Gjest Lilleulv Skrevet 31. desember 2005 #1 Del Skrevet 31. desember 2005 Hva er det med folk som sender opp raketter helt fra julaften til nyttårsaften? Jeg synes det er skikkelig teit. Det ødelegger for de som har dyr som er skuddredde, og ødelegger litt av gleden med å sende opp raketter kl 24.00 selve nyttårsaften. irriterer meg skikkelig gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. desember 2005 #2 Del Skrevet 31. desember 2005 Ja, jeg har ikke skjønt poenget med å sende opp raketter før midnatt på nyttårsaften, hva er moroa med det? Og de som har utekatter, f.eks. Mamma, må stenge pusen inne allerede fra tidlig morgen fordi man ikke vet når folk begynner å sende opp raketter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 31. desember 2005 #3 Del Skrevet 31. desember 2005 Ja, kjempedumt. I Bergens-området selger de bare raketter to dager før nyttårsaften. Ganske smart! Kunne gjerne solgt kun på nyttårsaften for min del... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2005 #4 Del Skrevet 31. desember 2005 Så enig, så enig. Synes det er fint med raketter, men jeg tar dem helst mellom 23:55 og 00:10 på nyttårsaften/1.januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 31. desember 2005 #5 Del Skrevet 31. desember 2005 Duster! Kan skjønne de som sender opp en ladning pga. ungene tidlig på nyttårsaften (selv om jeg ikke liker det), men hva er poenget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 31. desember 2005 #6 Del Skrevet 31. desember 2005 Kan skjønne de som sender opp en ladning pga. ungene tidlig på nyttårsaften (selv om jeg ikke liker det), men hva er poenget? ← Da vi var små (så små at vi ikke klarte å være oppe til midnatt) pleide vi å legge oss som vanlig, og så vekket foreldrene oss en liten stund før midnatt og vi kom opp og så på fyrverkeriet og koste oss med dem da. Det er jo det store fyrverkeriet ved midnatt som er spennende, ikke de ti man sender opp alene i bakhagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 1. januar 2006 #7 Del Skrevet 1. januar 2006 Utrolig enig med stort sett alle her. Utenfor hos oss smeller det fortsatt...... Det begynte vel 2.juledag,tenker jeg,og kulminerte i går ,og da smalt det vanittig fra klokka var ca 15.00 og utover til godt over midnatt. Fyttigrisen så lei jeg ble! Bikkja takla heldigvis styret mye bedre i år enn i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 1. januar 2006 #8 Del Skrevet 1. januar 2006 På den annen side; hva er det med dem som driver og lufter dyr året rundt, selv om de vet utmerket godt at det er mange barn og voksne som er redde for dyr og derfor må holde seg inne? Kan de ikke vente til nærmere midnatt, i det minste, disse dyrefundamentalistene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2006 #9 Del Skrevet 1. januar 2006 På den annen side; hva er det med dem som driver og lufter dyr året rundt, selv om de vet utmerket godt at det er mange barn og voksne som er redde for dyr og derfor må holde seg inne? Kan de ikke vente til nærmere midnatt, i det minste, disse dyrefundamentalistene? ← Uff, fikk plutselig et bilde for meg i hodet av hunder og katter som løper rundt med beina i kryss fordi det ikke er midnatt enda. Dessuten: Vil ikke dette bare forsterke myten om midnatt som "den skumle timen" for en del mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 1. januar 2006 #10 Del Skrevet 1. januar 2006 Her har det smelt omtrent siden julaften og det irriterer meg grenseløst. Ikke bare er jeg livredd fyrverkeri, men det ødelegger hele greia med å tenne fyrverkeri klokka 12 på nyttårsaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. januar 2006 #11 Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg skjønner rett og slett ikke hva som er poenget med å sende opp raketter hele romjula. Utrolig unødvendig, tankeløst og irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #12 Del Skrevet 2. januar 2006 Hva med oss barnslige sjeler som syns fyrverkeri er noe av det morsomste og festligste som finnes, skal vi bare ha det morro i 20 minutter på nyttårsaften vi da? Selv har jeg aldri kjøpt noe mer enn stjerneskudd, men jeg syns fyrverkeri er flott og morsomt, og når det kommer en og annen rakett i dagene før nyttårsaften syns jeg det bare er morsomt så lenge de sendes opp av folk som skjønner at raketter må behandles med en smule varsomhet. Det er tross alt bare noen få dager i året man kan få tak i fyrverkeri, og at det da er en og annen barnslig sjel som har vanskelig for å vente syns jeg bare er stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 2. januar 2006 #13 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Duster! Kan skjønne de som sender opp en ladning pga. ungene tidlig på nyttårsaften (selv om jeg ikke liker det), men hva er poenget? ← Tja, jeg kan vel egentlig ikke forklare hvorfor, men da jeg var i "bombealderen" (ca 13-16 år) så var det utrolig morsomt å smelle litt i tide og utide. Men, jeg husker vi ikke startet før 3. juledag. Aldri noe før det selvom vi hadde kinaputter ol. fra Sverige på lager. Endret 2. januar 2006 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 2. januar 2006 #14 Del Skrevet 2. januar 2006 Synes det er moro? Ja, det kan jeg godt forstå, det er kjempegøy å bryte loven, skremme vannet av katta til naboen og risikere liv og lemmer både for seg selv og andre. Her fløy det raketter veggimellom hele romjula, jeg turte ikke å gå ut med ungen, for plutselig kom det en rakett eller tre og smalt i veggen. Jeg turte ikke å måke oppkjørselen, for der lå det strødd med raketter. Ved midnatt på nyttårsaften turte jeg ikke annet enn å gå inn igjen, for folk begynte å fyre opp raketter fra stoler og alt mulig rart, mellom husene (som står veldig tett) og på veien mellom husene, mens andre naboer stod 2-3 meter unna og var for drita til å passe seg. Jeg er VELDIG for at fyrverkeri blir en offentlig greie, og forbudt for private. Mye flottere å se på blir det også, når det er noen som kan det som gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 2. januar 2006 #15 Del Skrevet 2. januar 2006 Synes det er moro? Ja, det kan jeg godt forstå, det er kjempegøy å bryte loven, skremme vannet av katta til naboen og risikere liv og lemmer både for seg selv og andre. Dette er vel noe av det som gjør det enda mer spennedne for de som driver med dette. Husker selv en "sport" som mange bedrev (dog ikke jeg): Kutt av pinnen på en liten rakett, stå midt i en gjeng likesinnede, tenn på lunten og kast raketten i været. Man viste aldri hvilken vei raketten ville ta av i når den antente så du kan tenke deg at gjengen gikk i oppløsning i alle retninger når noen gjorde dette. Tror det er mange som trenger spenningen. I grunnen det samme med de som bedriver ulike typer ekstremsport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. januar 2006 #16 Del Skrevet 2. januar 2006 Dette er vel personer som rett og slett ikke klarer å vente til midnatt nyttårsaften antar jeg? Som synes det er så raaaaaasende festlig å sende opp raketter i hagen sin... og gjerne midt på dagen i strålende sol også. Her hos oss har det smelt dann og vann fra før jul faktisk... og det smeller i dag også... det har avtatt, men det er tydeligvis noen som ikke har klart å fyre opp alt de har kjøpt ennå. Ett eller annet sted var det innført forbud mot å selge før dagen før og på selve nyttårsaften. Veldig god ide synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #17 Del Skrevet 6. januar 2006 Det dere beskriver her er jo folk som driver uvettig omgang med fyrverkeri, og det er da ikke noe verre i romjula enn på nyttårsaften? Farlig uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 8. januar 2006 #18 Del Skrevet 8. januar 2006 Her smeller det enda. At folk ikke kan bli ferdige snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 8. januar 2006 #19 Del Skrevet 8. januar 2006 Her smeller det enda. At folk ikke kan bli ferdige snart... ← Enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinken Skrevet 8. januar 2006 #20 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg som er hestemenneske kan ikke fordra rakettoppskyting til andre tider enn på nyttårsaften. Det er helt håpløst å være ute på ridetur når raketter sendes opp til enhver tid, for noen år siden hadde jeg en skummel opplevelse med nettop hest og rakett, da var det noen som sendte opp en rett ved siden av meg og hesten og det er klart den fikk panikk. Endte med at den løp rett ut i veien og ble truffet/sniddet av en bil som ikke rakk å bremse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå