Gå til innhold

Tips til fyll i baguette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gravid og craver baguette med roastbeef, remulade, syltagurk og sprøløk.. kan selvfølgelig ikke spise dette😂

Men kan jo spise baguette. Så lurer på om andre har tips til godt fyll som er litt mer spennende enn ost og skinke? Tenker på sånne fine, lange halvstekte baguetter som blir sprø i ovnen😄

Anonymkode: a5d7f...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kylling med karridressing! Aldri laget det selv, men kjøpte det ofte på kiosken da jeg jobbet på kjøpesenter, var helt nydelig. Putt på det du ønsker av salat, men f eks mais, paprika, agurk og tomat☺️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling i karridressing er kjempegodt, som personen over meg foreslo. Ellers er det godt med kylling teriyaki, syltet rødløk og salat/grønnsaker. Salami og egg sandwich er også godt. 

Anonymkode: e4871...c57

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt kylling i skiver, med allioli ( chovi), ruccola, agurk, paprika og tomater.

Del og spray baguetten på hvitløksolje/ gnikk hvitløk over, skjær opp tomater i skiver, bre over hvitost og stek den i ovnen. Ha på salt og sort pepper. Du kan bruke skinke også på men det er faktisk best uten 

Du kan spiste roastbiff, bare gjennomstek den først. Det blir jo ikke helt det samme men i nærheten av hva du ønsker.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det passer for gravide, men mine to favoritter er

Philadelphia med hakket sjalottløk og litt pepper.

Eggerøre som ikke blir gjennomkokt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger denne.  Ikke fordi jeg er gravid, men for å få tips til barnebarnas matpakker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyll baguetten med salat blader og rikelig med rekesalat. Ha vekselsvis (kokte) egg i skiver, paprika og agurk. Krydre det med litt salt og pepper om du liker det.  Pluss klem litt sitronsaft over det hele. Nam nam, dette er min favoritt  😋😋😋😋

Anonymkode: 42b7a...447

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er gravid og craver baguette med roastbeef, remulade, syltagurk og sprøløk.. kan selvfølgelig ikke spise dette😂

Men kan jo spise baguette. Så lurer på om andre har tips til godt fyll som er litt mer spennende enn ost og skinke? Tenker på sånne fine, lange halvstekte baguetter som blir sprø i ovnen😄

Anonymkode: a5d7f...2ef

Stek roastbeef selv så kan du kose deg med det 😄👍

Anonymkode: 4c01c...6c6

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gravide spise tunfisk?

Synes Tines oppskrift på Pan Bagnat er god. Tunfisksmaken blir nesten borte, og jeg sløyfer kapers.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (1 minutt siden):

Kan gravide spise tunfisk?

Synes Tines oppskrift på Pan Bagnat er god. Tunfisksmaken blir nesten borte, og jeg sløyfer kapers.

Tunfisk på boks er trygt. Fersk tunfisk skal unngås. 

Anonymkode: 4c01c...6c6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Så mye som fristet! Nå skal det handles inn en svær pakke med baguetter og masse godt fyll😍

Anonymkode: a5d7f...2ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladkokkens oppskrift på kylling karri påleggssalat er veldig god. 

Anonymkode: 823e1...387

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling i karri

Ost og skinke med grønt

Kylling med avokado og pestodressing (bland cottage cheese med pesto - overraskende godt og sunt)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 7.32):

Gladkokkens oppskrift på kylling karri påleggssalat er veldig god. 

Anonymkode: 823e1...387

Har du link til den? Jeg fant den ikke 🙂

Anonymkode: 4df85...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling med aioli eller karridressing, tacofyll, egg og bacon, egg og salami, eggerøre og bacon er godt, men du kan jo også bare prøve deg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alskens pålegg, tunfisksalat, kylling/currysalat, stekt kylling, stekt kjøtt med tykk soppsaus, karbonader, kjøttdeig med krydder (typ tacobaguette, men funker med all slags krydder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo bare bytte ut roastbeef med annen (nyåpnet) skinke. 

Eller lage roastbeef selv, og steke den til en kjernetemperatur på 72+ grader. 

Anonymkode: 8b89b...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 22.05):

Er gravid og craver baguette med roastbeef, remulade, syltagurk og sprøløk.. kan selvfølgelig ikke spise dette😂

Men kan jo spise baguette. Så lurer på om andre har tips til godt fyll som er litt mer spennende enn ost og skinke? Tenker på sånne fine, lange halvstekte baguetter som blir sprø i ovnen😄

Anonymkode: a5d7f...2ef

Avocado,syltet rødløk og sprøstekt sopp

Sjampinjong skåret i skiver 
3 ss mel 
olje til steking 
Sitron/ salt og finhakket persille til topping

Ha melet på en tallerken og vend inn skivet sopp. Varm opp oljen i en stekepanne og stek soppen gylden. Snu den under steking. Legg ferdigstekt sopp over på et bakeark. Strø over salt, persille og skvis godt med sitron over.

 

Anonymkode: ec880...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Salat, waldorfsalat og kalkunskiver er knallgodt

- karri, tomat, agurk og bacon er også veldig godt

- Varme karbonader i baguette eller grovt brød med med ost, ketsjup og agurkmix er også godt synes jeg

 

 

Anonymkode: a7683...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har du link til den? Jeg fant den ikke 🙂

Anonymkode: 4df85...540

Jeg ble litt nysgjerrig nå og jeg fant den heller ikke, men Det Glade KJøkken har en, kan det være vedkommende husket feil navn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...