Gå til innhold

Asperger og manipulasjon/temperement osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å si det på denne måten:

Folk med Asperger er som regel ekstremt glad i dyr.

Psykopater torturerer og dreper dyr.

Anonymkode: 52d36...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kan godt hende han har asperger, men det er ikke din jobb å diagnosere han. Det jeg reagherer på er alle i tråden som sier at han ikke har det, for det kan dere heller ikke si. Mennesker med asperger kan selvsagt være slik TS beskriver. Jeg kjenner en, han er diagnosert med asperger, pluss et par andre alvorlige diagnoser, som tilsammen artet seg ganske likt det TS beskriver. Dette var en såpass uvanlig kombinasjon at DPS brukte lang tid på å konkludere, men jeg har hørt om samme kombinasjon fra en annen venn, så det kan godt finnes flere. 

 

Anonymkode: 6a2ad...78d

Mer sannsynligvis feildiagnostiserte de en person med borderline. De kan være veldig utspekulerte og manipulative. Selv psykologer og psykiatere faller ofte for triksene deres. De kan late som om de ikke forstår, når de egentlig manipulerer.

Anonymkode: 12dc9...482

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en med autisme er ikke manipulerende. En med en cluster-b-diagnose derimot...
Det høres ut som en form for narcissisme, uten at det er det vesentligste. Hovedpoenget er at du lever med noen som behandler deg dårlig, og som du ikke skylder noen ting. Kom deg vekk. Jeg synes at du skal ringe krisesenteret ditt. De gir råd på telefon. Du blir utsatt for gaslighting og andre psykologiske manipulasjonsstrategier som skal få deg til å bli usikker og "liten", som er veldig klassiske trekk ved psykisk mishandling. Du trenger hjelp. Du blir utsatt for vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mer sannsynligvis feildiagnostiserte de en person med borderline. De kan være veldig utspekulerte og manipulative. Selv psykologer og psykiatere faller ofte for triksene deres. De kan late som om de ikke forstår, når de egentlig manipulerer.

Personer med cluster B-diagnoser eller ustabile personlighetsforstyrrelser fraråder man å gå i samtaler med i terapirom, fordi de alltid klarer å framstille partneren sin som sprø, og får terapeuten på sin side. Familierådgivning er derfor en veldig dårlig ide med den type mennesker, med mindre de allerede har en diagnose man kan opplyse om ved oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg lever i et kaotisk forhold, og jeg prøver å lese meg opp på hva som forårsaker dette. Min samboer har mest trolig Asperger. Veldig mye stemmer, men ikke alt. Feks ikke ensidig interesse for en ting, men etter hva jeg har forstått så skjer heller ikke dette alltid. 
 

Greien er at min samboer samtidig spiller et slags mystisk psykologisk spill som jeg ikke forstår. Konstant oppgitt og meg, påpeker alle mine feil og mine feile meninger og tanker, men samtidig så er det han som er offeret. Han kritiserer, er spydig og nedsettende, og jeg er ofte såret, og så fort jeg har en egen mening så er blir han opprørt fordi jeg ikke mener det samme som han. Da går jeg i mot han? Det starter med vill krangel, og ender med at han «bryter sammen» og er offeret. Ingen liker han, han gjør bare feil, er ikke bra nok osv
 

Er det vanlig at de med asperger manipulerer? Er Asperger i seg delv en grunn til å krangle? Jeg tenker da på at den enorme sort/hvitt tenkningen gjør det vanskelig å fungere sammen. Det ender jo ofte med missforståelser

Er det vanlig at de med asperger ikke forstår at de sårer andre? Og derfor heller aldri ber om unnskyldning? Og, det å snakke ut om ting fungerer aldri fordi det er alltod min og hans oppfatning av saken. Vi klarer aldri å bli enige om hva som skjedde. For om jeg holder på mitt så er vi i gang igjen med at jeg går i mot han, og det er kun hans versjon av det som skjedde som er rett

jeg er så sliten, og vet ikke hva jeg skal gjøre!

 

Anonymkode: 74b7e...f00

Hva er det med kvinner som alltid mener at menn konstant driver med mindgames, spill, manipulasjon , psykisk, fysisk og telekinesisk misbruk av dere?

Altså dette er jo bare projisering

Er jo dere som driver med konstant mindgames, manipuleribg og amber heard taktikker

om menn vil misbruke dere blir vi bare fysisk. Vi har ikke tid til alt dramaet deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mer sannsynligvis feildiagnostiserte de en person med borderline. De kan være veldig utspekulerte og manipulative. Selv psykologer og psykiatere faller ofte for triksene deres. De kan late som om de ikke forstår, når de egentlig manipulerer.

Anonymkode: 12dc9...482

Oh yes. Det blir noe helt annet.

Ts om mannen din har borderline så bør du sånn helt serr revurdere forholdet ditt. Er ingen som er mer toxic enn mennesker med borderline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig som å lese om min x som også var Asberger. 
Og det er en GOD grunn til at han er x for å si det sånn…!! 
 

Anonymkode: afd8d...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, det beste svaret fikk du ganske tidlig i tråden uavhengig av hvilken diagnose han har eller ikke har er kjærnen at han får deg til å føle deg elendig og en kjæreste uansett diagnose gjør ikke slikt mot en annen person de er oppriktig glad i. Selv ikke en psykopat oppfører seg dårlig mot et menneske de faktisk elsker... 

Anonymkode: c5303...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil en diagnose på han hjelpe deg? Han oppfører seg dårlig. 

Skal du google, så google om deg selv. Hvorfor tillater du dette? Les om traumebånd feks. 

Det er du som må gjøre noe her. Han får du ikke endret 

Anonymkode: 1b68f...685

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt er en diagnose, noen folk er rett og slett bare drittsekker. Om han får stilt en diagnose er det en annen sak, men det er uansett ikke greit å behandle folk sånn. Har selv aspergers, eller autisme (siden de nå går bort fra ordet aspergers), og synes ikke det du beskriver virker som riktige symptomer engang.

Anonymkode: 1463e...1ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, har lest litt mer og er åpen for at det narsisisme, da skjult narsisisme. Hva driver en person som dette? Hva er målet? Hva får de ut av det? Og, hvordan opplever de sin kjærlighet, hva er kjærlighet for de? Jeg forstår bare ikke hvordan man kan oppføre seg slik uten at det gnager samvittigheten. Det blir jo sagt og gjort ting som er sårende, nedettemde og nedbrytende. Og ikke et ord etterpå om anger, unnskyldning osv. og aldri heller likevekt på den måten at det kommer komplimenter, «jeg elsker deg» eller noe som veier opp for oppførselen. Bare negativitet, eller «nøytral oppførsel» Det føles som en evig maktkamp eller negativ sirkel vi ikke kommer ut av. Jeg ikke hva jeg skal si nå, er bare helt tom…og jeg er så alene og så redd for å bli alene..jeg er jo helt ødelagt

Anonymkode: 74b7e...f00

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg mener avviker. Han fungerer jo sosialt, er i jobb, har venner. Det er bare hjemme dette skjer. Den oppførselen ville kan jo ikke vises ute da han nok vet at den ikke er allment akseptert. Feks kontinuerlige tirader av spydigheter, sarkasme, nedlatenheter osv. Eller det å få høre/oppleve hvor dum du er om di har andre meninger eller ønsker. Eller, om du ikke snakker han etter munnen, hcor vanskelig jeg er…jeg har i mange år passet på å si å gjøre de rette tingene for å unngå krangel, men jeg klarer ikke lenger. Blir bare kvalm og syk. 

Anonymkode: 74b7e...f00

Min sønn er i begynnelsen av 20-årene og oppfører seg slik i perioder. (Autisme spekteret) Han er faglig dyktig, er i jobb og har dame. Men jeg har måtte ta avstand fra gan, da han oppførte seg slik mot meg. 

Eneste rådet jeg vil gi deg, er å bryte forholdet. Det vil ikke bli bedre. Og du kan ikke endre han. Diagnose eller ei.

Anonymkode: d20f2...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...