Gå til innhold

Holder jeg han på gress?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har ikke noe sted å dra. Jeg har bedt han flytte hjem til mora, men han NEKTER.  Ts

Anonymkode: c3b2f...726

Han kan ikke nekte. Det er din leilighet. Da ringer du politiet og sier at en uvelkommen mann nekter å dra 

Ærlig talt dette her blir for tafatt og det er skikkelig provoserende å lese hvordan du forsvarer å bruke han andre mannen og holde han på gress. Du oppfører deg skikkelig råttent 

Anonymkode: 671db...4bc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ham opp skriftlig. Om han ikke overholder fristen så kan namsmannen hjelpe deg med utkastelse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva mente du med det siste der? Jeg vil ut. Jeg vil ut, virkelig. Og nå de siste dagene har ting skyti fart, så jeg tror jeg er ute om noen dager bare.  Ts

Ja, men så fint. Da trenger du jo ikke si noe som helst til fyren, men heller la det bli en positiv overraskelse til palmehelga. 

Når du vil, men venter på aksept fra partneren, så sier det meg at det ikke går så fort. 

Anonymkode: 16102...1ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han kan ikke nekte. Det er din leilighet. Da ringer du politiet og sier at en uvelkommen mann nekter å dra 

Ærlig talt dette her blir for tafatt og det er skikkelig provoserende å lese hvordan du forsvarer å bruke han andre mannen og holde han på gress. Du oppfører deg skikkelig råttent 

Råttent? Det var strengt. Jeg vil bare ikke være slem med noen. Jeg vil ikke kaste ut han jeg bor med nå, men jeg vil ikke miste han nye heller. Jeg vet jo at noe må skje snart og det gjør det. Det bare slo meg at jeg kanskje holdt han nye på gress. Men hvis han hatet det så mye kunne han jo dumpe meg og da. Slutte å skrive, slutte å svare når jeg ringte. Det gjør han ikke. Han er der trofast.  Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det bare slo meg at jeg kanskje holdt han nye på gress. Men hvis han hatet det så mye kunne han jo dumpe meg og da. Slutte å skrive, slutte å svare når jeg ringte. Det gjør han ikke. Han er der trofast.  Ts

Ikke bli forbauset om han også bare dyrker oppmerksomheten. Når det blir alvor, så ønsker han seg kanskje en kognitivt sterkere dame. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fordi han jeg er sammen med nå ikke skjønner en drit av det, og jeg prøver å forklare at jeg har mistet følelsene igjen og igjen og igjen.  Ts

Prøver å forklare? Det er vel bare å insistere på brudd og flytte ut?

Anonymkode: 642c4...68b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Prøver å forklare? Det er vel bare å insistere på brudd og flytte ut?

Anonymkode: 642c4...68b

Jeg forklarer det litt lengre opp i tråden.  Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ikke bli forbauset om han også bare dyrker oppmerksomheten. Når det blir alvor, så ønsker han seg kanskje en kognitivt sterkere dame. 

Jeg er sterk, men jeg er kanskje litt for konfliktsky også. Hater å gjøre andre lei seg.  Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Råttent? Det var strengt. Jeg vil bare ikke være slem med noen. Jeg vil ikke kaste ut han jeg bor med nå, men jeg vil ikke miste han nye heller. Jeg vet jo at noe må skje snart og det gjør det. Det bare slo meg at jeg kanskje holdt han nye på gress. Men hvis han hatet det så mye kunne han jo dumpe meg og da. Slutte å skrive, slutte å svare når jeg ringte. Det gjør han ikke. Han er der trofast.  Ts

Du har problemer med grensesetting. Når det går ut over livet ditt såpass mye bør du få hjelp av psykolog til å bli bedre på å stå opp for deg selv og sette grenser. 

I tillegg virker du selvsentrert rundt dette med han andre fyren. Om man er i et psykologisk og emosjonelt hekt så er det ikke så lett å bare slutte å svare den andre. Det er ikke så lett for han å trekke seg vekk når du gir han forhåpninger hele tiden. Du leker med følelsene hans og du burde selv vite alt om hvor vanskelig det er å bare bryte kontakt med noen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har problemer med grensesetting. Når det går ut over livet ditt såpass mye bør du få hjelp av psykolog til å bli bedre på å stå opp for deg selv og sette grenser. 

I tillegg virker du selvsentrert rundt dette med han andre fyren. Om man er i et psykologisk og emosjonelt hekt så er det ikke så lett å bare slutte å svare den andre. Det er ikke så lett for han å trekke seg vekk når du gir han forhåpninger hele tiden. Du leker med følelsene hans og du burde selv vite alt om hvor vanskelig det er å bare bryte kontakt med noen.

Det er absurd at du sier det siste der. At han kanskje er i et emosjonelt hekt på meg? Jeg har tenkt det var motsatt.  Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er absurd at du sier det siste der. At han kanskje er i et emosjonelt hekt på meg? Jeg har tenkt det var motsatt.  Ts

Vet du hva absurd betyr?  Det er i hvertfall fullt mulig, at det er tilfelle. 

Skrevet

Skjønner hodt at TS kanskje angrer på å søke råd på KG - her er alt svart / hvitt med skarpe kanter😂 Det er jo ikke virkeligheten, så heldigvis har din nye interesse Helt sikkert anledning til å vente på deg noen uker dersom du spiller med åpne kort og har gode intensjoner.

Det er flere som har havnet i skvis med høye boligpriser og bor lenger enn de ønsker sammen med exen. Håper dere klarer å finne en løsning på bo situasjonen og at exen ikke saboterer mulighetene dine for fremtiden.

Lykke til!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tumelodijo skrev (42 minutter siden):

Skjønner hodt at TS kanskje angrer på å søke råd på KG - her er alt svart / hvitt med skarpe kanter😂 Det er jo ikke virkeligheten, så heldigvis har din nye interesse Helt sikkert anledning til å vente på deg noen uker dersom du spiller med åpne kort og har gode intensjoner.

Det er flere som har havnet i skvis med høye boligpriser og bor lenger enn de ønsker sammen med exen. Håper dere klarer å finne en løsning på bo situasjonen og at exen ikke saboterer mulighetene dine for fremtiden.

Lykke til!

Haha, ja sant. Takk. 
Han nye vet godt hva jeg føler og hvordan situasjonen er, det har vi snakket om. Jeg tror ikke han er bitter, iallfall ikke slik jeg har oppfattet han. Det er alltid god stemning med mye latter og emojier når vi snakkes/chattes, og det er vel en medvirkende årsak til at vi ikke kutter kontakten. Vi gir hverandre en god følelse. Takk for oppmuntringen.   Ts

AnonymBruker
Skrevet
Tumelodijo skrev (1 time siden):

Lykke til!

Glemte å spørre om en ting. Hvordan kan jeg få fortalt han at jeg er singel uten at det virker som jeg kaster meg i armene hans?  Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor skal jeg dra når det er min leilighet? Og han jeg er sammen med nå sliter big time med å forstå alvoret, han blir jo bare. Han sier han ikke tror meg når jeg sier jeg ikke har de riktige følelsene for han lengre. Han sier at sånt går opp og ned i et forhold. Men i dag tok vi en skikkelig alvors prat og jeg tror han begynner å innse alvoret.  Ts

Snakk i klartekst da. "Det er slutt!" "Jeg vil ikke være sammen med deg lenger." "Vi er ikke kjærester! Du må flytte nå."

Og etter at du har sagt "jeg vil ikke være kjæreste med deg lenger, det er slutt" så er du faktisk singel!

Jeg kan ikke fatte at det skal gå lang tid på å bli singel? At det tar tid å avslutte ordentlig, flytte ut osv. Ja vel, men å bli singel er da enkelt.

Anonymkode: 2c0f6...18c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk i klartekst da. "Det er slutt!" "Jeg vil ikke være sammen med deg lenger." "Vi er ikke kjærester! Du må flytte nå."

Og etter at du har sagt "jeg vil ikke være kjæreste med deg lenger, det er slutt" så er du faktisk singel!

Jeg kan ikke fatte at det skal gå lang tid på å bli singel? At det tar tid å avslutte ordentlig, flytte ut osv. Ja vel, men å bli singel er da enkelt.

Da er jeg nok etter definisjonen singel nå, for jeg sa alt det i går. Han svarte at ‘det går bra, vi ordner dette.’   Ts

AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg nok etter definisjonen singel nå, for jeg sa alt det i går. Han svarte at ‘det går bra, vi ordner dette.’   Ts

Hva svarte du da? "Ok"?

Eller "nei, vi ordner ikke dette. Jeg orker ikke mer. Jeg vil ikke være kjæresten din lenger. Du skal flytte og jeg er singel."?

Skrevet

Han vet nok også at du ikke er fri, ennå. Så han vet nok. Men greit å ha en dialog med han, så en er åpne med hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det høres jo bra ut, bortsett fra at han snakker i "vi" form. Det er jo han som må ordne, med å flytte ut. 

Men gratulerer som singel da! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge syns du han bør vente på deg? Jeg mener han kaster bort tiden sin. For hans del, håper jeg han finner noen andre. Hvor lang tid tar et samlivsbrudd/skillsmisse egentlig? Jeg brukte ikke lang tid. Ingen ventet i den andre enden heller.

Anonymkode: dc9b3...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...