Gjest baby-E Skrevet 3. april 2006 #341 Del Skrevet 3. april 2006 * plukke deg opp fra side to* ÅÅÅ det hørtes ut som det var koselig ved stranden. Fikk meg bare til å savne våren enda mer. Nå begynner jeg virkelig å bli lei, snø og regn... Håper det gikk bra med treningen i dag! Jeg kunne kanskje trengt en dytt jeg Ha en fortsatt fin kveld Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. april 2006 Forfatter #342 Del Skrevet 3. april 2006 Mandag 3.april Det var deilig med en strandtur, kira. Det ble liksom mer vår. Jeg er kjempelei snø,baby-E. Vil ha vår og hestehov og blåveis og småsko - NÅ. I dag har jeg bare holdt på med å tenke fram i tid på jobben. Det er så mye å planlegge nå, og det tar tid å legge alle puslespillbitene. Jeg produserer ikke så mye når jeg holder på sånn, men det kommer når jeg får tenkt flere trekk framover. Da jeg kom hjem hadde jeg ikke lyst til å dra ut igjen, men jeg snakket riktig strengt til meg selv og tuslet ut døra for å dra på trening. Så det ble trening i dag, da. De som har greie på det sier at det skal gjøre godt, så jeg later som om jeg tror på det. I kveld blir det en sløve foran TV kveld. Skal legge meg litt tidligere i dag enn jeg har gjort noen kvelder. Kjenner det er vanskelig å stå opp om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #343 Del Skrevet 4. april 2006 Så bra at du kom deg på trening. Jeg var også flink og trente i går. Og jeg innbiller meg at jeg kjenner at jeg har godt av det Er det ikke riktig at man blir litt ekstra trøtt om våren? Synes å huske at min bestemor sa at jeg måtte ta ekstra vitaminer på våren, B-vitamin. Kanskje du skal prøve det Jeg kjøpte et eller annet preparat på helsekosten, og det hjelp på meg. Kanskje det bare var troen som hjalp, men det spiller jo liten rolle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 4. april 2006 #344 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) ........... Endret 15. januar 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. april 2006 Forfatter #345 Del Skrevet 4. april 2006 Tirsdag 4.april Jeg tror at jeg er inne i en periode hvor jeg er kveldstrøtt, morratung og søvnig midt på dagen, kira. B-vitaminer blir puttet regelmessig inn i munnen, men jeg kan kanskje utvide til flere bokstaver. Jeg bor ikke så langt fra sjøen, Swan. Jeg går ned til nærmeste strand på 10-15 minutter. Jeg trives også bedre i saltvann enn i ferskvann, men det er sikkert fordi jeg har vært mer ved fjorden enn ved ferskvann. Fordel med ferskvann er at der er det ikke brennmaneter. I dag fortsatte jeg å regne og regne på jobben, og kom fram til et, etter mitt syn, godt forslag. Jeg skal begynne drøftingene om forslaget mitt i morgen. Tiden på jobben gikk derfor raskt, og plutselig var arbeidsdager over, gitt. Etter en tusletur med Vofsa - det blir bare tusleturer, for hun skal snuse på alt mulig nå som snøen trekker seg tilbake - sovnet jeg jeg litt i stolen. Og resten av kvelden blir det tv på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. april 2006 #346 Del Skrevet 4. april 2006 Fordel med ferskvann er at der er det ikke brennmaneter. ← Nei, men igler og noe små greier man får utslett av. Og med det samme man stikker hodet opp av vannet så blir man oppspist av mygg og diverse "bevingede venner". Usj, gleder meg ikke til sommeren.... Men det trenger jo ikke sludde for det. Og det har det gjort i dag - og regnet - og haglet og jammen var ikke sola framme også. Mangler bare et par små tornadoer nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. april 2006 #347 Del Skrevet 4. april 2006 Hei Bettie Deilig når tida går fort på jobb, det tyder som regel på at man holder på med noe som fanger interessen. Skjønner at det meste går litt tungt for tida, og da er det vel ikke annet enn naturlig at kroppen trenger litt ekstra søvn. Og selv om det ikke kjennes ut som om trening hjelper akkurat nå, så gjør det nok det på sikt, så du skal se at du sakte men sikkert krabber i riktig retning. Men nå går det mot lysere tider utenfor vinduene, og jeg håper det snart gjør det i hjertet ditt også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 5. april 2006 #348 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg beklager på det sterkeste at jeg ikke er noe flink til å besøke dagboken din. Jeg har ufattelig dårlig samvittighet. Jeg vil at du skal vite at du er i mine tanker ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 6. april 2006 #349 Del Skrevet 6. april 2006 Virker som d er tunge tider for mange for tida.... og dette dårlige været og kalde dager hjelper ikke akkurat.... får satse på bølger som går mest oppover nå... og masse fint påskevær.. Må ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. april 2006 #350 Del Skrevet 6. april 2006 Tittei Bettiemor, Nå har jeg vært slapp i opptil flere kvelder, så nå syntes jeg at jeg måtte stikke innom og hilse på igjen. Håper vårslappheta begynner å slippe taket. Du får trekke ut en stol og et pledd og en varm kaffekopp, hvis du skulle være så heldig at sola ser i din retning. Jeg kan i hvertfall forsikre deg om at den samme sola ikke er opptatt på mine kanter..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #351 Del Skrevet 6. april 2006 Innom og sier god kveld i stua! Håper du kommer deg opp av bølgedalen og inn i solskinnsdalen i steden. Selv om været ikke hjelper så veldig om dagen... Ha en god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 7. april 2006 #352 Del Skrevet 7. april 2006 God helg Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #353 Del Skrevet 7. april 2006 Innom for å ønske deg en god helg med masse sol. Skulle sendt deg påskeliljer, men det får bli istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. april 2006 Forfatter #354 Del Skrevet 8. april 2006 Lørdag 8.april Jeg er enig med deg der, Cata. I ferskvann er det også mye rart, og i lufta rundt ferskvann finnes det masser av stikkende insekter. Det liker jeg ikke. OG sola har ikke sett i min retning i det siste. Men det er meldt drømmepåske, så da skal stol og pledd og kaffekopp + en krimbok og meg ut i sola, ja. Trening hjelper sikkert etterhvert, Fakse. Men til jeg ser resultater, betrakter jeg det som medisin - noe man bør ta for å bli frisk. Jeg må nok regne med bølgedaler, Litle Lady, men dette er en av de som jeg kjenner at vil gå over, og da er den håndterbar. Jeg er ikke spesielt tålmodig når det gjelder tunge stunder, Hope. Jeg vil ikke ha slike bølgedaler, jeg vil være glad og fornøyd. Men det kommer kanskje etterhvert. Takk for helgehilsen, baby-E, og for blomst, kira. Torsdag var en lang dag. Først var jeg på jobben, og etterpå dro jeg til universitetet. Jeg hanger litt med, selv om jeg har tatt en pause med oppgaveskrivinga. Det var en fin forelesning om nettopp det å skrive, så selv om det ble seint før jeg kom hjem, og jeg kjørte i tåke hele veien, var det verd turen. Egentlig hadde jeg fri i går, men måtte en tur på jobben likevel. Jeg skal jobbe mer etter påske, og da måtte vi bli enig om hvordan vi skal fordele ansvaret for oppgaver etter påske. Det ble en nesten full arbeidsdag før jeg fikk tuslet meg hjem igjen. I dag har jeg vært på bytur. Jeg dro ganske tidlig, for jeg blir fort redd når jeg er ute sammen med mange andre mennesker. Derfor horlder jeg meg egentlig vekk fra butikker. Jeg øver meg på å fikse butikkgåing uten for mye angst. Først var jeg innom frisøren og fikk klippet meg. Etterpå vandret jeg rundt og havnet borti noen stativ med klær på salg. Jeg fikk kjøpt meg en rød ytterjakke, litt spory fasong og en litt kortere sort ytterjakke. Begge er fine nå ut over våren. En sort olabukse fikk jeg også kjøpt, og en blå strikket jakke med knyting, en hvit genser og en rødorange topp. Kjøpte også en sort- og hvitstripet jakke. Det er farlig å være på salg. Men jeg brukte ikke mer enn så vidt over 1500 kr, så jeg var godt fornøyd med kjøpene. Ja - og så kjøpte jeg meg hårfarge, for jeg klippet bort det meste. Blir fortsatt mørk med rødskjær. Jeg var derfor ferdig med handlinga og på vei hjem da alle andre skulle i butikkene. Her hjemme har jeg ikke gjort noenting. Jeg skal ta meg fri disse dagene før selve påskehelga, så da skal jeg virkelig ta huset et tak + at jeg skal rydde opp litt ute. Det er mye rart som kommer fram når snøen smelter. Men nå skal jeg tusle ut på badet og ha en time for meg selv med egenpleie og hårfaring. Og så skal jeg henge opp litt klær jeg har vasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. april 2006 #355 Del Skrevet 8. april 2006 Åååååh, jeg vil også shoppe! Får bare ikke samlet meg til noe seriøs handlig når det er lørdag så da blir det ikke noe i praksis. Men jeg trasker fornøyd rundt i buksa jeg kjøpte i Køben. Skulle gjerne hatt noen fine topper til den, men må ha dagen for å gidde å gå rundt og kikke. Ny sveis og ditto hårfarge er bra for sjela, -det vet jeg for jeg har nettopp klipt og farget selv. Fordelen med kort sveis er at hjemmefarging går som en lek når man har 15 minutter til overs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #356 Del Skrevet 8. april 2006 Ikke verst den shoppingrunden der altså! Så mye for så lite penger. Virker som det er flere som har tatt tak i håret på toppen om dagen. Jeg også, men ser merkelig ut. Men, men. Det vokser ut og da kan jeg bli blond igjen. (Kanskje kroppen min mener jeg er for smart til å bli blond igjen? ) Håper du har en koselig lørdag i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #357 Del Skrevet 9. april 2006 Hei Bettie - nå er det nesten hundre år siden jeg har vært innom deg, men nå skal jeg skjerpe meg å prøve og holde meg oppdatert både her og der igjen. Jeg har meldt meg ut av selve forumet for en god stund, så da kan jeg jo bruke tid i dagbøkene i stedet. Her slipper jeg jo sytekoret også, og det er en god ting. Sist jeg var innom boken din, synes jeg å huske at en lengre sykemelding var satt i gang, men nå leser jeg da vitterlig at du er på jobb?? Hva er dette? Ha en fin søndag, Bettie - nå venter vi på påskeværet. Jeg har også hørt at det er spådd knallpåske på østlandet så jeg håper og venter. Jeg tror jeg skal ta en tur på biblioteket i morgen og låne noen bøker til Liten og meg, så vi har litt lesestoff. Jeg lengter etter å kunne ta kaffen min der ute, og lese bøker med solbriller på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 9. april 2006 #358 Del Skrevet 9. april 2006 Godt å få pynte på skroget litt Bettie. Det gjør godt for kropp og sjel synes jeg. Så mye du fikk for pengene, det er moro å gjøre sånne kupp. Jeg har også kort hår, men jeg både farger og klipper det hos frisøren. En påske noen år tilbake ble jeg neste påskegul da jeg prøvde å farge det på egen hånd.. Så heretter overlater jeg deg til fagfolk. Ønsker deg en finfin søndag Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. april 2006 #359 Del Skrevet 9. april 2006 Håper du har hatt ei koselig helg. Her har det vært dafft som vanlig, dvs. i går kveld var jeg på en sammenkomst, så søndagen ble enda daffere enn vanlig . Men jeg har fått sånn noenlunde skikk på huset før påskegjest ankommer. Håper været slår til her også i påsken. Blir litt kjedelig hvis jeg ikke får tatt med gjesten ut på tur. Blir det 4-5 dager under tak så kan det vel bli litt ampert for noen og enhver i en liten leilighet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. april 2006 Forfatter #360 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Søndag 9. april Er kjempefornøyd med kjøpene, Cata, og er også fornøyd med at jeg tuslet rundt i butikker på egenhånd. I dag har det vært familiedag, og det er jo hyggelig. Forrige gang jeg klippet meg var jeg langt fra fornøyd, Hope. Jeg så ut som et skamklipt pinnsvin. Men - det vokser jo, dette håret, og jeg er mer fornøyd nå. Klippen tar jeg hos frisøren, men med mitt mørke hår, er det ikke så farlig å farge hjemme, Queenblue. Jeg får bare rødskjær i håret når jeg velger en rødlig tone. Jeg har vært sykemeldt ganske lenge, mysan,. men har begynt å jobbe halvt. Skal se om jeg skal øke på litt etter påske, for jeg er mye bedre nå, selv med litt svarte dager. Kos at du tok en tur innom. I dag har det vært en familiedag. Vi hentet poden, svigerdatter og barn og dro til foreldrene mine. Moren min har som regel bursdag i påsken, og denne helgen passet både for oss og for broren min med familie. Sånne familiedager blir som regel som vanlig - masse mat på kot tid. Men nå¨fikk i hvert fall poden presentert samboeren sin for slekta, og det var jo hyggelig. Siden foreldrene mine har alt, hadde vi kjøpt ei flaske god vin, noen gode oster og kjeks, og et fat å ha osten på. Det falt ismak. Mens vi var borte, tikket det en melding inn på telefonen min. Vårt påskebesøk, niese = ekstradatter og sønnen hennes ville gjerne komme på påskebesøk allerede i morgen. Det betyr en del endring i mine planer, for jeg hadde tenkt å jobbe ute i morgen, og ta huset tirsdag. Jeg får rufse fort over gulvene for å fjerne dyrehårene som lever sitt eget liv her, og skifte på gjestesengene før jeg går ut. Det betyr at jeg må opp ganske tidlig i morgen, det. Så jeg håper på en påske med solrike dager, for da kan vi finne fram grillen, og det er lettere å ha gjester når man kan være ute en del. Ikke for det - det er enkle gjester vi får på besøk. Ikke så seint i seng i dag, kanskje, for jeg sov dårlig i natt. Det er bare at jeg er et nattdyr. Endret 9. april 2006 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå