Gå til innhold

Fame venter bebis


Fame

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på 3D ultralyd og fått sett litt hvordan lille ser ut :rodmer: Hun gjemte seg bak en arm, et kne og navlestrengen,  men vi fikk ganske bra bilder allikevel :danse2:Fikk også vite at hun foreløpig ligger i seteleie og veier 1.1 kilo :papirfly:

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28+2

Nå ligger jeg rett ut i sofaen og slåss mot både covid og bihulebetennelse.  Må si bihulebetennelse er 100x verre enn covid denne gangen. Jeg takler ikke å være tett i nesa og ha skikkelig vondt i ansiktet :dåne:Frøkna sparker som bare det så hun registrerer sikkert ikke at mor er i dårlig form :ler: hun er i seteleie om dagen, noe jeg kjente i går for da kickbokset hun rett inn i symfysen x antall ganger. Det. Var. Vondt. Liker det best når sparkene er litt lenger opp :papirfly:

Det som er ekstra sexy med sykdom under graviditet er at hvert nys får meg til å skvette litt :dåne: Så jeg har funnet ut at når jeg kjenner anfall av nys komme så er det best å bare sitte klar på toalettet  :ler:

I morgen skal jeg egentlig på jobb, men jeg tror kanskje jeg må kaste inn håndkle på det. Får kjenne litt på det utover kvelden i kveld. Det beste er vel å bruke energien på å utvikle baby og bli frisk :gravid:

26 oktober er siste arbeidsdag før jeg skal ut i ferie/deretter permisjon! Tiden flyr avgårde :heiajente: Har også fått søkt om foreldrepenger og funnet ut at frøkna er ca 1 år innen begges permisjon er over, noe som passer perfekt.  Deilig med alt som er unnagjort  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med sykdom! God bedring 🩷 Kjenner meg igjen i at spark er bedre litt lenger opp, men snuppa her har funnet en slags golden spot i siden som begynner å bli øm nå 😂 Herlig at ting begynner å komme i orden 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

30+0

FOR ET FINT TALL :heiajente:

Nå nærmer det seg med stormskritt.  Jeg går ut I permisjon 26/10, det gledes. Blir da vekk fra jobb frem til sommeren, og går rett ut I fire uker sommerferie :papirfly: Jeg har begynt å legge småting i fødebagen bare for å ha noe å gjøre mens jeg venter. Gleder meg så til å møte frøkna :rodmer: Hun er fortsatt det siste jeg merker før jeg sovner og det første tidlig på morgenen.  Veldig koselig ❤️

Håper på en fin helg, for alle :danse2:

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

31+4

Det er helt sykt mye liv hver eneste dag, bortsett fra til morgenen. Da merket jeg omtrent ingenting, spiste litt sjokolade og la meg ned i et par timer og ventet. Merket ikke noe, så tok da kontakt med føden og var der til CTG måling. Etter en halvtimes tid startet bevegelsene opp igjen og det ble masse liv  :nigo:Tok UL også som viste at baby veier rundt 1800 gram nå og ligger i hodeleie. Hun gjorde masse pusteøvelser som legen sa var det sikreste tegnet på at baby har det supert inni der. Veldig betryggende. Personalet var også veldig imøtekommende, jeg måtte unnskylde meg litt da jeg er redd for å mase men de var bare trivelige :papirfly:

Så nå ligger jeg på sofaen og kjenner masse liv igjen. Hun hadde vel bare tatt seg en pause i dag tidlig  :ler:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

33+2

Bare 11 vakter igjen på jobb! :heiajente: det er faktisk helt sinnsykt. Har store planer om å ordne fotmassasje og lakkering av negler når jeg går ut for jeg klarer ikke komme ned der selv lenger :ler: sliter også veldig med barbering... dernede :sjenert: for jeg ser ikke lenger hva jeg driver med så det blir vill gjetting og håper det ser greit ut  :ordlos: sånn går no dagan..

Jeg var hos jordmor på fredag og da klarte hun ikke kjenne hvilket leie baby lå i. Hun synes det virket som tverrleie, men at hun flyttet litt på seg mens hun klemte på meg så det var usikkert. Jeg kjenner selv at baby ligger I tverrleie innimellom, også en SKIKKELIG romstering som er litt smertefull og da kjenner jeg hun ligger en annen vei. Så det er mye kaving :ler: Håper virkelig hun får festet seg nedover snart. Vil absolutt ikke ha keisersnitt..

Ellers er formen ganske bra. Har ca 0 energi, men overlever det. Våkner rundt 2-3 ganger om natta av romstering, men sovner fort igjen. Mye halsbrann så jeg er helt avhengig av melk. Det lindrer :heiajente:

Håper alle har hatt en fin helg  :danse2:

Endret av Fame
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

35+0

I dag var jeg hos jordmor igjen, begynt med time der nå annahver uke så nå nærmer det seg  :nigo:Hun kunne med sikkerhet bekrefte at baby lå med hodet langt nede i bekkenet, men ikke helt festet ennå. Jeg kjenner det vel i grunn godt at hun ligger sånn, for det er mye press på blære om dagen :ler:

Nå er jeg sykemeldt frem til permisjon grunnet 0 søvn og mye ryggsmerter, så da er det egentlig bare å hvile der man kan. Tenkte å lage litt middag som kan fryses ned når november kommer. Deilig å slippe matlaging i barseltiden. Og hvis mannen skal lage mat så blir det grandis hver dag, det orker jeg ikke  :ler:

Barnerommet er helt klart, og bilstolen ble satt inn her om dagen! Gleder meg helt sykt til å møte frøkna :rodmer: Blir en utrolig koselig juletid i år

 

Ha en fin helg  :klem3:

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese i dagboka di! ❤️ Jeg er innom nå og da og snoker. Tenkte jeg måtte begge igjen et lite vink :) 

Tenk at det bare er noen ytterst få uker igjen til du møter henne!! 😍 Bare å glede seg!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+0

Én uke igjen til jeg er over prematur grensa :danse2:

Nå kjenner jeg meg rimelig lei. Jeg sover fryktelig dårlig om natta. Lettere lei av "Nyt siste ukene med søvn for det blir ikke mer på noen år" når det faktisk er umulig å sove. Våknet vel rundt 4 ganger i natt og nå vært våken siden 4.30. Hovedgrunnen virker til å være ribbeinspark og smerter i hofta. Sovner nok en time eller to på dagen i dag så det hjelper litt hvertfall :natti:Småsjalu på mannen som sover hele natta gjennom :dåne:

Begynte på scheriproct igjen i går da jeg nå sliter veldig med hemorider og én fissur. Kan vel se tre stk, men mulig det er noen flere innvendig. Så utrolig sexy :rodmer::gravid: håper det går over etter fødselen hvis ikke får jeg vel vurdere kirurgi.

I dag tenkte jeg å skifte sengetøy (som er blitt standard hver gang jeg går over i ny uke), vaske litt klær og rydde litt. Tenkte snart å lage masse middag som kan fryses ned så vi har lettvinn mat til barseltiden :papirfly:

Ha en fin helg, alle :klem3:

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med siste innspurt!😊 Virkelig ikke lenge igjen nå!🫶🏻

Angående kommentarene om søvn - ikke hør på dem!🙈 Jeg sov også helt elendig i graviditeten (typ kunne våkne hver time og våkne helt til på morgenkvisten) men sover bedre/tyngre nå, som gravid med en 1,5åring enn i første graviditet! Og når man våkner om natten for å amme baby er det virkelig noe heelt annet (mye også pga hormoner osv) enn å våkne når man er gravid. Følte meg altså mer uthvilt med en baby som våknet flere ganger i løpet av natten frem til over året en gang, enn i graviditeten haha

Nyt helgen❤️

Endret av Annabel
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 minutt siden):

Masse lykke til med siste innspurt!😊 Virkelig ikke lenge igjen nå!🫶🏻

Angående kommentarene om søvn - ikke hør på dem!🙈 Jeg sov også helt elendig i graviditeten (typ kunne våkne hver time og våkne helt til på morgenkvisten) men sover bedre/tyngre nå, som gravid med en 1,5åring enn i første graviditet! Og når man våkner om natten for å amme baby er det virkelig noe heelt annet (mye også pga hormoner osv) enn å våkne når man er gravid. Følte meg altså mer uthvilt med en baby som våknet flere ganger i løpet av natten frem til over året en gang, enn i graviditeten haha

 

Tuuuusen takk :klem3: gleder meg sykt nå

Tenker også selv at det blir en annen type søvn. Da slipper jeg hvertfall å ha vondt overalt   :ler:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+0

Milepæææææææl!!!!

På vei inn i uke 38 nå og baby er ferdig utviklet.  Skal bare heve litt nå så møter vi henne snart :rodmer: Fortsatt utrolig dårlig søvn og lettere utslitt. Kjenner også mye nedpress i dag og det begynner å bli svært vondt å bøye seg. Mulig jeg må få mannen til å barbere leggene mine fra nå av :engel:

Regner med baby er festet nå med all nedpressen samt at hun lå så langt nede i bekkenet med hodet på forrige kontroll hos jordmor. Hun har fortsatt et favoritt ribbein som hun liker å sparke i,  men jeg trives i grunn godt med all bevegelsene. Veldig betryggende synes jeg :nigo: 

Ha en fiiiiin helg!

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

39+2

Her skjer det ikke så mye ennå. Håper liksom at vi er ferdig snart, for nå er jeg sliten :ler: Prøver å få tiden til å gå  ved å gå korte turer (waddlewaddle), vaske litt (i eget trege tempo), lese litt, spille litt, se på serier. Merker at man blir lei av huset i denne ventetiden, men snart i mål!

Baby virker til å ha det veldig fint i magehuset. Det er store bevegelser hele tiden, og ganske ofte kan jeg se at hun øver seg på å puste inni der da magen beveger seg rytmisk men på en annen måte enn hikke. Jordmor har sagt at det er et godt trivselstegn og at man er heldig hvis man får se det for det er det visst ikke mange som får  :heiajente: 

Hun er hvertfall festet nå; jordmor fikk ikke rikket hodet i det hele tatt på forrige kontroll, så det er digg! Har funnet ut at hvis jeg koser på ryggen/rumpa så sparker hun i fra på andre siden og trykker ryggen opp mot hånda mi. Superkoselig:rodmer: Kan hende hun ber meg slutte, men jeg tar det som et tegn på at kosing er behagelig, jeg  :ler:

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (8 timer siden):

39+2

Her skjer det ikke så mye ennå. Håper liksom at vi er ferdig snart, for nå er jeg sliten :ler: Prøver å få tiden til å gå  ved å gå korte turer (waddlewaddle), vaske litt (i eget trege tempo), lese litt, spille litt, se på serier. Merker at man blir lei av huset i denne ventetiden, men snart i mål!

Baby virker til å ha det veldig fint i magehuset. Det er store bevegelser hele tiden, og ganske ofte kan jeg se at hun øver seg på å puste inni der da magen beveger seg rytmisk men på en annen måte enn hikke. Jordmor har sagt at det er et godt trivselstegn og at man er heldig hvis man får se det for det er det visst ikke mange som får  :heiajente: 

Hun er hvertfall festet nå; jordmor fikk ikke rikket hodet i det hele tatt på forrige kontroll, så det er digg! Har funnet ut at hvis jeg koser på ryggen/rumpa så sparker hun i fra på andre siden og trykker ryggen opp mot hånda mi. Superkoselig:rodmer: Kan hende hun ber meg slutte, men jeg tar det som et tegn på at kosing er behagelig, jeg  :ler:

:rodmer::rodmer::klem3::klem3:

Endret av Maskinfører
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig med så mye svar fra mini der inne 😍 Nå er det bare innspurten igjen, veldig snart er du mamma!! 

Lykke til med innspurt og fødsel!

(og, du KAN ikke ta for mye bilder og video av den nyfødte vakre! ❤️ Selv er det skikkelig sårt da jeg hadde stort blodtap og mildt sagt ikke var helt meg selv de første dagene, jeg tok ikke bilder/video, og mannen er… vel… mann, så han kom ikke på det 🧐)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40+3

Fint lite som skjer her,  i grunn.  Bare venting nå :husarbeid:  Har en liten feeling på at det blir en desemberbaby, men vi får se :papirfly:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at hun kan komme hvert øyeblikk, tenk at om bare noen dager har du henne mest sannsynlig i armkroken 😍🩷 masse lykke til de neste dagene/uka 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi! Tenk om du er på føden akkurat nå??! 😍 Masse lykke til! Spent på å høre hvordan innspurten ble ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...