Gå til innhold

lous lille gledesbok

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

:ler: Du er gal.

Hmm, skal innom en tur på matfestivalen i morgen, men drassende på noen barn, så det blir vel ikke så mye handling på meg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Ja,jeg er gal. Men: It feels good! :sjarmor:

Er mulig det ikke blir så mye shopping på deg med knøtter på slep.Men jeg anbefaler en tur dit uten knøtter også.Det er utrolig mange bra produkter,og så får man et innblikk i hva alle bøndene rundtomkring faktisk driver med.Og det er alldeles strålende. Like før jeg flytter hematt og blir osteprodusent (hadde det ikke vært for den uendelige vinteren,så).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo så varmt også så produktene holder seg vel ikke så godt om man ikke drar direkte hjem med de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Nei,du har nok rett i det. Vi var ikke så gruuusomt lenge der,så jeg tror det har gått bra med ostene våre.

Nå lager jeg røre til kveldsvafler. Havregrynene hadde rømt,så jeg må lage en modifisert utgave med noe 4korn i... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Vaflene ble kanongode! :)

Vafler er heldigvis greie sånn-man kan putte en god del rart oppi røra,og fortsatt få namnam ut på andre siden. Hjalp sikkert litt på at vi hadde deeeeilig prim og gomme til pålegg også.

Nå begynner det jommen meg å bli seint igjen. Har vært ute og trilla grus i dag (også), og nå har vi kjørt siste lasset. Nå skal vi bare ha sand på toppen og prydgrus på toppen av dèt igjen. Hutti futt,det er jammen meg slitsomt å skulle lage ordentlig hage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaflene ble kanongode!  :)

Vafler er heldigvis greie sånn-man kan putte en god del rart oppi røra,og fortsatt få namnam ut på andre siden.

Sånn er det ikke her. Jeg tror aldri jeg har klart å lage skikkelig gode vafler noengang jeg :grine: , det er en av disse tingene jeg bare ikke behersker. Så derfor lager jeg det aldri lenger heller, noe som jo egentlig er litt dumt.

Høres ut som mye jobb med hage ja, men så blir det sikkert kjempefint da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, ble ikke matfestival på meg gitt... Var altfor opptatt med Storstilt Shopping :rodme: . Og så har jeg vært på Solsiden og fått massasje for mine ømme ben. :sjarmor:

Jeg er nytt og bedre menneske, -eller i allfall er ben og rygg bedre.

Og i kveld har venninne og jeg vært ute og spist bedre middag (med bakt potet) på den italienske restauranten øverst i Nordre. Namme!!!

Psj - bare 30 grader? Ikke mer? Jeg kjente nok at det var passe sval luft (husk - kommer fra Wien med flereogtredve varme :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa :kyss:

Koser du deg i varmen? Jeg flykter inn jeg og sitter her i en badstue på loftet og skriver. Fytti så varmt det blir på slike loft du - man kan jo omkomme av mindre :overrasket:

Her er det ingen helgeplaner annet enn å sove, grille og slappe av. Ikke verst bare det eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hallooooo,alle sammen! :vinke:

Og en :klem: skal dere få også!

pusla,jeg var skikkelig dårlig på vafler før,men det var før jeg kom over Evelinas oppskrift på havregrynsvafler. De er nemlig skikkelig gode,men jeg har modifisert dem litt,for jeg er ikke så glad i søte vafler:

3 egg

2 dl sukker

piskes til eggedosis

1 STOR neve havregryn

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 dl smelta smør (jeg bruker konsekvent smør,ikke margarin.Smaken blir MYE bedre.)

La stå og svelle en halv time.

Så heller jeg oppi en liter lettmelk (Evelinas oppskrift sier en halv liter)

og blander inn mel til passe tykkelse. Nam og nam!

De er vel verd å prøve. :sjarmor:

Jasså,så du har vært i Wien i sommer, Cata? Det har jeg jammen meg ikke fått med meg! Jeg har vært skikkelig elendig til å besøke dagbøker i og med sommer og all varmen. Hvordan var det der? Søstra til O og mannen var der i vår,og de likte seg kjempegodt.

Stotstilt Shopping er jo også kanongøy- du får stikke oppom og få med deg matfestivalen neste år. :)

Charmis,jeg elsker varmen! Og jeg har til og med klart å få litt farge,ikke verst for en bleikfis som meg.Ikke det at jeg nisoler meg,men det er så deilig å ligge i hengekøya og lese når det er fint vær. Bakdelen er at det er lett å sovne.Sol,varme....en lett gyngende bevegelse...

I dag har vi stort sett bare vært hjemme,med unntak av en mikrotur til byen,og mathandling på OBS Lade. Tror det må være en kanonpopulær bryllupsdag i dag,for jeg observerte ikke mindre enn 4 bruder på under en halvtime. Rekord!

O styrer i hagen, jeg skal støvsuge litt og så skal vi lage oss litt middag og drikke rosèvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppskrift, jeg har lagret den på pc'en og skal forsøke dem en dag jeg vil imponere kjæresten ;) .

Det var en populær dag å gifte seg på i går ja, det tror jeg også. Jeg var i bryllup selv i går også og observerte flere andre i området som også giftet seg. Det er koselig da, selvom jeg blir helt sinnsykt giftesyk av det ;) .

Ha en strålende søndag i sommersola (den er vel tilstede oppe i barteland også regner jeg med?).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hallo, pusla og Bustis! :vinke:

Jeg er hjemme fra jobb i dag,jeg.Den teite rumpedurten bråker,og jeg gidder ikke å ta noen sjangser. Skal til legen på torsdag og mase med til å bli søkt til et annet sykehus.St.Olav suger.! :frustrert:

Så nå suller jeg rundt her. Det er kaldt og det pissregner,så vi holder oss innomhus,og te er godt. Kakao har jeg også,så her lider ingen noen form for nød. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det pissregner ikke. Det plasker.

Men nå er det stille da. Og det er fint, for vi skal ut å løpe og krapylet er ikke akkurat overbegeistret for regn.

Vil du jeg skal komme med tang og plaster?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Takk for tilbudet,Bustis,men jeg tror jeg drøyer'n litt til før jeg roper på deg og tanga. :klem:

Okei,det plasker. Og det har plaska noe skikkelig. Jeg og Pinny går bare på små turer når det regner sånn,for hun er heller ikke noe glad i regn,og hun er livredd folk med paraply.Dumme durten liker ikke å gå tur, rain or shine.

I kveld skal jeg lage grøt,bare fordi det er litt sånt gufsent vær,og så skal jeg tenne telys.Og så skal jeg kjøpe ingredienser til å lage megaschwære chocolate chip cookies til søstra mi kommer nedover på torsdag.Onsdag kommer forresten søstra til O,og det kan jo være hun også har lyst på kjeks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke grøt, men vi har spist blomkålsuppe med ferskt brød til, det er kjempe godt. I dag føles det nesten ut som det er høst. Jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou

Dæsken døtte,jeg var jammen meg langt nede på side to! :grine: (falsk grining)

Jeg likte heller ikke grøt før. Men det var før jeg gikk på folkehøgskole,hvor det var obligatorisk grøt hver lørdag. Grøt eller sult. Nå har jeg fått et litt "koseforhold" til grøt,og jeg skjønner ikke HELT hvordan ting henger sammen der,men det er mulig Hildegard kan hjelpe til å nøste opp forvirrende tråder. :sjenert:

I går var det skikkelig høstlig,ja. Og det var litt deilig.Jeg fant fram ullsokkene. Men nå har jeg bestemt at jeg ikke er helt klar for høst ENNÅ, så været har bare værsågod å snu.

Blomkålsuppe hørtes godt ut,da, det fikk jeg også lyst på.

*sorry at jeg ikke har svart på pm'en ennå,Bustis, men jeg har ikke hatt roen til å samle tankene ennå.Det kommer. Relax* :sjarmor:

Nå skal jeg bare sulle litt rundt og ordne her hjemme,forberede vasking og ordning til den biiiiiiiiiittelille søstra (som er 5 cm høyere enn meg) kommer. Blir kos med ei søster i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...