Cata Skrevet 11. oktober 2006 #681 Del Skrevet 11. oktober 2006 Bettieeeeee.... *roper* Du er på side 2. Hvordan går det med lanken? Håper den snart er i fin form igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #682 Del Skrevet 11. oktober 2006 Onsdag 11.september Her er jeg, Cata. Takk for haling over på side 1 igjen. Kos med hilsner fra deg, Midnattsol. Jeg har nesten forslukt meg på bøker, mysan. Men det er hygglig å lese. Og det er kos å holde på med håndarbeid også. Trives med å ha litt i henda. Hei igjen, Bellatrix Helgen ble ikke så værst, kira. Jeg skal lage litt forskjellige engler. Noen skal jeg lage cernit-hode og -hender til, lage kjoler av blonder og bruke fjær til vinger. Andre blir litt røffere i kanten - med ståltrådvinger og kjoler av litt grovt papir. Skal prøve å tigge til meg en gammel tapetbok et eller annet sted, for jeg rekker ikke lage papir selv - selv om det hadde vært morsomt. Det er ikke så dumt å ha telling med hvor mange skritt man går om dagen, flowerpower. Jeg har en slik teller, jeg også. Hei Litle Lady. Takk for hilsen. Søndag dro Halvdelen og jeg til Sverige - for å kjøpe mer garn. Har funnet et godt ullgarn der som jeg skal strikke pulsvanter av. Det blir en av julegavene, det. Hittil har jeg strikket tre par, men det er i overkant. Hånda likte ikke det, så jeg tar det litt roligere nå. Vi var også en tur hos frøkna og sjekket badet deres. De hadde vært flinke mer flislegging og oppsett av plater, så badet ble asolutt godkjent (som om de trengte noen godkjenning fra oss). Frøkna ville at vi skulle ha uleverksted i år også, så vi ble enige om å lage gelelys og lyslykter til te-lys. Har snakket med poden også, og de ville også være med på juleverksted, så da får vi se om vi ikke skal lage såpe også. Det blir i begynnelsen av desember, så jeg får handle i løpet av denne og neste måned. Mandag var jeg til kontroll med labben, og den ble godkjent. Men - jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle sette i gang med storrengjøring enda, ikke skulle jeg sykle, og ikke skal jeg ta armhevninge. Jeg klarer meg godt uten å ta storrengjøring enda. Det er jo lenge til jul. Sykkelen har jeg nesten parkert, og jeg får hoppe over de øvelsene som belaster handa når jeg trener, så det kan jeg leve med. Hånda er faktisk ganske så god, men jeg kjenner at noen har rotet inni den. Det fikk jeg beskjed om at jeg måtte regne med enda en drøy måned. Men nå skriver jeg her med begge hender, og det går ganske så bra. Så i går begynte jeg på jobb igjen. Legen lurte på om jeg ville ha en forlengelse av sykemeldinga, men det følte jeg ikke for. Jeg begynte å kjede meg hjemme. Og så lå det to rapporter og ventet på meg. Begge med frist denne uka. Og den ene er stor. Jeg kjente at jeg hadde sittet ved PC-n hele dagen, ja, da arbeidstiden var slutt. Og jeg har stort sett sittet ved PC-n i dag også. Men jeg har vært litt flinkere til å ta pauser og hvile hånda i dag, så den er ikke så vond i dag. Jeg ble nesten ferdig med den ene rapporten, og skal begynne på den neste i morgen, så da vet jeg hva jeg skal bruke tiden min til i morgen. Så - etter to ukers lediggang er det full rulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #683 Del Skrevet 14. oktober 2006 Lørdag 14. oktober Jeg er i full gang med julegaveproduksjonen. For tiden strikker jeg altså. Jeg gjør det på produksjonsmåten - strikker i vei - og så skal jeg feste tråder når jeg er ferdig med all strikkinga. Må kjøpe litt flere perler, ser jeg, for alle damene skal få pulservanter med perlebroderi. Jeg skal ha 19 par, så det er bare å holde tempoet oppe. Hittil har jeg strikket 4 1/2 par. På jobben har det vært veldig hektisk. Jeg hadde disse hersens rapportene hengende over meg, og ble nå ferdig med dem fredag, som var fristen. Om det kommer noe ut av dem - se det gjenstår å se. Jeg regner med reaksjoner på den ene rapporten. trening har det ikke blitt noe av denne uka heller. Huff. Men jeg skal starte opp igjen neste uke - helt sikkert. Regner med at jeg skal gå meg en god tur mandag, så får jeg se om det blir innendørstrening tirsdag og onsdag eller om det blir mer turer. Kan jo ikke belaste hånde skikkelig enda. Jeg er på vei mot målet mitt om å gå ned ti kilo innen midten av november. Det gikk fort og greit de første fire - fem kiloene, men nå tusler det bare ned mellom 1/2 og 1 kg i uka. Så lenge det går nedover får jeg vel være fornøyd. Har bare innmari lyst på sjokolade og snop, men har holdt meg unna det lenge nå. I dag har jeg vært flink husmor. Jeg fikk ikke lov til å ta storrengjøring enda, sa legen, men litt rengjøring fant jeg ut at jeg sikkert kunne gjøre. Så nå er huset ryddig, forholdsvis støvfritt, og det er mulig å bevege seg på kjøkkenet. Halvdelen er flink til å lage mat, men har er ikke flink til å rydde, og når jeg heller ikke har kunnet ta i, har det blitt en smule kaotisk på kjøkkenet. Snart skal jeg hegne opp klær, og så kan helegfreden senke seg over heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2006 #684 Del Skrevet 14. oktober 2006 Så flink du har vært Bettie. Jeg skulle bare ha hatt vekk et par kilo, men klarer ikke å la være å kose meg litt. Jeg vet at noen ukers brus- og godteritørke, og noen ekstra turer hadde gjort nytten, men er ikke standhaftig nok. Ha en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2006 #685 Del Skrevet 15. oktober 2006 Måtte innom med en for å vise at du er i mine tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. oktober 2006 #686 Del Skrevet 15. oktober 2006 Så flink du er, Bettie. Her falt hele slankeprosjektet i grus da det ble en periode med mye reising. Men skal ta meg sammen og begynne igjen. Sitter og ser ut over byen (vel, den biten jeg ser fra vinduet da) og registrerer at det er fint vær ute. Men er i slapp-av modus denne helga så det eneste som skal gjøres her er gulvvask når "kirketida" er over. Vil henge ut et par matter til lufting mens jeg vasker så det er greit å ikke erte på seg evt. hårsåre naboer. Ha en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2006 #687 Del Skrevet 15. oktober 2006 Innom for å si god mandag, jeg. Godt at hånda er bedre! Du er i gang med julegaver allerede, ja. Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å strikke. Jeg blir mer og mer takknemlig for hvert år, for strikketing og andre hjemmelagde gaver. Det er så koselig å sitte i ny strikkagenser og vite at det er masse arbeid bak. Det blir nok noen fine gaver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 17. oktober 2006 #688 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jøss... d høres jo VELDIG bra ut då...med de kiloene mener eg.. Går du på noen slags diett og el? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 21. oktober 2006 #689 Del Skrevet 21. oktober 2006 Heya.. bare innom med en lørdagshilsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 22. oktober 2006 #690 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei Bettie - søndagshilsen herfra. Er på en liten dagbokrunde nå, med ett øye på denne skjermen og det andre på TV-skjermen. Deilige late søndag. I morgen er det jo jobb og full pinne igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #691 Del Skrevet 22. oktober 2006 Søndag 22. oktober Jeg føler meg ganske flink, Kira, men sliter litt med å holde motivasjonen oppe. Hei, sommerbertha Slankeopplegget fikk en liten knekk da jeg ikke kunne trene noe særlig, Cata. Det går så sakte ned nå. Jo - det er koselig med håndarbeider, Hope. Og jeg håer jo at mottakerne liker det jeg strikker. Går vel egentlig ikke på noen diett, Litle Lady. Følger opplegget til slankeklubben, og det passer meg. Hei mysan. ate søndager er ikke å forakte. Her hos meg er jeg inne i en helt rutinepreget hverdag. Det er jobb, husarbeid, litt strikking om kveldene, natt og ny morgen. Jeg er ferdig med mine to rapporter på jobben, og skal finne en måte å bearbeie en tredje rapport på. Har bestemt meg for at vi får ta et seminar. Mine ansatte likte den tanken - men det koster jo penger, da. Og jeg ligger dårlig an når det gjeler å holde budsjettet. Skal snakke med sjefen om akkurat det, for uten mer å rutte med må jeg skjære kraftig ned på driften, noe som vil føre til nye oppsigelser og et dårlig tilbud til de vi skal serve. På hjemmefronen har vi feiret en svigeratter. Hun hadde bursdag, så vi var der en ettermiddag. Ellers er det ikke mye å si om det som skjer hjemme. Jeg er sliten etter jobben, og sovner fort en liten time om ettermiddagen. Været og energien min holder følge. Er det lyst ute,har jeg masse energi, men nå som det har vært tussmørkt og grått, daler energinivået merkbart. Blir så usigelig trøtt. Handa mi er ganske så bra nå. Merker ikke noe til den til daglig, og det er jo bra. I dag har vi hatt poden, svigerdatter og lillefrøkna til middag egentlig skulle poden hjelpe meg me å skifte dekk, men vi tar det en dag til uka. Det er jo ikke akkuret bråhast slik vårmeldingen er. Halvdelen monterte kattedør i et vindu i dag. Men kattene er meget skeptiske til den innretningen. Bøllepusen er for øvrig svært sur på meg. Hadde henne med til veterinæren, og der ble hun bedøvet. Hun sjanglet bra da hun våknet igjen. Og nå forer jeg henne med penicilin og øredråper. Hun hater begge deler og går nå store buer utenom meg. Ikke snakk om å hoppe opp på fanget nå. Jeg håper kuren virker, ellers er det mulig det er en svuls, og da er det ikke noe å gjøre. Nå er Bøllepusen en gammel kattedame og har levd et rikt katteliv, men vi vil jo gjerne beholde henne så lenge hun har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 22. oktober 2006 #692 Del Skrevet 22. oktober 2006 Sunn mat og trening er bra, enten man slanker seg eller ikke. Om ikke treningsmotivasjonen er på topp så er det jo bra at du er flink til å spise sunt. Håper du har en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. oktober 2006 #693 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Slenger innom for å ønske deg en fin kveld. Har forøvrig kommet meg på trening igjen og kjenner det i beina (merkelig - er sterkere i beina enn i armene, så det er feil sted å være småstøl). Endret 23. oktober 2006 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 23. oktober 2006 #694 Del Skrevet 23. oktober 2006 Stilig med kattedør då.... bøllepusen vil nok like d når hun er blitt bedre.. Ellers hatt en fin start på uken? Du må iværtfall ah god bedring med hånden din.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #695 Del Skrevet 26. oktober 2006 torsdag 26.oktober Prøver å holde meg til den smale mat-sti, Bleeatrix har du begynt å trene igjen, du da, Cata. Jeg skal ta meg sammen og begynne igjen jeg også. Bøllepusen liker kattedørea, og nå har jeg også sett at lillepusen bruker den, så da er et problem ute av verden og kattene kan komme og gå som de vil. Mandag var skikkelig blå-mandag. Jeg hadde et nytt møte hos sjefen min angående budsjettet, og jeg forklarer overskridelsene om igjen og om igjen. Hadde med meg innsparigsforslag også, men de ble ikke godkjent. Og når ikke de be godkjent, ser ikke jeg hvordan jeg skal spare. Men jeg fikk tilbud om å ha to utenfra til å titte meg i kortene. Og det sa jeg ja-takk til. Det kan få to resultat. Det ene er at jeg får beskjed om at jeg sløser - noe jeg mener jeg ikke gjør - og at de kan peke på hvor jeg kan spare inn. Det andre resultatet er at det viser seg at et ikke er noe å hente - jeg sløser ikke, og da må jeg få en større ramme. Spennende blir det uansett. Natt til søndag hadde jeg en svært utolig natt. Sovnet og våknet om hverandreog sov bare korte stunder sammenhengende. Det passet dårlig, for jeg skulle være ekspert tirsdag og ville gjerne møte tidlig for å forberede meg litt. Jeg forsov meg selvfølgelig, og var heller tung på gassen på veien, og var glad det ikke var mye trafikk den veien jeg valgte gjennom skogen. Ekspertjobben gikk greit. Jeg vet jo hva jeg skal si og gjøre. Det tar bare litt tid. Etter tre timer som ekspert var det bare å hive meg i bilen og ile til jobben. Der skulle jeg legge fram en rapport om vår drift, slik ansatte ser det. Det var en sært omfattende greie, så jeg kortet den ned og hadde en pp-presentasjon for hele personalet over tre timer det også. Så jeg var rimelig kjørt da jeg kom hjem. Onsdag skrapet jeg is av bilen for første gang denne høsten. Jeg er jo glad for at det har drøyd så lenge før isen. Egentlig hadde jeg litt planer om komme meg tidlig av gårde og ta en morgensvømmetur før jobben. Men jeg var så ille trøtt at det var ikke snakk om å stå opp da klokka ringte. Jeg skrudde den av og sov en time til. På jobben gravde jeg fram dokumenter og annet som mine to veiledere kan trenge. Jeg ble omtrent halvferdig. Frøkna kom hjem og skiftet til vinterdekk. Hun fikk litt hjelp av Halvdelen. Og i dag her jeg vært ekspert hele dag. Det er ganske anstrengende å være ekspert, men det gikk greit i dag også. Sliten i hodet er jeg likevel etter dagen. Så i kveld blir det tv og strikkepinner - hvis jeg ikke sovner i stolen. Jeg strikker en pulsvante på en kveld, og haugen ferdige vanter øker. Skal kjøpe perler en dag slik at jeg kan pynte damenes vanter. Det er et ufysleig vær i dag. Det regner og blåser - og det har det gjort hele dagen. Jeg blir trøttere i grått våre enn på solskinnsdager. Skal ta meg en liten dagbokrunde i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #696 Del Skrevet 29. oktober 2006 Søndag 30.oktober Fredag var jeg nede hos min sjef igjen. Jeg skal få veiledning nå, og det ser jeg fram til. Jeg regner med at de som skal komme inn og titte meg i kortene vil de det samme som meg - at det ikke er mulig å drive innenfor den rammen jeg har fått. Fredag ettermiddag sløvet jeg - som vanlig, men lørdag var jeg litt husmor og fikk unna støv og smårot. Etterpå hentet jeg lillefrøkna. Poden og svigerdatter var ganske dårlige begge to, feber og influensalignende symptomer. Lillefrøkna skulle i bursdag, så jeg kjørte henne dit først og hentet henne etterpå. Da hun kom fra bursdag slappet vi av med en film - Harry Potter. Lillefrøkna så at jeg strikket, så da ville hun også prøve seg. Hun hadde lært å strikke, sa hun, så jeg la opp noen masket på tykke pinner. Sånn omtrent annen hver omgang tro jeg til og rettet opp småfeil, men det gikk nå framover med strikkinga. I dag har jeg ryddet litt ute, for i går snødde det, så da var det greit å se over før snøen legger seg over saker og ting ute. Halvdelen hentet poden, så han hjalp meg med å sette på vinterdekk, for et er visst på tide nå. Etterpå har jeg hjulpet lillefrøkna med strikkelappen sin. Vi sydde den sammen til en bamse, og hun var kjemepfornøyd med det. Det skulle bli en bamse til babyen, fant hun ut. Jeg kjørte henne hjem rett før barne-tv. Halvdelen og poden er i Oslo på fotballkamp. Jeg sitter inne i min lune stue og ser kampen her. Lever jo i håpet om at FFK vinner denne kampen -for det trenger de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 29. oktober 2006 #697 Del Skrevet 29. oktober 2006 Håper du får en fortsatt koselig søndagskveld og en fin uke, Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #698 Del Skrevet 29. oktober 2006 Er i godt humør nå. FFK vant! Endelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. oktober 2006 #699 Del Skrevet 29. oktober 2006 Seier for "eget" lag er ikke å kimse ad som humørskaper . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 29. oktober 2006 #700 Del Skrevet 29. oktober 2006 Deilig med seier i dag Bettie! Nå har vi berget plassen i tippeligaen nok en gang! Gleder meg til cupfinalen, men da skal jeg ta på meg enda litt mer klær. I dag snødde det gjennom hele første omgang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå