Fame Skrevet 28. mars 2023 #1 Del Skrevet 28. mars 2023 Tenkte å begi meg ut på denne dagboken da jeg enn så lenge er relativt positiv til at dette skal holde seg. Jeg er en 30 år gammel kvinne, forlovet med en flott 31 år gammel mann. Vi har forsøkt på barn siden januar 2021 uten å få en eneste positiv test. Startet opp med IVF nå i februar og traff på første forsøk. Så jeg er I skrivende stund 5+5 uker på vei Jeg tenkte å lage denne dagboka hvor jeg kan dele ting i svangerskapet som jeg har behov for å snakke om, og hvis noen vil lese så er det bare hyggelig Jeg skal til TUL i midten av april, som alle IVF'ere får. Samme dag skal jeg også starte opp samtale hos jordmor. Jeg synes det er veldig deilig å bli fulgt opp så tidlig som mulig, så tenker det blir bra Av symptomer sliter jeg veldig med kvalme, noe jeg regnet med da jeg blir fort kvalm til vanlig. I tillegg murrer det litt innimellom og brystene eksploderer, men ellers i fin form 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 28. mars 2023 #2 Del Skrevet 28. mars 2023 Så spennende Vi startet med prøving i januar 2020 og ble gravid på første ivf forsøk sommeren 2021. Baby har blitt 1 år og livet er hærlig - gled deg Her starter vi prøving igjen til sommeren så spent på om det vil gå naturlig denne gangen 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 28. mars 2023 Håper dere slipper ivf denne gangen. Mye bedre å kunne klare det selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 29. mars 2023 I dag måtte jeg melde meg borte fra jobb på grunn av kvalmen. Den er helt sinnsyk. Jeg spiser frokost med en gang jeg står opp og forsøker å spise ofte, men lite. Har en liter vann stående alltid og drikker godt. Jeg skal en tur til legen og ta litt blodprøver til fredag, så jeg tenkte å høre om mulighetene for afipran eller noe lignende så jeg kan fungere litt. Tror jeg dør hvis jeg må ha det sånn de neste 6 ukene Det positive er jo at jeg hører kvalme er et godt tegn på et sunt svangerskap 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 29. mars 2023 Måtte bare dele det faktum at teststreken er sterkere enn kontrollstreken på alle testene mine synes de var for fine til å ikke dele. Skal nå gi meg med testingen, men jeg hadde noen liggende og var litt nysgjerrig Første spiren, håper den holder hele veien til November 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 30. mars 2023 #6 Del Skrevet 30. mars 2023 Krysser fingrene for det går veien for dere nå. Masse gratulasjoner og lykke til 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 31. mars 2023 Kvalmen har vært intens og konstant hele dagen. Så jeg var hos legen i dag og fikk en SUKK score på 11, så hun ville sykemelde meg ut neste uke og ba meg sende melding ved behov for forlengelse. Fikk også litt kvalmestillende på resept. Håper det hjelper litt, for jeg liker ikke å være sykemeldt :[ Tok HCG når jeg først var der og, men kan jo nesten tro den er høy og fin når jeg er så kvalm som jeg er I helgen blir det bare å slappe av og prøve å gjøre litt ting jeg ikke har orket siste dagene. God helg, alle! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 2. april 2023 #8 Del Skrevet 2. april 2023 Fame skrev (På 31.3.2023 den 12.58): Kvalmen har vært intens og konstant hele dagen. Så jeg var hos legen i dag og fikk en SUKK score på 11, så hun ville sykemelde meg ut neste uke og ba meg sende melding ved behov for forlengelse. Fikk også litt kvalmestillende på resept. Håper det hjelper litt, for jeg liker ikke å være sykemeldt :[ Tok HCG når jeg først var der og, men kan jo nesten tro den er høy og fin når jeg er så kvalm som jeg er I helgen blir det bare å slappe av og prøve å gjøre litt ting jeg ikke har orket siste dagene. God helg, alle! Lykke til med svangerskapet, håper alt går bra🤞🏻❤️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 6. april 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 6. april 2023 (endret) 7+0! Og med det rusler jeg inn i uke 8. Begynner å ligne noe nå. Jeg tok HCG prøver på fredag og mandag fordi jeg er en nervøs førstegangsmor, og nivåene hadde nesten doblet seg. Hadde vel 43 000 og noe på mandag, får være fornøyd med det Kvalmen er noe bedre enn så lenge, men jeg smågulper litt hele dagen. Håper på å komme tilbake på jobb til uka. Da skal jeg også på TUL og første samtale hos jordmor. Det blir spennende Føler meg rimelig oppblåst da, spesielt på slutten av dagen. Da ser jeg gjerne 6 måneder på vei ut, men sånn er det. Får vel en ordentlig mage om ikke så altfor mange ukene Endret 6. april 2023 av Fame 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 9. april 2023 #10 Del Skrevet 9. april 2023 Ååh, her vil jeg gjerne følge med 🥰❤️ Den kvalmen altså, den er ikke noe særlig. Håper du får noe kvalmestillende som hjelper på 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 9. april 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 9. april 2023 Lillrex skrev (2 minutter siden): Ååh, her vil jeg gjerne følge med 🥰❤️ Den kvalmen altså, den er ikke noe særlig. Håper du får noe kvalmestillende som hjelper på 🤞 Nja. Prøver meg på en halv postafen om kvelden for jeg sovner så av de også kjenner jeg meg litt skeptisk til medisiner selv om det skal være greit. i morgen må jeg virdere om jeg skal sykemeldes ut uka som kommer og, får se litt. Den er ganske intens den kvalmen blir sliten av det og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 10. april 2023 #12 Del Skrevet 10. april 2023 (endret) Fame skrev (17 timer siden): Nja. Prøver meg på en halv postafen om kvelden for jeg sovner så av de også kjenner jeg meg litt skeptisk til medisiner selv om det skal være greit. i morgen må jeg virdere om jeg skal sykemeldes ut uka som kommer og, får se litt. Den er ganske intens den kvalmen blir sliten av det og Det forstår jeg så godt. Jeg slet veldig med kvalmen med min første, var så utrolig intenst og "stjal" hele hverdagen min. Forstår at du er skeptisk til medisiner under svangerskapet, det er jo ganske naturlig, men hvis du føler behovet etterhvert så har Xonvea nå blitt godkjent i Norge. Håper det viser seg at kvalmen er forbipasserende da, det hadde vært det beste 🤞🤞 Endret 10. april 2023 av Lillrex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 10. april 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 10. april 2023 Det viser seg at jeg holder meg hjemme en uke til. Å bare ta en dusj er ekstremt slitsomt og et skikkelig tiltak, og jeg elsker egentlig å dusje kvalmen er konstant, men skal vel ikke klage. Har jo drømt om dette i mange år Så da er det bare å vente på TUL til torsdag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 10. april 2023 #14 Del Skrevet 10. april 2023 Gratulerer, har lagt merke til postene dine før, og sett at du var prøver. Lykke til på torsdag! Jeg jobber med en gammel jordmor og han sier at kvalmen er et tegn på at hormonene jobber godt, det var mitt mantra når jeg ble kvalm. Koselig å se at du venter en liten en! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 10. april 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 10. april 2023 melatonin skrev (2 timer siden): Gratulerer, har lagt merke til postene dine før, og sett at du var prøver. Lykke til på torsdag! Jeg jobber med en gammel jordmor og han sier at kvalmen er et tegn på at hormonene jobber godt, det var mitt mantra når jeg ble kvalm. Koselig å se at du venter en liten en! Tusen takk Ja, jeg er vel litt høylytt noen ganger på forumet her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 13. april 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 13. april 2023 8+0 Herregud, jeg har gått inn i uke 9 Endelig kommet meg litt fremover her, og embryo på appen min begynner å se litt mer menneskelig ut. Neste uke kan man vel til og med kalle det et foster I dag skal jeg på TUL! Har en sånn skrekk om at de ikke finner noe der, men selv om mange opplever MA så er det vel allikevel ganske sjeldent, under 3 % som opplever det. Så får håpe alt er i orden Kvalmen er helt ok i dag. Tar en halv postafen hver kveld som tar det verste dagen etter. De siste dagene har jeg hatt ganske vondt i hodet også, men lurer på om det er mangel på kaffe. Tok meg en halv kopp nå så får vi se ellers har jeg mye sexdrømmer mulig det er fordi jeg faktisk ikke orker å ha noe som helst sånt noe med så sliten og kvalm som jeg har vært. Regner med det og kommer seg. Mannen er veldig omtenksom, så det går bra ^^, Brystene sluttet å være ømme for en ukes tid siden, det bekymret meg litt i starten men så er det jo det sånt som kommer og går. Hender de er vonde på morgenen hvis jeg har sovet på de Dette ble langt. Jaja. Får oppdatere litt etter UL I dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 13. april 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 13. april 2023 150/min. Sååå deilig å både se og høre hjertet slå 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 13. april 2023 #18 Del Skrevet 13. april 2023 Så deilig da! Vi så første i uke 10, og den begynte å bevege seg vilt, det var så inderlig rart å vite at den danset sånn inne i meg! Og å se den vokse fra da til ultralyd i uke 13 og 19! Begynte å kjenne liv i uke 14 jeg, og nå er det full fest daglig, uke 26+2. Du kan glede deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silisium Skrevet 18. april 2023 #19 Del Skrevet 18. april 2023 (endret) Jeg måtte inn her og følge deg også 🥰 kanskje litt graviditetsnakk er det som skal til for at frøet skal sitte her…? Kjekt å se at du har fått se og høre hjertelyd 🥰 ingenting er mer fantastisk! Endret 18. april 2023 av Silisium Skriveleif 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 18. april 2023 Forfatter #20 Del Skrevet 18. april 2023 Silisium skrev (44 minutter siden): Jeg måtte inn her og følge deg også 🥰 kanskje litt graviditetsnakk er det som skal til for at frøet skal sitte her…? Kjekt å se at du har fått se og høre hjertelyd 🥰 ingenting er mer fantastisk! Så koselig Ja det kan fort være at det er det som skal til Ble litt redd nå for jeg fikk skikkelig krampetak i magen, men det var rett etter å ha spist pizza og det var øvre del av magen. Så sikkert luftsmerter var to sek fra å ringe legevakta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå