Gjest lillelou Skrevet 4. februar 2006 #341 Del Skrevet 4. februar 2006 Ja,bergensere er skikkelig tvilsomme sånn, jeg syns jeg hører dem ; "ja,folkææææns,no røyk Tor'æn ut,så no må vi MOBILISEEEERÆ,dokkææær!!" Nå virker det vel sm om det virkelig går dypt inn på meg,dette,men jeg har bodd i Bergen i 10 år,og har levd med entusiasmen deres-på godt og ondt,definitivt. Husker da Kurt Nilsen vant idol- man skulle tro fyren hadde oppfunnet penicillinet sånn som de jublet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 5. februar 2006 #342 Del Skrevet 5. februar 2006 Føler meg utenfor her. Ikke noe Grand Prix på meg, men derimot Svarteper, indisk mat og bryllupsplanlegging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2006 #343 Del Skrevet 5. februar 2006 Hmmm, verken Grand Prix, svarteper eller indisk på meg (ei heller bryllupsplanlegging for den del). Det ble en lørdag med nylånt krim fra biblioteket, samt sporadiske runder innom KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 5. februar 2006 #344 Del Skrevet 5. februar 2006 Først må jeg hysterisk over den dohistorien over her! Holdt nesten på å dette av stolen jeg sånn som jeg lo da! Så liksom det hele for meg da :grine2: :grine2: Og så må jeg litt over at man synes bergensere er så ille Snufs, hulk, hikst,......tørke snørr og tårer Også retunerer jeg Pinny og takker for utmerket lån av vakthund i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. februar 2006 #345 Del Skrevet 5. februar 2006 Cata og Charmis! ooooog Olava Charmis,jeg syns egentlig ikke bergensere er så ille,men de er litt overpatriotiske av og til, det syns jeg....jeg hadde vel ikke holdt ut der nede i 10 år hvis jeg hadde syntes de var alldeles skrekkelige,tror jeg. Nei, de er søøøøøøøøøøøøte! Dohistoriene er alldeles hysterisk morsomme, og noe av det beste jeg har hørt på lang lang tid. Nå er det masse snø utenfor her,og vårfølelsen jeg hadde så sent som fredag er fullstendig blåst bort. Trøster meg med at februar bare er en kort måned, og at det snart er vår,vår,vår!!!!!! Huu,jeg er litt skremt av alt oppstyret rundt de Muhammedtegningene jeg,altså.At de får seg til å brenne ambassader og konsulat er ikke noe spesielt godt tegn,syns jeg. Kjenner jeg er like ved å begynne å tenke "forbaska gale muslimer"-tanker,men prøver så godt jeg kan å holde meg selv i nakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. februar 2006 #346 Del Skrevet 5. februar 2006 I dag har jeg vært på Sponhuset sammen med O og stappa i meg vafler ( ), og nå er jeg nettop ferdig med den o store Klesryddinga. Ørten gamle kleplagg fra h&m havna i kastehaugen, og en del plagg som på mystisk vis har blitt krympa i skapet havna i "lagringshaugen", så nå er det orden i kommoden! Har bestemt meg for å prøve å kutte h&m, det vil si,slutte å kjøpe ting jeg tror vil vare hos dem,men heller satse på forgjengelige ting som strømpebukser og slasketskjorter og sånt som ikke skal se så mye av dagens lys-prøve å ha færre klær,men av bedre kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. februar 2006 #347 Del Skrevet 5. februar 2006 Hm, jeg har bestemt meg for det motsatte av deg når det gjelder klær: jeg skal slutte å gå for kvalitet og mindre klær, og fråtse i masse billige klær sånn at jeg må kjøpe større leilighet for å få plass til alt sammen. Men jeg kommer nok uansett ikke til å gå på H&M, det finnes geniale billige klær mange andre steder også (som Vero Moda, faktisk, selvom jeg føler meg som ei feit gammal kjerring hver gang jeg går inn der). Enig med deg i reaksjonene etter Muhammed-tegningene. Jeg skjønner ikke helt jeg, skal ikke religiøse mennesker være tilgivende og vende det andre kinnet til da? Eller gjelder det bare kristne, og ikke muslimer?? Jeg tror ikke de fleste som løper rundt ville i blikket der nede vet hva de demonstrerer mot engang jeg, dette har jo gått over alle støvelskaft, og sier vel litt om hva man kan ha i vente årene framover. Huff, skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 5. februar 2006 #348 Del Skrevet 5. februar 2006 Bra dohistorie Ja, herregud for noen muslimer! Er det rart vi blir skeptiske til utlendinger? Det synes ikke jeg! Håper søndagen er god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2006 #349 Del Skrevet 5. februar 2006 I dag har jeg vært på Sponhuset sammen med O og stappa i meg vafler ( ), og nå er jeg nettop ferdig med den o store Klesryddinga. ← Hvor i allverden er Sponhuset??? Det ringer en liten bjelle langt bak i hjernen, men jeg får ikke gjort om de spede pling'ene til noe jeg gjenkjenner. Ikke snakk om klesrydding, jeg føler absolutt at jeg burde tatt en søppelsekk og tømt klesskapene for en del ting. I går halte jeg en T-skjorte med hull i ut av vaskemaskina. Burde ikke den muligens vært kastet, tro? Er helt enig med deg i filosofien - færre klær og bedre kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. februar 2006 #350 Del Skrevet 5. februar 2006 Her er Sponhuset, Cata. Middagsmett. Ser dansende mennesker på tv2,og kjenner at jeg er littebitt misunnelig-skulle også gjerne ha kunnet danse paso doble og wienervals som en gudinne,men den gang ei. Lurer på om jeg ikke må slepe med med O på dansekurs i løpet av neste vår . Dagsrevyen er litt skummel for tida-masse sinte mennesker som vil drepe og brenne og være uvenner. Har en følelse av at det stort sett er folk som i utgangspunktet var ganske misfornøyde med tilværelsen; De er fattige, henger milevis etter oss i levestandard, føler seg sett ned på og undervurdert av verden generelt. Sikkert ikke rart de fort blir sinte-men det er en skummel tendens. Tror jeg må roe meg ned med litt sjokoladepudding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. februar 2006 #351 Del Skrevet 5. februar 2006 Sped Bjelleklang økte til Øredøvende Kiming. Jeg har VÆRT på sponhuset og spist vafler.... Ikke rart det var noe som hørtes kjent ut. Jeg har klokelig holdt meg unna sinte folk på Dagsrevyen i dag. Av og til er det greit å leke struts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 5. februar 2006 #352 Del Skrevet 5. februar 2006 Bra med Kiming! Jeg syns Sponhuset er så utrolig koselig,og så har de veldig gode vafler der. Er faktisk et av de stedene vi vurderer i forbindelse med bryllupet *kliss,kliss* :hjerte: (helt okei hvis du klemmer til med spysmileyen nå ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 5. februar 2006 #353 Del Skrevet 5. februar 2006 Søte Lillelou! Nå ble jeg litt beroliget altså Sponhuset er bare så fint! Og mammaen min bor ikke så langt derfra hun. Like ved sjøen på en diger diger plass. Idyllisk - nå fikk jeg litt lyst til å reise en tur hjem og gå på ladestien gitt! Skal vi hive oss i dansetrening kanskje søte du! Og bli med på tv 2 neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 6. februar 2006 #354 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg er våken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 6. februar 2006 #355 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg også er våken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 6. februar 2006 #356 Del Skrevet 6. februar 2006 Hva skal vi finne på i dag tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 6. februar 2006 #357 Del Skrevet 6. februar 2006 Hmmmm...... :klø: Gruble....prøver å dra igang påfunnsdelen av hjernen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 6. februar 2006 #358 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Nå gjør jeg noe! Jeg surfer forloverkjoler på nettet mens jeg drikker kaffe. Best å begynne mandagen på en hyggelig måte. Bakdelen med de to første er at jeg må finne meg en alliert i England,for de sender ikke til Norge... De kjolene som er i USA har jeg en relativt okei sjangs for å få lagt mine klamme fingre på med alle slektningene jeg har der borte... Okey,here goes: Endret 17. februar 2007 av Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 6. februar 2006 #359 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) nummer to Endret 17. februar 2007 av Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 6. februar 2006 #360 Del Skrevet 6. februar 2006 Og de andre er Vera Wang-kjoler som man kan finne her. Da er det snakk om kjole nr 2,10,30 og 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg