Gjest lillelou Skrevet 13. desember 2006 #2281 Del Skrevet 13. desember 2006 Halloiaois! Nå er jeg tilbake her igjen! Tar en juleferie fra puleboka,og konser på juleforberedelser og baking og "ikke-reproduksjonsorientert kos" resten av året. Dette skal være en pustepause for meg selv. På jobb går det unna så det suser- det er hektisk,men jeg trives med det.I dag har jeg gått rundt med nisselue på hodet hele dagen i tillegg.Resten av dagen skal brukes til å lage og skrive julekort.Begynner å bli lovlig seint ute,men håper å være ferdig til fredag,og få sendt det da.Og så skal jeg lage pepperkakehjerter som skal henge i vinduet og på treet, samt papirhjerter til vinduet. Jeg koser meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. desember 2006 #2282 Del Skrevet 13. desember 2006 Hvis det er noen trøst så er jeg såvidt i gang med kortlaging jeg også. Jeg tenkte å sende de på mandag jeg, det får holde! Så du er da ikke sent ute, du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 14. desember 2006 #2283 Del Skrevet 14. desember 2006 Godt å høre at vi har kommet noenlunde like langt i julekortprosessen,pusla. I dag skal jeg pumpe opp julestemningen med å bake pepperkakehjerter,for det rakk jeg ikke i går. Og så skal jeg svi av noe kongerøkelse og shoppe noen klementiner å presse i fjeset. Her er det julekos for alle pengene,selv om det ser ut som et helvete her. Og der tregner jeg med at det kommer til å fortsette med fram til sånn ca midt i neste uke en gang. Men i dag planlegger jeg å gå O til å bære noe opp og noe ned fra loftet,samt fjerne den gedigne eska med videofilmer (ikke våre) som står i gangen.Vi har liiiten gang,og den eska hjelper ikke,akkurat. Åååh,jeg eeelsker julen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. desember 2006 #2284 Del Skrevet 14. desember 2006 Resten av dagen skal brukes til å lage og skrive julekort.Begynner å bli lovlig seint ute,men håper å være ferdig til fredag,og få sendt det da.← Lage??? Oi, jeg er imponert. Jeg har planer om å skrive, jeg, og synes det er utfordrende nok... Satser på å få sendt de fleste i morgen og resten på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 14. desember 2006 #2285 Del Skrevet 14. desember 2006 Takk for det,Fjellrypa. Det er så mange andre,syns jeg som er flinke til rundvask,baker 7 sorter og oier på til jul.Jeg er ganske lat på den fronten,men julekort,det syns jeg er koselig å lage.Og så håper jeg jo selvsagt mottakeren(e) liker dem også. Nå har jeg pusset to (det ble mørkt...) vinduer, stekt en god del pepperkakehjerter, og tredd silkebånd i pepperkakehjerter og hengt i vinduet.Det ble ganske kos.Her i heimen blir det gradvis mer og mer jul.And I like it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 14. desember 2006 #2286 Del Skrevet 14. desember 2006 Så flink du er. Her ligger det en bunke med julekort, men så var det å få skrevet dem da..... *kjedelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. desember 2006 #2287 Del Skrevet 14. desember 2006 Så flink du er. Her ligger det en bunke med julekort, men så var det å få skrevet dem da..... *kjedelig* ← Signerer.... (innlegget, -ikke julekortene dessverre.....) Liker ikke juleforberedelser jeg. Det var moro før, men sjarmen har fortatt seg mer og mer med årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 14. desember 2006 #2288 Del Skrevet 14. desember 2006 hei,jenter. Sliter med teksten på julekortene. Har skrevet etpar,og de høres mistenkelig banale ut. Tror jeg legger dem fra meg for i kveld. Imorgen skal jeg være alene hjemme hele kvelden, og spørs om ikke litt epletoddy får fart på den kreative skrivingen. Fikk forresten en trist beskjed i dag. Min fetter,som er 24, har fått testikkelkreft,og ble operert i går kveld.De vet ennå ikke om det er en agressiv eller "snill" krefttype,men prognosen er god, tror jeg,og jeg krysser fingre og tær for han.Har jo kjent han siden han var lite nurk,og han er nesten som en bror. *går for å ta seg et stykke tysk hvetejulekake* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. desember 2006 #2289 Del Skrevet 14. desember 2006 Trist beskjed å få det, da, men tror prognosene for den slags kreft er veldig gode. Eksen til en venninne fikk det for mange år siden og han lever i beste velgående i dag. Frisk som en fisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 14. desember 2006 #2290 Del Skrevet 14. desember 2006 Epletoddy hørtes skikkelig godt ut. Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 15. desember 2006 #2291 Del Skrevet 15. desember 2006 *stå uttafor og rope "goooood helg" til lillelou"* Vil ikke smitte deg... Utrolig trist beskjed dere fikk da, men når han er forespeilt gode prognoser skal du se at det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 15. desember 2006 #2292 Del Skrevet 15. desember 2006 Masse klem til dere,jenter. I dag opplevde jeg noe på jobb som jeg syntes var utrolig provoserende,men heldigvis lot jeg meg ikke tippe over kanten. Hadde en kvinnelig kunde i 50årene som var på jakt etter en barnesangbok hvor sangen om Hoa Hottentott absolutt skulle være med. Den fantes ikke i noen av bøkene vi hadde inne, og det var hun meget forundret over. "Det er vel fordi den ikke er så populær å synge lenger",sa jeg, hvorpå damen påstod at jo,den var kjeeeempepopulær,og hun hadde tenkt å lære barnebarna den. Så klarte jeg ikke å la være,men måtte bare lire av meg noe om at den ikke synges (så vidt jeg vet,og jeg har to troverdige lærere som kilder) i skolen lenger, og da påstod hun at "den må jo synges,for det fins jo raser som hottentotter og negre og gulinger". Og så sa hun at jeg måtte jammen være litt av en negerelsker som hadde så mye imot sangen. Og akkurat der overlot jeg kunden til en kollega som tilfeldigvis stod i kassen...ellers tror jeg at jeg hadde sagt noe uoverlagt. Det er den absolutt mest rasistiske person jeg har møtt på noen gang. Men nå er jeg i heimen og koser meg med vin og sjokkis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 15. desember 2006 #2293 Del Skrevet 15. desember 2006 Er det mulig??????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 15. desember 2006 #2294 Del Skrevet 15. desember 2006 Ja,det kan du si. Jeg ble gaaaanske så da hun kom med utsagnet sitt, trodde ikke sånne folk fantes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 15. desember 2006 #2295 Del Skrevet 15. desember 2006 Herrejemini - hun må være fra steinalderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 15. desember 2006 #2296 Del Skrevet 15. desember 2006 Blir helt himmelfallen jeg! Tror jeg hadde kastet en tung bok etter henne.... Jeg overdoser på krumkaker og Fanta . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 15. desember 2006 #2297 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Ja,himmelfallen er rett ord. Sånne folk burde krype tilbake under den steinen de titta opp fra,syns jeg. Som regel er jeg for både ytrings-og meningsfrihet,men akkurat i dette tilfellet hadde jeg behov for å kaste den omtalte boka. Skjønner ikke hvordan folk kan ha slike oppfatninger i 2006? Som om en nordmann defineres av " blek hudfarge,familien har bodd på samme sted i 1100 år, foretrekker plagg av ull, fersk torsk og annen smakløs mat, snakker uforståelige dialekter og trives med mer enn 1 1/2 meter snø". Ifølge den typen definisjoner er ihvertfall ikke jeg nordmann,med mine danske,samiske,irske,tyske,finske og russiske gener. *forbannet lillelou går til sengs* Endret 15. desember 2006 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 16. desember 2006 #2298 Del Skrevet 16. desember 2006 Oi, du er skikkelig internasjonal du.... jeg er bare norsk og svensk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 17. desember 2006 #2299 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg er ikke svensk engang. Bare trøndersk. Det holder kanskje i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 17. desember 2006 #2300 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg forbereder meg mentalt på å lage marsipan og konfekt. Skolde og kverne 1 kg mandler .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg