Gå til innhold

Fame venter bebis


Fame

Anbefalte innlegg

Føler jeg kan begynne å plukke med meg babybox fra apoteket :knegg: Kan endelig se litt gravid ut og ikke bare tjukk. Bebis har rullet rundt nede på venstre side av bekkenet i dag, merker jeg. Gleder meg til det kan merkes fra utsiden :danse2:To og en halv uke igjen til OUL!

Snapchat-219134487.jpg

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fame skrev (På 14.6.2023 den 15.08):

Føler jeg kan begynne å plukke med meg babybox fra apoteket :knegg: Kan endelig se litt gravid ut og ikke bare tjukk. Bebis har rullet rundt nede på venstre side av bekkenet i dag, merker jeg. Gleder meg til det kan merkes fra utsiden :danse2:To og en halv uke igjen til OUL!

Snapchat-219134487.jpg

Så fin mage! 😍 gratulerer!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+0

Jeg har reist på ferie uten doppleren min så nå holder jeg på å gå bananas :( Har følt noe jeg synes kjennes litt ut som bevegelse innimellom, men det er fortsatt så svakt og sjeldent at jeg bare stresser. Kommer hjem på lørdag og det første jeg må gjøre er å høre om det er liv fremdeles. Men sannsynligheten for at noe har gått galt er vel minimal? Jeg hørte et fint hjerte der på mandag før jeg dro. Kjedelig å stresse på ferie :trist:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+2 

Hjemme fra ferie og det første jeg gjør er selvsagt doppler :ler: der var det masse liv. Nå var det så mye bevegelse at jeg trodde det kunne ses fra utsiden. 

Jeg har også begynt å lekke fra puppene i dag :sjenert: det var tidlig synes jeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2

Nå når jeg satt og så på tv kunne jeg plutselig se en kul bule ut av magen når bebis sparket :rodmer::papirfly: Blir så mye mer ekte når det ses så godt. OUL til mandag! Mannen tror det er gutt, jeg tror det er jente, så da får vi se :ler:

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+4 OUL

Her ventes det en liten jente :papirfly: Bare velstand hos den lille

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Fame said:

19+4 OUL

Her ventes det en liten jente :papirfly: Bare velstand hos den lille

Gratulerer med lille jenta! :rodmer: Så fint å lese at det står bra til, krysser fingrene for at det fortsetter sånn fremover. Og veldig snart halvveis nå! 

Endret av Spoonful
skriveleif
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0

En uke igjen til hun kan være levedyktig på egenhånd :papirfly: Det er ganske betryggende å passere en sånn uke, synes jeg

Jeg våkner hver morgen av at hun lager leven i magen, så det har blitt standard. Veldig koselig  :rodmer:

Nå er jeg snart ferdig med ferie + sykemelding. Jeg har ikke vært på jobb på fem uker. Tror det blir digg å komme tilbake :danse2:i mellomtiden får jeg nyte resten av helgen. Jeg og mannen skulle egentlig male litt, men det har vært så dårlig vær så får ta det siden.

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (25 minutter siden):

21+0

En uke igjen til hun kan være levedyktig på egenhånd :papirfly: Det er ganske betryggende å passere en sånn uke, synes jeg

Jeg våkner hver morgen av at hun lager leven i magen, så det har blitt standard. Veldig koselig  :rodmer:

Nå er jeg snart ferdig med ferie + sykemelding. Jeg har ikke vært på jobb på fem uker. Tror det blir digg å komme tilbake :danse2:i mellomtiden får jeg nyte resten av helgen. Jeg og mannen skulle egentlig male litt, men det har vært så dårlig vær så får ta det siden.

Så godt å se at alt går fint 🥰🥰🥰🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det altså så mye spark om dagen. Det er tydelig at morkaka er bak, hvertfall :ler: Det er spesielt mye morgen og kveld, men også en del ellers. Og selv om det er veldig koselig med fart inni der så må jeg si at jeg synes det er lettere ubehagelig :sjenert: Føles som gigantiske leamus. Men samtidig veldig gøy da :ler: Ikke lett å bestemme seg her

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+2

Nå er jeg ferdig med å handle inn alle de store tingene :danse2: Nå gjenstår bare diverse småting som blir kjøpt litt underveis. Jeg synes det er kjekt å være såpass ferdig, spesielt nå når baby kan være levedyktig utenfor skrotten. Man vet jo aldri hva som kan skje. Alt er gjort klart inne på barnerommet. Jeg valgte å ha stellebordet der også, da jeg synes det passet mye bedre enn på badet. Så får vi se om det blir flyttet eller om det går an å ha det der ^^,

Jeg kan vel også søke fødselspermisjon nå, men jeg synes det er litt tidlig så tror jeg avventer litt med det.

Ellers liker baby å skvise både blære og tarmer så jeg har akutte behov for å tisse samt konstant forstoppelse. I går hadde jeg så vondt i magen av forstoppelse og luft at jeg trodde jeg skulle dø. Måtte lytte litt på baby bare for å forsikre meg om at det kom fra tarmen, og der var det full aktivitet så null problem med frøkna  :ler:

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (På 25.4.2023 den 21.41):

9+5

Nå er jeg så lei av første trimester at jeg nesten dør på meg :spokelse: Føles litt som å ha PMS i flere uker i strekk. Jeg er i et sånt mellomstadiet hvor jeg har fått mage grunnet oppblåst, men ikke ennå fått gravidmage. Så derfor føler jeg meg bare feit :hæ: Kvalmen er der fremdeles, hver dag.  Heldigvis bare kastet opp på fredag, for det er noe shiet. Fått sånn lekker hårvekst på magen også, sånn at jeg kan føle meg ekstra sexy :ler:

Og den sulten tar knekken. Før ble jeg sulten hver annen time ca, men nå blir jeg sulten rett etter at jeg har spist. Orker ikke spise mer mat jeg :ler: I morgen har jeg bestemt meg for å komme litt forsiktig i gang med trening igjen. Kanskje det hjelper

Føler meg altså ikke som meg selv om dagen og kjenner ikke kroppen min igjen, men jeg skal ikke klage egentlig. Har ventet lenge på dette :rodmer:

Må  ikke spise så mye da at  senga knekker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

24+0

Har tatt glukosebelastningstest i dag! Ingen svangerskapsdiabetes på meg  :nigo: Men det var en helt forferdelig smak på den drikken, det må jeg si. og jeg har sure oppstøt så jeg kjente smaken i sånn to timer etterpå. Superdigg. Da er hvertfall det overstått ^^,

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (7 timer siden):

24+0

Har tatt glukosebelastningstest i dag! Ingen svangerskapsdiabetes på meg  :nigo: Men det var en helt forferdelig smak på den drikken, det må jeg si. og jeg har sure oppstøt så jeg kjente smaken i sånn to timer etterpå. Superdigg. Da er hvertfall det overstått ^^,

Sånt er forferdelig måtte ta en sånn i barndommen pga leges mistanke om diabetes om jeg ikke hadde det da så er det rart at jeg ikke fikk det for det skal aldri inn i munnen min igjen lykke til med resten av tiden  @Fame 😉👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 + 0

Bare 15 uker igjen!!! Hvis frøkna skulle komme nå er det 80% sjanse for overlevelse. Håper ikke det skjer, men det er ganske betryggende hvertfall  :ler:

Jeg og mannen har blitt enig om navn, så det er veldig gøy. Jeg bestilte en smokkelenke med navnet på for flere uker siden og bare gått og venta på at han skal bli helt enig i navnet :lur: hehe flaks

Jeg kjenner at sparkene er sterkere for hver uke som går. Nå hender det at hun sparker i den ene siden av magen og samtidig dytter med armene i den andre siden av magen, så det virker til å være full fart der inne :rodmer: Jeg har også bestilt 3D ultralyd om et par uker. Håper det blir noen bra bilder ut av det  :papirfly:

Gooood helg!

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

26 + 2

Under en uke til tredje trimester :dåne: Tiden flyr avgårde her og akkurat nå om dagen elsker jeg å være gravid. Jeg har i grunn ingen plager, annet enn lette ryggsmerter som jeg holder i sjakk ved å unngå løft.

Jeg har i en ukes tid kunne kjenne hver gang lille hikker, som jeg synes er liiiitt ubehagelig men får ikke gjort noe med det  :ler: Hikker nok ikke noe mindre når hun kommer ut

Håper alle har hatt en fin helg :papirfly:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+0

TREDJE TRIMESTER :heiajente::dåne:

Her flyr jo tiden avgårde. Bare 10 uker til jeg skal ha én uke ferie og uka etter begynner jeg på permisjonen min :danse2: Formen er veldig bra, men jeg våkner én til to ganger i løpet av natten og på nytt igjen mellom 5 og 7. Det er vel bare å bli vant til det. Frøkna er superaktiv om morgen og jeg starter alltid morgen med å poke magen og får alltid et svar :gravid:

God helg, alle!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...