Cata Skrevet 23. desember 2006 #761 Del Skrevet 23. desember 2006 Lysene er på! Og de virker. God jul, Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 23. desember 2006 #762 Del Skrevet 23. desember 2006 GOD JUL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #763 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Lørdag 23.desember Takk for julehilsner, damer. Sånn - nå er alt på plass, og jeg har sittet nd neglelakk og stæsj til egenpleie etter en god dusj. Senger er redd opp til gjestene, maten er tatt ut av fryseren og alt er under kontroll. Fikk tatt en tur innom svigermor i dag også. Og i morgen er det fullt hus og stormende jubel. God jul Endret 23. desember 2006 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. desember 2006 #764 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei Bettie! Innom for å ønske deg en fortsatt god jul!! Jeg håper at kvelden i går ble koselig for dere alle - jeg tror du er en racer i å lage et koselig. Blir det kanskje et par dager med fred og ro nå, så du får slappe av litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. desember 2006 Forfatter #765 Del Skrevet 25. desember 2006 Mandag 25.desember Takk for hilsen, mysan. Jeg har tre avspaseringsdager igjen dette året, og de tar jeg i romjulen. Da blir det fred og ro og jeg skal bare gjøre det jeg har lyst til - nesten, da. I går satt jeg igang rinsengrøten tidlig og puttet den inn i steikovnen etter at melka hadde kokt opp. Poden med familie kom ganske tidlig, men det var greit, for alt var klappet og klart. Mor og far kom ved ett-tiden, og da var risgrøten ferdig. Lillefrøkna fikk selvfølgelig mandelen og var kjempefornøyd med marsipangris til manelgave. Etter grøten, kledde jeg meg om, og så kjørte mor, far og jeg til kirken. Lillefrøkna ville være her og se tv, poden og Halvdelen ordnet med maten. Så da vi kom tilbake til huset, var ribba stekt, mediterkakene og julepølsene varme, potetene og surkålen klar, og bordet var dekket. Frøkna var kommet også. Og alle spiste litt mer enn man burde, og svoren var sprø. Det var en liten frøken som kastet lange blikk bort mot juletreet, for pakkehaugen der var stor. Så vi reiste oss fra en stol og vaklet til en annen. Lillefrøkna fikk i oppdrag å hente gavene og dele dem ut. Vi gjør det sånn at en og en pakke blir pakket opp. tidkreende, men hyggelig. Lillefrøkna fikk selvfølgelig den største pakkehaugen - en passende blanding av klær, leker, filmer, bøker og leker. Hun var kjempefornøyd. Og jeg ble fornøyd. Av Halvdelen fikk jeg et kjede i sølv, med perler og en MP3-spiller. Frøkna og samboeren ga meg bøker - i den humoristiske sjangern, og 3 par øredobber i sølv. Og så fikk vi salt- og peppernisser. Bøker fikk jeg også av poden m.samboer. Ellers fikk jeg en rød julekurv i keramikk, krydder, en engel, et krus og god te, spa-prdukter til kropp generelt og til føtter speielt. Halvdelen og jeg fikk også spill, dekketøy til sommergrilldager ute og en flott nisse. Mer krydder fikk vi også, og et bilde. Ungene var veldig godt fornøyd med gavefangsten, og etter gaveutdelingen var det tid for - og plass til - dessert, som er riskrem. En venninne av Frøkna hadde vakt i går, så hun kom innom og fikk en kopp kaffe og litt småkaker. Så kjørte frøkna hjem, gjestene la seg, og jeg tok oppvasken. Orket ikke komme til et kjøkken fullt av oppvask. Jeg var førstmann opp i dag, og satt i gang kaffe. Mor og far var de neste oppe, så da dekket jeg frokostbord. De andre sto opp sånn litt etter litt. Vi har ikke middag 1. dag, for da spiser vi rester etter middagen - og så sild, selvfølgelig, og godt brød og julekake. Og de som blir sultne, henter seg mat selv ut over dagen. Frøkna og samboeren kom på formiddagen og spiste lunsj her. Og spilte spill. De ble her bare noen timer, Frøkna og samboeren, og ved 6-tiden kjørte Halvdelen poden med familie hjem. Det har vært en hyggelig julefeiring, og jeg synes det er godt å være alene nå. I morgen blir det flere gaver - for da møter vi broren min og hans familie, hos mine foreldre. Vi må kjøre to biler, for svigerdatter begyner å få veldig stor mage og må nok sette setet godt tilbake for å sitte behaglig, så da blir det ikke plass til voksne folk i baksetet. Halvdelen og poden får kjøre en bil, så får jeg ta med meg svigerdatter og lillefrøkna i vår bil. Så får jeg rydde opp og pakke sammen sengene etter overnattingsgjestene 3. dag. Blir det fint vær, skal jeg ta å meg joggesko, staver og musikk i ørene og gå meg noen gode turer i mnellomjula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #766 Del Skrevet 26. desember 2006 Tirsdag 26.desember Sånn - hjemme igjen. Vi startet ganske tidlig i dag, for vi ville ta en tur innom svigrmor med noen blomster og julegaver. Og så hentet vi poden, svigerdatter og lillefrøkna. Halvdelen tok med seg poden i den ene bilen, og jeg svigerdatter og lillefrøkna i den andre. Det er ikke plass til fire voksne og et barn i den lille bilen min når en av de fire er veldig gravid og poden en borti 2 meter lang. Vi hadde timet kjøringa godt, for da vi nærmet oss Oslo, lå Halvdelen noen biler foran meg, og så oppdaget jeg frøkna noen biler bak meg, enda hun og samboeren kom fra en annen kant. Så vi kom i samlet flokk til foreldrene mine. Broren min og hans familie var der alt. Og som vanlig var det masse mat - pinnekjøtt og multekrem til dessert. Nam. Utdeling av gaver var det også. Jeg fikk en cd og en diktsamling + en telysholder. Sammen fikk halvdelen og jeg hjemmelaget solbærsyltetøy og tomatsild. Hjemover gikk det raskt, for det var ikke noe trafikk å snakke om. Men tåkete og sølete var det. Det var hyggelig å treffe broren min og hans familie igjen. Vi er bare så landfaste begge to, så vi treffes ikke så ofte. I morgen skal jeg rydde litt, og blir det rimelig greit ær, skal jeg jammen gå meg en tur også. Og så må jeg vaske klær til svigermor - og litt sengetøy etter gjestene. Får ta meg en tur til svigermor også. Men jeg skal ikke stresse, og jeg kommer til å unne meg en lang morgen/formiddag med kaffe og aviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #767 Del Skrevet 27. desember 2006 Onsdag 27. desember I dag sov jeg lenge, og jeg hadde nok sovet kjempelenge hvis ikke Halvdelen hadde ringt meg. Det at telefonen ringte passet godt inn i drømmen min, så det tok litt tid før jeg forsto at telefonen ringte på ordentlig. Men jeg tok meg tid til kaffe og avisrunde før jeg kledde på meg, halte fram stavene mine, puttet musikk i ørene og gikk ut i sola. Det var deilig å gå en runde. Det var sånn passe kaldt, men jeg gikk meg fort varm. Gikk forbi hestehagen og fire av hestene var ute. De ville gjerne hilse på en vandrer, så jeg stoppet litt der og "pratet" litt med dem. Så stoppet jeg innom butikken og kjøpte en bunke ukeblader, før jeg gikk hjem. Har vasket to maskiner i dag, og har ryddet kjøkkenet etter julemiddag og julelunsj og annen julespising. Men jeg tok ingen tur til svigermor i dag. Fant ut at jeg ville lese ukeblader og ellers gjøre ingenting. Så det har jeg gjort i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. desember 2006 #768 Del Skrevet 27. desember 2006 Men jeg tok ingen tur til svigermor i dag. Fant ut at jeg ville lese ukeblader og ellers gjøre ingenting. Så det har jeg gjort i dag. ← Veldig bra tiltak . (Det samme skal jeg gjøre fra og med i morgen, for nå har jeg jobba ferdig for dette året - håper jeg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 27. desember 2006 #769 Del Skrevet 27. desember 2006 Høres ut som du har hatt en hyggelig julefeiring bettie! Kos deg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 27. desember 2006 #770 Del Skrevet 27. desember 2006 Fortsatt god jul, Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 28. desember 2006 #771 Del Skrevet 28. desember 2006 Svært lite arbeidspress på meg om dagen, så jeg tar en dagbokrunde midt i arbeidstiden. Fortsatt god jul, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #772 Del Skrevet 28. desember 2006 Torsdag 28. desember Har mange slike planer, jeg, Cata Koser meg, jeg, baby-E Takk for det, Midnattsol Hei på deg, mysan Nok en dag har passert i rolig tempo. Kunne nesten vende meg til det. Jeg har jobbet en stund med et manus - muligens til en bok. Jeg har jo ikke akkurat levd et A4 liv, og når jeg har holdt på med "loftsryddinga" mi, så har jeg skrevet ned tanker og minner, og det har blitt noen sider. Jeg har nå tenkt å sende det inn til et forlag eller tre. Det verste svaret jeg kan få er jo nei takk. Skal sende det av gårde i morgen - så får jeg se. Dagen gikk i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. desember 2006 #773 Del Skrevet 28. desember 2006 Så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2006 #774 Del Skrevet 28. desember 2006 Spennende. Blir den antatt så......PM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. desember 2006 #775 Del Skrevet 29. desember 2006 Spennende!! Lykke til med forsøket - krysser alt som kan krysses, og når jeg kommer hjem skal jeg krysse noen stol- og bordben for deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #776 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Fredag 29. desember Det er kjempespennende og litt skummelt, men nå har jeg postet manus til et forlag. Så får jeg se om jeg får positiv respons eller ikke. Det tar vel et par måneder før jeg kan forvente noe svar. Sender det til tre forlag til i morgen, men jeg hadde ikke frimerker til mer enn et manus i dag. Skal kjøre til posten i morgen og få dem av gårde. Best å gjøre det mens jeg enda våger. Jobbet litt til med manus i dag. Det er stadig noe je kan flikke på, redigere, men til slutt ble det som det ble og rundt 190 sider er kopiert og klare. Tok en tur til svigermor også i dag. Og i dag rotet hun fælt. Jeg snakket med en av sykepleierne, og hun mente også at svigermor var blitt mer rørete. Prøvde å snakke med henne om hva vi skal gjøre med leiligheten hennes - og tingene hennes, men hun fulgte ikke med og var bare opptatt av at hun ikke hadde noen avis. Hun som ikke har lest aviser på mange år. Hun mente også at datteren hadde vært der, og et barnebarn. Men de er begge i Spania, og det er stort sett bare jeg som er der. Så jeg ble enig med sykepleieren om at det bør opprettes en hjelpeverge for henne. Noen utenfor familien som kan ivareta hennes interesser. Svigerinnen min kommer til Norge i midten av januar, og jeg gruer meg. Hun vil antagelig selge alt og få sin del av arven før svigermor er død. Hun og den ene datteren hennes sitter og teller hvor mye penger de kan få ut nå. Halvdelen kan nok stå imot en stund, men jeg vet at han vil gi seg for damemakta for å få fred. Så det er viktig å få denne hjelpevergen på plass så raskt som mulig. Det er ikke akkurat noe hjertelig forhold mellom Halvdelen og søsteren. Og meg liker hun ikke i det hele tatt, for jeg har tatt igjen med henne så det har holdt. Det tåles ikke. Det skal bli moro i midten av januar, ja. Men kjenner jeg svigerinnen min rett, kommer hun ikke til å tilbringe så mye tid verken sammen med oss eller med svigrmor. Forrige gang hun var her, spandrte hun et døgn på moren sin - av en måned. Sånn - der fikk jeg ut litt frustrasjon. Ellers har jeg ikke gjort noe særlig i dag. Tåka har hengt tungt ned over tretoppene, og det har ikke akkurat gitt meg energi. Endret 29. desember 2006 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 29. desember 2006 #777 Del Skrevet 29. desember 2006 Så kjipt det med svigermor då... Er bare så typisk at de som har minnst med vedkommende å gjøre å sånn, er nettop de som vil prøve å få skrapt til seg mest mulig arv ol (spes. før personen er gått bort og...) og det er også de som lager mest uro, er størst i kjeften og krever mest liksom..... Som hjelpepleier har eg sett mye sånt... Mye rart her i verden.. Veldig vanskelig det der når noen havner i liknende situasjon som din svigermor.. da er hovedpersonen liksom ekstra utsatt og.. Nei... du får passe på du, å lage slike ordninger som du har tenkt virker jo lurt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2006 #778 Del Skrevet 30. desember 2006 Vil stikke innom å ønske deg en flott nyttårshelg og et riktig godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #779 Del Skrevet 30. desember 2006 Lørdag 30.desember Tror det er lurt å ha mitt på det tørre i hvert fall, og det får jeg når svigermor får en hjelpeverge, Litl Lady. Hei Rizla. Kos å se en ny signatur her. I dag har jeg vært litt husmor. Skiftet på våre senger og støvsugd og vasket klær. Lillepusen hadde med seg en fugl inn her om kvelden, og sånt blir det fjær av. Måtte en tur på butikken også, får å handle grønt til middagen i morgen. Og så skulle jeg jo få sendt av gårde resten av mine manus. Det ble en ganske dyr greie. Hver konvolutt kom på ovr 50 kr. Det betyr at jeg puttet på alt for lit frimerker i går. Men pytt. Så nå er det bare å vente på respons. Var en tur innom svigermor også, da jeg likevel var ute og kjørte. Hun var klarer i dag, så jeg fikk fortalt henne om dette med hjelpeverge, og hun var enig med mg om at det var lurt. I dag blir det lite tv-titting. Av en eller annn grunn "blåser" signalene vekk, så jeg har/har ikke tv for tiden. Samme kan det være, men kunne egentlig tenkt meg å kaste et blikk bort på boksen i ny og ne. Kunne tenkt meg et gjensyn med Åndenes hus. Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. desember 2006 #780 Del Skrevet 30. desember 2006 Godt svigermor er enig når hun har sine klare øyeblikk. Det må da gjøre tingene adskillig lettere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå