Gå til innhold

Betties dager

Bettie

Anbefalte innlegg

Tirsdag 20.juni

Hulk - jeg er ikke på nett. Har melddt i fra om feilen, og ja - telenor sier det er noe feil på linja, men - feilen er ikke rettet og jeg er irritert.

Så nå tar jeg noen jobbminutter her for å koble litt av. Har hatt ørten møter de siste dagene, så jeg er litt mør i knollen, for å si det sånn. Selv om jeg har mange møter, så er det jo et nytt møte for de andre, og de fortjener min oppmerksomhet.

Er midt inne i en annsettelsesprosess, og intervjuer folk. Det er mange spennende kandidater, og det er jo flott.

Hjemme går det også rundt i hundre om dagen. Lillefrøkna har hatt bursdag, så vi vi var innom dem på dagen med gaver. Bursdagen ble feiret på Tusenfryd, hvor poden, samboer, frøkna og samboer + lillefrøkna og Halvdelen og jeg vandret rundt hele søndagen. Jeg liker ikke ting som går fort rundt eller opp og ned, så jeg bestemte meg for å være fotograf og basestasjon med matpakke og drikke. Det var en fin dag til det. De andre koste seg med berg- og dalbaner og annet. Dem om det.

Men det var en fin dag.

I dag skal jeg på et kveldsarrangement på jobben. Det er en sommeravslutning, så jeg skal si noen ord. Heldigvis er talen klar.

Så jeg får ikke til å jobbe 75% nå. Det blir så mye mer. Men - jeg får ta det igjen til høsten.

Rekker ingen runde nå, men håper at linja mi snart er i orden slik at jeg kommer meg på nett hjemme. Stor klem til alle dere som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Så kjedelig uten nett, får håpe du får det snart.

Å være matpakkepasser høres ut som en ypperlig ting når man er på Tusenfryd. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Håper du snart er på nett igjen da.

Jeg var på Tusenfryd med minstemann for ikke så lenge siden. Der foregikk det på hans premisser - jeg gikk etter og bar drikke - mat- etc. Og det var helt greit, synes jeg.

Håper du koser deg på sommeravslutningen din i kveld.

Ha en fortreffelig fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Hei hei :vinke:

Så kjedelig uten nett!

Skal snart på tusenfryd vi også, men da er det sambo som er veske/matpakke passer, mens jeg kjører alt jeg kan :)

Håper du har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Bettie, bare innom med en liten hilsen. Så spennende med skriveprosjekt, og så bra som du skriver, må du jo absolutt være i stand til å skrive en svært lesbar bok. Men jeg skjønner nølingen din, det føles litt skummelt å utlevere sine personlige sider på den måten. Lykke til uansett :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper linja oppfører seg bedre snart, og at vi har deg raskt tilbake på KG. Regner med at talen gikk fint, det er kjekkt når den er ferdigskrevet på forhånd, selv når man ikke holder seg nøyaktig til det man har på papiret, for man har i det minste tenkt grundig gjennom formuleringene.

Nå er det helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Håper du har en trivelig St.Hans aften i sikte (og at du får dratt Telenor i øra sånn at du kommer på nett igjen). Her stekes biffstrimlene i panna. Har ikke tro på at oppholdsværet kommer til å vare utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsdag 29. juni

- og der er jeg på nett igjen. Det var modemet som fant ut at det skulle si takk for seg, så med nytt modem er jeg i gang igjen. Riktignok med laaaaaaang ledning, for jeg får ikke opp det trådløse nettverket, men - det er bedre enn ikke noe.

Tusen takk for at dere har holdt liv i dagboka. Har savnet dere, men har ikke hatt tid på jobben til å stikke innom.

Og i dag var det siste jobbedag før ferien. Skal avspasere i morgen, og begynner ferien på mandag. Fire deilige uker ligger foran meg og blinker. Så i dag har jeg bestilt flybiletter. Halvdelen og jeg drar til Nederland i slutten av juli. Skal besøke ei venninne der.

Siden sist jeg var innom her, har det blitt mye jobb. Det var så mange ting som måtte være ferdig før jeg kunne lukke kontordøra. Og jammen kom det en stor bestilling fra øvre hold i går. Måtte hente fram en masse tall, for nå begynner arbeidet med budsjettet for neste år. Heldigvis hadde jeg det meste på maskinen, så jeg var ferdig med den jobben halv fire i dag. Da var pulten ryddet for papirer og sto tom og klar til ferie, den også. Jeg har tatt med litt arbeid hjem - i tilfelle det blir dårlig vær. Da kan jeg jobbe litt hjemme og ta meg fri ut på høsten. Det er alltid godt å ha noen fridager til gode.

Hjemme har jeg tatt det mer med ro. Jeg har vært så sliten på kveldene at jeg bare har vegetert foran tv-n. Og der har det vært fotball, fotball og fotball. Og halvdelen har villet se alle kampene. Jeg har lest litt innimellom, for såååå glad i fotball er jeg ikke. Gjett om jeg har savnet dette!!!

Mandag var jeg foresten i Oslo, på universitetet. Det var en dag med bra forelesere, så jeg fylte bilen og kjørte i vei. Det var en fin dag.

I morgen må jeg på passkontoret, for jeg fant ut at passet mitt akkurat har gått ut. Jeg trodde det var gyldig ut juli, men det var ut juni, det. Får snakke litt pent med dem på passkontoret slik at jeg får pass før jeg skal reise. De pleier være greie her i byen.

Og så skal jeg kjøpe burdagspresang til poden og faren min. Jeg har invitert alle hit søndag på rømmegrøt og spekemat. Poden skal få klær, og far skal få musikk.

Så lørdag formiddag skal jeg ta huset et grudnig rufs, Og gjøre det klart til gjester. Slik værmeldingen ser ut, blir det nok til at vi er ute, men huset skal nå være i orden uansett.

For ettermiddagene skal jeg være ute, når det er fint vær. Skal ta en tur på biblioteket også fredag, og låne med meg en stabel sommerlitteratur.

Jeg skal ta sykkelen min et tak også, nå som jeg har ferie. Har bestemt meg for at jeg ikke kan ligge i solsenga hele dagen. Så jeg skal ta meg en sykkeltur når været er nogenlunde. Det er ikke så langt til stranda, så en sykkeltur med påfølgende bad må jo være en god plan.

Nei - nå må jeg ta meg en runde her for å finne ut hva som har skjedd mens jeg har vært fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

De ferieplanene dine høres helt topp ut, Bettie. Det er jo det som er ferie, håper du får masse sommervær, så du virkelig kan nyte dagene. Og en tur til Amsterdam er heller ikke å forakte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag 30 juni

Hei Fakse og Cata. Det er fint å være tilbake her.

Er fornøyd med ferieplanene mine, jeg, kira.

Det er sommer og varmt i dag. Herlig.

Startet ganske tidlig for å få ordnet med pass. Bilde måtte jeg også ha, og til min store overraskelse ser jeg ikke ut som en burugle på bildene. Selv om jeg var på passkontoret tidlig, var det mange som satt i kø. Så jeg belaget meg på laaaan venting. Men - ei dame langt foran meg gikk og la igjen sin kø-lapp og dermed rykket jeg raskt fram i køen. Så nå har jeg snart nytt pass.

Etterpå fant jeg bursdagsgave til poden. Fikk kjøpt tre skjorter til ham. Var fornøyd med kjøpet for to av skjortene var satt ned fra 400 kr, til en hundrelapp.

Fikk også kjøpt en forsinket burdagsgave til småfrøkna fra foreldrene mine. Fant en søt sommerkjole og hårspenner som matchet.

Og jeg fant musikk til faren min. En CD med Taube-viser.

Biblioteket rakk jeg også på formiddagen, så nå ligger en bunke sommerlektyre på bordet.

Så når handleturen var over, hadde jeg en avtale med solsenga. Fikk lest ei bok, og så luket jeg litt, for det var ikke mulig å bare ligge stille heller. vasket klær har jeg også gjort.

Men nå har jeg trukket inn. Har hengt opp blomsten jeg fikk for en stund siden. Det er en stor porselensplante, så jeg har foreløpig satt/hengt den i hjørnevinduet i stua.

I morgen skal jeg stå opp tidlig å ta huset slik at det er klart til gjester - og slik at jeg kan være litt ute, for det er jo meldt sommervær i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 2. juli

Hei mysan. Fint å se deg her.

Nå surrer oppvaskmaskinen, spillene er ryddet vekk og gjestene har reist. Halvdelen og ungene er på forballkamp og jeg har litt tid alene.

Lørdag startet jeg tidlig med husrufset. Det går i grunnen greit når jeg bare setter i gang, og all verdens tid tar det heller ikke. Så huset var pent og presentabelt, og siste innkjøpene var gjort innen klokka var ett, og da var det bare å komme seg ut for meg. Boka mi, faris, vannmelon og meg - vi hadde en avtale med solsenga.

Jeg luket litt gress vekk fra et bed, men ellers gjorde jeg ingenting annet enn å lese.

I dag sto jeg også ganske tidlig opp, for jeg hadde invitert folket til 12-tiden, og innen da ville jeg ha alt med maten i orden. Startet med rømmegrøten, og siden Halvdelen var redd for at jeg hadde planlegt for lite grøt, la jeg på en ekstra liter. Det er ganske tungt å lage rømmegrøt - all røringa tok på armen min. Men - da den hadde kokt opp, puttet jeg hele kjelen inn i stekovnen så den kunne stå der og kose seg.

Etterpå laget jeg eggerøre, mens jeg renset jordbær. Halvdelen la opp spekemat på fat. Så alt var klart en god stund før gjestene kom.

Halvdelen hentet poden med familie, moren og faren min kom litt seinere, og frøkna + samboer kom også.

Som "forrett" serverte jeg vannmelon og honningmelom i skiver + eplejuice med frosne druer som isbitet. Særlig lillefrøkna syntes det var godt.

Vi tok fram kjeglespillet og crikert, og store og små var involvert i spillene. Frøkna var litt frekk, for hun ville ha med meg på motsatt lag under kjeglespillet, for hun vet at jeg er ganske håpløs til å sikte.

Etterpå var det rømmegrøt, og som jeg hadde forutsatt - det er mye mer enn en liter grøt igjen. Spekematen fikk bein å gå på, den, men vi kunne nok ha et selskap til på restene.

Jeg gjorde en vri med jordbærene. Jeg serverte dem med to "diper" til. Den ene var creme fraishe smaksatt med sukker og vanilje og vispet opp med stavmikser. Den andre var en pepret karamellsaus. Det var kjempegodt å dyppe jordbærene i sausene.

Poden ble veldig fornøyd med skjortene han fikk, og far ble fornøyd med musikken.

Frøkna og samboeren tok med seg lillefrøkna på stranda og badet en liten stund, mens vi andra satt ute og skravlet. De påsto det var godt i vannet.

Alt i alt en hyggelig stund med alle i familien til stede. Og det var deilig å kunne servere alt ute.

Poden hadde hatt en fæl natt på jobben. Han er sjefsvakt på et utested, og i går hadde en av gjestene blitt voldtatt på do der. Ingen hadde oppdaget noe før de fant ei jente som satt utenfor og gråt. Så han lurer på om det var noe de kunne ha gjort for å forhindre det, men som jeg sa - det er umulig å være alle steder på en gang, og det var dristig gjort av overgriperen. Han kunne jo blitt tatt på fersken når som helst. Men fy søren - stakkars jente.

I morgen skal jeg ta med Bøllepusen til veterinæren. Hun er ikke bra. Jeg ser at hun har en betennelse i øret, og jeg har ikke klart å rense den bort. Og hun har blitt veldig tynn og er litt pjuskete i pelsen. Hun er jo en gammel katt, så jeg får høre hva veterinæren sier. Kanskje det holder med en kur av en eller annen sort.

Det skal jeg gjøre, og så skal jeg vaske sykkelen min og gjøre den klar til målet mitt om en daglig utskeielse på sykkel. Er det like fint vær i morgen, så kanskje jeg tar med meg badetøy og drar i retning av en strand. Da kan jeg ta en bad når jeg kommer fram, og en dusj når jeg kommer hjem. Det er mange oppoverbakker fra stranda og hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det like fint vær i morgen, så kanskje jeg tar med meg badetøy og drar i retning av en strand. Da kan jeg ta en bad når jeg kommer fram, og en dusj når jeg kommer hjem. Det er mange oppoverbakker fra stranda og hjem.

Bading kan anbefales, ja.

*nikker entusiastisk* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...