AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Del Skrevet 26. mars 2023 Min yngste sønn har store økonomiske problemer, og jeg og mannen min støtter ofte ham og familien hans, min eldste sønn tjener millioner i utlandet, tipper omlag 7-10 millioner sikkert.... Vi skal feire min manns 60års dag i sommer, og vi støtter min yngste sønn med flypenger til å være med, det har eldstemann fått med seg, og krever flypenger dekket for 4.000,- til Norge, og det er rett og slett usmakelig og ikke hans business hvordan jeg og mannen min disponerer midlene våre. Min eldste sønn tjener mer enn hele familien vår tilsammen, mange ganger sikkert.... Nå nekter han å komme og feire hans far pga dette. Anonymkode: 5229e...8b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min yngste sønn har store økonomiske problemer, og jeg og mannen min støtter ofte ham og familien hans, min eldste sønn tjener millioner i utlandet, tipper omlag 7-10 millioner sikkert.... Vi skal feire min manns 60års dag i sommer, og vi støtter min yngste sønn med flypenger til å være med, det har eldstemann fått med seg, og krever flypenger dekket for 4.000,- til Norge, og det er rett og slett usmakelig og ikke hans business hvordan jeg og mannen min disponerer midlene våre. Min eldste sønn tjener mer enn hele familien vår tilsammen, mange ganger sikkert.... Nå nekter han å komme og feire hans far pga dette. Anonymkode: 5229e...8b5 Fysj, det er usmakelig oppførsel..! Da får han bare la vær å komme tenker jeg, når han forventer at dere skal betale flybilletten og han er faktisk voksen - så det burde han fint klart å betale selv! Anonymkode: 3ff99...ebe 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Del Skrevet 26. mars 2023 Her må du velge dine kamper med omhu. Konsekvensen blir at han ikke kommer. Er det greit for deg, så skru igjen pengekrana. Er det ikke greit, så svelg kamelen! Anonymkode: 459cf...2b7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 26. mars 2023 #4 Del Skrevet 26. mars 2023 Hint om at du får spre ryktet om at han ikke har råd til å komme. 😉 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #5 Del Skrevet 26. mars 2023 Jeg hadde spandert de 4000. Man behandler barna likt. Anonymkode: ad4dc...b5c 8 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Del Skrevet 26. mars 2023 Jeg kan forstå din sønn. Det er urettferdig at han som jobber hardt skal få mindre av dere enn han som soser det til. Snu litt på situasjonen og se det fra en annen vinkel. Kan det feks gå som forskudd på arv? Anonymkode: 87cd3...db6 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #7 Del Skrevet 26. mars 2023 Og hvorfor har den ene sønnen deres "store økonomiske problemer"? Dette er vel selvforskyldt? Hvorfor skal han belønnes for det? Anonymkode: ad4dc...b5c 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. mars 2023 #8 Del Skrevet 26. mars 2023 Et godt eksempel på at likhet og rettferdighet ikke er samme sak. Bare fortell han at juniorsønnen gir en gave som koster 1% av egen inntekt, og at dere forventer minst det samme fra eldstemann om han ønsker tilskudd til flybilletter. 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #9 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde spandert de 4000. Man behandler barna likt. Anonymkode: ad4dc...b5c Skal jeg betale flybilletter for en multimillionær som tjener mere i måneden enn jeg og mannen min tilsammen gjør på et år? Det er helt uaktuelt, vi har jobbet hardt hele livet for å gi de beste mulighetene for å klare seg godt, det er bare helt urimelig av ham å kreve. Anonymkode: 5229e...8b5 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. mars 2023 #10 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): .............. Man behandler barna likt. Anonymkode: ad4dc...b5c Man behandler barna rettferdig. Det er ikke det samme som likt. 22 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #11 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan forstå din sønn. Det er urettferdig at han som jobber hardt skal få mindre av dere enn han som soser det til. Snu litt på situasjonen og se det fra en annen vinkel. Kan det feks gå som forskudd på arv? Anonymkode: 87cd3...db6 Min yngste sønn har absolut ikke soset det til, han jobber veldig for sin familie, har bare ikke valgt seg en bransje der man er like heldig med inntekten som min eldste sønn Anonymkode: 5229e...8b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 26. mars 2023 #12 Del Skrevet 26. mars 2023 Huff.. hadde nok heller bedt han med penger betale for begge. Han kan se på det som en gave til dere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueturtle Skrevet 26. mars 2023 #13 Del Skrevet 26. mars 2023 Trenger mere detaljer og bakgrunn føler jeg. Føyer denne forskjellsbehandlingen seg inn i en rekke av mange andre ting, hvor yngste sønn har blitt dullet med og vært favoritten i oppveksten? Kan hende det er dråpen som får begeret til å flyte over hvor den eldre sønnen føler det er prinsippet det handler om, og ikke nødvendigvis de 4.000 kronene. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #14 Del Skrevet 26. mars 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Min yngste sønn har store økonomiske problemer, og jeg og mannen min støtter ofte ham og familien hans, min eldste sønn tjener millioner i utlandet, tipper omlag 7-10 millioner sikkert.... Vi skal feire min manns 60års dag i sommer, og vi støtter min yngste sønn med flypenger til å være med, det har eldstemann fått med seg, og krever flypenger dekket for 4.000,- til Norge, og det er rett og slett usmakelig og ikke hans business hvordan jeg og mannen min disponerer midlene våre. Min eldste sønn tjener mer enn hele familien vår tilsammen, mange ganger sikkert.... Nå nekter han å komme og feire hans far pga dette. Anonymkode: 5229e...8b5 Han er nok ikke så rik som du skal ha det til 😅 Fake it to you make it sier bare jeg ass Anonymkode: 49643...9a3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #15 Del Skrevet 26. mars 2023 Smålig av han, men likevel…. Hvorfor er deres andre sønn i økonomisk iføre? Hjelper dere ham til stadighet? Kanskje din rike sønn mener dere gjør deres fattige sønn en bjørnetjeneste? Kanskje han føler dere forskjellsbehandler? Å føle seg forskjellsbehandlet handler ikke alltid om økonomi, men om tid, fordeling av ressurser, oppmerksomhet etc, men det er enklere å måle det i penger. jeg tror ikke dette handler om pengene, men at dere forskjellsbehandler og det føles sårt for den som er rik. Kanskje han kjenner på at han jobber og sliter for pengene mens broren ikke gidder eller trenger å jobbe for pengene, fordi dere har sydd puter under armene hans. Anonymkode: e1013...5a8 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 26. mars 2023 #16 Del Skrevet 26. mars 2023 Whistler skrev (5 minutter siden): Man behandler barna rettferdig. Det er ikke det samme som likt. De under 18 ja, men nei... ikke voksne dom jobber og normalt skal klare seg selv, da tar man sine valg selv. I denne situasjonen ville jeg tenkt likt som trådstarter 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #17 Del Skrevet 26. mars 2023 Om din sønn stinker, bør du i hvert fall prioritere å spandere litt såpe og deodorant på ham. Anonymkode: 71ddf...ef6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #18 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min yngste sønn har absolut ikke soset det til, han jobber veldig for sin familie, har bare ikke valgt seg en bransje der man er like heldig med inntekten som min eldste sønn Anonymkode: 5229e...8b5 Du skriver at han har store økonomiske problemer, hva kommer det av? Anonymkode: 87cd3...db6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #19 Del Skrevet 26. mars 2023 Nassenøff skrev (3 minutter siden): De under 18 ja, men nei... ikke voksne dom jobber og normalt skal klare seg selv, da tar man sine valg selv. I denne situasjonen ville jeg tenkt likt som trådstarter Hvorfor gir de da den andre sønnen mye hjelp, bare fordi han tjener mindre? Anonymkode: ad4dc...b5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #20 Del Skrevet 26. mars 2023 Så man belønner på en måte den personen som har kommet i veldig store økonomiske problemer, ved å hele tiden betale for denne personen. Samtidig blir den personen som har gjort det veldig bra, på en måte "straffet" ved at man ikke får denne samme hjelpen. Anonymkode: 1965f...be6 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå