Gå til innhold

lous lille gledesbok

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

hei,alle sammen. :klem:

Ja,her er det nesten for varmt.Måtte søke tilflukt innendørs noen minutter. *svett*

Var like varmt i Stavanger,men de har den fordelen at de har skikkelige STRENDER.Dèt er en av tingene som mangler her, og jeg er en skikkelig badeand,nemlig.

Vi tasser rundt og vasker klær og ordner i hagen i langsomt tempo.Pinny har slukna under stuebordet. Snart har jeg lyst på is,og i dag blir det pestolaks med salat og potetmos med masse hvitløk til middag. Og etpar øl,tenker jeg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du ha kun sand på strendene dine, eller kan det være steiner (relativt store) også? Kanskje jeg har noen gode forslag!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Neida,det trenger ikke absolutt være sandstrand, så lenge det ikke er knivskarpe steiner og skumle,tåspisende krabber der. :sjenert:

Spytt ut! :hoppe:

Jeg sovna plutselig på sofaen. :sjenert:

Våkna av at noe hårete prøvde å komme seg opp i fanget mitt,og da var det bare å stå opp. Nå skal jeg ut og ordne ferdig urtebedet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Og der var det ferdig!

Fornøyd nå. :sjarmor:

Det som befinner seg i urtehagen er foreløbig (den skal utvides til neste år) :

* timian

* merian

* rosmarin

* peppermynte (som av en eller annen grunn ikke smaker peppermynte-kanskje den bare er et forvokst ugress?)

* gressløk

* basilikum (stolt. den er VANSKELIG å få til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

hei,Sunnis

Satser på at merianen,timianen,rosmarinen,peppermynten og gressløken overlever,siden de er flereårige. O har erfaring med urter,og mener det burde gå bra. Peppermynte har vi i et bed fra før av,så den VET vi at overlever. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:ler:

Her skjer det små,morsomme ting mens jeg er borte.

Sommer og sol i dag også. :hoppe:

Varmt,men skal ikke klage, det hadde jo vært trist hvis vi hadde hatt nordnorgevær.Slektningene mine der oppe er skikkelig sure og misfornøyde fordi temperaturen ikke vil over 12 grader, og det kan jeg jo skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke slemt ment altså, det var bare morsomt. :)

:ler: Jeg skjønte jo det da, men jeg måtte jo spørre :)

Godt å varmt i dag ja. Min siste feriedag :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Hmmm...trist med siste feriedag.Jeg har desverre ikke så mange lure tips til "hvordan forlenge ferien". Å ringe og si "jeg har diarè" hver dag, er ikke noe sjakktrekk det heller,tror jeg. ;)

Håper det blir koselig å komme tilbake til knøttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff blir det koselig å komme tilbake til knøttene :hjerte:

Men jeg skulle gjerne hatt litt mere fri og da seff med gubb på slep...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Søte knøttene. :hjerte:

Jeg driver og styrer med den forp**** rumpedurten.Den har vært hoven hele tida ens jeg var på ferie,og verre etter at jeg kom hjem. Nå har det tydeligvis gått hull på den,for mens jeg satt i solstolen oppdaget jeg en blodaktig stripe ned det ene beinet. Det kom ikke fra noe annet aktuelt sted- tro meg,jeg har sjekket. Har forsøkt å ringe St.Olav,men de svarer ikke.Har time hos legen 10 august. Ringte Fritt sykehusvalg,og de anbefalte meg å få saken overført til Tynset,for der er det 1 mnd ventetid.Orkanger tilhører St.Olav, og må ta av for rotet ved moderhospitalet,så der er det minimum 3 mnd ventetid. Durten skal døøøøø! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou

Jeg har også egentlig siste feriedag i dag. Men må se hvordan det går med durten. :eeeh:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte knøttene. :hjerte:

Jeg driver og styrer med den forp**** rumpedurten.Den har vært hoven hele tida ens jeg var på ferie,og verre etter at jeg kom hjem. Nå har det tydeligvis gått hull på den,for mens jeg satt i solstolen oppdaget jeg en blodaktig stripe ned det ene beinet. Det kom ikke fra noe annet aktuelt sted- tro meg,jeg har sjekket. Har forsøkt å ringe St.Olav,men de svarer ikke.Har time hos legen 10 august. Ringte Fritt sykehusvalg,og de anbefalte meg å få saken overført til Tynset,for der er det 1 mnd ventetid.Orkanger tilhører St.Olav, og må ta av for rotet ved moderhospitalet,så der er det minimum 3 mnd ventetid. Durten skal døøøøø!  :frustrert:

Kom deg vagårde på det sykehuset som kan ta i mot deg raskest. Det er en dagkirurgisak. Du er inne på morgenen og ute igjen om kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Okei,her kommer litt oppklarings om durten:

Durten er en ekkel cystesak som jeg har ved halebeinet,en såkalt "tvilling". Den dukket opp i fjor,og dro meg med seg gjennom et smertehelvete-den ble betent ,og måtte akutt tømmes på sykehuset i Harstad (jeg var på ferie). Etter det har jeg stått på venteliste for operasjon,men det går jo evighet på evighet og ingenting skjer. Nå har jeg bestemt meg for å få fortgang i saken- det er jo ikke en SVÆR ting,men den hemmer meg bra til hverdags. F.eks måtte jeg ligge på magen store deler av bilferien, så Filefjell er det bare rumpa mi som har sett ( :ler: ) . Ellers blir den av og til hoven og vond og full av veske, så det er vanskelig å planlegge en god del ting. Hemmer alt som har med :kline: å gjøre gjør den også. Durt, you have to go! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...