Gå til innhold

Overspising - hvordan bli kvitt problemet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alt jeg leser her er regler, regler og litt mer regler. Vet du hva en overspiser trenger? Frihet. TS trenger kunnskap og verktøy til å kunne føle seg trygg og fri rundt mat. Alle kan fint følge regler en liten stund, men så sprekker man. Fordi det blir for overveldende med alle reglene, og da overspiser man. Kanskje verre enn noensinne.

Anonymkode: 15377...4c5

Jeg spiser stort sett det jeg vil og spiser meg mett, bare ikke om kvelden. Felles for mangen overspisere er at de spiser hoveddelen av maten om kvelden. Ved å flytte dette tidligere på dagen gjør det mye lettere å ikke overspise.

Jeg skriver bare det som fungerer for meg og mange andre. Om du mener det er mangel på frihet står du fritt til å mene det.

Anonymkode: b0e3c...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men hvem sier at TS har en spiseforstyrrelse? 🤔 Ikke hun selv?

For all del, det kan jo være, men vi kan da ikke hoppe til den konklusjonen ut fra innleggene her? Overspising er ikke synonymt med spiseforstyrrelse, det er mange som overspiser uten at det faller under den kategorien.

 

Anonymkode: 131d6...dfb

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er helt utrolig at dere driver å diagnostiserer folk med alvorlige psykiske lidelser her inne. Man kan både overspise og underspise uten å ha en spiseforstyrrelse. Ingenting av det ts har skrevet indikerer dette. Du vanner ut et viktig begrep og setter ts i en passiv offerrolle (som hun ikke hører hjemme i).

Anonymkode: 9d9ad...6bf

Som sagt: TS oppfyller flere av kriteriene for overspisingslidelse og bør derfor sjekke det. Selvfølgelig. Det er jo helt feil at ingenting hun sier indikerer det, hun har flere typiske trekk. Derfor bør hun snakke med noen. Er det ikke det, så supert, men om det er så trengs det andre tilnærminger. Å avfeie en person som spiser på automatikk uten å mene det, fortsetter å spise etter å ha blitt kvalm, bestemmer seg for ikke å spise men spiser allikevel to sekunder senere, hva som helst av mat hun kommer over, hver kveld, med "vane" - det er for dumt. 

Anonymkode: b3473...439

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da. Ja tråden.. Det er vel mulig slik at siden alle spiser så har alle en mening om det. 

Tenkte på en ting Ts: om du ikke verken går opp eller ned i vekt betyr ikke det du får i deg passe ? Selv om det er på en måte du ikke ønsker det. 

Jeg har hatt det der selv og jeg hatet å miste kontroll. For meg ble det bedre av å spise mer på dagen. Ser du sier det ikke passer for deg men bare ville dele. Jeg som en skokke med andre he he. Håper du finner din vei.

Anonymkode: 54722...cde

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen Christina82, mod

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...