AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Del Skrevet 27. mars 2023 Hei. Jeg har i dag to barn. Det siste barnet født 2021 med IVF behandling. Søker på Helse Norge/ Helfo om søskenforsøk. Står ingenting om antall barn. Var hos gynekolog idag og fikk beskjed om at siden jeg har 2 barn, vil jeg ikke få dekning via Helfo for barn nr 3. Forsøkt å skrevet mail og chattet med Helse Norge, men ingen svarer spesifikt "ja" eller "nei". De bare henviser til hjemmesidene om søskenforsøk. Så utrolig vanskelig å være spesifikk liksom 🙈 Noen her som vet? Anonymkode: f9995...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Del Skrevet 27. mars 2023 Ja, står svart på hvitt på Helsenorge: Sitat Hvis en kvinne eller et par ønsker flere barn, kan Helfo gi støtte til legemidler i forbindelse med tre nye forsøk (søskenforsøk). Dette gjelder både etter fødsel som følge av vellykket behandling innenfor de tre første forsøkene, etter et senere egenfinansiert forsøk og graviditet som følge av ordinær befruktning. Kilde: https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/ Det er antall forsøk hos det offentlige som teller her, ikke antall barn. Anonymkode: 1876f...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, står svart på hvitt på Helsenorge: Kilde: https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/ Det er antall forsøk hos det offentlige som teller her, ikke antall barn. Anonymkode: 1876f...d40 Dvs ja, de gir støtte for barn nr 3? Jeg brukte 3 forsøk på barn nr 2. Gynekologen var fast bestemt på at det ikke gir dekning for barn nr 3 med IVF. Anonymkode: f9995...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Del Skrevet 27. mars 2023 Min venninne fikk avslag på IVF etter PCOS diagnose fordi hun har to fra før som hun fikk ung (ikke offentlig). Anonymkode: b6fb8...bb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, står svart på hvitt på Helsenorge: Kilde: https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/ Det er antall forsøk hos det offentlige som teller her, ikke antall barn. Anonymkode: 1876f...d40 Det er feil. To barn er maks, uansett hvordan de ble til. Og maks tre forsøk per barn. For å ta det med t-skje; har du tre forsøk uten resultat får du ikke flere gratisforsøk med mindre du har fått et barn på annen måte først. Bruker du kun et forsøk per barn får du ikke prøve på barn nummer tre. Anonymkode: 9af14...d31 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dvs ja, de gir støtte for barn nr 3? Jeg brukte 3 forsøk på barn nr 2. Gynekologen var fast bestemt på at det ikke gir dekning for barn nr 3 med IVF. Anonymkode: f9995...302 Det er riktig. Du må betale selv. Med mindre du har ny partner som ikke har barn. Anonymkode: 9af14...d31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Del Skrevet 27. mars 2023 Jeg har aldri hørt om noen som har fått offentlig tilbud om IVF til søsken nr 3. Har alltid hørt at det er maks to levende fødte barn. Anonymkode: 7edcb...997 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Del Skrevet 27. mars 2023 Har fått snakket med Helse Fonna i Haugesund. Får dekning for medisiner som vanlig på neste barn, men må gå til privat da det offentlige prioriterer de som ikke har barn og de som har 1 barn fra før. Anonymkode: f9995...302 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå