Midnattsol Skrevet 3. juli 2006 #501 Del Skrevet 3. juli 2006 Hørtes ut som en koselig familiestund. Bading høres herlig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #502 Del Skrevet 3. juli 2006 Mandag 3. juli Du hadde rett, Cata. Bading var deilig. Vi hadde virkelig en koselig familiestund, Midnattsol. I dag hadde jeg tenkt å sove lenge, men det ble med tanken. tok likevel en lat morgen med kaffe og aviser før jeg gikk ut med klut og såpevann og fikk av støvet av sykkelen. Jeg fikk pumpet opp hjulene også og var for så vidt klar til en sykkel-badetur. Så var det fram med badedrakt, hånkle, bok og vannflaske og av sted bar det. Jeg fant ut at jeg ikke skulle ta den nærmeste stranda, så jeg syklet litt lenger. Ulempen er at man må over en ås for å komme til fjorden, og veien er veldig smal. Jeg orket ikke sykle opp bakkene, men tuslet meg opp og trillet sykkelen. Det var i grunnen like greit, for bilene som skulle til stranda, de var befolket med folk som ikke tenkte at en stakkars forgjenger behøvde plass. Jeg hilste på vegitasjonen noen ganger, men bestemte meg for at jeg ikke skulle bli sur. Var sånn passe kokt hummer da jeg kom fram, og fant meg en plass på svaberget. Så var det bare å vrenge av seg shortsen og hoppe uti. Hoppe er foresten litt sterkt sagt. Men uti kom jeg og det var nydelig vann. Svømte ut til bøyene og tilbake før jeg la meg til steking. To runder i vannet ble det før jeg pakket sammen for å dra hjem igjen. Jeg var ganske varm og svett da jeg kom hjem, så det var bare å hoppe i dusjen. Det er greit det, for da får jeg vekk saltet også. Vi feiret jo podens dag i går, men det er i dag han har bursdag, så vi avtalte at jeg skulle hente poden m. familie og ta en tur på brygge. Satt ute i sola og så på folk mens vi spiste pizza. En koselig stund. I kveld skal jeg ikke gjøre noe, bortsett fra å ta en runde her. Og hvis været er fint i morgen også, blir det en ny badetur på meg. Får smøre inn nesa, for den har antatt en heller rød tone. Den har det med å stikkeseg fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. juli 2006 #503 Del Skrevet 3. juli 2006 Synger: "Bettie er rød på nesen, trallallalalalala....." Sikkert ikke dumt med litt ekstra faktor på utsatte strøk. Sola tar jo godt i sjøkanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. juli 2006 #504 Del Skrevet 4. juli 2006 Så herlig det høres ut med sommerferie, strandliv og kvelder på bryggen. Tror jeg må komme på besøk en tur, for her er det regn og myggstikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #505 Del Skrevet 4. juli 2006 Høres ut som du hadde en deilig dag i går Bettie. Så heldig du er som kan sykle til stranda, selv om turen kan være litt strabasiøs. Og det er godt å stå tidlig opp på late sommerdager og nyte kaffe og avis i fred og ro. Man får så mye mer ut av dagen da. Så kan man jo heller sove litt i sola etterpå. Ha en flott dag i dag også, Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #506 Del Skrevet 4. juli 2006 Tirsdag 4.juli Nesen er betydelig bedre i dag, Cata, min i går kunne jeg ha konkurert ut reinsdyret rudolf.... Du får ta deg en tur sydover, Fakse, for jeg deler gjerne godværet med andre. Late sommerdager er tingen for meg, kira. Og i dag har det vært en hellat dag. Vel jeg sto opp tidlig, for jeg hadde besemt meg for å bli med Halvdelen og frøkna over grensa, og de skulle tidlig av gårde. Ikke det at jeg skulle ha noe spesielt, men bare for å ta en tur. Litt handling ble det på meg, da. Litt kornblanding og gresk yoghurt. Frøkna skulle en mysetur på et kjøpesenter etterpå, så jeg ble med henne. Hun kjøpte seg en bluse, og jeg har vært på jalt etter en brun topp, men fant ingen i dag. Men jeg fant en duppeditt som jeg ikke en gang visste at jeg hadde bruk for, men som jeg bare måtte ha da jeg så den. Jeg har kjøpt meg en batteridrevet vifte til varme dager, og den har til og med en vannbeholder slik at hvis det er skikkelig varmt, kan jeg få en liten dusj samtidig som jeg viftes. Jeg tror at det er oe et hvert møblert hjem må ha. Det var ikke akkurat strandvær i dag, i hvert fall ikke før i ettermiddag, så jeg droppet stranda i dag. Tar en tur i morgen, tenker jeg. Svensketur og butikkrunde - det er nok program på en lat sommerdag. Og solsenga var bare deilig, for selv om ikke sola skinte fra blå himmel, så var det varmt, så jeg slumret litt ute innimellom at jeg leste så øyet ble stort og vått i diverse ukeblader. Lat? Hvem? Jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. juli 2006 #507 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg vil også være lat - iallfall i dag. Svensketur og butikkrunde og solseng hørtes usannsynlig bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. juli 2006 #508 Del Skrevet 5. juli 2006 Å phu a'meg.... Det er meldt regn i morgen eller fredag og jeg krysser fingre, for nå er det seriøst varmt her. Må få klippekort til stranda tror jeg. Håper du har hatt en fin dag (og ikke blitt kokt sånn som visse andre....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #509 Del Skrevet 5. juli 2006 Onsdag 5. juli Mmmmm - det er deilig å være lat. Cata. Hva har så denne dagen brakt med seg? Etter avisrunden på morgenen, fant jeg ut at jeg skulle være litt flink, så jeg satt i gang vaskemaskinen. Føler meg alltid litt flink når jeg har gjort noe som minner om huslige sysler. Etterpå fant jeg fram badetøy, vannflaske og liggeunderlag og tråkket av gårde til stranda. Jeg fant meg en fin plass, for jeg var litt tidligere ute i dag enn sist. Vannet kjentes litt kaldere ut i dag, men helt avgjort innenfor badetemperaturgrensa. Og etterpå lå jeg og stekte i sola. Jeg registrerte lukten av salt og tang, iblandet solkrem. Det er avgjort en sommerduft. Og der jeg lå med lukkede øyne hørte jeg ungene hoppe ut i vannet med frydefulle hyl. Det var ikke mye krangling i hvert fall. Jeg var på stranda i drøyt to timer før jeg følte at det var nok. Da var svabergene omgjort til menneskefjell, og det ble litt tett for meg, så jeg pakket meg sammen og tråkket hjem til solsenga i hagen. I ettermiddag har jeg vært litt hagearbeider. Siden Halvdelen ikke kan bruke kanteklipperen,tar jeg den. Og nå satt jeg på selen slik at det ikke ble så tungt. Jeg ble nesten ferdig, men gikk tom for tråd, så Halvdelen må kjøpe ny i morgen. Med andre ord - nok en dag uten de store utskeielsene, og det passer meg bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2006 #510 Del Skrevet 5. juli 2006 Høres virkelig ut som du koser deg, Bettie. Og du er sååå heldig med ferieværet. Ha fortsatt en fin uke i vannkanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2006 #511 Del Skrevet 5. juli 2006 Høres ut som om du koser deg i sommervarmen, ja. Du er herlig som bor ved havet. Jeg lengter dit i denne varmen. Ingenting er bedre enn jordbær, is og strand på en gang. Det er det eneste stedet jeg klarer å holde ut om sommeren. Så - lucky you! Tror forresten jeg vet hvor Poden jobber nå.... Håper du koser deg i morgen også. Plutselig dukker jeg opp for å dra deg med på rånetur! Noen musikkønsker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 6. juli 2006 #512 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg har kjøpt meg en batteridrevet vifte til varme dager, og den har til og med en vannbeholder slik at hvis det er skikkelig varmt, kan jeg få en liten dusj samtidig som jeg viftes. ← Jeg ser deg for meg der du sitter i hagen din og spruter vann på deg selv. Du er så flink, og får gjort så mye. Det høres ut som om dagene dine er fine. Det gleder meg å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 6. juli 2006 #513 Del Skrevet 6. juli 2006 Ser ut til at du kose dg om dagane då... men d fortjene du no! Glede meg til eg skal ha ferie og kan ha litt datar med solsenga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #514 Del Skrevet 6. juli 2006 Torsdag 6.juli Jeg synes jeg er kjempeheldig med ferieværet, kira. Jeg er ganske heldig, synes jeg, Hope, som bor som jeg gjør. Og jeg blir gjerne med på en tur. Når det gjelder musikk er jeg så godt som alt-etende. Jeg er litt av et syn der jeg sitter med den vannavkjølte vifte, Bustetroll. Du kan bare se fram til solsengdagene, Litle Lady. Det er herlig. Jeg kan ikke skryte av å ha gjort så mye i dag. Det eneste fornuftige jeg har gjort, er å avluse en rose. Såpevann er fint til det. Ellers misforsto frøkna og jeg hverandre i dag. Hun og en venninne skulle til en annen strand i dag, og de lurte på om jeg ville være med. Misforståelsen gikk på at jeg trodde hun kom innom og hentet meg, mens hun trodde jeg syklet bort. Da misforståelsen var oppklart, var det litt for seint for meg å dra på stranda. Ville havne rett i hovedstrømmen av badegjester, så jeg valgte havevarianten i dag. Jeg ordnet meg med musikk via vinduet, vann på flasker og vannmelon i skiver, ei bok og syntes i grunnen jeg hadde det bra. Det ble såpass varmt etterhvert at selv med min vannsprutende vifte, måtte jeg finne fram parasolen. Jo - livet har avgjort vært levelig også i dag. Frøkna kom hjemom og lånte dusjen, for hun skulle på fest til poden. Han visste ikke at det skulle være fest i dag, gor Halvdelen tok ham med seg mens samboeren gjorde klart til overraskelsefrest for ham. Jeg håper de har det hyggelig. I morgen skal jeg være husmor, og i morgen ettermiddag skal jeg hente lillefrøkna. Hun skal være hos oss i helgen. Blir det badevær,kommer vi til å være på stranda. Hvis ikke får jeg se hva vi kan finne på. Kanskje vi skal ta oss en tur til en minidyrehage i området. Det kan være koselig. Håper jeg får igjen bilen, for da blir det mye lettere å finne på noe. Bilen er til service og skal være ferdig i morgen - men man vet jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. juli 2006 #515 Del Skrevet 8. juli 2006 Det høres ut som om du har deilige dager, Bettie! Jeg kjenner at jeg også burde komme meg ut i solen med boka mi, men jeg blir liksom sittende her foran dataen jeg.... får ta meg selv i nakken og hive meg ut rett og slett, og nekte meg selv noe mer data før solen har gått rundt hjørnet.. Ha en fortreffelig helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #516 Del Skrevet 8. juli 2006 Lørsdag 8. juli Takk for helgehilsen, mysan. I går var jeg effektiv husmor og ryddetut støv og vasket tøy. Det var ganske grått på formiddagen, så det var fin tid til å gjøre slikt arbeid. Etterpå satt jeg megut i sola, men det blåste ganske bra, så det var nesten ikke behagelig å sitte ute. Men er det sommer, så er det sommer. Stranda lokket ikke i hvert fall. Jeg hadde ikke sittet så lenge ute før Halvdelen ringte og lurte på om jeg ville være med på sommerrevy. Sjefen hans hadde to biletter til overs, og vi var velkomne til dem ved 6 tiden. Så da tok jeg og pakket boka sammen og tutlet meg inn til en dusj og litt egenpleie. Fant fram klær til Halvdelen også, for han hadde siste levering rett før seks. Hos sjefen ble det servert vin på verandaen før vi dro til byen for å møte fler som skulle være med. Vi hadde fått plass like ved scenen, og benket oss ned - med et glass vin. Selve revyen var enkel, mye slap stick, men mye å le av likevel. Raymon er jo Raymon, da, og Gundstrøm halte fram både gamle og nye karakterer. Dett kvinnelige medlemmet, Vigdis Wisur, hadde en fantastisk stemme og hadde de mest framtredende musikalske bitene. Vi lo nå hjertelig alle sammen, og ikke bare av det som skjedde på scenen. En i publikum fikk ikke servering raskt nok, og utannonserte dette mindt under revyen, men det ble taklet kjempebra av de på scenen, og de klarte å lage noe morsomt ut av det. Vi hadde foresten ikke sittet lenge før jeg ble badet i øl. En av serveringsdamene mistet brettet og en halvliter fant veien ned over ryggen min. Stakkar, hun ble fortvilet og tørket og beklaget. Og etterpå sprayet hun meg med parfyme så jeg ikke skulle lukte som et fylleslag. Det var en varm kveld, så jeg ble ikke kald selv om det tok sin tid før toppen tørket. Fikk et glass vin som plaster på såret. Vi ble med ut litt etter at revyen var slutt, men to i følget ble såpass påseila at de ble nektet servering. I dag har jeg vært barnevakt for lillefrøkna. Det har blåst kraftig i dag også, men vi fant ut at vi skulle ta en strandtur likevel og lete etter skjell. Så vi var innom butikken på veien ned og handlet bøtte og spade, litt kjeks og noe å drikke, og så syklet vi videre. Og vi fant mange fine skjell og sneglehud og steiner på stranda. Vi holdt vel på et par timer før vi blåste hjem igjen. Da var det bare å finne fram et skrin, maling og lim, og så har lillefrøkna malt og pyntet en treeske med blomstermotiv og sjømotiv, pålimt skjell, sneglehus, steiner, noen trebier og marihøner jeg har hatt liggende - i det hele tatt. Det ble et kunstnerisk skrin. Vi laget også hver vår metallboks med decoupace (?). Lillefrøkna brukte noen glansbilder med dargerike fisk og sjøhester, jeg med blomster - mest roser. Lillefrøkna var kjempefornøyd med begge arbeidene, særlig metallboksen, for vi brukte glitterlim. Etterpå så hun på TV mens jeg stekte vafler, og så har hun fått spille noen barnespill på PC-n. Noe som gjorde stor lykke, var min vannavkjølte, batteridrevne vifte. Det har ikke vært måte på hvor varmt lillefrøkna har syntes det har vært, og hun har lurt på om ikke jeg osgå trengte en liten avkjølende vanndusj med vifte. Klart jeg har trengt det. Vi får se hva vi finner på i morgen . været vil avgjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. juli 2006 #517 Del Skrevet 8. juli 2006 Vi hadde foresten ikke sittet lenge før jeg ble badet i øl. En av serveringsdamene mistet brettet og en halvliter fant veien ned over ryggen min. ← Hm, skal ikke utvendig øl være bra for huden tro? Du er uansett i godt selskap. Cleopatra badet etter sigende i eselmelk, da er det helt greit at du dusjer i øl, er det ikke det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. juli 2006 Forfatter #518 Del Skrevet 9. juli 2006 Søndag 9.juli Øl skal i hvert fall være godt for håret, men jeg har ikke så mye av det på ryggen, Cata. I dag har det vært en grå og regnfull dag. Egentlig hadde jeg tenkt å ta med lillefrøkna på et gartneri som også har masse husdyr, men det regnet vekk. Så jeg fant fram perlene i stedet, og så laget vi hvert vårt knytekjede. Lillefrøkna var kjempefornøyd med det. Så var det dette med bilen, da. Den har jo fått vondt i motoren sin igjen, og nå er det ikke bryet verd å koste på den mer. Så i helgen har vi vært ivrige finn-letere, og jammen fant vi en bil i dag. En Mazda denne gangen. Merzedesen selger vi som delebil eller noe sånt. Kan ikke være uten bil her ute på landet. Siden vi kjøpte bil like ved grensa, fant vi ut at vi kunne ta en tur over, men det var ikke noe lurt. Det var mange andre som hadde funnet ut at det ikke var strandvær i dag, så det var kjempekø alle steder. Halvdelen spanderte middag på meg før vi satt nesa hjem igjen. I kveld har jeg sittet med bruksanvisningen i den ene hånda, og kameraet i den andre. Har aldri hatt digitalt kamera før, og fant ut at jeg skulle tømme det før vi reiser på ferie om ei uke. De som lager slike bruksanvisninger er ikke alltid like gode til å forklare hva som skal skje, men etter litt om og men fikk jeg det nå til Nå sitter Halvdelen og ser fotballfinale, og jeg sitter her. I morgen skal jeg gjøre i stand til feriegjester. Reservedatter med sønn kommer i morgen kveld, så jeg må bytte på senger og gjøre i stand gjesterom. Men det er i morgen. Kan jo ikke ha mer enn et par oppgaver pr dag når jeg har ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. juli 2006 #519 Del Skrevet 9. juli 2006 Øl skal i hvert fall være godt for håret, men jeg har ikke så mye av det på ryggen, Cata. ................................................. I kveld har jeg sittet med bruksanvisningen i den ene hånda, og kameraet i den andre. Har aldri hatt digitalt kamera før, og fant ut at jeg skulle tømme det før vi reiser på ferie om ei uke. De som lager slike bruksanvisninger er ikke alltid like gode til å forklare hva som skal skje, men etter litt om og men fikk jeg det nå til ← Å,var det sånn det var. Jaja, det som er bra for håret, er sikkert bra for huden også - tror du ikke. (Tvilsomme bilder av hårete Bettierygg melder seg for mitt indre øye) Bruksanvisning??? Kjære vene - bruksanvisning er jo feigt. Først prøver man uten (og mister halvparten av bildene i forsøket), deretter prøver man med og mister den andre halvparten fordi bruksanvisningen er totalt ubegripelig. 2. gang man forsøker så vet man hva man ikke skal gjøre, så da går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. juli 2006 #520 Del Skrevet 9. juli 2006 Gratulerer med bilkjøpt, kan tenke meg det skal bli deilig å ha en bil som oppfører seg pent. Så flink du er som lese bruksanvisning. Det burde jeg også ha gjort. Riktig nok er det ganske enkelt å tømme kameraet vårt, men det er mange andre innstillinger jeg skulle ha funnet ut av for vi får plagsomt mange kornete bilder innendørs. Men jeg tror jeg tar snarveien. Har en veldig foto-interessert kompis som har nesten samme kamera (bare en litt nyere modell), så jeg kan jo spørre han hvor vi har forbedringspotensiale. Ha en fin uke, Bettie-vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå