Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2006 #421 Del Skrevet 18. mai 2006 Innom med en liten 18.mai hilsen. Håper du hadde en fin dag i går, og ikke frøs alt for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. mai 2006 #422 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva gjør du på side 2?? Håper du har ei fin helg Selv er jeg trøtt som den berømte strømpen etter å ha bedrevet "utagerende shopping" i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. mai 2006 #423 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvor eeeeeer Bettie???? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 21. mai 2006 #424 Del Skrevet 21. mai 2006 Innom for å ønske deg en koselig søndag Håper at alt står bra til med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 21. mai 2006 #425 Del Skrevet 21. mai 2006 Håper alt er bra. God søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 21. mai 2006 #426 Del Skrevet 21. mai 2006 Hei Bettie. Håper alt er bra med deg, jeg er innom og ønsker deg en fin ny uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #427 Del Skrevet 22. mai 2006 Mandag 22 mai Nå har jeg både fått time til MR av hånda, og time hos nevrolog med handa mi, Cata. Føflekken får vente til jeg får time hos hudlegen - og det kan ta sin tid. Takk for haling over til side 1. Det går ikke så verst med meg, Queenblue, men det har vært en hektisk tid, nå. Takk for hilsner, Zenta og Midnattsol Her er jeg, Fakse. Jeg hadde kledd meg etter været 17.mai, så jeg frøs ikke, kira. Hei mysan. Kos at du tar deg en tur innom. Nei - presentasjonsgreier er ikke bare moro, baby-E, men det hører med i jobben. Og rødbuksene får sannelig se til å prestere. Synd de tapte mot Sandefjord, for der var de best. Huff - så fort tiden har gått nå, og så mye jeg har hatt å holde på med. Forrige søndag hadde jeg hele familien på besøk. Foreldrene mine kom for å hilse på svigerbarna våre. Det er jo litt rart for dem at barnebarna deres har blitt samboere. Og det er litt rart for dem at vi har to svigerdøtre, men de takler det bra tross alt. Så vi var ni til bords på grillmiddag. Det var ikke varmt nok til å spise ute, men det regnet ikke, så vi fikk grillet som planlagt. Halvdelen beregner godt med mat når han lager i stand, så ungene fikk med seg litt rester hjem. Mandag var jeg på jobb først - og deretter på universitetet til veiledning. Vi har bestemt oss for å satse skikkelig til høsten, slik at vi blir ferdige, og så at den oppgaven vi hadde tenkt å skrive ikke var så aktuell lenger. Men vi fikk tips til hva vi kunne se litt nærmere på. Tirsdag var det langdag på jobben. Frøkna kom hjem og ville ha hjelp til å stryke bunadsskjorta, så jeg tok et strykerufs med det samme jeg var i gang. Jeg hadde jo sett på værmeldingen og fant fram dressen til 17.mai. 17.mai startet tidlig. Vi skulle jo være besteforeldre og se frøet til samboeren til poden gå i tog. Vi møtte familien på skolen og fikk tatt de obligatoriske bildene. Etterpå gikk vi slik at vi kunne se barnetoget passere på veien, før vi kjørte til gamlehjemmet der toget sluttet. Vi skulle ha med familien til sentrum for å se toget der. Været var ikke noe særlig, men det regnet i hvert fall ikke så mye at paraplyen måtte opp. Vi fant oss et kafebord i sentrum og tok en kopp kaffe mens vi ventet på toget i byen. Frødet, poden og Halvdelen gikk bort til tivoliet slik at frøet fikk kjørt karusell, vunnet bamse og kjøpt ballong. Halvdelen synes det er stas å være bestefar. Jeg tror det må ha vært rekordmange som deltok i sentrumstoget. Vi fikk se tabourene marsjere og saluttere, turnerne tok salto på medbrakt matte og ishockeygutta og -jentene på rulleskøyter. Ungdomsskolene var også kreative. Så da toget var slutt, var frøet fornøyd med det. Vi kjørte familien hjem før vi dro hjemom og luftet Vofsa. Halvdelen skiftes også, for han var gjennomkald. Etterpå dro vi opp til familien igjen, for poden hadde lovet oss grillmiddag. Så selv om det var en kald 17.mai, så var den hyggelig. Torsdag fikk jeg beskjed om at niese og sønn hadde lyst til å besøke oss i helgen, og at de hadde med seg søstra til Halvdelen. Hun bor i Spania og var på besøk i Norge. Så da var det bare å gjøre reint og finne fram nok sengetøy. Det er godt vi har god plass. Alle tre kom på fredag. Lørdag skulle besøket en tur til Sverige, og jeg reiste opp til frøknas leilighet for å hjelpe henne å vaske ned leiligheten. Frøkna og poden kjørte bort søppel, mens jeg satt i gang med skureklut og såpevann. Jeg hadde bare halve badet og kjøkkenet igjen da besøket vårt var tilbake fra harryturen, og da satt jeg folket i arbeid slik at vi var ferdig tidlig på ettermiddagen. De ble belønnet med nystekte vafler da vi kom hjem, for da satt jeg i gang vaffelpressa. Frøkna og samboeren skulle en tur på byen lørdagskvelden, og niesa (ekstradatter) ble med dem. Siden frøkna og samboeren ba om å få overnatte til søndag, måtte jeg flytte litt på folk, men fikk reid opp to senger til. Vi andre ble igjen hjemme og så på Melodi Grand Prix. Huff - der var det mye dårlig. Søndag formiddag dro frøkna og samboeren, for de skulle til Sandefjord på fortballkamp. Niese og sønn dro etter middag, og da kom poden med familie for å se fotballkampen her. Søstern til Halvdelen ble igjen hos oss. I dag kjørte Halvdelen henne til svigermor, for hun burde ta seg tid til å besøke henne når hun først var her, mente vi. Så i dag er det stille og fredelig hos oss. Alle har reist og vi er alene igjen. Det ble litt mye mennesker og besøk på en gang for meg, dette, og folk kom og gikk i et sett, så det var litt av et puslespill å finne tid til måltidene. Det er godt vi ikke har besøk av folk lenge om gangen, for da tror jeg at jeg vil bli mannevond. Jeg trenger tid for meg selv, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 22. mai 2006 #428 Del Skrevet 22. mai 2006 Besøk er alltid koselig, men det er godt med stillhet etterpå også. Høres ut som om du har hatt noen fine dager med familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #429 Del Skrevet 24. mai 2006 Bettie, du er på feil side jo.... *haler og drar deg opp på side 1 igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. mai 2006 #430 Del Skrevet 25. mai 2006 Kjenner igjen følelsen ja. Det er hyggelig med besøk, men det er godt når de drar igjen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #431 Del Skrevet 25. mai 2006 Torsdag 25.april Det er hyggelig med besøk,ja, Bellatrix. Takk for opphaling, mysan Det er noen som sier at gjester og fisk lukter vondt etter tre dager, Fakse. Jammen har det vært en hektisk uke fram til nå. Det er så mye å gjøre på jobben om dagen, så mange baller i lufta og jeg er redd for å få dem i hodet før jeg klarer å fange dem. Men jeg fikk satt opp en oversikt over hva som MÅ gjøres de nærmeste ukene, og jammen klarte jeg i det arbeidet å dobbeltavtale to møter. Jeg må flytte på det ene, selv om det sikkert kommer til å bli sure miner. Dessuten skal jeg være "ekspert" for andre ledere en dag neste uke. Det blir en prøvelse. Jeg kan stoffet mitt, men det er en utfordring å stå foran en flokk ledere og være "profet". Jeg være med å lære opp ledere til å takle resultater fra en medarbeidertilfredshetsundersøkelse (det skulle ikke være lov å lage så lange ord). Men jeg gruer meg til å stå i fokus. Tenk om panikken tar meg. Men - det er ikke før til mandag så jeg skal være godt forberedt i hvert fall. Onsdag skal jeg også stå foran en forsamling, men det er en forsamling av nye brukere. Her skal jeg både være ekspert og etablere en positiv kontakt. Jeg har forberedt det møtet også. Og torsdag skal jeg bare være ekspert igjen. Kommer jeg levende gjennom den uka, skal jeg være fornøyd. I dag har jeg hatt en lat dag. Vi har vært en tur hos frøkna og samboeren. Vi skulle jo overlevere leiligheten til frøkna i går, men de var ikke fornøyd med rengjøringa. Jeg må nok ta over de flatene niesen vår vasket, for jeg så også at de ikke var helt bra. Ikke at gulvene var møkkete, men det lå igjen en del småpjusk etter kluten, og de som eier leiligheten til frøkna var svært, svært pirkete. Så jeg tar med meg bøtte og kluter og går over gulvene igjen i morgen, for jeg har tatt meg en fridag. Skal rufse litt opp her også, for det er katte- og hundehår over alt nå. I helgen skal jeg være barnevakt for barnebarnet. Hvis det blir fint vær - i hvert fall oppholdsvær - skal vi ta en tur på frimarkedet. Det kan jo være noe morsomt der, og en sjuårig frøken vil helt sikkert finne seg en rimelig skatt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 25. mai 2006 #432 Del Skrevet 25. mai 2006 Ja, det må jeg si blir litt av en uke Bettie. Men jeg veit du klarer det. Du er flink! Noen huseiere er veldig pirkete. Forrige leilighet vi flyttet fra måtte vi vaske tre ganger. Å jeg er ikke den som sluntrer når jeg vasker, så det var ganske frustrerende, og hverftall siden det ikke så ut der når vi flyttet inn...men men.. Du får kose deg med barnebarnet i helgen Får håpe det blir fint vær. Husker selv alle de "skattene" jeg fant meg på frimarkedet. Jeg kunne ikke forstå at noen ville kvitte seg med noe så fint Ha det godt Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mai 2006 #433 Del Skrevet 25. mai 2006 Høres ut som du har en travel uke i vente. Ikke glem å trekke pusten av og til da. Kanskje det er en grunn til at skuldrene heises opp litt, vet du ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 25. mai 2006 #434 Del Skrevet 25. mai 2006 Har endelig fått oppdatert meg i dagboka di, men hallo!....Blir jo sliten bare av å lese her jo!!!! Maken til kjør...Hvor i allverden tar du overskuddet ifra? Jeg syns jeg får til mye innimellom, men i forhold til det kjøret du holder på med, så letter jeg ikke fra sofaen engang. Ikke slit deg helt ut nå. Det er du ikke tjent med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 26. mai 2006 #435 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei! Jeg er ikke så flink med dagbok besøk. Men i dag vil jeg prøve å være litt flink. Derfor har jeg kommet innom deg, for å ønske deg en kjempe flott helg. Kos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. mai 2006 #436 Del Skrevet 26. mai 2006 Hei Bettie! Hvordan går det? Håper du får en fin fredag og en god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 28. mai 2006 #437 Del Skrevet 28. mai 2006 Haler deg opp til side 1 igjen. Du har en tendens til å havne på side 2. Håper helgen med barnebarnet har vært hyggelig. Koselig med smått rundt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #438 Del Skrevet 28. mai 2006 Innom med en jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. mai 2006 #439 Del Skrevet 28. mai 2006 Håper du har hatt en bra helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #440 Del Skrevet 28. mai 2006 Søndag 28.mai Hei baby-E. Heldigvis godtok huseieren til frøkna min vask, så nå er det kapittelet over. Og helgen har vært bra. Det er nok en grunn til skulderheisinga, ja Cata. Bare jeg kommer gjennom denne uka, så kan jeg puste ut litt. Det er kjør nå om dagen, Liss. Men sommerferien blinker i det ikke alt for fjerne, og da skal jeg gjøre minst mulig på lengst mulig tid. Takk for at du haler meg over på side 1. Takk for helgehilsen, Trulselinemor Kos med klem fra deg, Hope. Hei Fakse. Helgen har vært bra, den. Fredag sto i vaskebøttas tegn. Først gikk jeg over leiligheten til frøkna. Jeg måtte vaske om igjen det som andre hadde vasket - og jeg måtte faktisk si meg enig med huseier i at det var ikke godt nok vasket på kjøkkenet. Men da jeg var ferdig der, var det plettfritt. Frøkna fikk det godkjent på lørdag, og får depositumet utbetalt til uka, så da har hun råd til ferien hun har bestilt. Etterpå satt jeg i gang hjemme. Jeg flyttet sovesofaen fra et rom til et annet, og fikk samlet alt ekstra sengetøy på et rom. Vaskekluten skvatt rundt hjørnene så kattene stakk av. De følte nok at de var i skuddlinja. Klær fikk jeg også vasket. Så godt fornøyd, og sliten tok jeg en tidlig kveld etter et par glass rødvin. I går skulle jeg være barnevakt for "barnebarnet". Jeg hentet henne ved 12-tiden, og så dro vil til frimarkedet i Gamlebyen. Lillefrøkna fikk noen kroner av meg slik at hun kunne gå på skattejakt. Og skatter fant hun. Så hun kjøpte seg en grønn glassfisk, en hvit svane, en messingramme og et gammelt donaldblad. Hun var kjempefornøyd. Innimellom handlinga måtte vi jo innom en kafe for å spise is. Etterpå var vi ved glasshytta, for der var det ravelin-fest. Vi så på hvordan vaser ble laget, og fikk en dose afrikanske rytmer med oss. Lillefrøkna hadde ikke lyst til å prøve å lage noe selv, men var fornøyd med å se på. Vi var en liten tur innom byen også, for der var det fotball-leker. Og så fikk Lillefrøkna vist meg hva hun ønsker seg til burdagen sin. Det er ikke så lenge til hun har bursdag, og det er ikke lett å vite hva sånne frøkner ønsker seg. Det var ikke lite hun kunne tenke seg, lillefrøkna, og jeg fikk jo noen ideer. Så det var blitt ettermiddag før vi kom oss hjem. Vi stakk innom butikken og kjøpte en pose kanelboller som vi koste oss med da vi kom hjem. Hjemme fikk hun lov til å spille dataspill. Jodsfine og gjengen og slike spill. Hun var litt sliten etter alt vi hadde gått så hun satt inne og spilte mens Halvdelen og jeg ryddet litt ute etter Vofsa. Hun hadde dratt ut nesten en halv favn ved. Det var ei trøtt frøken som la seg. Men hun var tidlig oppe. Hun får lov til å sitte og spille enkelte spill på dataen til vi våkner, og selvsagt kan hun vekke oss når hun vil. Men hun er et enkelt barn som satt stille og spilte til vi sto opp. Etter en aktiv gårsdag, tok vi det med ro til hun skulle hjem til mamma og poden. Så da fikk jeg tid til å forberede meg på foredraget jeg skal holde i morgen. Det er ikke så langt, så jeg skal nok klare det. Men jeg gruer meg til å stå foran forsamlingen. I kveld kom et ungt par hit. De hadde sett at vi ønsket å omplassere Vofsa. Og Vofsa viste seg fra sin beste side. Hun logret halen nesten ut av ledd og alle ble behørig "vasket". Jeg tror hun vil få det godt hos denne familien, for de har tid til henne og orker å gå de lange turene hun bør ha. Jeg klarer det ikke. Det er litt vemodig at hun har reist - litt tomt. Det er ikke tassing over gulvet, go ingen varm kropp på tærne. Men det er til Vofsas beste. Jeg håper at hun får det så bra som vi tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå