virker som om du har et skyhøyt tempo.. Håper du klarer å senke tempoet og roe ned litt i pinsen slik at du ikke sliter deg helt ut.

Håper du får en koselig Pinsehelg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bare innom for å ønske deg en riktig god pinse. Håper du får flott vær med sol og varme, det gjør godt for både kropp og sjel.

Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver med å være geleklump innvendig og helt trygg på utsiden. Men du verden hvor mye krefter det koster, å holde fasaden på den måten. Skjønner godt at du er sliten. Pass på å samle krefter nå når du har fri.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der,

Håper du får ei fredelig pinsehelg sånn at du kan hente deg inn igjen litt etter racerkjøret denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Bettie,

jeg er innom som snarest for å ønske deg en rolig pinse, jeg ser du har hatt ditt å stri med som vanlig. Leit at du måtte gi fra deg Vofsa, man blir jo så glad i disse pelskledde, men veldig godt at man klarer å ta en fornuftig avgjørelse når man ser hva som må til. Selv er jeg ikke sikker på om jeg ville klart det. Av rent egoistiske grunner. Jeg burde nemlig vurdre å omplassere mine fire langhårete, jeg kjenner at jeg begynner å reagere på dem, men er det trolig at jeg får gjort det? Mnæeee... vet ikke det, nei.

God pinsehelg, Bettie. Ta det med ro nå da, og hvil deg litt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Queenblue

Hei Bettie

Hale og dra over på side 1. :)

Håper du har hatt en fin pinse og fått ladet batteriene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin pinse el? gjort noe kjekt? :) Håper værtfall at du har fått slappa av litt og kost dg værtfall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 6.juni

Hei alle dere som har vært innom meg med varme hilsner. Jeg setter stor pris på dere alle sammen.

Det er lenge siden sist jeg skrev, men det har vel egentlig ikke skjedd så mye.

Skal vi se, da.

Torsdag fikk jeg anledning til å være med på en samling jeg hadde hatt lyst til å delta på. Jeg hadde meldt meg på, men det var så mange som var borte på jobben at jeg hadde en åpen plass. Det var ikke så mye nytt akkurat, men som "ekspert" på jobben er det greit å få med meg det siste som har skjedd på området. På ettermiddagen bestemte jeg meg for at nå var det sommer, så jeg byttet gardiner på stua. Om sommeren har jeg noen lyse, lette, heklede gardiner. Det har liksom ikke vært vær til å hege dem opp før.

Egentlig skulle jeg hatt fri fredag, for jeg hadde jobbet timene mine og vel så det. Men jeg måtte en tur på jobben likevel. Fikk unna en hastesak, og så fikk jeg unna noen referater og annet småplukk når jeg likevel var der.

Lørdag var det sol og varme, så jeg gjorde et absolutt minimum av husarbeid før jeg gikk ut med solbriller og ei bok - ikke fag en gang, og nøt utelivet. Herlig! Jo litt arbeidsom var jeg. Vi fikk endelig igjen gressklipperen fredag, så Halvdelen hadde klipt plenen som var mer som ei eng å regne etter uker uten klipping. Så jeg måtte rake plenen. Jeg kjørte bort 10 trillebårlass med gress.

Søndag hadde en tante bursdag. Hun ble 95 år. Hun skulle ikke ha noe selskap, men vi hadde bestemt oss for å ta en liten tur oppom henne. Hun er ikke så sprek lenger - hører dårlig og hukommelsen svikter litt. Men hun satt pris på at vi kom. Jeg hadde tatt med meg ei kake, og det samme hadde de andre gjestene, så det ble et par hyggelige timer for henne. Etterpå dro vi hjem til foreldrene mine. De inviterte på reker og jordbær.

Mandag var det hagedag med litt planting og vanning og luking. Etterpå var det solstol og bok. Poden, samboeren og lillefrøkna kom til fotballkamp og middag.

Så pinsen har vært rolig, solfylt og avslappende. Jeg trengte det nå.

I dag var det jobb og ganske full rulle. Vi får stadig nye utfordringer, og de planene vi hadde lagt til nå, må gjøres om. Det ser faktisk ut som om jeg mangler folk, nå. Det er en ustabil bransje jeg er i, og det svinger fort.

I kveld har jeg vært bestemor. Det var sommeravslutning for lillefrøkna på skolen hennes, og jeg ble invitert til å være med. Det var akkurat som slike avslutninger skal være. Kaker, kaffe og loddsalg og opptreden av ungene. Jeg hadde med meg fotoapparatet, så jeg fikk tatt et par bilder. Jeg tror det er sånn besteforeldre pleier å gjøre. Det er fortsatt litt uvant å være bestemor, da, for jeg føler meg ikke i bestemoralder. Uvant - men hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...