Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Ulempen med å starte trening er akkurat det du peker på - at man plutselig kjenner muskler man ikke visste man hadde, Litle Lady.

Au! Ja. :ler: . Prøvde meg på noe yogainspirerte pilatesgreier i går.... Masse rare bortgjemte muskler i denne kroppen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vondt er det i begynnelsen ja, men det er allikevel en god følelse synes jeg. Man vet man har trena og brukt kroppen og muskler rett. :)

God helg, Bettie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie -

selv om jeg har KG-pause, så tenkte jeg at en dagbokrunde er på sin plass. Det er jo ikke dere jeg trenger pause fra.

Så flink du er! Som alltid!! Trening er godt for både kropp og sjel. Tror jeg skal ta en skikkelig omgang selv i dag, siden jeg er så tidlig oppe og ikke har noen agenda i dag over hodet. Det har nemlig blitt så som så etter at jeg begynte å jobbe. Vekten holder seg stabil der jeg landet, men jeg ser at stramheten som hadde startet så fint, begynner å dabbe av igjen... aaaaargh!!

Keep up the good work, men ikke slit deg ut!

Og ha en fortryllende helg!

mysan

(I forkledning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag 3. september

Heisan Cata. Det er noe herm med støle muskler.

Jeg er ikke glad i å trene, Midnattsol, så jeg gjør det bare fordi det er nødvendig. Glede ved å ha trent, har jeg ikke akkurat.

Strikking er absolutt en høstaktivitet, kira.

Hei på deg, seroata

Så kos å se deg ninni. Savner dagboka di. Håper du har hatt en fin helg.

Takk for hilsen, shatika.

Prøver å finne på noe som er sundt når jeg lager mat, Litle Lady.

I går var jeg skikkelig flink husmor. Vasket og ryddet og skiftet på sengene. Vasket klær og hang ut i blåsten. Var nesten en hvit tornado her i huset. Ikke det at det var så ille, men litt smårusk blir det jo i løpet av ei uke.

Jeg hadde nesten bestemt meg for å dra og svømme i går, men siden temperaturen var behagelig og sola skinte, gikk jeg meg en times tur i skogen i steden. Jeg fant ut at jeg vil ha et par ting - som staver, og et eller annet musikkgreier. Tror det er lettere å gå da. Jeg må jo lure meg selv litt.

Jeg rakk akurat en dusj før poden ringte og lurte på om jeg ville være med svigerdatter og lillefrøkna på kino. De skulle se Biler. Klart jeg ble med. Jeg henta dem hjemme og kjørte til byen og fant til og med parkeringsplass i nærheten av kinoen. Filmen var artig. Litt å le av for voksne også, der. Lillefrøkna hadde med seg en venninne, og de storkoste seg.

Halvdelen var hos poden for å se landskamp på TV. Vi har nemlig ikke TV3. Så jeg ble med tilbake til dem etter kinoen og var der til kampen var ferdig.

Da jeg kjørte hjem igjen så jeg at det lynte i det fjerne. Men det uværet kom jammen rett over hodene på oss. Det var ingen vits i å legge seg før uværet hadde gitt seg. Bråkete vær er ikke sengevær. Lillepusen brydde seg katta om været. Hun sov. Men Bøllepusen liker ikke tordenvær. Hun lå på fanget mitt med ørene rett til værs og stirret ut av vinduet.

I dag har jeg vært i bursdagsselskap hos reservedatter og sønn. De har bursdag med få dagers mellomrom. Halvdelen hadde kjøpt en hettevest til sønnen, og den falt i smak. reservedatter fikk en blomsterbukett.

Jeg var kjempeflink i selskapet, for det ble servert både sjokoladekake, bløtkake og vafler. Jeg drakk kaffe og rørte ikke kakene.

I morgen skal jeg være "ekspert". Jeg er en del av en ekspertgruppe som skal lære opp andre ledere innen et område av arbeidsmiljøarbeidet. Jeg tar for meg teorier og sånt, jeg. Regner med at det skal gå greit.

Og så skal jeg trene i morgen. Må dra rett fra opplæringsøkta til treninga. Jeg rekker hjem og får slappet av litt før jeg skal av gårde på et kveldsmøte. Litt av en dag med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogturer er kjempefin trim. Det gjør godt for kropp og sjel. Musikk i øret er ikke dumt det heller, da er det lettere å få opp litt tempo, har jeg erfart.

Sikker på at du er en bra "ekspert" Bettie, Du er jo en usedvanlig klok dame. Heldige dem som får opplæring av deg!

Ha en fin uke, og fortsatt lykke til meg trimming og kosthold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er flink og trener selv om lysta ikke er så stor. Men det er vanskelig å holde på i lengda dersom motivasjonen ikke er til stede, så kanskje du kan hjernevaske deg selv til å tro at du synes det er gøy? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirsdag 5.september

Tror at det er lettere å gå til musikk, ja, kira

Hei flower - kos å se deg igjen. Er du snart på vei sydover igjen?

Skal prøve å hjernevaske meg selv, fakse. Skal gjenta for meg selv:"Det skal bli gøy å trene"

Ellers er jeg litt betutta, for vekten viste ingen nedgang. Jeg hadde ikke regnet med store vekttapet, men litt kunne jeg vel ha gått ned, synes jeg. Helt deppa er jeg likevel ikke, for jeg merker at jeg har blitt mindre i omfang. Jeg må lage et nytt hull i beltet, for beltet holder ikke buksa oppe lenger, og det er vel et godt tegn.

Ellers er jeg samvittighetsfull og fører dagbok over hva jeg spiser og hvordan jeg trener. Var flink på jobben i dag. Vi gjennomførte et førstehjelpskurs ut over ettermiddagen, så nå er jeg godkjent førstehjelper, og da spanderte jeg pizza på folket. Jeg spiste ikke en eneste bit, men ventet til jeg kom hjem til fullkornskiva mi.

Det gikk greit å være ekspert i går. Det kom ikke spørsmål jeg ikke kunne svare på. Jeg skal ut å ekspertere neste mandag også, på en avdeling jeg ikke har stort greie på. Men jeg skal jo bare presentere mitt stoff, forsøke å gjøre det begripelig for folk flest. Egentlig har jeg ikke tid, men jeg får bare snu litt på flisa, så går det vel.

Denne sommeren har gjort underverker for min psyke. Jeg har fortsatt angst, men den er stort sett håndterbar. I de tilfellene den tar overhånd, vet jeg hva det er og blir ikke så satt ut - i hvert fall ikke over for lang tid. Og jeg har fått mer energi, og det er deilig. Det er derfor jeg har kunnet sette i gang prosjekt vekttap. Og jeg klarer å holde meg i full jobb selv om det er hektisk om dagen. Så egentlig har jeg det bra om dagen. Jeg hr bestemt meg for å nyte det så lenge som mulig, og skyver vekk tanken om at dette ikke kan vare. Den har det med å stikke hodet opp av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg litt betutta, for vekten viste ingen nedgang. Jeg hadde ikke regnet med store vekttapet, men litt kunne jeg vel ha gått ned, synes jeg.

Ja. Det er juks det der. Kan trøste deg med at jeg er litt på stedet hvil jeg og. Usle 200 gram hadde jeg gått ned. Men jeg hadde 2 utemiddager i forrige uke og selv om jeg prøvde å være moderat så ble det litt kaloriutskeielse de to dagene. (Er nesten aldri ute i jobbøyemed, så hvorfor må det absolutt skje nå :klø: ?)

Men vi er utholdende damer og gir oss ikke før målet er nådd, ikke sant :tommelsmil: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt noen utedag, og ikke unnet jeg meg en kakebit i bursdagen jeg var i heller. Men - vi gir oss ikke, Cata. Det er i hvert fall sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slankeprat? :frustrert: *orkerikkorkerikke* Sjokoladen roper stadig vekk her. :ler:

Men du er jo flink, da! :klappe: Mamma hadde 15 000 skritt på skrittelleren sin i dag! :overrasket:

Har ikke fått oppdatert meg noe særlig nå, men skal se på det i morgen, jeg. God natt så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff....Vekten kan være skikkelig ekkel innimellom, men det er sikkert bare en liten pause, så gjør den ett lite hopp igjen.. Den er jo sånn.

Vet ikke om jeg hadde klart å holde meg unna kakefatet, selv om jeg syns middag er bedre enn kaker, så jeg syns du er kjempeflink.

Det er godt å høre at du har såpass kontroll på angsten din. Det går fint ann å leve med angst, når man skjønner hva som skjer, så man ikke blir helt satt ut. Men tilbakefall må man desverre regne med, men jeg syns du er kjempeflink. All ære til deg.... :klappe:

Ha en fortsatt fin uke, og lykke til på jobben!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...