Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Legg deg på sofaen med bena høyt og vær stolt av deg selv for vel gjennomført oppdrag som galionsfigur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kjenner igjen dine erfaringer fra kurs med Vofsa. Mine har vært flinke de siste gangene, men nå har de blitt uvenner, og braker sammen ved enhver anledning. Så nå har en rift i øret og den andre går på tre ben. Håper de snart får gjort opp.

Og apropos sinnakurs, tror du kunne ha noe å lære av disse tispene, de er ikke redde for å si fra :forvirret:

Kos deg med sommer Bettie, og ha en flott helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klapper deg på skulderen jeg også, Bettie. Sånne "representasjonsoppgaver" er det verste jeg vet. Ikke ofte jeg blir utsatt for det heldigvis. Er ikke redd for folkemassene, men jeg er rett og slett ikke flink til å være "hyggelig" :ler: .

Ser for meg at du kan få en stri tørn med våryr Vofsa, men forhåpentligvis lærer hun seg at det er OK å høre etter, - iallfall de fleste gangene.

Sukk - har vært på kikketur på nettet. Etter 15 år begynner jeg å bli alvorlig lei av tallerknene mine. Trenger ikke noe dyrt og fint, men vil ha forandring. Spørs om det ikke kommer til å bli en Ikeatur i løpet av sommeren. Kan fint investere i en "startpakke" til et par hundre kroner. Alt for avvekslingen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå hadde du jammen sneket deg ned på side 2 igjen....

Håper du har hatt en strålende helg. Her har været vært ubehagelig bra (bjørka simpelthen elsker det) men med hjelp fra allergipille så har jeg da vært utendørs i dag også. Men huset er badstu for jeg kan jo ikke ha åpent ett eneste vindu på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 9.mai

Jeg gjorde ikke stort mer den kvelden, Fakse. Beina opp, og på med titteboksen. Helsløv med andre ord.

Vofsa og jeg er over hodet ikke på nett, kira. Hun hører på Halvdelen - som ikke har vært med en eneste time på dressurkurs, mens hun overser og overhører meg totalt. Antagelig er hun en enmanns-hund. Det er i hvert fall temmelig håpløst for meg å få kustus på henne.

Det ligger en del representasjonsoppgaver i programmet mitt framover, Cata. Jeg kan ikke si at jeg trives i det hele tatt, men det hører med til jobben, så jeg kvinner meg opp og smører på meg leppestift og smil. En tur på IKEA er ikke dumt når man vil fornye innboet. De har mye morsomt der. Synd at bjørka plager deg. Jeg er bare middels angrepet av bjørkepollenallergi, så jeg overlever med noen host og nys.

Fredag kom sommeren. Jeg var ikke et minutt lenger enn jeg måtte på jobb, og ilte hjem, blottet min melkehvite (skummet melk) vinterhud og satt meg ut i hagen og rett og slett slikket sol.

Lørdag fant jeg ut at det var bare å starte tidlig med å rydde og gjøre rent, for det tegnet til å bli en varm og god dag. Så jeg svingte støvklut og støvsuger med iver og ble ferdig på rekordtid. Lørdag fant forresten TV-n på at den skulle komme med lyd igjen. Dekoderen har jo holdt tilbake lyden slik at vi har hatt stum-tv en stund, men så plutselig var den der. Hurra.

Da jeg var ferdig med rengjøringen, puslet jeg litt ute i hagen. Og så satt jeg meg i hagen med en god bok og stekte både forsiden og baksiden. Var litt forsiktig, da, for jeg hadde ingen intensjon om å bli grillet og rød.

Lørdag kom poden og kameraten med gressklipperen vi har kjøpt. Halvdelen har sagt han skal være gressklipperen her i huset hvis han fikk en slik til å sitte på. Og det fikk han. Den er pent brukt og det er noe småtteri å rette på, og Halvdelen følte seg bra der har cruset over plenen.

Søndag ryddet jeg i veden slik at den nye kjøredoningen fikk plass under tak. Og det var det jeg gjorde av fornuftig arbeid den dagen. Vi smatt en liten tur over grensa på ettermiddagen, og jeg fikk i meg sommerens første softis.

I går fikk jeg med en liten time ute etter jobben før jeg måtte tilbake på et kveldsmøte. Det var en type representasjonsmøte, og jeg var hjertelig tilstede. Det varte heldigvis ikke så lenge, møtet. Og jeg satt i gang airconditionen på kontoret mitt. Så jeg har det eneste rommet som er levelig i sommervarmen.

I dag har jeg avsluttet mitt samarbeid med psykologen min. Jeg har holdt på så lenge nå at jeg vet hva som er mine vansker, og de må jeg nok leve med. Sosial angst er noe herk, men jeg har en del knep som gjør at jeg våger å bevege meg ut blant folk. Man kan si at jeg har funnet feil jobb i fohold til problemet mitt, for jeg er pent nødt til å forholde meg til folk hele tiden.

Og jeg havner i depresjoner med ujevne mellomrom. Det tror jeg at jeg ikke kan gjøre så mye med, annet enn å være fornøyd de periodene jeg ikke er deprimert.

Han var søt, psykologen min, for jeg fikk besjed om at jeg bare måtte ringe dersom jeg hadde bruk for ham igjen. Det synes jeg er godt, for jeg er usikker på hvordan jeg skal klare meg på egen hånd.

Så da jeg kom hjem tok jeg meg en rolig stund ute i hagen, før jeg gikk inn på Ellos og handlet klær - mye klær. Jeg forsvarer det for meg selv med at jeg ikke røyker, og det gjør Halvdelen, så jeg kjøper klær i steden. Ikke dumt argument, er det vel?

Jeg får ta meg en tur rundt å se hvordan mine venner her har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har hatt noen fine dager og fått nytt godværet til fulle. Misunner dere gressklippe-doningen, skulle gjerne hatt en sånn selv jeg. Men det står ikke akkurat øverst på mitt budsjett, så det får nok vente til en del andre ting er på plass. Om en 10-20 år eller noe sånn kanskje :ler:

Kan tenke meg at det er en underlig følelse å ikke skulle til psykologen mer. Men litt godt også kanskje? Kan tenke meg at selv om det er skummelt, så er det også fint å føle at man kan klare seg alene. Og skulle det bli for vanskelig, så vet du jo at du har han der. Ikke at jeg tror det egentlig, for det virker som om du kjenner deg selv godt, og det tror jeg er en av de viktigste forutsetningene for å kunne ta tak i både gode og dårlige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix

Så flink du er til å rydde og prdne når det er så varmt. Og bra du kan komme tilbake til psykologen om du føler du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Ikke-røyk er en veldig god grunn til å handle klær. Mye annet fint man kan handle også. (Jeg røyker ikke og har nettopp hatt en runde på Strawberrynet :) ).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg synes du virker som en fantastisk dame Bettie, klok og varm, og med masse selvinnsikt. Og det er som en bekjent av meg sier:

*Livet er ikke for nybegynnere*

Og det tror jeg er sant. De fleste av oss går nok ikke uberørte gjennom livet . Noen får en større del av prøvelsene enn andre, men du har da sannelig både livsmot og styrke, og masse humor. Du klarer deg sikkert bra uten psykologen, men det kan kanskje være godt å vite at han er der, i tilfelle du trenger han.

Håper du får en flott helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :klem: Høres ut som du trives i det nye huset ditt! Og så flott at du føler at du kan droppe psykologen :klappe: Jeg har faktisk ikke vært deprimert i vinter! Det forsvant da venninnen min og jeg hjalp munken (som har vært med meg lenge) videre oppover :overrasket: Høres utrolig ut, men det funker!

Representasjon er slitsomt, men moro også,da, og jeg er sikker på at du fikser det bra!

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag 13.mai

Gressklipperdoningen er Halvdelens "leketøy", kira. Nakken hans tåler ikke gressklipper som må skyves eller holdes, selv om de er selvgående. Men med doningen kan jeg glatt overlate klippinga til ham. Og tusen takk for varmende ord.

Ikke sant, Tilde, at argumentet mitt er godt. Jeg bruker ikke mer penger enn Halvdelen, jeg bare bruker dem annerledes.

Det er godt å ha en sikkerhetsventil, Belatrix.

Enig, Cata. Det er mye man kan bruke penger på når man ikke røyker.

Ja-jeg trives i mitt hus, flowerpower. Så godt å lese at du ikke har vært deprimert i vinter.

Takk for helgehilsen, Litle Lady.

Denne uka har bare forsvunnet. Det har vært hektisk på jobben, mye møter som tar tid, og mange detaljer å huske. Hjemme har jeg forsøkt å benytte meg av sommerværet. Onsdag var en deilig utedag, selv om nesa er tett og lynene renner.

Torsdag var jeg lenge på jobb, hektisk langdag. Det startet ganske friskt med et møte der jeg måtte legge fram prognose for resten av året. Budsjettet er for stramt, så jeg fortalte hvorfor jeg måtte gå ut over ramma mi. Det ble ikke tatt veldig godt opp, men skal jeg levere det som forventes, må jeg ha økte rammer. Noe forståelse for situasjonen fikk jeg da etterhvert, så vi får se.

Jeg var hjemmom en drøy halvtime før jeg for på et kveldsmøte, men det var så lite interessant at jeg gikk etter en time. Dessutan hadde Halvdelen invitert meg ut på middag, så vi hadde vår første middag ute på brygga. Det var liv og røre langs bryggepromenaden, og masse musikk. Det ble litt kjørlig etter hvert, så vi ble ikke sittende så lenge før vi dro hjem.

I går var det sydelig at sommeren var over for denne gangen. Jeg prøvde å sitte ute, men det blåste nordavind fra alle kanter.

Men jeg har nå endelig fått somlet meg til legen. Fingrene mine på den ene hånda har det fortsatt med å dovne bort, så nå skal jeg både til MR og til nevrolog. Jeg tipper at de ikke finner noe galt, og bra er det. Det kan jo være en nerve som ligger litt i klem. Men det er jo ventetid hos nevrologen, så jeg får ikke sjekket det før det har gått litt tid.

Fikk også en hendvisning til en hudlege, for jeg har fått en føflekk jeg ikke liker. Det er sikkert ikke farlig, men jeg vil nå ha sjekket det, for faren min har måttet fjerne mange føflekker.

Frøkna kom hjem i går. Hun jobbet dobbelt og tok en matpause hjemme. Hun kom tilbake til oss etter at hun var ferdig med skiftet og sov her, for hun har skift i dag også.

I dag har jeg tatt huset litt grundig. Det var ikke vær til å sitte i solveggen, selv om sola har vært framme hele dagen. Vi får huset fullt av familie i morgen. Foreldrene mine kommer. Og ungene med sine samboere. Foreldrene mine skal få hilse på samboerne i morgen. De har jo hilst på samboeren til poden, men ikke på samboeren til frøkna. Det er godt vi har et stort spisebord.

Halvdelen har kjøpt sommerleker til hagen, så i kveld har jeg tredd nett på et minimål han har kjøpt. Mål og kjeglespill og litt av hvert annet har han kjøpt inn. Vi har jo ofte besøk om sommeren, så det kan være greit å ha litt for en hver smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med fingre som dovner ja. Hadde et snev av det som barn, men sa det aldri til noen. Kunne sitte på skolen og plutselig klarte jeg ikke holde blyanten. Det gikk heldigvis over i løpet av noen minutter så det var aldri noen som merket det. Tipper det var stramme nakkemuskler (det hadde jeg masse av nemlig) som i gitte situasjoner klemte på en nerve.

Uansett - bra du får dine "dovninger" undersøkt for det skal jo ikke være sånn.

Føflekker er lurt å få sjekket. Har et par store på ryggen som legen av og til sjekker for meg, men så langt har de vært fredelige til sinns. Men hvis din er av det litt hissige slaget så kan det jo være greit å få den skrelt vekk så den ikke steller i stand ugagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Du er flink synes jeg. Hadde nok trengt en psykolog jeg også, men her er det kjempelang ventetid..

Likte argumentet for å kjøpe klær, det er helt rettferdig!!

Ha en fin uke Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest baby-E

Hei hei Bettie!

Jeg er heller ikke no glad i slike presentasjons-grier. Du har vært flink og fortjener en god :klem: og en klapp på skuldern.

Håper du har hatt en fin dag.

Det var syns med rødbuksene forresten. Håper de skjerper seg skikkelig, hvis ikke blir dette en kjedelig sesong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Se, jeg er her igjen. Må prøve å holde meg litt oppdatert på deg vet du, og ikke bare sitte med nesa i min egen bok... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...