Gå til innhold

lous lille gledesbok

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Epletoddy

1 liter eplejus

1-2 kanelstang

1 vaniljestang,delt i to,frøene skrapt ut

5 nellikspiker

1 stjerneanis

Kokes opp,ta av varmen og la stå 1 time og trekke.

Så,ved servering,varmer man opp til kokepunktet, tilsetter 2-3 dl vaniljevodka (eller vanlig vodka) og søter etter smak med honning.:sikle:

I dag har jeg vært litt sakte. Var på mat/vin/spillkveld sammen med jobbjentene i går,og det ble ganske så seint før jeg kom meg hjem. Men utrolig koselig,det var det. I dag har jeg laget pepperkakedeig,rydda en god del,og sett over julepynten,samt laga innkjøpsliste for julemat,sånn at vi ikke går helt bananas.Og så har O laget middag.Nå døser vi bare. :sjenert:

Har bestemt meg for ikke å tenke mer på hun fæle kunden- hun er ikke verdt det.

Og jeg satser på at det gå bra med fetteren min.Må bare ha trua-det er som kjent halve kuren.

Håper det gikk greit med mandelskålding-og maling, Hildis! Jeg dropper marsipanen i år,jeg, syns den jeg lager alltid blir så tørr og blæsj. NOE gjør jeg helt klart feil...

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Mornmorn! :sjarmor:

I dag har jeg jobbet 9 timer i strekk under tildels supertempo,så jeg er ganske vaskeklut akkurat nå.Har "nytt" et funn fra fryserens avgrunn,og snart skal jeg prøøøøøøve å gjøre noe husmoraktig og fornuftig,men love helt sikkert kan jeg ikke. I morgen,derimot.... :sjarmor:

Har også fått gjort ferdig julegaven til O, og er god nøgd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Og så har jeg fått julekort fra Charmina! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Og det var jo som vanlig et nydelig kort med bilde av to fantastisk skjønne barn. Der gjorde du dagen min,Charmis. :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800gr mandler er omsorgsfullt skoldet og pillet. Fikk grabbet til meg den siste mandelkvernen de hadde på Claes i går. Kanskje jeg får tid til å kna den sammen i dag. Vi skal på forestilling i kveld også, juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg fått julekort fra Charmina! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Og det var jo som vanlig et nydelig kort med bilde av to fantastisk skjønne barn. Der gjorde du dagen min,Charmis.  :klem:  :klem:  :klem:

:legrine: så koselig vennen min. Og det er jo en glede for meg å få sende et lite kort din vei. Du er bare så fantastisk og gir meg så masse glede i hverdagen.

En diger smask til deg fra meg

:kyss::kyss::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:klem::klem::klem: og :kyss: til Charmisen min!

:hjerte:

Jeg er ganske så sliten i dag. Har vært turbo på jobb,som vanlig, og jeg har ennå "hangover" etter den lange dagen mandag. Er deilig å være hjemme i det lune redet igjen.I kveld er det bare meg,mann,hund,pepperkakene og de brune pinnene. :sjarmor:

(julekake)

I morgen er det den o store vaskedagen,og så skal vi handle inn til julehelga på ettermiddagen.Kvelden går med til å lage brente mandler og trøfler,regner jeg med.Men nå begynner snart "JUl i Valhall", og jeg må trille ut enda et brett med pinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Aaaaaaaau! :sur::frustrert:

Jeg er i ferd med å få vondt i halsen,og det kan vi ikke like. Det skal jo bli jul nå,for farsken, og da skal jeg koooose meg med pinnekjøtt og anna namnam,og ikke sutre rundt med vond hals! Jaja,jeg får helle nedpå det jeg klarer av vann i dag,og se hvordan det går. :sjenert:

Og det har som vanlig vært en hektisk dag. I tillegg dukket to fæle kunder opp.Den ene var ei dame som klikka i vinkel da jeg tillot meg å legge boka hun hadde kjøpt i pose uten å pakke den inn-hun mente til og med jeg burde finne meg en annen jobb. Fæl dame. Den andre var "Hoa Hottentott-dama". Da hun dukket opp,tok jeg fram et ansiktsuttrykk jeg ikke engang visste at jeg hadde,og cruiset gjennom situasjonen. 1-0 til meg. :sjarmor:

Men nå skal det vaskes gulv! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, så frekt av basilusker å yppe seg på deg nå da! :frustrert: Håper du får jagd dem unna da, for når man har jul skal man være frisk!!

Hørtes ut som et par kjipe kunder ja, men sånt hører vel med å jobbe i butikk, særlig nå på denne tida. Folk er jo så stressa at de ikke tenker etter hva budskapet i jula egentlig er, tror jeg.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Svimle : :nissekonekyss:

Glow : :nissekonekyss:

pusla: :nissekonekyss:

...SÅNN! Der var det endelig juleferie! :hoppe:

Nå skal jeg kose meg med de siste juleforberedelsene og bare nyte julestemningen som siger på (Flåklypa Grand Prix surrer og går i bakgrunnen) og kose meg med mann og hund. Har hatt superhektiske timer på jobb,og har virkelig ikke tenkt å pakke inn en eneste gave til i dag. :sjarmor:

Venninne S og hennes samboer har vært innom på førjulskos,og snart skal jeg bake rundstykker,lage karamellpudding,lage vørterbrød og fruktbrød. Det høres kanskje ut som masse,men tro meg,det går i laaaangsomt tempo,og er bare kos.Dessuten er gjærbakst noe av det morsomste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+’* . +* . * . * +’ * . * . *

* . Ønsker deg en riktig , . * + *’+ . +

.*’ * .’ god jul og ett godt nytt år, . * . ’

Jule klemmer fra meg til deg!*.’+

+. * . * + * . * . *’ . * . + * . *.+ .*+. ’ *

* + . * ’. + . * . * . *+* . * + . +* *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt forsinket med julehilsenen, men kan i alle fall ønske deg en veldig, veldig god romjul! Håper du koser deg med sambo, lillevov og alt som hører julen til.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...