Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Innom og gjesper litt, jeg. Det er slett ikke din skyld, men de lokale værgudene (nei, neppe dine, Væren ;) ) var riktig ufine med meg i natt. De blåste og herjet og styrte rundt veggene her, så det ble noe redusert søvn. Jeg er forsåvidt ikke noe sommermenneske, men snøstorm light nå???? Det blir da helt feil. Har ikke tulipaner, men vurderer å plante isroser......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våren er her!!!!

Vet ikke om det er noe stort fremskritt, altså, for det betyr visst i praksis at snø og is er byttet ut med regn og tåke :ler: . Håper det er litt tørrere på dine kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Motivasjon må til Bettie. Godt hun kom til konklusjonen selv. Og da er det godt med en hjelpende (økonomisk) hånd.. :)

Her er det metervis med snø, lenge til blomstene kommer opp her.

Kjenner igjen meg med din beskrivelse av treninga, rød i toppen og ganske svett.. :ler:

I morgen er det pån igjen for min del. Må til moren min først og være frisørdame. Er snart ekspert på å rulle opp hår isånn "gammeldame" frisyre. Så hvis noen trenger hjelp til å rulle opp hår... er det bare å si ifra... Nå skriver jeg meg helt bort :sjenert:

Ha en fin kveld Bettie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei og hopp! Innom for å si god natt, jeg. har nemlig god-natt-runde her nå.

Håper du sover godt og drømmer om fine ting, blomster og kjekkaser og slikt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag 29.mars

Så deilig å lese om slike vårtegn, Væren. Det er håp om vår her også, for det regner - og det betyr at snøen skate men sikkert trekker seg tilbake.

Værguder skal ikke bråke om natta, Cata. Jeg skal forsøke å ta det opp med dem.

Hei Luise

Håret mitt er for kort til rulling, Queenblue, men når jeg blir så gammel at jeg skal ha gammel dame frisyre skal jeg rope på deg.

Takk for oversendt energi, Litle Lady

Drømmer om blomster og kjekkaser hadde vært en avveksling på drømmefronten, Hope.

Onsdagen har ikke vært så gal, Fakse

Pakking er litt av en jobb, Swan. Men jammen får man ryddet opp når man flytter.

I går hadde jeg ikke lyst til å stå opp. Senga var så god på morgenen, men jeg krabbet meg ut av dyna til slutt. Dagen på jobben gikk raskt, for jeg holder fortsatt på med revidering av håndboka vår. Nå har jeg bare to kapitler igjen, så er alle 10 kapitlene reviderte og klare til trykking. Det vil si - jeg må vente litt med deler av to av kapitlene til det er avklart hvordan omorganiseringen blir.

Hjemme sovnet jeg en drøy time, og sløvet meg gjennom ettermiddagen og kvelden. Det er jo for så vidt ingen nyhet.

I dag har det vært en litt tung dag. Været har nok litt å si. Det har vært regn og tåke. Men jeg klager ikke, for jeg vil ha vekk all snøen, så da godtar jeg vått og grått vær. Det oppsto en situasjon på jobben, så jeg ble utskremt til et møte. Jeg kunne heldigvis ta med meg et ganske godt resultat hjem. Fikk forhaldlet meg til litt ekstra ressurser, så om jeg ikke fikk gjennomslag for alt, var det absolutt det viktigste.

Hjemme tenkte jeg at jeg skulle være flik og ryddet litt i kjøleskapet. Fikk samlet sammen nok oppvask til å sette igang oppvaskmaskinen og var fornøyd. Etter en stund syntes jeg at jeg hørte en rar, dryppende lyd fra kjøkkenet - og det stemte. Vannet fløt på gulvet, og pumpa på oppvaskmaskinen gikk og gikk. Jeg fikk stoppet maskinen og tørket opp alt vannet. Det er utrolig hvor det greier å finne veier, vannet. Men samme hva jeg gjorde, og hvilke program jeg prøvde, så ville ikke oppvaskmaskinen mer. Den ville bare tømme.

Nå er oppvaskmaskinen snart 10 år gammel, så det er vel ikke så rart at den får hikke. Jeg hadde ikke planlagt noe slikt innkjøp nå, men får vel investere i en ny maskin neste måned. Jeg er IKKE glad i å vaske opp for hånd, så oppvaskmaskin VIL jeg ha.

Vofsa har hatt en aktiv dag i dag. Hun har fått av seg halsbåndet og har nesten spist det opp. Det var bare noen skinnfiller igjen da jeg kom hjem. Det er det fjerde halsbåndet hun tar knekken på, så nå har jeg kjøpt et i metall. Hvis hun klarer å ta knekken på det, skal hun få nytt navn. Honduni tror jeg det blir.

Vofsa har hatt det moro i ettermiddag, for jeg fant igjen godteballen. Den har hun trillet rundt med så det har hørtes. Hun har ikke fått opp mekanismen, så hundegodtet ligger inni enda. Fin oppgave for en vofs, det.

Nå kan jeg si at vår familie er utvidet "på ordentlig". Poden er jo samboer, så der her familien blitt utvidet med svigerdatter og barnebarn. Nå fortalte frøkna at hun blir samboer med kjæresten, hun også. Så da får vi enda en svigerdatter. Vi synes det er kjempehyggelig. Så frøkna sier opp leiligheten sin. Jeg regner med at jeg skal få lov til å hjelpe henne med pakkinga. Hun må jo finne ut hvilke av sine ting hun vil/kan ta med til samboeren sin. Noe får vi nok sette på lager til de får råd til å skaffe seg en større leilighet. Så nå teller vår helt nære familie 7 mennesker. Moro, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskmaskiner skal ikke lekke. Poenget er å ha vann innit er ikke alle dingser som skjønner sånt. Min gamle vaskemaskin forsto heller ikke det poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har lest litt i dagboken din og vil gi meg til kjenne. Du virker som en koselig og tøff dame. :klem: Fikk sånn sympati for deg. Ønsker deg alt godt og håper at alt ordner seg for deg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Oppvaskmaskin er kjekt å ha. Det er ganske mye vann som renner utover, i alle kriker og kroker. Litt av en jobb å få opp alt igjen.

Så koselig at du får større familie.

Ha en fin dag Bettie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Her skinner solen fra blå himmel, håper den skinner på deg også Bettie.

Ha en finfin helg Bettie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skinner ikke sola! (Dvs. det ville vært merkelig om den gjorde det på denne tiden av døgnet... :ler: ). Det er vått og slapsete og blaut snø har dumpet ned her utover ettermiddagen.

Men det er en fin kveld å sitte inne i.

Håper du også har en fin lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Håper dagene dine har blitt bedre igjen. Enig i at været har noe å si for humøret.

Kjenner til det med godteballer. Ikke alltid lett for en liten vofs å forstå hvordan dette skal gjøres. Mine har lett for å gå lei hvis de ikke får ut det som lukter godt.

Gratulerer med større familie, og så deilig det er når barna har det bra. Det er viktig for en mor å vite!

Ha en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag 2.april

Det er riktig, Cata, at oppvaksmaskiner skal ha vannet inni seg - eller tømme det pent ut gjennom dertil egnet slange. De skal ikke tømme vannet ut over gulvet. Det gjorde godt med sol og vårlige temperaturer - for det var det her i går.

Hei illaba. Så hyggelig at du gir deg til kjenne. Velkommen til dagboka mi.

Jeg er helt enig i at oppvaskamsiner er kjekke å ha, Queenblue - særlig nå som jeg har tatt en ganske stor oppvask for hånd. Jeg liker ikke å vaske opp. Og i går var det deilig solskinn her også. Takk for søndagshilsen også

Trenger du ikke personell på kafeen din, Luise? Jeg hadde sikkert gjort meg godt i kort sort kjole med hvitt forkle og stivet kappe på hodet.

Har hatt en, til meg å være, hektisk helg, Midnattsol

Har en liten down periode nå, kira, men er langt fra kjelleren - bare litt ned i trappa. Og det er godt å se at de håpefulle har det bra, for da har mor det bra også - nemlig.

Det er nok jeg som er kasteren i familien, Swan, så frøkna står i fare for å miste noe hun vil ta vare på. Nei - jeg skal bare pakke glass og kopper og sånt som hun skal sette på lager inntil videre. Og etter lang erfaring er jeg en racer til å pakke.

Hei Litle Lady. Takk for søndagshilsen

Skal vi se - hva har skjedd siden sist?

Jeg er nede i en liten bølgedal, men langt fra den store og vemmelige. Jeg bare savner å finne noe å glede meg over, selv om jeg har masse å være glad for egentlig. Men følelsen glede har liksom blitt litt borte. Men - det er jo ofte sånt som betegner en nedtur - at det som er lyst blir borte.

Torsdag skulle jeg egentlig vært på trening, men ikke søren om jeg fikk rikket meg ut av huset etter at jeg kom hjem fra jobben. Jeg ble inne og lot som om at jeg ikke fikk tid til å dra fordi jeg måtte ta oppvasken. (den tok 20 minutter med benktetørk og rydding)

Fredag hadde jeg egentlig fri, men dro på en møte likevel. Jeg er glad for at jeg dro, for der fikk jeg presentert et program som vi virkelig ville hatt nytte av på jobben. Det er et planleggingsverktøy og det er handlingsrettet, konkret og tar tid å implementere. Man kan si at jeg "så lyset". Så i morgen skal jeg overbevise mine nærmeste om at dette er det lurt å satse på. Deretter må jeg overbevise de andre ansatte, men jeg tror ikke det skal bli så vanskelig. Jeg må bare være litt taktisk.

På ettermiddagen kom frøkna, poden m.kjæreste og barn til middag. Frøkna skulle jobbe natta, så hun var innom for en hvil og litt for, og da inviterte hun like gjerne bordern til oss. Kjekt med slike barn. Neida. Det var hyggelig det. Poden skulle jobbe natta han også, og svigerdatter skulle på byen med noen venninner, så barnet ble igjen hos oss.

Lørdag var det jo strålende vær. Bror og svigerinne hadde spurt om det passet at de kom på et formiddagsbesøk, for de var i byen her lørdag. Det er ikke så ofte de er på våre trakter, for de bor på andre siden av fjorden. Lillefrøkna og jeg bakte derfor grove rundstykker på morgenen, slik at vi hadde litt lunsj å servere dem. De ble et par timer før de dro videre.

Da kledde lillefrøkna og jeg på oss, tok med oss Vofsa og kjørte til stranda. Det var helt nydelig i vannkanten, og lillefrøkna samlet på fine steiner og fine skjell. Vofsa syntes det våte element av helt fortreffelig, og jeg fant meg en soloppvarmet svabergsflik fri for snø og is. I det hele tatt så hadde vi det bra alle tre.

På kvelden fikk lillefrøkna bade i badekaret. Hun har ikke det hjemme, og skulle selvfølgelig ikke opp av vannet igjen, for lekeponnyene skulle vaskes og strigles etter alle kunstens regler. Hun sovnet ganske fort etterpå.

I dag leverte vi lillefrøkna tilbake og dro i barnebursdag. Ungene til en av niesene våre hadde bursdagselskap i dag, og da er vi forpliktet til å stille opp, synes jeg. Vi bommet litt på størrelsen til det yngste bursdagsbarnet, for vi kjøpte ei bukse, men den kan byttes, så det gjorde ikke så mye. Vi bor et stykke unna dem, så vi ser dem egentlig bare i bursdager.

Så det har vært en innholdsrik helg, alt i alt, og det har ikke blitt tid til noen sløving, eller noe tid for meg selv.

I morgen skal jeg på trening igjen. Har ingen oppvask å ta i morgen ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Den turen på stranda hørtes koselig ut, det var en god idé. Jeg krysser fingrene får at det kommer sol og vår neste uke, Bettie. Kanskje det gir deg følelse av glede. Ønsker deg en kjempefin uke, og at du får gjennomslag for anskaffelse av nytt program. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...