Bettie Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #721 Del Skrevet 1. desember 2006 Prøver, prøver, Cata. Det er når det blir for mye andre at jeg forsvinner i dypet. Er ikke flink nok til å gi blaffen, rett og slett. Og så er andre så vandt til at jeg ordenr opp.... Litt min egen feil med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 1. desember 2006 #722 Del Skrevet 1. desember 2006 Kjære Bettie, jeg er så glad for å se deg tilbake. Hadde en følelse av at du ikke hadde det bra. Det ligger mye ansvar på skuldrene dine, av og til hadde du kanskje trengt noen som passer på deg og. Ta vare på deg selv nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. desember 2006 #723 Del Skrevet 1. desember 2006 Uff, det var veldig mye på en gang. Håper det ordner seg, kjære deg. Mange gode tanker sendes din vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 2. desember 2006 #724 Del Skrevet 2. desember 2006 Hei hei kjære deg! Godt å se at du har kommet deg oppover kjelletrappen igjen. Du må ta vare på deg selv! En go lørdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 2. desember 2006 #725 Del Skrevet 2. desember 2006 Håper d går bedre med nå da værtfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. desember 2006 #726 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg rusler innom med en lørdags jeg også. Har sittet med nesa langt inni PC'n og kreert ny nisselue, så nå er jeg passe firkanta i blikket. Håper du har en bra løsrdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 2. desember 2006 #727 Del Skrevet 2. desember 2006 Prøver, prøver, Cata. Det er når det blir for mye andre at jeg forsvinner i dypet. Er ikke flink nok til å gi blaffen, rett og slett. Og så er andre så vandt til at jeg ordenr opp.... Litt min egen feil med andre ord. ← Du vet Bettie, vi har nok litt samme problem der. Gode gamle "gi faen"-greia. (Jeg har slettet meg og kommet tilbake med nytt navn. Men jeg tror du skjønner hvem jeg er likevel.) Håper og tror at du kan komme deg ovenpå igjen. Jeg har tenkt på deg. Jeg tror jammen vi har vært i samme båt i høst. Mye rundt og mye inni. Det blir fort slitsomt, det. Stor klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. desember 2006 #728 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei Bettie, godt å se deg igjen. Synd at du er nødt til å være den som ordner opp for alle andre hele tiden. Ser de ikke at det kanskje blir litt for mye for deg? Eller er du så god til å skjule det at de ikke aner noe som helst? Skulle ønske jeg kunne holde en bitte liten tale for den gjengen din, så de kunne ta litt mer ansvar selv for seg og sitt... du kan jo ikke ha det sånn, Bettie! Ta vare på deg selv nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #729 Del Skrevet 7. desember 2006 Torsdag 7.desember Noen ganger skulle jeg ønske at det var mulig å legge litt fra meg, kira. Takk for gode tanker, Midnattsol Det er ikke så lett å ta vare på seg selv, baby-E Det går litt bedre, Litle Lady Skikkelit fin du er med nisselue, Cata Hei navnløs. Godt å se deg. Kanskje du skulle tatt deg en tur, mysan? Jeg har det litt bedre nå, men jeg sliter med søvnen, og søvnunderskudd er ikke moro. Prøver å få lagt meg rimelig tidlig, men sovner ikke før ut på morgenkvisten. Det er temmelig dumt. Det går mye i det samme om dagene - jobb, svigermor, juleforberedelser - og klesvask. I tillegg til mitt, har jeg svigermorsk vask også nå. Jeg håper at svigermor snart får plass å sykehjemmet. Hun står i kø - men der kan hun jo bli stående en stund. Det er ikke akkurat overskudd på sykehjemsplasser for pleietrengende gamle. Jeg begynner å bli ferdig med julegavene, men har et stykke prikearbeid igjen. Skal sy på perler på pulsvarmerne. Kalenderen er jeg ferdig med, og og julekortene er snart klare de også. Skulle bare så gjerne hatt litt overskudd. Er det noen som har litt rester i en pose, så er jeg interessert i å kjøpe. Det verste er at jeg kjenner dette igjen. Jeg får ofte en knekk opp mot jul. Lurer på om jeg er småallergisk mot juleforberedelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 8. desember 2006 #730 Del Skrevet 8. desember 2006 Tar meg gjerne en tur for å tipse gjengen din, Bettie Juleforberedelsesallergi? Det har jeg også tror jeg.. jeg liker selve jula veeeeldig godt, men de siste ukene i forkant skulle jeg gjerne vært foruten. Helt klart. Adventstiden er så koselig - my ASS! (OK, overdramatiserer litt da, men allikevel liksom...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 8. desember 2006 #731 Del Skrevet 8. desember 2006 Ta vare på deg selv. Førjulstiden er koelig, men slitsom. Da må man bare gjøre det man orker, resten får være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. desember 2006 #732 Del Skrevet 8. desember 2006 Hadde jeg hatt noe overskudd så skulle jeg sendt det straks . Men det er litt mangelvare her også. Julen er ikke min beste tid og har heller ikke vært det på veldig mange år. Prøv å rydd litt tid og rom for deg selv også, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 9. desember 2006 #733 Del Skrevet 9. desember 2006 Jul er en veldig slitsom tid, så det er kanskje ikke så rart? Dessuten har jo høsten vært lang og mørk (i allefall her) og det kan gjøre hverdagen mørk og tung for enhver. Du er så flink Bettie, du klarer dette. Solen vil skinne mot deg igjen også, før du aner ordet av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #734 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Lørdag 9.desember Det er ikke bare kos, nei, denne adventstiden, mysan. Har ikke tenkt å bake sju slag, lage sylte og alt annet som liksom hører julen til, Bellatrix Har satt meg ned med et friminutt for meg selv, nå, Cata. Høsten er ikke min beste tid, så jeg gleder meg til at dagene blir lengre - og lysere igjen, bustetroll Torsdag hadde Halvdelen bursdag. Frøkna og samboeren kom til middag. For skams skyld laget jeg middagen denne dagen. Fondue og gratinerte poterer. Det er ikke så store jobbe. Jeg hadde kjøpt bøker til Haldelen denne gangen - krimbøker, for det ønsket han seg. Fredag kom jeg meg opp med en gang klokka ringte - og det er det en stund siden jeg gjorde, så jeg hadde faktisk litt god tid på morgenen. På jobben er det akkurat å en litt stille periode, så jeg fikk unna noen referater og litt annet skrivearbeid. Oppvaskmaskinen fant ut at den ville takke for seg torsdag, og den var stappfull, så det var fram med Zalo og oppvaskbørste da jeg kom hjem. Kunne ikke la oppvasken bli stående i maskinen. Skal ringe etter service mandag, for maskinen er bare et halvt år gammel - og det er greit å ha den i gang til jul. Resten av dagen satt jeg og festet tråder. Det er ok å strikke, men det er kjedelig å feste tråder og sy inn belegg. Blir nok ferdig med det i dag. I dag sov jeg lenge. Det var godt, selv om jeg fortsatt er trøtt. Håret mitt har grodd over alle former og jeg så ikke ut på hodet, så jeg MÅTTE bare klippe meg i dag. Heldigvis er det flere steder med drop-in, så jeg satt og ventet en times tid før det var min tur. Så nå er jeg kort igjen. Skal farge håret også, for det er en stund siden jeg gjorde det sist. Etterpå var jeg en tur hos svigermor. Jeg var der ikke i går. Hun er ganske klar igjen nå, og hun setter pris på besøk, men det er ikke så mye vi kan snakke om. Prøver å snakke litt om gamle minner, men hun har vansker med pusten, så det er ikke så mye hun orker å si. Det var ikke noen klær å vaske denne gangen, og det er bra. Halvdelen jobber mye om dagene, så jeg skal lage midagen i kveld også. Har ordnet i stand til lutefisk, for det liker vi begge to. I morgen kommer poden med familie. Vi skal lage såpe. Former, dufter og farger er klare her. Jeg skal også lage esker til såpene. Det er jo litt morsomt å kunne legge såpene i egenproduserte esker, som julegave. Endret 10. desember 2006 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 9. desember 2006 #735 Del Skrevet 9. desember 2006 Du er driftig Bettie - du får gjort mye. Selv om du er sliten. Du må ha mengder med selvdisiplin. Selv mangler jeg dette, og dermed blir det ikke gjort mer enn det aller nødvendigste når jeg er sliten. Kun det aller aller nødvendigste, og knapt nok det.. men det blir sikkert jul allikevel, enten jeg er i mål i tide eller ikke.. skulle ønske jeg kunne slippe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #736 Del Skrevet 10. desember 2006 Søndag 10. desember HAr ganske mye selvdisiolin, mysan, ellers hadde jeg ikke kommet meg på jobb en gang. Nå sitter jeg her med farge i håret ogverken briller eller linser på, så det kan bli ganske interessant å se hva som mommer på prent. Ser ikke så godt uten hjelpemidler. Men om en stund skal fargen skylles ut, og så er jeg både nyklipt og nyfarget. Det blir godt. Har valgt en rodlilla tune denne gangen. Det er jo snart jul, ikke sant? Jueverkstedet er avholdt. Det ble masse såper, og lillefrøkna var kjempefornyd. Vi skulle lage gelelys også, men det skar seg. Kjelen jeg hadde som vannbad til å smelte voksen ble for varm, slik at det gikk hull i boksen og voks blandet seg med vann og sprutet ut over hele komfyren,. fikk en bra dusj ove handa også, så jeg tilbrakte ganske lang tid under kalt vann med en,. Har likevel fått områer som er hissigrøde, type brannskade 1. Det svir litt, men går bra. Så gelelys ble det ikke i dag. Men vi malte på glass til te-lys, og det ble ganske så vakkert. Så i morgen kan jeg pakke vekk alt som har med juleerksted å gjre. det blir litt godt. De fleste julekortene er nå skrevet, og de fleste julegavene er i havn. Har bare igjen å kjøpe gae til Halvdelen. Men jeg er ikke helt i mål når det gjelder de hjemmelagede gavene. Får feste noen flere tråder i kveld. Det blåser så det uler rundt hushjørnet, så det skal bli vanskelig å få sove i natt. Nei - nå skal jeg på badet og sklle ut overskuddsfargen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. desember 2006 #737 Del Skrevet 10. desember 2006 Au da. Stearin i vann er sikkert ingen god blanding. Godt du fikk kjølt ned handa da, sånn at du fikk begrenset skaden noe. Brannsår er ikke godt. Jeg synes juleverksted høres koselig ut, jeg, men man må ha litt overskudd for å drive med det så jeg skjønner det er litt godt å pakke vekk remediene akkurat nå. Får kanskje litt ekstra piff av ny hårfarge også. Det pleier være en av de "utenpå-tingene" som gir meg et løft i allfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #738 Del Skrevet 14. desember 2006 torsdag 14.desember Det gjorde vondt med varm stearin, ja. Cata, men tommelen er nesten sitt gode, gamle seg igjen. Og litt ny farge på knotten gir også meg et løft. Mandag var det julebord på sykehjemmet -for beboere og pårrende. Halvdelen var ikke erdig med jobben da julebordet startet, men jeg var der sammen med svigermor. Så kom Halvdelen litt etter. De hadde dekket langbord med røde lys og hvite duker, og full julemidda ble servert. Kake og kaffe var det også. Og julesanger og loddsalg. Det var veldig koselig, men slitsomt for sviermor. Hun sovnet flere ganger. Tirsdag ble svigermor sendt hjem, for det var ikke plass på korttidsavdelinen - og heller ingen fast plass er å oppdrive. Så nå sitter hun hjemme i leiligheten og får hjemmesykepleiebesøk fire ganger i døgnet. Og hun som ikke kommer seg på do på egenhånd. Det løses ed at de setter på henne bleie. Snakk om uverdig avslutning på livet. Tirsdag var jeg også invitert til lillefrøknas juleavslutning på skolen. Det var en avslutning helt etter oppskriften - kaffe og kaker til foreldrene, brus til barna, en undeholdningsbit der elevene leste vers og sang, - kjempefint - og loddsalg. Jeg var veldig enig med meg selv om at jeg er glad for at jeg ikke lenger har små barn, for når man ser bort fra undehodningstiden, så løp ungenen etter hverandre hele tiden. Jeg er så gameldags at jeg synes barna kan sitte mens de spiser kake, jeg. Men det var jo ikke mine barn så jeg holdt munn og drakk kaffe. I går hadde je ikke noe program, så da pakket jeg inn julegaver. Ikke alle, men en del. Hadde avtalt en tur til hovedstaden og omegn for å avlevere/bytte julegaver. Og så fikk jeg brodert på perler på flere fingervanter. I dag var det rett fra jobb og ut på tur. Var en tur innom en bensinstasjon for å få hjelp til å skifte ei lyspære på bilen .- og det fikk jeg hjelp til av en kjekk, ung mann. Julegavene er avlevert og nye er tatt med hje. Fikk tid til en venninneprat oså, så det ar ikke bare stress i dag. I morgen skal vi ha nok en gjennomgang av økonomien på jobben. Underskuddet er blitt formidabelt, så nye eksperter skal se på om det er mulig å ta grep for å få økonomien på fote igjen. Jeg tipper at konklusjonen vil bli at det ikke er noe å spare. Men jeg liker ikke situasjonen - nå har en beynt å ta fra meg nattesøvnen også. I morgen har jeg egentlig en avtale om å spise ute med jobben, men jeg vurderer å droppe det. Er sliten og tror jeg trenger en rolig dag hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 15. desember 2006 #739 Del Skrevet 15. desember 2006 Du har sannelig travle dager Bettie. Juleverksted høres koselig ut, det hadde vi tidligere. Men jeg orker det ikke lenger, har ikke overskudd. Det eneste jeg lager nå er dørkrans. Jeg blir ganske sint når jeg leser om svigermoren din. Hvordan kan vi forsvare at vi behandler våre gamle på denne måten i et rikt land som Norge? Og det har blitt det vanlige, ikke unntaket. Skulle ønske jeg hadde makt til å forandre det, men jeg kjemper for mine egne gamle, i den grad det hjelper. Håper ikke jobb-bekymringer tar fra deg nattesøvnen, og ha en fortsatt fin førjulstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 16. desember 2006 #740 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei hei Bettie! Det ser ut som du har nok å sette fingrene dine i om dagen. Ble helt andpusten bare av å lese det jeg Synd at de ikke lengre hadde plass til svigermoren din. Synd at hun blir sitytende hjemme. Hvertfall om hun slv vil være på sykehus. Min bestefar sitter også hjemme. Han har egentlig et veldig stort behov for å komme på sykehjem, eller hvertfall omsorgsbolig, men han nekter. Og da kan vi jo ikke flytte han. Så han skal få lov til å avslutte livet hjemme. I sitt barndomshjem. Bor hun langt unna dere eller? Håper de finner en plass til henne. Ikke godt å vite at hun sitter der, og ikke engang klarer å gå på do på egenhånd. Er alle julegavene i boks nå da? Jeg har et par igjen jeg. Men jeg veit akkurat hva jeg skal kjøpe da, så jeg tenkte jeg skulle ta det dagen etter eksamen, altså på tirsdag. Håper du har hatt en fin helg hittil, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå