Gå til innhold

Samboer vil ikke ha flere barn,jeg er knust.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 12.49):

Vi har snakka så lenge om å få flere barn enn de 2 vi har nå. Han har lova og lova men nå har han trukket seg og sier han ikke vil ha fler, det er ekstremt knusende for meg. 

 

De har ingen kusiner etter fettere, det blir de to helt alene i verden når vi er borte! 

 

Hva hvis noe skjer med den ene, da er den andre totalt alene! Jeg er full av angst og panikk for fremtiden deres og jeg klarer ikke sove, spise, jeg er helt fra meg. Han var min eneste sjans.

 

Er det flere her med ett eller to barn og ingen kusiner eller fettere? Hvordan skal jeg tenke nå? Hvordan slå meg til ro, alle rundt meg har 3 eller fler barn og jeg er så misunnelig og sjalu på dem, dette blir et ekstremt vanskelig og hardt liv... 

 

Stakkars barna mine 😢😢

Anonymkode: e553b...6f9

Du skal følge opp de du allerede har. Det kommer de mer til gode enn ditt eventuelle ego sorg. 

Anonymkode: 204b1...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 12.49):

Vi har snakka så lenge om å få flere barn enn de 2 vi har nå. Han har lova og lova men nå har han trukket seg og sier han ikke vil ha fler, det er ekstremt knusende for meg. 

 

De har ingen kusiner etter fettere, det blir de to helt alene i verden når vi er borte! 

 

Hva hvis noe skjer med den ene, da er den andre totalt alene! Jeg er full av angst og panikk for fremtiden deres og jeg klarer ikke sove, spise, jeg er helt fra meg. Han var min eneste sjans.

 

Er det flere her med ett eller to barn og ingen kusiner eller fettere? Hvordan skal jeg tenke nå? Hvordan slå meg til ro, alle rundt meg har 3 eller fler barn og jeg er så misunnelig og sjalu på dem, dette blir et ekstremt vanskelig og hardt liv... 

 

Stakkars barna mine 😢😢

Anonymkode: e553b...6f9

Ehhh 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 877ee...171

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått många bra svar... det är inte antalet barn eller släktingar som avgör om man blir ensam i världen. Det gör man själv.

Jag har inga syskon, mina föräldrar har inga syskon så familjen är väldigt liten. Sen träffar jag inte min far och hans mer än en gång om året pga avstånd, min mor kanske var eller varannan månad. 
Jag är jätteglad att mina två barn är friska och växer upp. De är olika, olika sociala men tycker om varandra.

Mannen och jag valde just att INTE få fler barn pga liten familj. Hans familj bor långt bort i Norge och även om vi träffas och har trevligt så är det sällan vi ses och sällan våra barn ser sina norska kusiner/fettere. Vi har fokuserat på att ta hand om de två barn vi har, och även om ett tredje eller till och med fjärde barn hade varit härligt så hade vår kapacitet inte räckt till. Inte med allt vi vill göra både med och utan barn.

TS: Var tacksam och glad för de barn ni har, ge dem en bra uppväxt, ett bra nätverk med vänner, social förmåga och utbildning och självständighet så de kan klara sig själva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men det kan vel hende barna dine gifter seg en gang og får egne barn og da blir de jo ikke alene ? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kontakt med noen av mine fettere og kusiner, og ser knapt brødrene mine. De er opptatte med sine liv. Sånn har det vært i alle år.

Å være født inn i en familie betyr ikke automatisk at man vil omgås dem når man er voksen. 

Min bestevenninne har kun en bror. Begge foreldrene er døde. Men hun ser vel broren kanskje 2 ganger i året. Hun har derimot svært mange venner, og sin egen familie med mann og barn.

Anonymkode: 2ec5d...e17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/26/2023 at 12:49 PM, AnonymBruker said:

Vi har snakka så lenge om å få flere barn enn de 2 vi har nå. Han har lova og lova men nå har han trukket seg og sier han ikke vil ha fler, det er ekstremt knusende for meg. 

De har ingen kusiner etter fettere, det blir de to helt alene i verden når vi er borte! 

Hva hvis noe skjer med den ene, da er den andre totalt alene! Jeg er full av angst og panikk for fremtiden deres og jeg klarer ikke sove, spise, jeg er helt fra meg. Han var min eneste sjans.

Er det flere her med ett eller to barn og ingen kusiner eller fettere? Hvordan skal jeg tenke nå? Hvordan slå meg til ro, alle rundt meg har 3 eller fler barn og jeg er så misunnelig og sjalu på dem, dette blir et ekstremt vanskelig og hardt liv... 

Stakkars barna mine 😢😢

Anonymkode: e553b...6f9

Ingen andre som så dette? 
 

Vel om det er så ille, så får man bare skille seg (som så mange gjør i dag) og få barn med donor eller en annen mann. Om dét er så lurt derimot… 

Anonymkode: e2792...75f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 12.49):

Vi har snakka så lenge om å få flere barn enn de 2 vi har nå. Han har lova og lova men nå har han trukket seg og sier han ikke vil ha fler, det er ekstremt knusende for meg. 

 

De har ingen kusiner etter fettere, det blir de to helt alene i verden når vi er borte! 

 

Hva hvis noe skjer med den ene, da er den andre totalt alene! Jeg er full av angst og panikk for fremtiden deres og jeg klarer ikke sove, spise, jeg er helt fra meg. Han var min eneste sjans.

 

Er det flere her med ett eller to barn og ingen kusiner eller fettere? Hvordan skal jeg tenke nå? Hvordan slå meg til ro, alle rundt meg har 3 eller fler barn og jeg er så misunnelig og sjalu på dem, dette blir et ekstremt vanskelig og hardt liv... 

 

Stakkars barna mine 😢😢

Anonymkode: e553b...6f9

Jeg forstår deg godt. Jeg og samboer fikk tre barn og vurderer fire. Men i starten ville samboer bare ha to, men så ble han med på tre. For meg var det veldig viktig å skape min egen familie og skape en liten gjeng som kan støtte hverandre i tykt og tykt.
 

Vi har liten familie og nesten ingen. Så vi blir å skaffe våre egne flokk her. Jeg vet hva ensomhet er! 
 

Folk som ikke forstår dette har ofte ikke kjent på følelsen av å være utenfor eller være ensom fordi de selv har hatt en giga familie. 
 

Sett deg ned å prat med han. Få han til å tenke inn i framtiden. Tenk hvor flott det er man mange barn og barnebarn når man blir gammel. 

Endret av SnartMammaLykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 13.09):

Wow, stakkars barn som må vokse opp med det der. 

Anonymkode: 17e2c...5d1

Dette er stygt sagt. La kvinnen føle sorg over at det ikke ble flere barn. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fått en del tyn fra de andre her om at du er hysterisk. 

For det første, det du opplever er på ingen måte hysteri. Om jeg skal kalle det noe (og jeg er ikke psykolog) så ville jeg kalt det angst. Angsten vår er der for å redde oss i situasjoner der vi er i fare, men noen ganger tar angsten litt av. Her må du minne deg selv på at du er trygg og barna dine er trygge. 

Av anekdoter er kjæresten min et enebarn. Moren hans er skilt og far er ute av bildet. Mor er en narcistisk drittkjerring som jeg nekter å møte, og han nekter meg å møte henne fordi han vet hun kommer til å gå i strupen på meg. Hun er en slik mor som aldri har fortalt han at hun er glad i han, og som fortalte han flere ganger i oppveksten at han var en uønsket feiltakelse og skulle aldri vært født. De gangene jeg har vært borti moren er når han er på besøk der og ringer meg, og jeg hører henne i bakgrunnen. Da hører jeg kun kjefting og personlige angrep. Sånn sett er han faktisk helt alene, og jeg ser at det har sine utfordringer. Han har en fetter som bor i utlandet, og en tante som bor i nærheten, men det er det. Skjer det noe med moren faller ansvaret på han, og det er i grunn der han sliter mest. 

Du har to barn, du er kjempeglad i dem. Om en av de faktisk skulle dø (og det håper jeg aldri du opplever), så har de fortatt foreldre som er glad i dem. Så dette her, det kommer til å gå helt fint. 

Hvis du kjenner at dette er en så stor byrde for deg at du ikke fungerer normalt anbefaler jeg deg at du tar kontakt med psykiatrien og ber om hjelp til å bearbeide dette. 

Ønsker deg lykke til. 

Anonymkode: 636b7...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. HOLD KJEFT! Hilsen en med tre barn, som skulle ønske han stoppet på 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SnartMammaLykke said:

Dette er stygt sagt. La kvinnen føle sorg over at det ikke ble flere barn. 
 

Hadde hun innrømmet at det var for egen del, så. Men hun blander inn absurditeter om at man blir alene i verden om man bare er to søsken. 

Anonymkode: 15b02...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skylder på kvinner over at vi ikke føder flere barn. Dette er det perfekte eksempelet på at i de fleste tilfellene er mannen som holder igjen.

Anonymkode: 8a41c...63a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...