Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #361 Del Skrevet 9. april 2006 Det var litt av en shoppingrunde du hadde, hører ut som du gjorde en bra handel. Det er morsomt å fornye seg av og til. Grilling er topp, og særlig i påsken synes jeg. Da smaker det ekstra godt etter en lang vinter. Krysser fingrene for sol og litt varme, det fortjener vi nå. Det er koselig med besøk. Og påsken er tid for sånt. Ha en fin påskeuke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 11. april 2006 #362 Del Skrevet 11. april 2006 Hei bettie!! ville bare ønske deg ei riktig god påske jeg!! jeg er tilbake, sånn halvveis, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 12. april 2006 #363 Del Skrevet 12. april 2006 Bare innom å ønsker dg en god påske!!! Kose dg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 12. april 2006 #364 Del Skrevet 12. april 2006 Riktig god påske til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 12. april 2006 #365 Del Skrevet 12. april 2006 God påske, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 13. april 2006 #366 Del Skrevet 13. april 2006 Hei Bettie. Vil bare ønske deg en hyggelig påske, mens vi venter på finværet. Her har det ihvertfall ikke vært noe grillvær, selv om vi har vært på stranda og svidd pølser sammen med ungene. Det er de beste pølsene jeg har smakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 14. april 2006 #367 Del Skrevet 14. april 2006 Innom for å ønske deg ei riktig god påske Håper du koser deg med fridagene og får slappet av litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 15. april 2006 #368 Del Skrevet 15. april 2006 Heisann Bettie, her er det lenge siden jeg har vært! Håper du koser deg med besøk og late påskedager!! Fint å høre at du føler deg i grei form igjen, håper de sorte dagene forsvinner etterhvert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 16. april 2006 Forfatter #369 Del Skrevet 16. april 2006 Søndag 16. april Det smakte godt med en grill. kira. Vi fikk i hvert fall vær til en. Håper du har hatt noen dager fri, Smygel. Hei seroxata. Hyggelig å se deg igjen. Takk for påskehilsner, Litle Lady, Midnattsol og baby-E.De beste pølsene i verden er selvsvidde, Liss. Takk for hilsen, ZentaBare hyggelig at du stikker innom, Naturelle. Mandag morgen satt jeg igang med sengeskift, støvklut og støvsuger. Våre påskegjester ville gjerne komme allerede mandag, så da måtte jeg først og fremst få i orden gjesterommene, og så måtte jeg ta huset et sveip. Jeg var uhyre effektiv, synes jeg selv, så huset var gjesteklart etter noen timers jobb. Jeg fikk til og med tid til å sitte ute i sola før gjestene kom. Og vi ble sittende ute ganske lenge da de kom, for været var bare nydelig. Jeg gadd ikke lage middag, så jeg stakk bort om en av pizzabakerne og hentet middagen hjem. Halvdelen kom nemlig seint, for han skulle på fotballkamp. Heia FFK. Tirsdag hadde jeg en del å gjøre på formiddagen, så jeg forlot huset og gjestene - med beskjed om hvor brød og pålegg befant seg. Skulle bl.a til legen for å avklare hvordan jeg skal jobbe videre. Vi ble enige om at jeg skal forsøke å jobbe 65% etter påske. Det var ikke akkurat utedag, så vi koste oss inne resten av den dagen - med bøker og TV og PC. Gjestene okuperte den, og det var greit, det. Onsdag var vi på tur over grensa - sammen med mange andre nordmenn. Vi var vel innom nesten hver eneste butikk på grensa og et stykke innover. Jeg skulle egentlig bare ha påskegodt, jeg, og det ble med det. Jeg kan ikke akkurat si at jeg trivdes på butikkrunden, men noe måtte vi jo finne på i regnet. Da jeg kom hjem laget jeg en ny utelenke til Vofsa, for hun tygget av det båndet hun sto ute i fortere enn jeg greide å sette henne fast. Tygg-trygg og bjeff ved døra for å komme inn. Kjøpte plastbelagt wire og skrudde på kroker. Hun har ikke kommet seg løs fra den anordningen enda. Torsdag var det heller ikke akkurat vær til å være ute så mye, så etter en lat formiddag dro vi på kino for å se "Lange, flate ballær". Både gjestene og vi humret oss gjennom filmen. Det er jo ikke alltid så lett å finne noe som slår an når alderspredningen er fra 16 til 50 år. Fredag var en nydelig dag, og resten av utemøblene ble hentet opp fra kjelleren. Grillen ble tatt fram, og vi hentet poden, samboeren og barnet. Vi satt ute og spiste vår første grillmiddag for sesongen. Herlig. Frøkna kom litt seinere, for hun skulle kjøre natta. Så da var det fullt hus her. Jeg slo sammen en vaffelrøre på ettermiddagen, og jammen forsvant alle vaflene jeg stekte. I går dro gjestene våre, og jeg tenkte at jeg skulle sitte litt ute i sola. Men hutre - det blåste nordavind fra alle kanter. Jeg rømte opp til luftebalkongen og forsøkte å skaffe meg litt le der. Inntullet i pledd og dyne satt jeg ute noen timer før det ble for kaldt selv for meg. Jeg kjente at det hadde vært hyggelig å ha besøk, men det var likevel godt å få igjen huset for meg selv. I dag sov både Halvdelen og jeg lenge. Etter noen kaffekopper bestemte vi oss for å kjøre en tur, så vi stakk over grensa. Der fant jeg undertøysett til kr. 50 pr sett, så jeg kjøpte meg et sort, et hvitt, et grønt og et rødt sett. Så nå har jeg undertøy en stund. Etterpå kjørte vi til frøkna og samboeren hennes. Etter at frøkna flyttet inn hos henne, har jeg jo ikke visst hvordan hun bor. Jeg regnet jo med at det var bra, men det er noe med å se det selv. Det var en koselig leilighet hun har flyttet inn i, og jentene forsøker nå å gjøre leiligheten til et sted der de begge setter preg på stedet. Vi spiste middag på veien hjem. Og i morgen er det siste fridag før jobb igjen, og jeg har ingen planer for den dagen heller. Vi skal hente poden og samboeren, for poden skal hjelpe oss å skifte til sommerdekk. Jeg skal ta ham med meg på en øvelseskjøretur også, og så regner jeg med at de spiser middag her. Jeg håper på litt sol i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #370 Del Skrevet 16. april 2006 Hei Bettie, høres ut til at du har hatt en fin påske og samlet krefter til det blir jobb og hverdag igjen. Det er hyggelig med besøk når man har noen fridager. Vi var også av dem som var over grensa på onsdag, så nå har vi mat lenge.....Påskeeggene fikk vi også fylt Kos deg i morgen, håper på sol og litt varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 16. april 2006 #371 Del Skrevet 16. april 2006 Hei, Bettie, og vel overstått påske! Nå er det lenge siden jeg har vært innom hos deg - og hos andre, for den del. Har vært litt laber på KG fronten den siste tiden, men i dag måtte jeg innom igjen! Håper det går bedre med deg; ser at du skal opp i 65% jobb nå over påske. Lov meg at du bruker den tiden du trenger og heller går lenge i redusert enn å begynne for kjapt i fullt igjen - OK? Det kan svare seg i lengden å bruke litt tid. Men dette vet du jo! Jeg fatter ikke hvor denne påskeferien har blitt av; dagene har bare flydd avgårde! Men det er vel et godt tegn - jeg har kost meg, og da går tida fort! Ønsker deg en fin kveld og sender gode klemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. april 2006 #372 Del Skrevet 17. april 2006 Tjo og hei, jeg kom aldri så langt som til vaffelrøra. Fristet gjesten med vafler en kveld, men da det kom til stykket var begge to altfor mette til å tenke på vafler en gang. Dermed ble det ikke noe av. Men pølsegrilling (eller sviing) prøvde vi oss på. Engangsgriller er en genial oppfinnelse - egentlig. Det er bare det at pølsene har en tendens til å svi seg fort . I tillegg klarte vi ikke finne en 100% plan flate å sette grillen på. Pølsene lå i ro når de var kalde, men så snart de begynte å bli svidd og "boble seg" i skinnet så begynte de å trille rundt som gale. Så vi gjette pølser som best vi kunne og var veldig glad for at vi hadde med tørkerull sånn at vi fikk tørket sand av "flyktningene" som tross alt klarte å unnslippe. Tipper det ble noen fornøyde måker etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 17. april 2006 #373 Del Skrevet 17. april 2006 Hei hei Høres ut som om du har hatt ei koselig påske. Håper du får slappet av og nyter siste rest av påskeferien før det er pån igjen med jobb i morgen. merkelig at feriedager skal gå så fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. april 2006 Forfatter #374 Del Skrevet 17. april 2006 Mandag 17. april Hei kira. Jo, jeg har hatt en god påske. Fru Vær - jeg lover å være forsiktig med oppstarten på ny jobbeuke. Jeg skal prøve å ikke ta i for mye. Og så skal jeg jo tilbake til legen i slutten av uka for å legge en plan videre. Vafler er liksom så langt som jeg strekker meg når det gjelder noe i kakeveien, Cata - det og sjokoladekake. Med ungdom på besøk er vafler en sikker vinner - og det går unna en ganske stor haug. Og ingenting er som selvsvidde pølser. Feriedager har det med å gå fort, Zenta, og i morgen er det bare å brette opp ermene for en ny arbeidsuke. I dag sov jeg også lenge. På morgenkvisten drømte jeg at jeg var tilbake i et av de husene jeg bodde i som barn. Det var en meget livfull drøm, og litt vemodig. Halvdelen dro for å hente poden og samboeren, og jeg rufset litt over huset med moppen for å rydde ut litt hundehår. Poden hjalp oss med å skifte til sommerdekk, og etterpå tok han og jeg en omgang øvelseskjøring. Han var ganske flink, så han trenger bare å friske opp litt før han er kjøreklar. Mens vi var ute og kjørte, laget Halvdelen middag. Svigerdatter lånte internett så lenge. Halvdelen har bestilt sessongkort på fotballkamper på TV. Han skal se laget sitt enten live, eller i hvert fall på TV når de spiller så langt borte at det ikke er naturlig å reise med. Så her blir det fotball opp og i mente. Poden og svigerdatter ble til første fotballkamp var over, og Halvdelen ser på sin 3. fortballkamp i dag. Jeg har mer enn nok med å høre på den, så jeg sitter her. I kveld må jeg prøve å få lagt meg i rimelig tid, for det er arbeidsdag i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 18. april 2006 #375 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg tror jeg er glad for at både hannsauen og jeg er fotballidioter i ordets egentlige og opprinnelige betydning, Bettie! Jeg tror det er en fordel om enten begge liker fotball, eller om den ene parten i det minste er svært tålmodig. Kanskje du tilhører den siste sorten? Jeg drømmer også mye rart for tida. Soper i hop alle mulige minner og hendelser til en merkelig røre! Som regel klarer jeg å forstå nettopp hvorfor jeg drømte det jeg drømte da jeg våkner. Det kan være ganske interessesant noen ganger... Håper du har hatt en fin tirsdag, og minner om at i kveld er det frustrerte fruer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 20. april 2006 #376 Del Skrevet 20. april 2006 Lang flate ballær har jeg også lyst å se, tenkte faktisk på det i påsken. Men det ble ikkeno. Er all snøen smeltet hos deg nå Bettie? Her har det smeltet mye, men det er fortsatt en god del igjen. Ønsker deg en fin ukeslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 20. april 2006 #377 Del Skrevet 20. april 2006 Hei hei Bettie! Høres ut som at du har hatte en travel og hyggelig påske. Er enig med deg at det er hyggelig med besøk, men at det også er veldig deilig å ha huset for deg selv igjen Ja nå er fotballen igang igjen. Blir spennende og se hvordan rødbuksene klarer seg denne sesongen. Tipper de midt på tabellen jeg. Jeg skal se lange flate ballær en dag....har bare ikke fått tid til det ennå. Har hørt at den er morsom. Ha en fortsatt fin uke Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. april 2006 #378 Del Skrevet 21. april 2006 Så var det fredag igjen. Du og du så fort tiden går. Selv har jeg hatt en fin tur utendørs i dag, for sola beæret oss med sitt nærvær. Håper den tar seg en tur til "Bettieland" også i helga sånn at du får noen timer i solveggen du også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #379 Del Skrevet 21. april 2006 Hei Bettie, håper du får en fin, solrik helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 23. april 2006 #380 Del Skrevet 23. april 2006 Ønsker dg en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå